Mihin perustuu...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eli mihin perustuu se suositus, että lapsi voi olla erossa vanhemmistaa yhtä monta vuorokautta kuin mitä on ikävuosia?
Onko tuohon jotain perusteluja esim netissä?

Perustuu siihen, että pieni lapsi ei pysty kauan pitämään mielessään muistikuvaa oikein mistään. Liittyy puhtaasti aivojen kehittymiseen. Varmasti netistä löytyy tietoa, mutta suoraa linkkiä en keksi tähän hätään. Googlaile mieleen tulevilla sopivilla hakusanoilla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ehkä siihen samaan kuin se, että lapsi voi syödä niin monta nakkia ku on ikävuosia :whistle:
Oon miettinyt milloin tuo laskeminen loppuu..ei kai sentään vasta täysikäisenä?

Toi kyllä sopii meidän neitiin tuo nakkivertaus kun on 11kk eikä jaksa ihan kokonaista nakkia vielä syödä :D

Nostan! Miks kukaan ei nyt osaa vastata vaikka tää on muuten niin tunteita kuumentava aihe? Olisko pitänyt ilmoittaa, että antaa puolivuotiaan viikoks hoitoon että pääsee lomalle... Ehkä sitten olis tullut kommenttia...

No viikon vieroitus on kyl puolivuotiaalle liian pitkä aika. Neuvoisin kyl lyhentämään lomaa, vaikka varmasti lomaa tarvitsetkin. Puolivuotias ei tosiaan pysty pitämään kuvaa äidistä ja isästä noin pitkää aikaa mielessään. Eli kokee tuon sun irtioton hylkäykseks. Ai niin, sori, eihän vanhempia saanut syyllistää.... :whistle:

Ehkä siihen samaan kuin se, että lapsi voi syödä niin monta nakkia ku on ikävuosia :whistle:

No ois se hurjaa, kun vanhainkodissa saisi vanhimmat annoksena 80 nakkia ja muusia :D

Joo siis en ole laittamassa lasta hoitoon. Oon itse tuon periaatteen kannalla, mutta havahduin etten osaakaan perustella sitä mitenkään. Nolona siis täällä kyselen, jos joku tietäis mihin tuo perustuu *nolo*

Kiitos Töllin Ruusa!
Oon vaan joutunut viime aikoina perusteleen miksi en halua antaa yöhoitoon ja oon onnistunut siinä aika huonosti. Siis mun on pitänyt perustella se muuten kuin, että en vaan halua :/ .
Mulla on toitotettu, että ei se lasta haittaa vaikka unohtais vanhemman, kun sillä on vain joku turvallinen hoitaja ja sen perustarpeet tyydytetään. Tuota en ole ihan niellyt!
Kaipaankin siis jotain tieteellistä perustelua, että pystyn puolustautumaan ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:

Toi kyllä sopii meidän neitiin tuo nakkivertaus kun on 11kk eikä jaksa ihan kokonaista nakkia vielä syödä :D

Mut mä en kyllä miteskään kykene syömään 23 nakkia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Lienee jonkun tutkimuksen tulos, sellainen joka on todellakin iskostunut joittenkin mieleen =)

Mikähän tutkimus se on?

En tiedä, eikä sitä ole muistaakseni täälläkään kukaan kertonut, on vain vedonnut siihen. =) Kyllä minä uskon, että sellaiseen johtopäätökseen joku tutkimus on päätynyt, tutkimuksiahan on joka lähtöön ja jokainen löytää mieleisensä johon viitata.

Yhteistyössä