mies vankilassa? Onko muita?

  • Viestiketjun aloittaja ikävä
  • Ensimmäinen viesti
päätön
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
miten pystytte elämään rikollisen kanssa?
Justiinsa joo. Ja mistäs sinä tiedät, että minkä takia ne on siellä linnassa? Ja toisekseen, ne voi olla tekoja, jotka on tapahtunut vuosia, vuosia, vuosia sitten ja joista joutuu "hippasen" myöhään istumaan...
justiinsa joo itelles, syyttömiähän ne kaikki siellä ovat.
 
Tiina
On se kumma kun täällä puolustellaan rikollisia yms. mutta ootappa kun sulla on luottotiedot joskus mennyt niin ihmiset sut tuomitsevat siitä eivätkä todellakaan ajattele että voih,se on varmaan ne nuoruuden humussa tehnyt!!
Musta ainakin on todella paljon pahempi asia jos ihminen istuu linnassa kuin että onko hällä luottotiedot menny.. luottotietomerkintäkin säilyy kauemin kuin rikosrekisterimerkintä joka on musta aivan väärinpäin!!

Ja mikä on nuoruudenhumussa oikeuttanut rikollisia tekemään niin pahoja rikoksia että istuvat linnassa?? Koska nämä "pienemmät" ja "viattomammat" rikokset mitkä vois kuvitella jonkun tekevän silkasta nuoruuden humusta niin saisi niistä vain sakot tai ehdollista..

Voin sanoa että en linnassa istuneen kanssa alkaisi seurustelemaan,jättäisin samantien.. ihan sen vuoksi koska suvussani ei ole yhtään linakundia/muijaa ja se olis aivan liikaa mun maailmalle..
 
Ninnukka

Justiinsa joo. Ja mistäs sinä tiedät, että minkä takia ne on siellä linnassa? Ja toisekseen, ne voi olla tekoja, jotka on tapahtunut vuosia, vuosia, vuosia sitten ja joista joutuu "hippasen" myöhään istumaan...

Mikä ero sillä onko rikos tapahtunut vuosia sitten vai nyt?? Rikos on silti tapahtunut ja on oikein että hän saa kärsiä siitä.. se mitä minä tiedän paikallisia rikollisia niin saa olla aika pahoja juttuja tehtynä että linnaan joutuu!
Esim näillä rikollisilla on murtoja,varkauksia,poliisin väkivaltainen vastustaminen yms. ja nuokin ovat jo mun mielestäni todella pahoja asioita niin saati sit ne minkätakia ihmiset linnaan asti joutuu.. Hui kauheeta!

No kerroppa minkä vuoksi tuntemasi ihmiset isytuvat linnassa?? Mikä on sun mielestäsi siinä se lieventävä asianhaara joka meidän tulisi suvaita? Se että siitä on jo 10v aikaa ei muuta sitä rikosta
 
ex-leski
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelastakaa lapsenne rikollisten miestenne huonolta vaikutukselta. Kukaan vankilassa oleva ei ikinä ole mielestään syyllinen. Ja kaikki ovat muka aina oppineet läksynsä ja tehneet parannuksen. Katsokaa tilastoja. Asia ei mene niin. Syrjäytyminen periytyy. Pelastakaa oikeasti lapsenne.
hyvin menee,kiitos kysymästä. tuomion kärsimisestä aikaa joku vuosi ja vallan loistava perheenisä löytyy tätä nykyä entisestä vangista joka on tapansa muuttanut täysin ;)
 
äiti minäkin
Mun ex oli melkein koko yhdessäoömme linnassa ja suurimman osan pojan elämästä (poika nyt 2.5v), se oli rankkaa aikaa... Onneksi poika oli niin pieni ettei osannut ihmetellä missä isä on, oli niin tottunut siihen ettei isä ole kotona. Linnassa oloaika oli toisaalta myös helpottavaa, ei ollut ainaisia riitoja, pettämistä, poissaoloja jne..vaan rauhallista "normaali" arkea mulla ja lapsella. Isä pääsi pois pojan ollessa 2v, heten jakso olla meidän kanssa mut sit taas oma elämä eli huumeet ja naiset kiinnostivat enemmän... Nyt onkin vaikeampaa selitellä pojalle miksei isä ole kotona...Isä jätti meidät tosi tylysti, löysi uuden naisen ja muutti sinne, ei ensin edes kertonut mulle... Oli mukams aina "Töissä":)
Rankkaa olla linnakundin muija oli sitten ex tai nykyinen, aina tuomitaan..ei voikertoa totuutta jne... Tapasin uden miehen joka selitti miten kamalasti hänelle kävi, kun tapasi muijan jonka ex oli linnakundi..Kertoo kuulemma miten tyhmä muija on..En sit viitsinyt kertoa et mun ex on myös linnakundi, hävisin vaan paikalta..
Voimia sulle tai teille joiden mies onlinnassa:)
 
