Miesystäväni haluaa lukea päiväkirjani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epärehellinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epärehellinen?

Vieras
Mitä mieltä olette siitä, että miesystäväni haluaa lukea päiväkirjaani?
Kielsin sen häneltä, koska minusta päiväkirja on henkilökohtainen juttu. Mies epäilee, että salaan häneltä asioita. Mitään salaisuuksia minulla ei ole, mutta en silti haluaisi hänen kirjaa lukevan. Mies taasen sanoo, että jos salaisuuksia ei ole, niin miksei hän sitä voisi lukea..
Me emme asu yhdessä eikä meillä ole yhteisiä lapsia. Olemme molemmat jo yli nelikymppisiä.
Mies väittää minua epärehelliseksi, koska epäilee minun salailevan häneltä jotain.
Mitä mieltä olette? Minä puolestani en halua tutkia hänen papereitaan tms. En myöskään ole tutkinut hänen kännykkäänsä enkä haluakkaan. Kerran näytin yhden viestini hänelle omasta puhelimestani ja hän alkoi tutkia tarkemmin viestejäni ja puheluitani ilman lupaani.

Olen sitä mieltä, että älä IKINÄ anna periksi tuollaiselle utelulle. Jos haluat jotain itse näyttää niin o.k.
Mutta jokaisella on oikeus myös yksityisyyteen, ja miesystäväsi yrittää nyt kieltää sinulta sitä.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="Ken guru";24759437]Olen sitä mieltä, että älä IKINÄ anna periksi tuollaiselle utelulle. Jos haluat jotain itse näyttää niin o.k.
Mutta jokaisella on oikeus myös yksityisyyteen, ja miesystäväsi yrittää nyt kieltää sinulta sitä.[/QUOTE]

Aivan. Pelottavalta kuulostaa tuollainen mies...

Ja vielä yli nelikymppisiä? :D Mikä mies on koulutukseltaan ja ammatiltaan? Kuka tuollaista edes kysyy. Mistä näitä upeita uroksia löytyy?

Nelikymppiset on pahimpia. Keskenkasvusia kakaroita jotka kuvittelee ihan liikoja itsestään, epävarmoja ja narsisteja paljon, olen 10 v nuorempana huomannut tämän ympäriltä ja lähipiiristä melko usein... Nuoremmissa ja vanhemmissa voi toki olla myös, mutta noilla nelikymppisillä se on enemmän sääntö kuin poikkeus.

Päiväkirjat lukkojen taakse ja tee kerralla selväksi, ettei tuollaisesta asiasta tarvitse edes keskustella. Vaikka asuisitte yhdessä ja olisitte naimisissa, niin päiväkirjat, tilitiedot yms. yksityiset asiat voi halutessaan pitää yksityisenä.

Tuo nyt pitäisi olla ihan päivänselvää, ettei kukaan saa lukea päiväkirjojasi. Mulla kilkattaisi varoituskellot ja lujaa tuon miehen kohdalla, ei ole ihan normaalia tuollainen kysely. Onko mies käyttäytynyt muuten mustasukkaisesti tai halunnut hallita elämääsi?

Kenelläkään ei ole oikeutta lukea toisen päiväkirjaa ilman lupaa. Ei kumppanilla, vanhemmalla tai kellään muullakaan. Mies kuulostaa sairaalloisen mustasukkaiselta, jos tuollaista vaatii.

Valitsisin yksityisyyteni ja kertoisinkin sen miehelle. Olen muutamaan kertaan ollut mustasukkaisuusongelmista kärsivän kanssa parisuhteessa, minulla soisi varoituskellot ja kovaa. Toinen näistä oli jopa väkivaltainen.

Älä muuta hänen kanssaan yhteen ja laita päiväkirjasi visusti piiloon. Älä koskaan suostu minkäänlaisiin epäilyihin tai siihen, että mies rajoittaa tekemisisiäsi, pukeutumistasi, menemistäsi yms. Ole valmiina pistämään poikki, jos tuollaiset vaatimukset ei lopu.

Et todellakaan anna lukea päiväkirjaasi ja teet muutenkin selväksi, että teillä molemmilla on oikeus yksityisyyteen. Toisen puhelinta, päiväkirjaa, maileja tai posteja ei tutkita!

Kyllä mulla soisi hälytyskellot ja lujaa, jos törmäisin tuollaiseen. Ja vaikka antaisit luvan, niin todennäköisesti tuollainen epäilijä lukisi tekstejäsi kuin piru raamattua ja tulkitsisi niitä mielensä mukaan. Anteeksi vaan, mutta todella ääliö ukko, kun edes kehtaa vaatio tuollaista.

