Miettikääs, miehen siskolle on tulossa kolmoset :) (murut syntyi 20.3 -09 ) <3

Voi kiitos kaikille kommenttien laittajille =)
Niin, ei vielä hekään tiedä mitä se tulee olemaan eikä me sukulaisetkaan. Minulla neljä lasta ja lastenhoidosta kokemusta , mutta nyt on ihan uutta miten toimia kolmen samanikäisen kanssa.
Ja kyllä, me autetaan =)
Mä oikein odotan kun saan hoitaakseni heidät tai jonkun heistä.Yksi tulee olemaan meille sitten kummilapsi niin mä saan hoidettua tuota krooniseksi muuttunutta vauvakuumettani.
Tiedän että itku tulee kun näen heidät ensi kerran ja ihan tietysti ilosta heidän puolestaan, mutta vähän sitäkin koska meille ei vauvoja voi tulla :'(
Mutta pian näemme heidät pienet mussukat :heart: :heart: :heart:
 
No jos sukulaiselle tai ystävälle kävisi noin niin siinä tietty onnittelisi ja tekisi sen mitä auttaakseen voi.

Jos taas itse saisi tuollaista kuulla niin... Apua, olen tähän mennessä pelännyt jo kaksosiakin. Siis ajatuksena kaksoset on viehättäviä ja lapsena sellaisista haaveilinkin, mutta kun raskaustesti näytti plussaa niin sitä jo pelkäsi. Näiden kanssa ollaan saatu sitten pienen ikäeron turvin nauttia "kaksosista", mutta monikkoraskautta ja useampaa vauvaa kerrallaan en haluaisi kokea. Vaikka mies kuinka tykkää että sehän sopisi kun meillä on jo nyt kaikkea valmiina kahdelle; pinnasängyt, syöttötuolit, tulparattaat...

Kolmoset taas. olisi se melkoinen järkytys ja moni asia menisi uusiksi.
 
Toinen kolmosäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Niin, ei vielä hekään tiedä mitä se tulee olemaan eikä me sukulaisetkaan. Minulla neljä lasta ja lastenhoidosta kokemusta , mutta nyt on ihan uutta miten toimia kolmen samanikäisen kanssa.
Ja kyllä, me autetaan =)

Kuulostaa hyvältä! Siinä tarvitaan monta syliä kun isällä ja äidillä ei ole syliä tarpeeksi! He tarvitsevat ihan varmasti apua, ja on hyvä jos tarjoaa avun ilman että heidän täytyy kysyä. Ainakin minun mielestäni auttavia käsiä ei voi koskaan olla liikaa. Meillä on täällä 1.5v kolmoset ja isosisko:) Olen todella kiitollinen siitä avusta mitä olemme saaneet! Ja kolmoset ovat tietysti niin ihania vaikka siinä onkin aikamoinen työurakka!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mikäs teillä ois olo kun saisitte tuollaisen uutisen? =)
olisin taivaassa varmaankin. :) se on niin harvinaista, että olisi vähän pakko olla..vaikka tietysti on raskastakin. meillä on suvussa melkein joka perheessa (iso suku) kaksoset, ja toivoisin itsekin saavani joskus sellaiset. ehkä sitten se kolmonen ja nelonen meille tulee samalla kertaa. :) kolmosista nyt ei uskalla edes haaveilla , niin harvinaista se tosiaan on. paljon tsemppiä sinne odottavalle perheelle!

 
Silmissä sumeni ja nauroin väkinäisesti, kun kuulin että kolme on tulossa.

Ahdisti koko raskauden ihan tajuttomasti se, että asutaan eri maassa kuin mun tai miehen vanhemmat tai kukaan muukaan läheinen.

Nyt lapset on jo 3v. Päivä päivältä noiden kanssa on mukavampaa. En kaipaa vauva-aikoja pätkääkään ja jos nyt tulisi tähän tilanteeseen monikkoraskaus, niin voi luoja paratkoon... Jättäisin ne synnärille ja lähtisin maanpakoon. :snotty:
 
Miehen sisko sai kanssa kolmoset -90 puolessavalin. Alkuaika oli aika kaaottista mutta siitakin selvittiin. He karsivat vuosikausia lapsettomuudesta ja hoidoilla saivat vauvat alkunsa. Taman jalkeen heille syntyi viela luomuvauva reilun vuoden paasta.

