Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Ajattelin kysästä mitä teidän lapset kyselee uskonnosta ja uskosta yleensä? meidän 5v pojalle on iltarukous kauhean tärkeä ei voi nukkua ilman. ihan kun minulla oli lapsena : ) aina äiti tai isä luki minun kanssa ja siitä tuli turvallinen olo.
Tunnen itseni hieman vieraaksi tässä ketjussa, mutta vastailen silti. Oltiiinhan me kaikki evankelisluteriilaisia hyvin pitkään ja junnukin edelleen.

Mun alle kouluikäiset eivät juurikaan uskonnoista kyselleet, uskonnot tulivat lasteni mielenkiinnon aiheiksi vasta koulussa. Kuolema kuitenkin oli teema, josta lapseni jo hyvin varhain kyselivät. Sattuneista syistä. Kerroin asiat siten, miten siihen aikaan uskoin asioiden olevan. Ja valehtelinkin sujuvasti, kun väitin hamsterin päässeen taivaaseen. Tai mistäs minä tiedän, valehtelinko vai en :D

Älä tunne turhaan sulla on niin hienoja vastauksia ja ajatuksia vaikka en niitä allekirjoitakaan, mutta kuitenkin sinusta ihmisenä tykkään..ainakin näin irl :D enhän sua muuten tunne vaikka mielenkiintoista olisi turista kahvikupin äärellä =)


Meillä lapset haluavat aina iltarukouksen sanoa jomman kumman kanssa ja kuolemasta ei ole ollut mitään suuremmin puhetta.
Meillä lapset kulkee mukana kokouksissa ja mieheni on seurakunnassa ylistyksen vetäjänä ja me kummatkin ollaan lapsityössä mukana.Pidetään sellaista Kids Action Nightia joka toinen kuukausi jossa on n.100 lasta seurakunnan ulkopuoleltakin suurin osa.

Lapset kysyy aina välillä jotain taivaaseen tai Jeesukseen liittyviä asioita joihin vastataan parhaamme mukaan.
Viimeksi taisi olla just tuo eläinkysymys tapetilla =)


 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Viimeksi taisi olla just tuo eläin kysymys tapetilla =)
Mites se eläinasia muuten loppujen lopuksi menee? Kun joidenkin käsityksen mukaan leijonat ja lampaat elää taivaassa sulassa sovussa ja joidenkin mielestä eläimet eivät pääse - ainakaan samaan - taivaaseen ihmisten kanssa. Itse kyllä aikoinaan lapsilleni väitin, että hamsteri, kani ja kissa meni taivaaseen ja siellä sitten aikanaan taas nähdään.

 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja raamatusta:
Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva
ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.
 
juu eikun mukaan vaan kaikki keskustelemaan :D sen mukavampaa ja kun hyvässä hengessä jutellaan =) mites teillä grace tuliko isäntä samaan aikaan uskoon kun sinä =) minun mieheni ei ole uskova jotenkin kyllä mutta toivon hänelle johdatusta :D
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja soniet:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Jehova Jumala on ollut alusta alkaen. Hänen ensimmäiset luomistyönsä olivat Miikael (josta myöhemmin tuli Jeesus) ja Lucifer. Jehova Jumala loi kaiken ainokaisensa kautta, Jeesuksen (Miikaelin). Jehova asetti Luciferin hallitsemaan maata, mutta enkeli tuli Jehovalle kateelliseksi. Hän vietteli Aatamin ja Eevan ja muuttui Saatanaksi. Hän haastoi Jehovan oikeudet hallita ! Niinpä Jehova antoi hänelle 6000 vuotta aikaa voittaa ihmiskunta puolelleen. Kun hän epäonnistuu, Jehova tulee jälleen pystyttämään kuningaskuntansa tuhoten saatanan ja hänen joukkonsa, siten kostaen uskottomille.


Tuhansia vuosia tämän taistelun jälkeen Jehova tarjoaa Miikaelille mahdollisuutta luopua olemassaolostaan. Hänet jälleenluotaisiin ihmiseksi, Jeesukseksi. Tehtävänä olisi kuolla kidutuspaalulla (ei ristillä [vrt. 1 korinttolaiskirje]!) ihmiskunnan vuoksi, tuoden vapautuksen Aadamin synnillisestä perinnöstä. Hän tarjoaisi uskollisille todistajilleen mahdollisuutta päästä iankaikkiseen elämään.


