Keittiönoita
Junnulla ei ole erityiseen uskovia kavereita eikä ole missään seurakuntien toiminnassa mukana. Ihan siksikin, että on luultavasti helpompaa elää perheensä kanssa ilman kirkon tuomitsevaisuutta. Tarkoitan siis sitä, että 16-vuotiaan on varmaan helpompi elää, jos ulkopuolinen taho ei passita äitiä ja siskoa helvettiin. Se 16 v kun joutuu olosuhteiden pakosta elämään niiden helvettiin menijöiden kanssa. Ja on toisesta helvettiin menijästä - äidistään - vielä taloudellisesti riippuvainenkin =)Alkuperäinen kirjoittaja kaunis elämä:Voi että, onpas kinkkinen tilanne. Kyllä minä olen sen käsittänyt, että ihminen, joka on uskossa Jeesukseen, pääsee taivaaseen ja sieltä ei puutu enää mitään. Ja olen kuullut opetusta, että ihminen todellakin kuin unohtaa ne ihmiset ja läheisensä jotka eivät sinne päässeet. Koska taivaassa ei ole enää itkua. Mutta mikä mua oikeesti eniten surettaa, on teidän loppuperhe, eli sinä ja tyttäresi. Voit tukea poikaasi omassa uskossaan sillä tavalla, että kehoitat häntä rukoilemaan teidän puolestanne, että Jumalan hyvä tahto tapahtuisi koko perheessäne. Sillä Jumala kuulee rukoukset ja vastaa niihin. onko pajallasi uskovia, kristittyjä kavereita? Tai käykö hän missään srk:ssa? Sieltä varmasti voisi saada hyvää apua ja tukea omassa uskossa kasvamiseen.
Mä en usko, että junnu suree mun ja likan kohtaloa. Moniuskontoisessa perheessä kun kukaan ei voi ajatella niin, että se oma uskonto on ainoa oikea ja muiden uskonnot on vääriä. Uskonto on ainoa oikea vain itselle, mutta ei niille muille. Mä en sure sitä, että junnu ei tule aikanaan likan ja mun mukaan. En sure sitä siksi, että se toiseen paikkaan meno on junnun oma valinta. Aivan kuten mun ja likan valinta on mennä muualle kuin kristittyjen taivaaseen.