Mihin aikaan teidän teini-ikäiset liikkuvat yksin ulkona?

vierailija
Olet osunut asian ytimeen. Jos täällä luettaisiin otsikko ja kirjotettaisiin otsikosta, ei olisi tarvinnut jauhaa 8 sivua otsikon vierestä.

Munkin kärsivällisyydellä on rajansa ja on muutenkin tekemistä kuin palstalla notkuminen, joten saatte jatkossa jauhaa paskaa ihan vapaasti, mulla ei otsikon aiheesta ole enää mitään kirjoitettavaa, jos luette viestit, ymmäträtte ehkä mun ajattelua tai sitten ette. Mä en tähän ketjuun enää tule kommentoimaan.
No ei siltä vaikuta että sulla muuta tekemistä olisi. :D

Onko kukaan muuten koskaan sanonut kuinka taitava olet kääntämään "syyt" toisten niskoille? Luulet olevasi joku maailman paras kasvatusneuvoja ja kun joku sanoo, ettei sun ajatusmaailma ole järin realistinen, "syyllistät" sitten vaivihkaa muita siitä etteivät välitä lapsistaan tarpeeksi, etteivät ole tarpeeksi hyviä vanhempia jne. Nytkin "syyllität" muita palstalaisia siitä että ketjussa on 8 sivua otsikon vierestä (enemmän aihe on pysynyt aloituksen mukaisena kuin monissa muissa ketjuissa), mutta itsehän sinä näppis sauhuten tämän aiheutit vastaamalla jokaiseen viestiin noita sun hienoja kasvatusneuvojasi.
 
vierailija
Olet osunut asian ytimeen. Jos täällä luettaisiin otsikko ja kirjotettaisiin otsikosta, ei olisi tarvinnut jauhaa 8 sivua otsikon vierestä.

Munkin kärsivällisyydellä on rajansa ja on muutenkin tekemistä kuin palstalla notkuminen, joten saatte jatkossa jauhaa paskaa ihan vapaasti, mulla ei otsikon aiheesta ole enää mitään kirjoitettavaa, jos luette viestit, ymmäträtte ehkä mun ajattelua tai sitten ette. Mä en tähän ketjuun enää tule kommentoimaan.
Niin, no olit sitten vain kirjoittanut pelkän otsikon, ja jättänyt tuon ihmettelyn vanhempien tuomitsemisen puutteesta pois.
Sitä saa, mitä tilaa.
 
vierailija
Ohjeita keskustelijoille:

1. Kirjoita vain otsikon asiasta ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).
3. Älä hauku muita keskustelijoita, vaikka olisit eri mieltä.
4. Ei rasismia, kiroilua tai muita asiattomuuksia. Älä rohkaise häiriköitä reagoimalla heidän viesteihinsä.

http://kaksplus.fi/threads/saeaennoet-keskustelupalstan-kaeyttaejille.2449668/
Kohta 5. Aivojaan saa käyttää.
Myös keskustelun alustus eli ensimmäinen viesti huomioidaan.
Ei voi kirjoittaa otsikkoa yhdestä asiasta ja viestissä kirjoittaa ihan muuta, ja sitten itkeä, kun ei kirjoiteta vain otsikon aiheesta.
Esim. jos minä kirjoitan viestin otsikolla "Valehtelevatko poliitikot" ja sitten viestiosuudessa pähkäilen sitä, valehteeleeko Soini enemmän kuin Sipilä, niin aivan varmasti keskustelussa esitetään niin Soinia kuin Sipilää koskevia väitteitä, eikä vain yleisellä tasolla mietitä poliitikkojen taipumusta valehteluun.
 
vierailija
Pari muutakin sääntöä oli jotka sopivat tähän(kin) ketjuun.
Pistä CV kaksplussalle niin varmaan palkkaavat sut heti. Täältä palstalta tuskin löytyy yhtäkään yli kaksi-sivuista ketjua missä kaikkia sääntöjä noudatettaisiin. Ei kaksplussaa kiinnosta hevonvittuakaan.