Kun ihminen Jeesus kuoli. Hän jäi kuolleeksi. Hänen uudelleen luomisensa rajoittui hengeksi (ei fyysistä ruumista) ja asuinpaikkana on taivas. Jeesus Kristus (nyt Miikael) palasi maan päälle näkymättömänä 1914 (aikaa on muuteltu myöhemmin) ja toimii nykyisin "järjestönsä" kautta palauttaakseen Jehovan valtakunnan maan päälle.


Lopullinen taistelu Jehovan ja Saatanan välillä, Harmageddonin sota, pitäisi alkaa pian ratkaisten kysymyksen, "Kuka maan päällä hallitsee?". 144 000 Jehovan todistajaa, valiojoukkoon kuuluvat, jotka saivat kokea ylösnousemuksen, hallitsevat Jeesuksen kanssa taivaassa taistelun lopuksi. Loput todistajat (miljoonia) selviävät taistelusta ja elävät iäti maanpäällä "Uuden Maailman" valtakunnassa.


Tuhat vuotta tässä haavemaassa elettyään tullaan valtakunnassa lopulliseen testiin. Saatana päästetään irti ja hän eksyttää monet. Hän ja hänen kanssaan kapinoineet tuhotaan tulella taivaasta. Mitään helvettiä ei ole, vain nopea hävitys. Jehovalla on rajaton valta kaikkiin luotuihinsa tämän jälkeen aina ja iankaikkisesti.


Monien kristittyjen kiistellessä lopunajan tapahtumista, ei voi kuitenkaan olla kiistelyä Kristuksen sovitustyöstä. Muutoin ihminen ei ole kristitty. Jehovan todistajat kantavat lähtemättömästi kultin leimaa: He kiistävät Jeesuksen sovitustyön ristillä olevan riittävä täyteen pelastukseen. Tulee uskoa Jeesuksen olevan Jumala ja tulee myös tunnustaa Hänen ruumiillinen ylösnousemuksensa. Nämä molemmat peruslähtökohdat kristillisestä uskontunnustuksesta Jehovan todistajat kieltävät.


Tarkemmin katsottuna Jehovan todistajat kiistävät suuren osan kristillisiä opinkappaleita (uskon perusteita). He väittävät mm:


- He opettavat että Jeesus Kristus ei ole Jumala. Hän on arkkienkeli Miikael.


- Pyhä Henki ei ole persoona, vain "toimiva voima." Jehovan todistajat kieltävät myös kolminaisuusopin (Isä, Poika ja Pyhä Henki).

- Kun kuolet, olet kuollut. Ihmisellä ei ole sielua sen kummemmin kuin eläimelläkään. Jeesus Kristus ei noussut ruumiillisesti haudasta. Hän nousi henkiruumiina.

- Jeesus on palannut maan päälle 1914. Näkyvä paluu ei ole suunnitelmissa.

- Helvettiä ei ole. Kuolema on samanlainen kuin eläimillä. Kuollessasi on kaikki ohitse. Vain 144 000 suorituvat taivaaseen. Loput uskolliset todistajat herätetään kuolleista maan päälle "Uuden Maailman" puhjetessa kukkaan.


Vihkiessään elämänsä "Uudelle Maailmalle", he eivät saa tietää mitään "Uudesta Elämästä" Jeesuksessa. Tämä on kulttiuskonto ilman pelastusta, ilman toivoa.
Hyvä!!! Jehovan todistajilta todella puuttu elävä suhde Jeesukseen ja kolmiyhteiseen Jumalaan (niin, tiedä, SITÄ ei lue Raamatussa!)
Jehovan todistajilla on hyvin luja usko Jeesukseen Kristukseen ja koska Jehovan todistajat jäljittelevät Jeesusta.

