Mihin aikaan teidän teini-ikäiset liikkuvat yksin ulkona?

vierailija
Peräänkuulutan vanhempien aktiivista huolehtimista jälkikasvustaan. Muassa oksettaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät vaivaudu itse huolehtimaan lastensa turvallisuudesta. Oma mukavuudenhalu menee sulla edelle, jos et vaivaudu hakemaan lastasi esim. harjoituksista kotiin .
Höpölöpö, kyse ei ole viitsimisestä tai vaivautumisesta, vaan siitä, että lapsi ei saattajaa halua, emmekä itse ole kokeneet sitä tarpeelliseksi, niin että väkisin tunkisimme mukaan.
Miksi koet, että vanhemman pitäisi saattaa lapsi joka paikkaan? Siis milä se on se syy, että saattajaa tarvitaan?
 
Höpölöpö, kyse ei ole viitsimisestä tai vaivautumisesta, vaan siitä, että lapsi ei saattajaa halua, emmekä itse ole kokeneet sitä tarpeelliseksi, niin että väkisin tunkisimme mukaan.
Miksi koet, että vanhemman pitäisi saattaa lapsi joka paikkaan? Siis milä se on se syy, että saattajaa tarvitaan?
No joku sanoi hyvin viestissään, että maailma on täynnä sairaita ihmisiä... En tarkoita pelkästään erilaisia kultturitaustoja, vaan myös aivan oikeita sairauksia, joista monet kantasuomalaisetkin kärsivät.

Muokkaus: teetkö kaikessa kuten teini toivoo?
 
vierailija
No joku sanoi hyvin viestissään, että maailma on täynnä sairaita ihmisiä... En tarkoita pelkästään erilaisia kultturitaustoja, vaan myös aivan oikeita sairauksia, joista monet kanta suomalaisetkin kärsivät.
Meinaat, että Suomestakin on jo tullut niin turvaton paikka, että lasta ei voi yksin päästää liikkumaan ulkona? Vai koskeeko tämä vain ilta-aikaa? Mikä se tarkka kellon aika on, kun ne hullut ja maahanmuuttajat lähtevät liikkeelle?
 
vierailija
No joku sanoi hyvin viestissään, että maailma on täynnä sairaita ihmisiä... En tarkoita pelkästään erilaisia kultturitaustoja, vaan myös aivan oikeita sairauksia, joista monet kantasuomalaisetkin kärsivät.

Muokkaus: teetkö kaikessa kuten teini toivoo?
Opettele lukemaan. Emme ole itse kokeneet tarpeelliseksi, että fiksua lasta pitäisi saattaa joka paikkaan.
 
vierailija
Kyllä ainakin kello 21 jälkeen mä toimisin itse/joku muu luotetettava aikuinen toimisi kuljettajana. Toki ainahan on mahdollisuus, että ovat kaverin kanssa kahdestaan kaverin luona ja päättävät lähteä ulos seikkailemaan, joten ei kai sitä täysin aukottomasti voi tarkkailla, mikäli teini päättää heittäytyä hankalaksi, mutta toki poliisit sitten viimeistään korjaavat talteen, jos oikein pahasti tötöilee. Lähinnä mä alunperin tarkoitin tilannetta niin, että missä vaiheessa lähdet itse hakemaan teinin kotiin tai varmistaa, että on kaverin luona varmasti.
Vihdoin. Tajuatko siis kuinka epäkorrektia on syyllistää vanhempia kun et taustoja tiedä? Raiskaaja on syyllinen, ei uhri, ei uhrin vanhemmat, eikä raiskaajan vanhemmat.
 
Meinaat, että Suomestakin on jo tullut niin turvaton paikka, että lasta ei voi yksin päästää liikkumaan ulkona? Vai koskeeko tämä vain ilta-aikaa? Mikä se tarkka kellon aika on, kun ne hullut ja maahanmuuttajat lähtevät liikkeelle?
Ei kai kukaan voi sanoa tarkkaa kellonaikaan, mutta maalaisjärjenkäyttö on sallittua eli miettiä, miten riskejä pystyy minimoimaan. Yksi tapa ainakin mun mielestä on se, että saattaa myöhään, kun riski on suurempi (muita normaaliliikkujia vähemmän), harrastuksiin menevän lapsen tai ainakin hakee hänet kotiin.
 
vierailija
Peräänkuulutan vanhempien aktiivista huolehtimista jälkikasvustaan. Muassa oksettaa tuollaiset ihmiset, jotka eivät vaivaudu itse huolehtimaan lastensa turvallisuudesta. Oma mukavuudenhalu menee sulla edelle, jos et vaivaudu hakemaan lastasi esim. harjoituksista kotiin .
Tässä taas huomaa ettei sulla ole lapsia. Luuletko että joka teini haluaa jonkun vanhemman käsipuoleensa jokaiselle matkalle? Ainiin mutta sehän on varmaan vanhemman velvollisuus tehdä pelisäännöt selväksi ja jos teini ei halua kävellä harkoista yhtämatkaa vanhemman kanssa, niin vanhemman täytyy kieltää harkoissa käynti kokonaan?
 
Järjestelykysymys, esim. Kaverin vanhemmista toinen...
Minkä kaverin? Puhuin urheiluharjoituksista, en kaverin luona käymisestä.
Oisko se vaihtoehto sitten ollu, että mä en olis saanu harrastaa, jotta en "joudu" olemaan yksin myöhään ulkona. Ei se nyt ihan niinkään mene.

Tilanteita on erilaisia. Tämäkin tyttö on voinut olla tulossa harjoituksista, äiti pienemmän sisaruksen kanssa kotona ja isä vaikka työmatkalla, eronnut tai kuollut. Ihan turha alkaa syylistämään ketään, kun et voi toisten taustoja tietää.
 
Minkä kaverin? Puhuin urheiluharjoituksista, en kaverin luona käymisestä.
Oisko se vaihtoehto sitten ollu, että mä en olis saanu harrastaa, jotta en "joudu" olemaan yksin myöhään ulkona. Ei se nyt ihan niinkään mene.

Tilanteita on erilaisia. Tämäkin tyttö on voinut olla tulossa harjoituksista, äiti pienemmän sisaruksen kanssa kotona ja isä vaikka työmatkalla, eronnut tai kuollut. Ihan turha alkaa syylistämään ketään, kun et voi toisten taustoja tietää.
Kai siellä harrastuksissa oli sulla kavereita, joiden vanhemmat kävivät hakemassa sun kavereita? Samalla olisi mennyt sinunkin saattaminen kotiin... Eikö niin? Onneksi (toivottavasti?) mitään ei sattunut.
 

Yhteistyössä