Kritisoitko muuten siis ap:ta, kun on tuo "kirjoita vain otsikon aiheesta ja lyhyesti"? Aphan kirjoitti heti aloituksessa itse muustakin kuin otsikon aiheesta.
 
Pistä CV kaksplussalle niin varmaan palkkaavat sut heti. Täältä palstalta tuskin löytyy yhtäkään yli kaksi-sivuista ketjua missä kaikkia sääntöjä noudatettaisiin. Ei kaksplussaa kiinnosta hevonvittuakaan.

Kritisoitko muuten siis ap:ta, kun on tuo "kirjoita vain otsikon aiheesta ja lyhyesti"? Aphan kirjoitti heti aloituksessa itse muustakin kuin otsikon aiheesta.
Mistäpä tiedät vaikka olisivat tuon jo tehneet.
 
En

En todellakaan päätä asioista vaimoni puolesta, jonka varmasti olisit sisälukutaitoisena huomannut, jos kaikki viestit ajatuksella luet. Toki tuosta siteeraamastasi viestistä sen käsityksen saattoi saada. Hän ei siis itse halua liikkua enää ulkona pimeällä.
Osaatko vielä vastata, miten kellonajoista jankkaaminen auttaa tämän tapauksen uhria?

Saanen huomauttaa, että sinä otit jo aloituksessa esiin Kempeleen tapauksen, joten selkeästi halusit tämän tapauksen pohjalta ruotia sitä, milloin teinien on sopivaa liikkua ulkona. Samalla moitit niitä, joita kiinnostaa tekijöiden etninen tausta. Eikö sinusta toimintasi ole vähän kaksinaismoralistista?
 
vierailija
Varhaisteinityttö meillä. Arkisin yleensä seitsemäksi tai viimeistään klo20 sisälle, perjantaisin mieluiten kuudelta, koska asutaan keskustassa ja alkaa nuorisoa olla liikkeellä enkä halua että muksu alkaa vielä "pyöriä kylillä".
 
Osaatko vielä vastata, miten kellonajoista jankkaaminen auttaa tämän tapauksen uhria?

Saanen huomauttaa, että sinä otit jo aloituksessa esiin Kempeleen tapauksen, joten selkeästi halusit tämän tapauksen pohjalta ruotia sitä, milloin teinien on sopivaa liikkua ulkona. Samalla moitit niitä, joita kiinnostaa tekijöiden etninen tausta. Eikö sinusta toimintasi ole vähän kaksinaismoralistista?
Tämän tapauksen uhria ei varmaan auta kellonajasta jauhaminen. Olet siinä oikeassa. Kuitenkin ajatuksenani oli se, että samalla tavalla kuin jos erikulttureista tulevia ei olisi, niin raiskausta ei olisi tapahtunut. Voimme ottaa opiksi, ettei ehkä kannattaisi haalia tänne niin paljon kuin tulee vaan, voimme ottaa opiksi myös, että kannattaa miettiä milloin ja missä teinit yksin liikkuvat.

Kritisoin lähinnä sitä, että ainoastaan keskitytään etnisen taustan jauhamiseen. Ehkä en osannut tuoda tätä selvästi esille.
 
Tämän tapauksen uhria ei varmaan auta kellonajasta jauhaminen. Olet siinä oikeassa. Kuitenkin ajatuksenani oli se, että samalla tavalla kuin jos erikulttureista tulevia ei olisi, niin raiskausta ei olisi tapahtunut. Voimme ottaa opiksi, ettei ehkä kannattaisi haalia tänne niin paljon kuin tulee vaan, voimme ottaa opiksi myös, että kannattaa miettiä milloin ja missä teinit yksin liikkuvat.