Kolminaisuus: Onko Jehova kolmiyhteinen - kolme persoonaa yhdessä Jumalassa? Ei ole! Jehova, Isä, on "ainoa tosi Jumala" (Johannes 17:3; Markus 12:29). Jeesus on hänen Esikoispoikansa, ja hän on alamainen Jumalalle (1. Korinttilaisille 11:3). Isä on suurempi kuin Poika (Johannes 14:28). Pyhä henki ei ole persoona; se on Jumalan vaikuttava voima (1. Mooseksen kirja 1:2; Apostolien teot 2:18).
tässä aika hyvin kiteytitkin asian: Jehovan todistajat JÄLJITTELEVÄT Jeesusta! Uskovina emme käljittele Jeesusta, vaan meissä asuu Jumalan Pyhä Henki, joka johtaa meidät kaikkeen totuuteen. Me emme jäljittele Jeesusta, vaan muutumme Hänen kaltaisuuteensa, kunnes pääsemme taivaaseen. Jeesus oli Jumala, ja Häntä emme todellakaan millään omilla teoillamme voi matkai tai jäljitellä. Voimme vain tunnusta Jeesuksen Herraksemme ja ottaa ristimme ja lähteä seuraamaan sitä polkua, jota Jumala on meille tarkoittanut. Kun PH tulee ihmiseen asumaan, Hän ilmoittaa, mikä on Jumalan mielen mukaista ja mikä ei. Ja tämä johtaa askel askeleelta eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Viimeksi taisi olla just tuo eläin kysymys tapetilla =)
Mites se eläinasia muuten loppujen lopuksi menee? Kun joidenkin käsityksen mukaan leijonat ja lampaat elää taivaassa sulassa sovussa ja joidenkin mielestä eläimet eivät pääse - ainakaan samaan - taivaaseen ihmisten kanssa. Itse kyllä aikoinaan lapsilleni väitin, että hamsteri, kani ja kissa meni taivaaseen ja siellä sitten aikanaan taas nähdään.
Mun täytyy kyllä nyt sanoa etten tiedä varmuudella.
En ole Raamatusta löytänyt siihen vastausta, mutta sallinet minun oman johtopäätelmän asiaan.
Minä kun näen asian niin että eläimellä ei ole iänkaikkisuus arvoa koska eläimellä ei ole sielua.Eläimellä on tämä ruumis jossa henki ja se käsittää nyt esim.koiralla ilon ja surunkin,kivun jne.
Raamatussa kyllä lukisi jos se niin olisi että eläimetkin pääsisivät taivaaseen.Jeesushan kuoli ristillä jokaisen ihmisen syntien tähden.
Miten eläin voi tehdä syntiä?
Ja en millään tahtoisi uskoa että olemme eläinten kanssa samalla lähtöviivalla.
Hänhän loi ihmisen hallitsemaan maata ja eläimiä.Eläimet ovat myös ravinnoksi.


 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mitäs onkohan petra kuulolla voi kun olisin halunnut olla eilen katsomassa häntä.
moikka kaikki. Olisit halunnut olla katsomassa MUA??? Ei sisko hyvä, mussa mitään katsomista ole ;). Katsotaan mieluummin Jumala kirkkautta ;), ihastellaan Hänen hyviä töitään.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mun täytyy kyllä nyt sanoa etten tiedä.
En ole Raamatusta löytänyt siihen vastausta, mutta sallinet minun oman johtopäätelmän asiaan.
Minä kun näen asian niin että eläimellä ei ole iänkaikkisuus arvoa koska eläimellä ei ole sielua.Eläimellä on tämä ruumis jossa henki ja se käsittää nyt esim.koiralla ilon ja surunkin,kivun jne.
Raamatussa kyllä lukisi jos se niin olisi että eläimetkin pääsisivät taivaaseen.Jeesushan kuoli ristillä jokaisen ihmisen syntien tähden.
Miten eläin voi tehdä syntiä?
Ja en millään tahtoisi uskoa että olemme eläinten kanssa samalla lähtöviivalla.
Hänhän loi ihmisen hallitsemaan maata ja eläimiä.Eläimet ovat myös ravinnoksi.
Ymmärrän näkemyksesi =) Yksi syy siihen, että aloin vieraantua kristinuskosta oli juuri se, että en voinut hyväksyä jumalaa, joka asettaa ihmisen muita elollisia olentoja ylivertaisempaan asemaan. Siksi mulle luonnonuskonnot olivat "oikeampi" vaihtoehto. En ole koskaan, edes pienenä lapsena, erityisemmin pitänyt ihmisistä, mutta eläimiä olen rakastanut aina.

