E
En tahdo lahjoja!
Vieras
Minulta on tänäkin vuonna kyselty jo usean viikon ajan, että mitä minä tahdon joululahjaksi ja vaikka minä vastaan joka kerta, että "En mitään, koska en tarvitse mitään", niin silti taatusti saan taas tänä vuonna lahjoja. Jos ne lahjat olisivat edes hyödyllisiä, mutta kun ei! Joka joulu tulee jotain suklaakonvehtirasioita (onko se nyt täysin mahdotonta uskoa, että en pidä suklaasta, koska se maistuu mielestäni oksennukselle), kynttilöitä (joita en polta) ja pahinta kaikista, joka joulu saan alkoholia, esim. viiniä, vaikka ihmiset hyvin tietävät, että en ole koskaan juonut pisaraakaan alkoholia! Onko se nyt niin mahdotonta uskoa, että vaikka itse ostan lahjoja muille, niin en itse tarvitse lahjoja, koska minulla on jo kaikkea? Olen monesti sanonut ihmisille niin ystävällisesti kuin vain osaan, että minulle ei tarvitse ostaa lahjoja ja jos joku haluaa välttämättä laittaa rahaa minun lahjaani, niin antaisi sen rahasumman vaikka hyväntekeväisyyteen, mutta aina siitä loukkaannutaan. Oikeasti se raha menisi paljon parempaan käyttöön, jos se lahjoitettaisiin vaikka jonkun köyhän lapsiperheen lapsen lahjaan kuin johonkin viinipulloon minulle....