Kritisoin lähinnä sitä, että ainoastaan keskitytään etnisen taustan jauhamiseen. Ehkä en osannut tuoda tätä selvästi esille.
Itse näen asian taas siten, että raiskaus voi tapahtua mihin kellonaikaan tahansa. Eli tilaisuus tekee varkaan, ei kellonaika.
Useat teinit kulkevat harrastuksistaan vasta kymmenen aikaan illalla kotiin. Jääkiekko tai taitoluistelu on hyviä esimerkkejä harrastuksista, joiden takia kerran tai kaksi viikossa liikutaan suhteellisen myöhään illalla. Joskus vanhemmat eivät voi kyyditä ja minusta lapsella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi mihin kellonaikaan tahansa.
Toiseksi, minä olen saanut riekkua kaikessa rauhassa nuorena pitkin kyliä viikonloppuisin. Meillä ei ollut käytännössä mitään pelättävää.

Harmikseni maailman meno ja meno suomessa alkaa näytää sille, ettei omat lapseni voi enää nauttia samanlaisesta huolettomasta nuoruudesta, josta minä olen nauttinut. Me olemme kohta samassa tilanteessa, kuin jenkeissä tai englannissa. Yksikään lapsi ei voi liikkua missään yksin, vaan heidät pitää kuljettaa aina ovelta ovelle ihan vain siksi, että kaikenmaailman pedofiilejä liikkuu entistä enemmän. Me aikuiste kasvatamme lastemme riskiä joutua rikoksen uhriksi tälla niin trendikkäällä suvaitsevaisuudellamme.

Hyvin surullista.
 
Itse näen asian taas siten, että raiskaus voi tapahtua mihin kellonaikaan tahansa. Eli tilaisuus tekee varkaan, ei kellonaika.
Useat teinit kulkevat harrastuksistaan vasta kymmenen aikaan illalla kotiin. Jääkiekko tai taitoluistelu on hyviä esimerkkejä harrastuksista, joiden takia kerran tai kaksi viikossa liikutaan suhteellisen myöhään illalla. Joskus vanhemmat eivät voi kyyditä ja minusta lapsella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi mihin kellonaikaan tahansa.
Toiseksi, minä olen saanut riekkua kaikessa rauhassa nuorena pitkin kyliä viikonloppuisin. Meillä ei ollut käytännössä mitään pelättävää.

Harmikseni maailman meno ja meno suomessa alkaa näytää sille, ettei omat lapseni voi enää nauttia samanlaisesta huolettomasta nuoruudesta, josta minä olen nauttinut. Me olemme kohta samassa tilanteessa, kuin jenkeissä tai englannissa. Yksikään lapsi ei voi liikkua missään yksin, vaan heidät pitää kuljettaa aina ovelta ovelle ihan vain siksi, että kaikenmaailman pedofiilejä liikkuu entistä enemmän. Me aikuiste kasvatamme lastemme riskiä joutua rikoksen uhriksi tälla niin trendikkäällä suvaitsevaisuudellamme.

Hyvin surullista.
Niin, valitettavasti maailma muuttuu ja joihinkin muutoksiin joudumme suostumaan tahtomattamme. Mun mielestä olisi ihanaa, jos kaikki voisivat liikkua tuntien turvallisuutta, mutta koska näin ei ole, on mietittävä muita vaihtoehtoja turvallisuuden lisäämiseksi. Mun mielestä nuorten kuljettaminen on osa tätä turvallisuuden lisäämistä.
 
Niin, valitettavasti maailma muuttuu ja joihinkin muutoksiin joudumme suostumaan tahtomattamme. Mun mielestä olisi ihanaa, jos kaikki voisivat liikkua tuntien turvallisuutta, mutta koska näin ei ole, on mietittävä muita vaihtoehtoja turvallisuuden lisäämiseksi. Mun mielestä nuorten kuljettaminen on osa tätä turvallisuuden lisäämistä.
JepJep... ja samaan aikaan maahan tuodaan 35000 nuortamiestä maista, joissa naisilla ei ole minkäänlaista arvoa... tämä nyt ei ainakaan auta asiaa yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olet osunut asian ytimeen. Jos täällä luettaisiin otsikko ja kirjotettaisiin otsikosta, ei olisi tarvinnut jauhaa 8 sivua otsikon vierestä.