 
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mitäs onkohan petra kuulolla voi kun olisin halunnut olla eilen katsomassa häntä.
moikka kaikki. Olisit halunnut olla katsomassa MUA??? Ei sisko hyvä, mussa mitään katsomista ole ;). Katsotaan mieluummin Jumala kirkkautta ;), ihastellaan Hänen hyviä töitään.
no sitäpä justiinsa ;) sinähän olit hänen hommissaan :D ja ne oli justiinsa hänen hyviä töitään kun haluaa sinua noin käyttää. tuntui vaan mukavalta ajatukselta :D
 
Miten tämä pyhähenki "puhuu" olen muuten joskus jostakin myös lukenut että tässä Jeesus viittaisi Profeetta Muhammediin. Itse en näistä asioista hirveästi tiedä mutta tuon olen jostain lukenut. Näin silloin myös eri version tästä kyseisestä kohdasta, siinä oli tämä "pyhähenki" korvattu sanalla Mohammed, mutta tietenkin se on poistettu kun nämä suuret immeiset jotka raamatun on kirjoittanut ovat sormeilleet oikeita tietoja. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
juu eikun mukaan vaan kaikki keskustelemaan :D sen mukavampaa ja kun hyvässä hengessä jutellaan =) mites teillä grace tuliko isäntä samaan aikaan uskoon kun sinä =) minun mieheni ei ole uskova jotenkin kyllä mutta toivon hänelle johdatusta :D
Mun mies on uskovaisesta perhestä- toisin kuin minä joka tulen perheestä joka on ateisti eikä koko suvussa ola ainoatakaan tunnustavaa uskovaa.
Mä tuli 18 vuotta sitten uskoon ja mieheni teki uskonratkaisunsa kesäleirillä ala-asteikäisenä.

 
raamatusta:

Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva



ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.


Miten tämä pyhähenki "puhuu" olen muuten joskus jostakin myös lukenut että tässä Jeesus viittaisi Profeetta Muhammediin. Itse en näistä asioista hirveästi tiedä mutta tuon olen jostain lukenut. Näin silloin myös eri version tästä kyseisestä kohdasta, siinä oli tämä "pyhähenki" korvattu sanalla Mohammed, mutta tietenkin se on poistettu kun nämä suuret immeiset jotka raamatun on kirjoittanut ovat sormeilleet oikeita tietoja. B) B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
raamatusta:

Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva



ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.


Miten tämä pyhähenki "puhuu" olen muuten joskus jostakin myös lukenut että tässä Jeesus viittaisi Profeetta Muhammediin. Itse en näistä asioista hirveästi tiedä mutta tuon olen jostain lukenut. Näin silloin myös eri version tästä kyseisestä kohdasta, siinä oli tämä "pyhähenki" korvattu sanalla Mohammed, mutta tietenkin se on poistettu kun nämä suuret immeiset jotka raamatun on kirjoittanut ovat sormeilleet oikeita tietoja. B) B)

Mikäköhän luku Joh.?

 
Keittiönoita
Nyt mä uskallankin teiltä kysyä itseäni jo pitkään askarruttanutta asiaa =) Aika ajoin meidän perheessä tulee puheeksi kuoleman jälkeinen aika. Kaikille on selvää, että minä, likka ja lemmikit mennään kuoleman jälkeen samaan paikkaan. Oli se paikka sitten nyt mikä tahansa. Junnu kuitenkin suuntaa kristittynä toiseen paikkaan eli toivottavasti taivaaseen. Olen kuitenkin aina silloin tällöin ollut kuulevinani junnu puheissa sellaisen sävyn, että hän ei sittenkään haluaisi elää ikuisuuttaan ilman itselleen kaikista rakkaimpia. Olen kyllä junnulle sanonut, että kun hän kuolee, hän ei enää edes muista, että minä ja likka ylipäätään oltiin olemassa. Taivaaseen mentyään hän tulee unohtamaan kaiken sen, mitä täällä maan päällä koskaan kohtasi. Niin äitinsä kuin siskonsakin. Haluaisin tukea poikaani hänen omassa uskossaan, mutta en tiedä, miten se tätä paremmin tekisin. En voi ruveta valehtelemaankaan, että me siellä taivaassa aikanaan kohdattasiin. Eikä 16 v sellaista valhetta kyllä enää uskoisikaan.