Joo kyllä kaikilla pitää olla se oma yksityisyys, vaikka ei olisikaan mitään salattavaa. Mieheni veli ja hänen vaimo kertovat ihan kaikki toisillensa. Kun mieheni ja veljensä olivat kerran saunomassa miehen kaverin luona, se vaimo alkoi selittämään mulle kaikki asiat mitä he oli siellä puhunu. Mun mielestä se oli noloa kuunnella, koska en halua tietää ja sanoinkin se tälle. Kyllä mä luotan, että mies ei tee mitään tyhmyyksiä siellä, mutta en silti halua tietää mitä he keskustelevat ym. Eli älä missään nimessä anna lukea, vaan tee selväksi että jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen, vaikka olisi lapsiakin.

Kiitos vastuksistanne. Kyselyjä tuli myös siitä, että onko mies mustasukkainen. Tiedätte varmaan, että on. Rajoittaa mun menemisiä, haluaisi olla koko ajan mun kanssa. Yhden ystäväni kanssa saan mennä kahville tai tavata työasioissa, mutta kieltää menemästä vaikka yksille kaljoille. Koska ystäväni on naimisissa ja mieheni ymmärsi väärin, että nainen olisi pettänyt miestään, niin en saisi olla hänen kanssaan tekemisissä, jottei minustakin tulisi samanlaista..
Mulla on joskus harvoin iltaisin (4xvuodessa n. klo 18-22) työmenoja, mutta niihin en saisi mennä, koska väittää, ettei mun ole pakko mennä niihin vaikka haluaisin. Siitä tulee tappelu ja mies kysyy, että onko tämä meidän seurustelu nyt sitten tässä.
Erosin 3 vuotta sitten, eikä ex-mies koskaan rajoittanut mun menemisiä. Nykyinen taas sanoo, ettei edellinen rakastanut mua yhtä paljon kuin hän, koska petti minua toisen kanssa.
Luulin olevani itsenäinen, työssäkäyvä nainen, mutta nyt pelkään aina tekeväni tai sanovani väärin.
Pidän miehestäni ja hän osaa olla mukava, mutta usein mietin, kuinka kivaa meillä olisikaan, jos tällaisia rajoituksia ei olisi.

Päiväkirjan lukeminen salaa on tietääkseni joku kirjesalaisuus rikkomus, eli laitonta? Tai jotain.. Mutta tosiaan, ei sitä tarvi omaa _päiväkirjaa_ kenellekään näyttää, ellei itse halua. Ja ihan OK ettei halua näyttää, ei se heti tarkoita sitä että on jotain salattavaa.
Keskustele miehesi kanssa, että hän kontrolloi sinua liikaa. Jos et ole koskaan tehnyt mitään mistä luottamus olisi voinut mennä niin miehellä viiraa päästä tollasen holhouksen kanssa..

Kuulostaa niin tutulle... Jätä oikeasti se mies... Kohta menetät kaikki ystäväsi, et saa tervehtiä ketään miespuolista (koska silloinhan olet ollut sen kanssa sängyssä!), et saa harrastaa mitään. Sulta kielletään oikeastaan kokonaan sun omana persoonana oleminen ja sun pitää elää vain miestä varten.
Tuollainen mies on myös monesti sellainen ettei osaa lohduttaa kun itket, sekin käännetään jotenkin ihan sun omaksi syyksi, miksi itket.
Kaiken tuon kukkuraksi jossain vaiheessa sun oma taju parisuhteesta menee pimentoon, elät vain orjana etkä tajua missä tilanteessa elät.
JA viimeiseksi, eräs kaunis päivä ukko 95%:tin varmuudella yrittää lyödä tai kuristaa sua...

Elin 2vuotta karua elämää ja vaikka siitä on jo 8vuotta, niin pysyvät traumat jätti tuollainen ylimustasukkainen ukko minuun... Vaikka olen seurustellut jo 5vuotta nykyisen miehen kanssa...

Se on sama kuin joutuisi paljastamaan kaikki ajatuksensa. Tuo mies on sairaalloisen mustasukkainen. Mieti mitä teet, mutta piilota ainakin päiväkirja siten, ettei hän löydä sitä.

Mies haluaa joko löytää jonkun syyn jättää sinut/kohdella sinua huonosti tai sit ei muuten vaan osaa olla tyytyväinen nykytilanteeseen.

Kannattaa muutenkin sit suhtautua siihen mitä hän sinulta utelee. Liika uteliaisuus tappaa parisuhteen helposti.

Älä kysy mitä et halua tietää :D

Yhteistyössä