Mikä asia tekisi erittäin onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen ymmärtävöni MolliMeloonien pointin. Kivoja asioita tapahtuu ja joissain olosuhteissa on helpompi olla onnellinen kuin toisissa, mutta lopulta ne ulkoiset asiat ei ole niitä, jotka tekee mut onnelliseksi, vaan mun oma asenne.
On kivaa, kun tulee kevät, mutta ei se nyt muo auhean onnettomaksi tee, jos sattuu tulemaan kylmä ja sateinen kesä.

Jep! Kiitos, kun joku osaa tulkata mut ymmärrettävään muotoon. :D

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Minä muuten olen tosi onnellinen, ettei tänä vuonna ole yo-juhlien järjestämistä :D Viime vuonna oli ja ensi vuonna toivottavasti, yksi välivuosi kyllä kelpaa!

Mun onnenaihe on myös se, että nää on viimeiset juhlat :D esikoisen rippijuhlat oli 2006 ja siitä asti on parin vuoden välein ollut rippi- tai yo-juhlat

Mä luulen ymmärtävöni MolliMeloonien pointin. Kivoja asioita tapahtuu ja joissain olosuhteissa on helpompi olla onnellinen kuin toisissa, mutta lopulta ne ulkoiset asiat ei ole niitä, jotka tekee mut onnelliseksi, vaan mun oma asenne.
On kivaa, kun tulee kevät, mutta ei se nyt muo auhean onnettomaksi tee, jos sattuu tulemaan kylmä ja sateinen kesä.

Kyllä mäkin ymmärrän. Yritinkin laittaa viestini siihen muotoon ettei se kuulostaisi siltä etten jotenkaan "hyväksy" hänen vastausta, ja että mun tapa katsoa maailmaa on jotenkin parempi tai oikeampi.

Ja mä en olekaan saavuttanut vielä sellaista kokonaisvaltaista sisäistä rauhaa missä osaisin aina elää hetkessä. Nyt esim. oon töissä (juu :xmas:) ja ihan hemmetin väsynyt. Ja vaikka mulla on tässä ja nyt ihan kaikki asiat hyvin, niin odotan vaan että pääsisin kotiin mun murujen luokse.

Ja mä en olekaan saavuttanut vielä sellaista kokonaisvaltaista sisäistä rauhaa missä osaisin aina elää hetkessä. Nyt esim. oon töissä (juu :xmas:) ja ihan hemmetin väsynyt. Ja vaikka mulla on tässä ja nyt ihan kaikki asiat hyvin, niin odotan vaan että pääsisin kotiin mun murujen luokse.
Mä ajattelen jotenki niin, että se, jos mä tiedostan, että kohta tapahtuu jotain kivaa, kohta on hauskempaa kuin nyt, ei tarkota, ettenk mä osaisi elää tässä hetkessä.
Ompas nää muuten vaikeita asioita sanoiksi puettavaksi, mutta on eri asia suunnitella ensi kesää, kun elää siellä. Siis mä voin elää myös tätäpäivää ja nauttia tästä hetkestä, vaikka mä odotankin jotain kivaa tapahtuvaksi. On eri asia ajatella "sitten olen onnellinen kun..." tai "olen onnellinen nyt, mutta ompas kivaa kun..."
Olen onnellinen sitku... ja olisin onnellinen mutku... Aina on joku sitku tai mutku eikä koskaan voi olla tyytyväinen, jos päästää sitkut ja mutkut mukaan ajatuksiin.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Mä ajattelen jotenki niin, että se, jos mä tiedostan, että kohta tapahtuu jotain kivaa, kohta on hauskempaa kuin nyt, ei tarkota, ettenk mä osaisi elää tässä hetkessä.
Ompas nää muuten vaikeita asioita sanoiksi puettavaksi, mutta on eri asia suunnitella ensi kesää, kun elää siellä. Siis mä voin elää myös tätäpäivää ja nauttia tästä hetkestä, vaikka mä odotankin jotain kivaa tapahtuvaksi. On eri asia ajatella "sitten olen onnellinen kun..." tai "olen onnellinen nyt, mutta ompas kivaa kun..."
Olen onnellinen sitku... ja olisin onnellinen mutku... Aina on joku sitku tai mutku eikä koskaan voi olla tyytyväinen, jos päästää sitkut ja mutkut mukaan ajatuksiin.

Niin, no kyllä mä tuolla tavalla olen onnellinen. Tai siis nytkin olen onnellinen kun mulla on kaikki hyvin. En nyt oikein itsekään enää tiedä miten tämän asian näen tai koen.

Meillä on niin kauhean mukavaa aina perheen kanssa, niin siinä ainakin olen pinnallinen ja ajattelen että asiat olisi paremmin jos saisin niin paljon rahaa ettei meidän tarvitsisi käydä töissä. Muttei tuokaan ole jatkuvasti mielessä, kun meillä kuitenkin on asiat todella kivasti näinkin. MolliMelooni osannee elää kokonaan ilman tällaisia haihatteluja..

Niin, no kyllä mä tuolla tavalla olen onnellinen. Tai siis nytkin olen onnellinen kun mulla on kaikki hyvin. En nyt oikein itsekään enää tiedä miten tämän asian näen tai koen.

