Ärsyttää, kun ihmiset eivät osaa kunnioittaa mielipidettäni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tahdo lahjoja!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tahdo lahjoja!

Vieras
Minulta on tänäkin vuonna kyselty jo usean viikon ajan, että mitä minä tahdon joululahjaksi ja vaikka minä vastaan joka kerta, että "En mitään, koska en tarvitse mitään", niin silti taatusti saan taas tänä vuonna lahjoja. Jos ne lahjat olisivat edes hyödyllisiä, mutta kun ei! Joka joulu tulee jotain suklaakonvehtirasioita (onko se nyt täysin mahdotonta uskoa, että en pidä suklaasta, koska se maistuu mielestäni oksennukselle), kynttilöitä (joita en polta) ja pahinta kaikista, joka joulu saan alkoholia, esim. viiniä, vaikka ihmiset hyvin tietävät, että en ole koskaan juonut pisaraakaan alkoholia! Onko se nyt niin mahdotonta uskoa, että vaikka itse ostan lahjoja muille, niin en itse tarvitse lahjoja, koska minulla on jo kaikkea? Olen monesti sanonut ihmisille niin ystävällisesti kuin vain osaan, että minulle ei tarvitse ostaa lahjoja ja jos joku haluaa välttämättä laittaa rahaa minun lahjaani, niin antaisi sen rahasumman vaikka hyväntekeväisyyteen, mutta aina siitä loukkaannutaan. Oikeasti se raha menisi paljon parempaan käyttöön, jos se lahjoitettaisiin vaikka jonkun köyhän lapsiperheen lapsen lahjaan kuin johonkin viinipulloon minulle....

Tiiätkö miksi ne ihmiset ostaa suklaata, viiniä ja kynttilöitä?

Koska eivät saa susta irti mitään mitä haluaisit, ja he haluavat silti muistaa jollain tavalla, joten nuo suklaat, viinit ja kynttilät on semmoinen tuttu ja turvallinen kategoria joiden uskotaan olevan jollain lailla yleishyödyllisiä ja neutraaleja lahjoja.
Sekä halpoja, kun olet toivonut ettei sinuun rahoja käytetä.

Joillekin muistaminen ja pienen lahjan antaminen on jouluna tärkeää. :)
Miksi ottaa noin mahotonta stressiä siitä?

Heitä suklaat roskiin tai laita kiertoon.
Mutta kiitä nyt kumminkin sitä keltä ne sait.

joillakin on ihme tyyli että haluavat muistaa, minä olisin mielissäni jos joku juurikin sanoisi että laita vaikka hyväntekeväisyyteen ja nimeisi vaikka jonkun mihin haluaa ne laitettavan.
Vaan aina löytyy näitä, muista nyt olla onnellinen että sinua muistetaan muista nyt kiittää ja heitä sitten vaikka roskiin.
No mikä järki siinä on roskiinkaan heittää, tuhota luonnonvaroja sen vuoksi että joku älykääpiö on päättänyt itsepäisesti vain muistaa vaikka on kielletty.
Onko sinulla ketään tuttavaa joka ei tuo viiniä mutta pitää viinistä?
Vie vaikka naapurille ne pullot ;)
Samoin srk joulukeräyksiin diakonitoimistoihin ottavat varmasti mieluusti nuo suklaat jotta jakavat köyhille perheille.

No mitä sä vielä valitat? Tule itkemään joulun jälkeen jos oikeasti saat niitä lahjoja kielloista huolimatta. Ethän sä tiedä vaikkei kukaan tänä vuonna antaiskaan sulle mitään kun kerta niin pyysit. Vittu.

Jos kanta on noin vankka niin oletko sen ihan selkeästi kertonut?
Siis syyt miksi et pelkästään tarvitse, vaan et ihan oikeasti halua lahjoja?

Koska onhan sekin totta että monet jotka sanoo "en halua\tarvitse mitään", ovat kuitenkin mielissään kun sen paketin saavat. Joskus on aikamoista arvuuttelua kuka ei oikeasti tahdo mitään, ja kuka sanoo niin vaan vaatimattomuuttaan.

Mutta tuskin kukaan sun kiusaksi niitä paketteja tuo,
päinvastoin, vaikka ehkä ajattelematonta onkin.

Yhteistyössä