Olen itse nuorempana reissannut Thaimaassa muutaman kerran yksin, nimenomaan näissä viihdekeskuksissa (Bangkok, Pattaya) vapaan seksin perässä, kunnes tapasin nykyisen puolisoni Suomessa. Hän valitettavasti ja onneksi tietää menneisyydestäni tämän, ja sen takia ei voi ikinä oikeastaan enää tässä asiassa luottaa minuun. Tarkoitan nyt sitä, että en voisi kuvitella matkaa Thaimaahan yksin tai kaveriporukassa. Vaikka itse olen ollut luottamuksen arvoinen, en silti kuitenkaan ikinä menisi Thaimaahan yksin. Nimittäin nuo matkat ja kokemukset siellä muuttivat minua perustavanlaatuisesti ihmisenä, eikä mitenkään hyvään suuntaan. Senkaltainen seksuaalinen vapaus, jota siellä on tarjolla, oli jotakin sellaista mitä ei ikinä olisi pitänyt kokea. Se oli nautinnollista ja hekumallista silloin, mutta nyt tajuan minkälaiset vauriot tästä toiminnasta olen aikaansaanut. Itselleni, nykyiselle puolisolle ja tietenkin näille naisille Thaimaassa. Vapaaehtoisestihan naiset siellä periaatteessa ovat duunissa, mutta jos vaihtoehtona on 12 tuntia riisipellolla 100THB päiväpalkalla, on se oikeasti pakon sanelema työ. Useimmissa tapauksissa perhe maaseudulla ei ainoastaan toivo, vaan myös aktiivisesti odottaa tytön lähtevän "tienaamaan rahaa". Raha otetaan vastaan ilolla, mutta sen lähteestä vaietaan. Se tulee kaltaisiltani länsimaalaisilta turisteilta, jotka matkustavat tuonne halujensa perässä. Mutta se syy miksi sanoin, että en nuo matkat ovat muuttaneet minua on tässä: on ollut todella vaikeaa sopeutua enää normaaliin parisuhteeseen vain yhden ihmisen kanssa. On ollut erittäin vaikeaa yrittää suhtautua toiseen ihmiseen muuna kuin pelkästään seksiobjektina, joka tyydyttää tarpeeni, ja joka vaihdetaan kun alkaa kyllästyttää. Tämä kyvyttömyys on kaikista pahinta, ja toivon että voisin joskus oikeasti rakastella puolisoni kanssa ajatellen häntä itseään.
Täytyy vielä sanoa sen verran kaikille, että en ole ikinä reissuillani harrastanut/ostanut seksiä alaikäisiltä. Olen akateeminen hyväpalkkainen mies, jolla ei ole ollut ikinä vaikeuksia löytää fyysistä naisseuraa kotimaasta. Itselläni vika on ollut vain tuolla korvien välissä. Miksi kirjoitin? Siksi, että te ketkä olette suunnittelemassa reissua sinne, niin ajatelkaa kolme kertaa ennenkuin menette. Kaikesta täytyy aina maksaa jokin hinta.. Toiseksi, jos puoliso haluaa välttämättä lähteä Thaimaahan yksin, on silloin mielestäni aika nostaa kytkintä.
Toinen mitä haluaisin sanoa, on se että kaikki Thaimaalaiset naiset eivät ole prostituoituja. Eivät edes välttämättä ne, ketkä ovat Suomeen miehen mukana tulleet. Jos naiset haluatte olla vihaisia jollekkin, niin olkaa vihaisia sille järjestelmälle joka estää Thaimaassa tyttöjen pääsyn riittävään koulutukseen ja sitä kautta tuomitsee nämä tytöt köyhyyteen loppuiäksi. Kun vaihtoehtoja ei ole, on sitten se viimeinen vaihtoehto..
Piece for everybody..