Munkin kärsivällisyydellä on rajansa ja on muutenkin tekemistä kuin palstalla notkuminen, joten saatte jatkossa jauhaa paskaa ihan vapaasti, mulla ei otsikon aiheesta ole enää mitään kirjoitettavaa, jos luette viestit, ymmäträtte ehkä mun ajattelua tai sitten ette. Mä en tähän ketjuun enää tule kommentoimaan.
Ei kahta hyvää: että lupais ja pitäis.
 
vierailija
Selvennykseksi: Mua voi sitten vituttaa se, että joku kommentoi asiaa sillä, että "maailma nyt vaan muuttuu ja minkäs me sille voidaan".
en tiiä mitä tarkotat mutta sun mamukiimailu palstalla ei maailma muuta suuntaan tai toiseen, alkaa vain käydä yksitoikkoiseksi. Tää ihan hyvällä sanottuna, joskus vois tehdä ihan hyvää jos keskittyisit elämän elämiseen.
Onko sulla torikammo?
 
vierailija
Tapansa ja aikansa jokaisella milloin nukkuun mennään. Kaikilla se koulukaan ei ole välttämättä 15min kävelymatkan päässä.

Tilastollisesti ehkä joo mutta yhtälailla naista voidaan vaikka tuikata puukolla jos joku tulee vaikka pummiin tupakkaa eikä sitä ole antaa tai ei halua antaa. Kumpi sitten on parempi, miehillä väkivaltainen hyökkäys vai naisilla raiskaus.

Tai joku päättää yhtäkkiä tuikata ketä tahansa puukolla joka nyt sattuu sillä hetkellä lähellä oleen.
No joillakin koulu on lähellä kotia ja joskus koulu voi alkaa myöhään, joten kenenkään ulkopuolisen ei pidä tyrkyttää omia näkemyksiään. En myöskään ala kilpailla siitä, kumpi on pahempaa, raiskaus vai puukotus. Kunhan nyy totesin, että miehet joutuvat todennäköisemmin väkivallan kohteeksi kuin naiset. Naiset tietysti joutuvat useammin seksuaalirikosten uhreiksi.
 
välillä jotenkin säälin sua ja mietin miten yksinäinen oot.
en usko että sulla on perhettä lähellä tai ystäviä.
Mutta mietippäs oikeasti. Mitä jos mä olenkin ihan sairaan surullinen, ylipainoinen, ruma ja yksinäinen yksilö, jolla ei ole ketään, eikä mitään. Sitten sä tulet vielä siihen pätemään? Ootko sä yhtään miettinyt, miten pahalle musta saattais tuntua sun sanomiset, jos ne olis totta? Olisitkohan sä sitten tyytyväinen itseesi, kun onnistuit loukkaamaan jotain ihmisenä siksi, että se on jostakin asiasta sun kanssa täysin eri mieltä? Oletko sä sitä mieltä, ettei ihmisten mielipiteillä tai niiden ilmaisemisella ole merkitystä? Jos niin, niin miksi sä haluat rajoittaa toiten mielipiteen ilmaisua olemalla loukkaava ja ilkeä?
Oletko sä oikeasti miettinyt ikinä hetkeäkään sun motiiveja? - Ehkä kannattais.
 
Kohta ilmestyy irtopää kun siltä loppuu argumentit.
Mun mielestä on aika törkeää lähteä syyttäsuotta syyttelemään jotakuta jostakin sellaisesta mikä ei pidä paikkaansa.
1. Mä en edelleenkään tiedä miten kuvia liitetään tänne.
2. Mä en koskaan kirjoita harmaana, koska mä en ole samanlainen paskahousu, kuin sinä.
3. Mun mielestä on viehättävää ja ehkä vähän imartelevaa, että mulla on tollanen pikkanen perskärpänen ;)
4. On ainakin selkeää, että kaikki mitä mä sanon, uppoaa suhun kuin veitsi voihin.
 

Yhteistyössä