Siitä vaan Thaimaahan. Se on hyvä happotesti sille, mikä kaverisi on oikeasti miehiään. Jos ihmiskaupan tukemisen, pettämisen ja huoriinmenon estää vain se, ettei siihen ole mahdollisuutta (ei tarjontaa tai tilaisuutta koska vaimo pitää kahleissa) tai varaa (kotimainen hintataso vs kaukoitä) niin parempi päästää kaveri ihan pysyvästi toteuttamaan itseään sitten...
Eivät kaikki Thaimaan-kävijät käy huorissa, mutta osa miehistä kyllä valitettavasti paljastaa itsestään sian ihan vaikka jo laivaristeilyllä jos ei ole vaimoa mukana. Mutta sinänsä kyllä tuntuisi hassulta ja "äitimäiseltä" ruveta aikuisen ihmisen lomasuunnitelmiin puuttumaan. Ottakoon itse vastuun ja tehköön omat valintansa.
Oma mieheni ei tiettyjen kavereidensa kanssa halua lähteä edes baariin koska ei jaksa kuulemma katsella sitä menoa. Ei se ole edes mitään kovin laadukasta kaveriaikaa, kun nämä ukkomiehet alkavat heti baariin päästyään vikitellä jokaista lähietäisyydelle erehtyvää naista. Mieheni käy näiden sankareiden kanssa vain urheilemassa tms selvinpäin ja päiväsaikaan toteutettavissa jutuissa. Hän ei myöskään lähde Thaimaahan ihan vain kannanottona siellä käytävään ihmiskauppaan.
Itse olen käynyt Thaimaassa vain läpikulkumatkalla muualle Aasiaan ja jo Finnairin suora lento Bangkokiin oli jotenkin järkyttävä. Suurin osa matkustajista suomimies-thainainen -pariskuntia suurella ikäerolla, taikka sinkkumiesporukoita taikka vähän ressukan näköisiä yksinäisiä miesmatkustajia. Pariskuntia ja yksinäisiä naismatkustajia oli tosi vähän. Samoin Suvarnabhumilla oli ihan hirveästi näitä kaljaa kittaavia, keski-ikäisiä länkkärimiehiä nuorten thainaisten kanssa, ravitsemusliikkeistä nyt puhumattakaan. Ällöttävää! Samaa meininkiä oli jossain määrin nähtävillä malesialaisessa rantaresortissa, mutta paljon vähemmän, eikä tyttöjä ollut tarjolla hotelleissa eikä baareissa siten kuin Thaimaassa.