Meillä on niin kauhean mukavaa aina perheen kanssa, niin siinä ainakin olen pinnallinen ja ajattelen että asiat olisi paremmin jos saisin niin paljon rahaa ettei meidän tarvitsisi käydä töissä. Muttei tuokaan ole jatkuvasti mielessä, kun meillä kuitenkin on asiat todella kivasti näinkin. MolliMelooni osannee elää kokonaan ilman tällaisia haihatteluja..

JOskus sitä myös asettaa itselleen kohtuuttomia vaatimuksia. Siis määrittelee ihan itse onnellisuuden jotenkin ulkoa; kun saan tämän ja tuon, olen onnellinen ja olisin onellinen mutku...
Ei osaa edes pysähtyä miettimään, mitä nnellisuus on ja olenko onnellinen. Mun mielestä onnellinen on jotenkin syvempi olotila, kun iloinen. Onnellisuus on se perusjuttu, joka ihmisella joko on tai ei olosuhteista riippumatta (uskomatonta kyllä, sitä voi olla tosi rajuissa olosuhteissa) ja sitten tapahtuu asioita, joista voi joko iloita tai jotka harmittavat, mutta onnellinenki voi olla joskus kyllästynyt, pitkästynyt, huolissaan jne... Ne on vaan elämään kuuluvia tunteita, kunhan samalla muistaa, että kaikki on ihan hyvin nyt ja tässä.
Olis kauheen kiva jo, kun joku tosiaan maksais laskut ja siivois tän pöydän, mutta tietyt asiat mun tunne-elämässä ei parantuis sillä ja mä voisin edelleen olla hyvinkin onneton ja toisaalta mä voin ihan tässä olla hyvin onnellinen vaikka mun pöytä hautautuu avaamattomaan postiin

Lähisuku tervehtyisi ja ei tarttisi pelätä koko ajan, mitä seuraavaksi tapahtuu. Ukrainan tilanne rauhoittuisi. Työtilanne normaaliutuisi ilman pelkoa työttömäksi jäännistä. Iloinen, aurinkoinen kevät koittaisi ilman ahdistusta ! :-)

Osaisinkin. :) Kuten tuolla alussa vastasin, niin pyrkimys siihen on. Se, miten siinä onnistuu riippuu sitten monista päänsisäisistä ja -ulkoisista asioista.

Musta tuntuu, että me lopulta ollaan onnellisuudesta samoilla linjoilla. Sä vaan osasit tulkita tämän ketjun aloitusta oikeassa hengessä ja mä laukaisin itseni jonnekkin esoteerisiin ulottuvuuksiin. :D

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Osaisinkin. :) Kuten tuolla alussa vastasin, niin pyrkimys siihen on. Se, miten siinä onnistuu riippuu sitten monista päänsisäisistä ja -ulkoisista asioista.

Musta tuntuu, että me lopulta ollaan onnellisuudesta samoilla linjoilla. Sä vaan osasit tulkita tämän ketjun aloitusta oikeassa hengessä ja mä laukaisin itseni jonnekkin esoteerisiin ulottuvuuksiin. :D

Se on hyvä kun kyky ajatella asioita nenänsä pidemmälle :D. Minulla ne ajatukset jäi tälle "purkkapallon puhaltelun tasolle"...

Mä taas mietin, että tässä nyt ihan selvästi tarkoitetaan vaan, että mikä olis kivaa, enkä jaksanu lähteä asiaa syvemmin pohtimaan, vastasin toki, etten tiedä vaikuttaisko se mun onnellisuuteen, mutta olis kivaa kun...
Luonteelleni ominaisesti halusin miellyttää kysyjää, mutta kuitenkin tartti saada se oma mielipide, että ihminen on nin onnellinen, miksi mielensä virittää ja sitä ei voi mikän ulkoa antaa, rivien väliin :D!

• Tykkää
Viitaten MolliMeloonin jne keskusteluun, iloiseksi mut teki joku aika sitten se, kun tapahtui inhottavia ikäviä asioita ja huomasin silti olevani onnellinen, niillä ei ollut mitään tekemistä keskenään. :) Se oli kyllä mukava hetki.

MUTTA, kyllä mä kuvittelisin, että tulen olemaan pysyvämmässä ja vahvemmassa onnellisuuden tilassa kun mulla on oma koti... ja saan tehdä sitä kotia ja puutarhaa..... ja kun mulla ja miehelläni on vakaat tai edes jonkunnäköset tulot :D Sekin tulee auttamaan kun kipeät paikat saa toivottavasti kuntoon, sekä omat että miehen, sekä fyysiset että psyykkiset. Ja se jos mun työprojektijuttu vihdoin tuottaisi hedelmää ja järjestyisi oikeesti kaikinpuolin paikoilleen niin että ei olis näin rasittavaa ja kaikki menis kerrankin ja viimeinkin luistavasti. Odotan lastensaanninkin olevan onnea tuova asia. Kaikkia näitä odottelen, jos vihdoin tänä vuonna....

Mut tosiaan, olen näinkin, ilman oikeeta kotia, rahaa, oikeeta uraa, lapsia ja kokonaisvaltaista terveyttä, onnellinen :) Välillä jopa ihan autuaan onnellinen. Hyvä olo tulee todellakin sisältäpäin, kuten Kelloggs kehtasi väittää, vai mikä se olikaan.... :P

• Tykkää

Yhteistyössä