Mitä neuvoja te antaisitte mulle siihen, miten lievittää poikani tuskaa siitä, että kun meidät aikanaan kuolema kohtaa, emme koskaan enää tapaa? En halua, että junnu äitinsä tai siskonsa takia vaihtaa uskontoaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Mitäs onkohan petra kuulolla voi kun olisin halunnut olla eilen katsomassa häntä.
moikka kaikki. Olisit halunnut olla katsomassa MUA??? Ei sisko hyvä, mussa mitään katsomista ole ;). Katsotaan mieluummin Jumala kirkkautta ;), ihastellaan Hänen hyviä töitään.
no sitäpä justiinsa ;) sinähän olit hänen hommissaan :D ja ne oli justiinsa hänen hyviä töitään kun haluaa sinua noin käyttää. tuntui vaan mukavalta ajatukselta :D
heh, joo kyllä täytyy sanoa, ettet menettänyt mitään ;). flunssainen äippä notkumassa notskin vieressä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja raamatusta:
Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva
ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.
Tulkintoja tulkintoja... Jos Raamattu olisi oikeasti pyhä kirja, niin näitä ei tapahtuisi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nyt mä uskallankin teiltä kysyä itseäni jo pitkään askarruttanutta asiaa =) Aika ajoin meidän perheessä tulee puheeksi kuoleman jälkeinen aika. Kaikille on selvää, että minä, likka ja lemmikit mennään kuoleman jälkeen samaan paikkaan. Oli se paikka sitten nyt mikä tahansa. Junnu kuitenkin suuntaa kristittynä toiseen paikkaan eli toivottavasti taivaaseen. Olen kuitenkin aina silloin tällöin ollut kuulevinani junnu puheissa sellaisen sävyn, että hän ei sittenkään haluaisi elää ikuisuuttaan ilman itselleen kaikista rakkaimpia. Olen kyllä junnulle sanonut, että kun hän kuolee, hän ei enää edes muista, että minä ja likka ylipäätään oltiin olemassa. Taivaaseen mentyään hän tulee unohtamaan kaiken sen, mitä täällä maan päällä koskaan kohtasi. Niin äitinsä kuin siskonsakin. Haluaisin tukea poikaani hänen omassa uskossaan, mutta en tiedä, miten se tätä paremmin tekisin. En voi ruveta valehtelemaankaan, että me siellä taivaassa aikanaan kohdattasiin. Eikä 16 v sellaista valhetta kyllä enää uskoisikaan.