Meillahan ei ole kuin tuplat.
 
Ihanaa :heart: , meinaan se että joku toinen saa kolmoset :)

Mutta jos mä saisin...no, en halua kolmosia. Mielellään ei edes kaksosia. Hitosti hommaa (yhdessäkin vauvassa kerrallaan on hommaa) ja riskiraskaus. Myöhemmin kolme uhmista samaan aikaan, kolme murrosikäistä samaan aikaan...norovirus kertaa kolme....eieieie |O :D
Sanottakoon nyt vielä sekin, että ihan yksösraskauskin olisi eieiei, en halua enempää lapsia...ehkä :xmas:
 
hepuli
mun serkun kolmoset kuoli jotai rv32 =( ihan hirveetä ku oli viel ensimmäiset ja monet hoidot käyty läpi!nyt sillä ihan luonnolisesti alkunsa saaneet tyttö ja poika =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihanaa :heart: , meinaan se että joku toinen saa kolmoset :)

Mutta jos mä saisin...no, en halua kolmosia. Mielellään ei edes kaksosia. Hitosti hommaa (yhdessäkin vauvassa kerrallaan on hommaa) ja riskiraskaus. Myöhemmin kolme uhmista samaan aikaan, kolme murrosikäistä samaan aikaan...norovirus kertaa kolme....eieieie |O :D
Sanottakoon nyt vielä sekin, että ihan yksösraskauskin olisi eieiei, en halua enempää lapsia...ehkä :xmas:
Niin, oishan se tässä itse kullakin aikasta hurja uutinen, mutta heidän pelastaa se että nämä ovat heidän ensimmäiset, joten vanhempina he ovat sillailla tietämättömiä mitä tuloillaan ja muutenkin heillä on molemmat vanhemmat lähellä ja apuna sekä tietty minä..intoa täynnä..minä joka kärsin kroonisesta vauvakuumeesta :whistle:

 
Jos minulle kerrottaisiin nyt, että odotan kolmosia, olisin suoraansanottuna hyvin järkyttynyt,ja varmaan ensireaktiona saattaisin ruveta itkemään, enkä kyllä iloista.
Sillä meidän lapsilukumme on kyllä täysi, tosin jos ehkäisy pettäisi, olisi sitten mietittävä mitä tekisi. Etenkin jos odottaisinkin kolmosia.
Tosin jos silloin kun olin tullut ns. sunnittellusti raskaaksi ja olisin saanut kuulla odottavani kolmosia olisi itku varmaan päässyt silloinkin. Mutta kai sitä raskausaikana pikkuhiljaa olisi ajatukseen sopeutunut.
Jos joku sisaristani alkaisi nyt odottaa kolmosia, olisin myös aika järkyttynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hepuli:
mun serkun kolmoset kuoli jotai rv32 =( ihan hirveetä ku oli viel ensimmäiset ja monet hoidot käyty läpi!nyt sillä ihan luonnolisesti alkunsa saaneet tyttö ja poika =)
oi ei :'( mikäköhän tuli kun kuitenkin viikkojakin noin kivasti moniraskautta ajatellen..
Ja vielä kaikki..miten surullista
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihanaa :heart: , meinaan se että joku toinen saa kolmoset :)

Mutta jos mä saisin...no, en halua kolmosia. Mielellään ei edes kaksosia. Hitosti hommaa (yhdessäkin vauvassa kerrallaan on hommaa) ja riskiraskaus. Myöhemmin kolme uhmista samaan aikaan, kolme murrosikäistä samaan aikaan...norovirus kertaa kolme....eieieie |O :D
Sanottakoon nyt vielä sekin, että ihan yksösraskauskin olisi eieiei, en halua enempää lapsia...ehkä :xmas:
Niin, oishan se tässä itse kullakin aikasta hurja uutinen, mutta heidän pelastaa se että nämä ovat heidän ensimmäiset, joten vanhempina he ovat sillailla tietämättömiä mitä tuloillaan ja muutenkin heillä on molemmat vanhemmat lähellä ja apuna sekä tietty minä..intoa täynnä..minulla joka kärsin kroonisesta vauvakuumeesta :whistle:
Tieto lisää tuskaa :D, jos esikoisia odottavat niin se lienee henkisesti helpompaa :)
Ja onneksi heillä on apua sinusta ja isovanhemmista. Meillä ei olisi...mun vanhemmat toki auttaisi, mutta siihen se sitten jäisikin varmaan.

