Mihin pitäis USKOA???

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mä en enää tie mihin uskoa mutta sen olin huomanut että Suomalaiset ostavat vain Suomalaista,miks?Koska esim.kesällä on Suomalainen mansikka aika kallis ihmiset ostavat enemmän Ulkomalaista kun siitä saa puol halvemaks,nii sitten me saadan uutisia että Ruotsalainen mansikka on myrkyllinen!Kiva!Kun on talvi ja monella ei ole rahaa,uutisissa kuullaan että melkein kaikki haalarit on myrkyliset,ihmiset tulevat hysteriseks ja ostavat reima TEC!!!Joka sisonki on joku uutinen että kannatta ostaa vain Suomalaista,lelut,vaatet,ruoka,mutta jos ajatella järkevästi onko muuissa maissa missä on kaikki myrkylistä ihmiset ovat kuoleita jo???En usko,koska Suomessa verratuna kun muissa maassa syövän potilaita paljon enemmän,miksi?Kukaan ei tiedä,mutta haluan mä sen tietä!!!Sama kun kiinassa oli lintuinfluenssa ja Europassa""khe,khe,kyllä se on Amerikalaisten syy,koska heidän kanat metrin pitkiä jotka syövät steroidi ja kaikenlaiset myrkyt ja he myydävät oma kana ympärimaailma,bisneksi ei mennyt ennen hyvin ja nyt influensan jälkeen Kiinalaiset syövät vieläkin vain Amerikalaista kana....eli haluan sanoa että,en oiken tie mihin pitäis uskoa, tunttu että kaikki on vaan iso bisnessi,eikä Suomi ole mikään super turvallinen maa,miten jotkut kuvitelevat,,,sanokaa jos olen väärässä,koska minäkin olen hyysterinen lapsien suhteen niin kuin monet muutkin äidit,mutta jos ajatella järkevästi en oikeasti enää jaksaisi uskoa kaikiin!!!

kyllä mä ainakin kaikki ymmärsin.. siis mulla ei oo muita kuin elintarvikkeiden osalta ainostaan että pitää mahdollisesti olla suomesta. kuitenkin ulkomaalla lihaa ehkä käsitelllään erillailla. täällä aika hyvät turvajutut.
niin. kai jokaisella on omat ennakkoluulonsa joka asiaa kohtaan

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
kyllä mä ainakin kaikki ymmärsin.. siis mulla ei oo muita kuin elintarvikkeiden osalta ainostaan että pitää mahdollisesti olla suomesta. kuitenkin ulkomaalla lihaa ehkä käsitelllään erillailla. täällä aika hyvät turvajutut.
niin. kai jokaisella on omat ennakkoluulonsa joka asiaa kohtaan

Kyllä minäkin ostan vain suomalaista liha,koska täällä ei myydän kuin pakastimessa ulkomalaista

Suomalaiset tosiaan uskoo että omat tomaatit on kaikkein puhtaimmat! :D

Kai se johtuu siitä ettei kotimaisiin käytetä niin paljon kaikkia aineita mitä käytetään kun niitä kuskataan ympäri maailmaa? Ja kun nämä uskomukset ovat saaneet vallan- niin oli kai yleisempää kasvatella vielä itse?

LUOMU on mun mielestäni puhdasta- käytetään tosiaan kaikkia myrkkyjä täällä meilläkin!!

Mutta suomalaista omenaa en kuori :D kun se on 'puhdas' :D

Maailmahan pyörii semmosilla rattailla ettei niitä ihan hevillä selvitetä ja ihmisten mieliä muokataan milloin milläkin. Parasta ehkä vaan hiljokseen tehdä omia valintoja niiden asioiden suhteen, jotka on merkityksellisiä juuri sinulle. Mihinkään ei oikeastaan kannata luottaa eikä voikaan enää nykyään. Jatkuvasti on oikeastaan valittava huonoista vaihtoehdoista vähiten huonoin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:

Kai se johtuu siitä ettei kotimaisiin käytetä niin paljon kaikkia aineita mitä käytetään kun niitä kuskataan ympäri maailmaa? Ja kun nämä uskomukset ovat saaneet vallan- niin oli kai yleisempää kasvatella vielä itse?

LUOMU on mun mielestäni puhdasta- käytetään tosiaan kaikkia myrkkyjä täällä meilläkin!!

ja mä en söis mitään omenaa kuorimati,ne omenat kun voipi pyörähtää kaupan lattian kautta,ja usko pois näin tapahtuu

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:

tota mun miehen x-pomo oli sielä missä kasvatetaan tomattia ja hän ei enää osta niitä,koska sielä sisällä on niin kova haju että kukaan ei voi edes hengittä normaalisti ja ei edes saa olla kauan kun sekin on myrkyllistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna85:
Reiman haalarissa myrkkyä oli 2mg/kg kun taas H&M:n haalarissa sitä oli 1200mg/kg
Miten se voi olla mahdollista??? :o :x :kieh:

Ihan hyvin voi olla mahdollista.

Mutta suomessa asuvan ihmisen on järkevää suosia lähellä tuotettuja elintarvikkeita, sillä ympäristöä säästää se että ostetaan tomaatteja joita ei ole raahattu maahan lentokoneella. Suomessa käyteetään myös vähemmän myrkkyjä ja vahvoja lannoitteita esimerkiksi USA:han tai Etelä-eurooppaan verrattuna. Moni ulkomaalainen luomutuote on yhtä puhdas kuin suomalainen ei-luomu, ikävä kyllä.
Mitä syöpään tulee, suomalaisilla on ikävän paljon geneettisiä syöpiä ja muitakin sairauksia joita ei pahemmin muualla esiinnyt, kuten lasten suomalaistyyppinen nefroosi :/

Mut jos olisi oikeasti niin korkea pitoisuus!Ehkä olisi liian kova haju ja tosi kirkas väri tai miten sanoa?

Joo, eihän laboratoriotesteihin voi luottaa. myrkkyjä ei ole jos sä et pysty niitä haistamaan tai näkemään.
Siksi on myös mahdotonta että sun asunnossasi olisi radonia :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut jos olisi oikeasti niin korkea pitoisuus!Ehkä olisi liian kova haju ja tosi kirkas väri tai miten sanoa?

Joo, eihän laboratoriotesteihin voi luottaa. myrkkyjä ei ole jos sä et pysty niitä haistamaan tai näkemään.
Siksi on myös mahdotonta että sun asunnossasi olisi radonia :headwall:

ihan mitä vaa voi olla :D mut jos olisi niin korkea oikeasti,eikö jokainen olisi jo huomanut

ihan mitä vaa voi olla :D mut jos olisi niin korkea oikeasti,eikö jokainen olisi jo huomanut

Haloo... kun kaikkia myrkkyjä ei näe tai haista.

jos on niin paha myrkky oikeasti joka voi jopa aiheutta sikiön vauriota,enpä jotenkin jaksa uskoa että ei mikään hajuu edes tulee,mut en ole myös mikään pro

Haloo... kun kaikkia myrkkyjä ei näe tai haista.

jos on niin paha myrkky oikeasti joka voi jopa aiheutta sikiön vauriota,enpä jotenkin jaksa uskoa että ei mikään hajuu edes tulee,mut en ole myös mikään pro

Ei kuule Milanna radonkaan haise tai maistu, tai häkä. Molemmat ovat vaarallisia, myrkyllisiä aineita

Yhteistyössä