Mitä neuvoja te antaisitte mulle siihen, miten lievittää poikani tuskaa siitä, että kun meidät aikanaan kuolema kohtaa, emme koskaan enää tapaa? En halua, että junnu äitinsä tai siskonsa takia vaihtaa uskontoaan.
Voi että, onpas kinkkinen tilanne. Kyllä minä olen sen käsittänyt, että ihminen, joka on uskossa Jeesukseen, pääsee taivaaseen ja sieltä ei puutu enää mitään. Ja olen kuullut opetusta, että ihminen todellakin kuin unohtaa ne ihmiset ja läheisensä jotka eivät sinne päässeet. Koska taivaassa ei ole enää itkua. Mutta mikä mua oikeesti eniten surettaa, on teidän loppuperhe, eli sinä ja tyttäresi. Voit tukea poikaasi omassa uskossaan sillä tavalla, että kehoitat häntä rukoilemaan teidän puolestanne, että Jumalan hyvä tahto tapahtuisi koko perheessäne. Sillä Jumala kuulee rukoukset ja vastaa niihin. onko pajallasi uskovia, kristittyjä kavereita? Tai käykö hän missään srk:ssa? Sieltä varmasti voisi saada hyvää apua ja tukea omassa uskossa kasvamiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja raamatusta:
Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva
ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.
Tulkintoja tulkintoja... Jos Raamattu olisi oikeasti pyhä kirja, niin näitä ei tapahtuisi :)
ihminen on ihminen ja hän vääntää vaika valkoisen mustaksi, jos se on hänen etunsa mukaista. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, etteikö Raamattu olisi pyhä kirja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja raamatusta:
Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva
ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.
Tulkintoja tulkintoja... Jos Raamattu olisi oikeasti pyhä kirja, niin näitä ei tapahtuisi :)
no mutta tulkintoja on kaikista kirjoista ja se juuri johtaa siihen että riippuu kuka ymmärtää asian ja millä lailla niistä ne kiistat yleensä johtuu, myös kaikista uskonnolisista teoksista =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Nyt mä uskallankin teiltä kysyä itseäni jo pitkään askarruttanutta asiaa =) Aika ajoin meidän perheessä tulee puheeksi kuoleman jälkeinen aika. Kaikille on selvää, että minä, likka ja lemmikit mennään kuoleman jälkeen samaan paikkaan. Oli se paikka sitten nyt mikä tahansa. Junnu kuitenkin suuntaa kristittynä toiseen paikkaan eli toivottavasti taivaaseen. Olen kuitenkin aina silloin tällöin ollut kuulevinani junnu puheissa sellaisen sävyn, että hän ei sittenkään haluaisi elää ikuisuuttaan ilman itselleen kaikista rakkaimpia. Olen kyllä junnulle sanonut, että kun hän kuolee, hän ei enää edes muista, että minä ja likka ylipäätään oltiin olemassa. Taivaaseen mentyään hän tulee unohtamaan kaiken sen, mitä täällä maan päällä koskaan kohtasi. Niin äitinsä kuin siskonsakin. Haluaisin tukea poikaani hänen omassa uskossaan, mutta en tiedä, miten se tätä paremmin tekisin. En voi ruveta valehtelemaankaan, että me siellä taivaassa aikanaan kohdattasiin. Eikä 16 v sellaista valhetta kyllä enää uskoisikaan.

Mitä neuvoja te antaisitte mulle siihen, miten lievittää poikani tuskaa siitä, että kun meidät aikanaan kuolema kohtaa, emme koskaan enää tapaa? En halua, että junnu äitinsä tai siskonsa takia vaihtaa uskontoaan.

Eli hän siis uskoo Jeesukseen näin olen ymmärtänyt eikö?

Sinä et äitinä voi varmaan enemmän sanoa kuin mitä olet sanonut eli ei hän taivaassa sure mitään koska siellä ei tunneta surua.

Se mitä hän voi tehdä niin on rukoilla Jumalalta siihen asiaan helpotusta ja viisautta ymmärtää.

Mä haluan kysyä sinulta vielä kun minähän olen pelännyt kuolemaa ennen uskon tuloani, mutta eikö sinua pelota yhtään ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dizzu:
raamatusta:

Näin kertoo Johanneksen evankeliumi profeetta Muhammedin tulosta.



12 "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan
13 Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva



ei tässä puhuta Muhammedista sanaakaan. Puhutaan Jumalan Pyhästä Hengestä, joka johtaa totuuteen ja ilmoittaa sen, mitä jumala antaa ilmoitettavaksi. Pyhä Henki on myös profeetallinen henki. Siis ei todellakaan mitään viitettä Muhammediin.


Miten tämä pyhähenki "puhuu" olen muuten joskus jostakin myös lukenut että tässä Jeesus viittaisi Profeetta Muhammediin. Itse en näistä asioista hirveästi tiedä mutta tuon olen jostain lukenut. Näin silloin myös eri version tästä kyseisestä kohdasta, siinä oli tämä "pyhähenki" korvattu sanalla Mohammed, mutta tietenkin se on poistettu kun nämä suuret immeiset jotka raamatun on kirjoittanut ovat sormeilleet oikeita tietoja. B) B)
Raamatussa ei viitata profeetta Muhammediin. Koen tämän turhaksi väittelyksi. Toi Muhammed-asia olisi aivan irrallinen osa sitäpaitsi Raamatussa. ihan kuin koittaisi laittaa palapeliin aivan sopimatonta palasta.
 

Yhteistyössä