Kolmosten vaunut olisi kyllä makeet, ja kolmosille olisi kivaa keksiä nimet :)

Mutta minä ja kolmoset - huono, huono yhdistelmä :|
 
Mulle tollanen tieto olis shokki!! Jo kaksosetkin! Ei siinä mielessä ettenkö ottais jos sellanen kohdaalle sattus mutta kun kohdussani on todettu rakennevika ni hyvä kun siellä edes yksi mahtuu kerralla kasvamaan eikä sekään varmaan koskaan loppuun saakka. Ni jos ois kaksoset saatikka kolmoset mulle tulossa niin menettäsin varmaan kaikki tai kaikki syntys tosi pieninä keskosina. :(


Mutta ONNEA sinne. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. =) :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Mulle tollanen tieto olis shokki!! Jo kaksosetkin! Ei siinä mielessä ettenkö ottais jos sellanen kohdaalle sattus mutta kun kohdussani on todettu rakennevika ni hyvä kun siellä edes yksi mahtuu kerralla kasvamaan eikä sekään varmaan koskaan loppuun saakka. Ni jos ois kaksoset saatikka kolmoset mulle tulossa niin menettäsin varmaan kaikki tai kaikki syntys tosi pieninä keskosina. :(


Mutta ONNEA sinne. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka. =) :flower:
Kiitos, :heart: toivotaan todella =)
 
Nasse
Hieno homma! Ja vallankin, kun ovat esikot, niin eivät voi verrata aiempaan, kuinka helppoa olisi yhden kanssa. Paras aika varmaan saada useampi, on juuri ekana! Ja hienoa, kun on apujoukkoja lähellä ja käytettävissä. Sylin täydeltä ONNEA heille!
 
vieras
Just naurettiin yhtenä päivänä miehen kanssa, että jos päädyttäisiin vielä siihen, että tehtäisiin kuudes lapsi, että eiköhän se yksi vielä nippa nappa mene, niin mitähän sitten jos tulisikin kaksoset. Vois hymy hyytyä, vaikka ihania ne vauvat ovat :)
 
MintunKukka
Meillä on nyt viis lasta ja kaikki alle kouluikäsiä.
Jos nyt tietäisin odottavani kolmosia niin vois olla et minun henkinen kantti pettäis...tai en tiedä.
Mut todellakin otettais nekin vastaan ja palkkaisin kotiapulaisen.Muuten en varmaan sitä arkea yksin pyörittäis. Taloon kyllä mahduttais, ja vaatetta olis, mut auto pitäis uusia. Ja liikkuminen olis varmasti tosi hankalaa. Jo ihan kaikki neuvola käynnit ja sun muut.

En tiedä aika vaikea minun on kuvitella kolmea vauvaa kerralla. Tosin melkein ne olikin ku kolmas synty meille niin vanhin oli nippa nappa kaks vuotias. Ja kakkonen just täyttäny vuoden. Rankkaa oli sekin aika.

Kovasti onnea siskollesi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja oo:
Tärkein unohtui sanoa - toivottavasti kaikki menee hyvin heillä loppuun saakka!!

Ps Lähettämäni linkin nainen synnytti kolmosensa KOTONA...
Kiitos sinullekin toivotaan todella =)
Mä joskus kattelin nuo kuvat eri vaiheesta raskautta ja missä kunnossa maha on raskauden jälkeen. Kirjoituksia en lukenu.
Aika hurjaa jos kotona..ei kyl tulis mieleenkään.
Nyt tässä meidän tapauksessa joka vauvalla on oma lääkäri ja lastenhoitaja sekä sali täynnä leikkushenkilökuntaa niin tuntuu aika uskomattomalta että joku kotona haluu sen hoitaa. Voiko olla tottakaan :eek:
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
kyllä mä harkitsisin tuossa vaiheessa aborttia vaikka olisi miten toivottu lapsi hyvänsä. kaksoset menisi vielä muttei missään nimessä kolmoset.
Raakaa ajattelua tosiaankin. Enpä voisi koskaan harkita kyllä tuollaista, vaikka varmasti vauvojen kanssa raskasta tuliskin olemaan.
 

Yhteistyössä