jeh
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Hyviä miehiä teillä jotka linnassa. Toivottavasti pysyykin ja kauan. Ei käy sääliksi yhtään.
Niin, täällä pyörii vain vässyköitä, ämmien palstalla. Tosimiehet puolustavat naisiaan nakkikioskijonossa siihen malliin, että joutuvat istumaan. Kyllä sellaisesta kanttaa olla ylpeä vaimo. NOT.
Ja tästä lähtökohdasta onkin erittäin hyvä jatkaa elämää, päästä eteenpäin työmaailmassa, haaveilla paremmasta huomisesta...
 
haamu
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Mun ex oli melkein koko yhdessäoömme linnassa ja suurimman osan pojan elämästä (poika nyt 2.5v), se oli rankkaa aikaa... Onneksi poika oli niin pieni ettei osannut ihmetellä missä isä on, oli niin tottunut siihen ettei isä ole kotona. Linnassa oloaika oli toisaalta myös helpottavaa, ei ollut ainaisia riitoja, pettämistä, poissaoloja jne..vaan rauhallista "normaali" arkea mulla ja lapsella. Isä pääsi pois pojan ollessa 2v, heten jakso olla meidän kanssa mut sit taas oma elämä eli huumeet ja naiset kiinnostivat enemmän... Nyt onkin vaikeampaa selitellä pojalle miksei isä ole kotona...Isä jätti meidät tosi tylysti, löysi uuden naisen ja muutti sinne, ei ensin edes kertonut mulle... Oli mukams aina "Töissä":)
Rankkaa olla linnakundin muija oli sitten ex tai nykyinen, aina tuomitaan..ei voikertoa totuutta jne... Tapasin uden miehen joka selitti miten kamalasti hänelle kävi, kun tapasi muijan jonka ex oli linnakundi..Kertoo kuulemma miten tyhmä muija on..En sit viitsinyt kertoa et mun ex on myös linnakundi, hävisin vaan paikalta..
Voimia sulle tai teille joiden mies onlinnassa:)
Voit olla onnellinen että pääsit siitä eroon. Kirjoitit kuin mun exästä, sillä erotuksella, että huumeiden tilalla on alko, eikä ole ollut linnassa, mutta hyvät edellytykset olisi huonolla tsägällä ollut siihenkin. Kaikenlaista rähinää ja tappelua sillä oli, putkareissua ja muuta kivaa. Jätti minut juuri samalla tavalla. Myöhemmin olen tajunnut, että se oli mulle todellinen onnenpotku pitkän päälle. Lapselle myös. Hyvät yöt!

 
äiti minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja haamu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
Mun ex oli melkein koko yhdessäoömme linnassa ja suurimman osan pojan elämästä (poika nyt 2.5v), se oli rankkaa aikaa... Onneksi poika oli niin pieni ettei osannut ihmetellä missä isä on, oli niin tottunut siihen ettei isä ole kotona. Linnassa oloaika oli toisaalta myös helpottavaa, ei ollut ainaisia riitoja, pettämistä, poissaoloja jne..vaan rauhallista "normaali" arkea mulla ja lapsella. Isä pääsi pois pojan ollessa 2v, heten jakso olla meidän kanssa mut sit taas oma elämä eli huumeet ja naiset kiinnostivat enemmän... Nyt onkin vaikeampaa selitellä pojalle miksei isä ole kotona...Isä jätti meidät tosi tylysti, löysi uuden naisen ja muutti sinne, ei ensin edes kertonut mulle... Oli mukams aina "Töissä":)
Rankkaa olla linnakundin muija oli sitten ex tai nykyinen, aina tuomitaan..ei voikertoa totuutta jne... Tapasin uden miehen joka selitti miten kamalasti hänelle kävi, kun tapasi muijan jonka ex oli linnakundi..Kertoo kuulemma miten tyhmä muija on..En sit viitsinyt kertoa et mun ex on myös linnakundi, hävisin vaan paikalta..
Voimia sulle tai teille joiden mies onlinnassa:)
Voit olla onnellinen että pääsit siitä eroon. Kirjoitit kuin mun exästä, sillä erotuksella, että huumeiden tilalla on alko, eikä ole ollut linnassa, mutta hyvät edellytykset olisi huonolla tsägällä ollut siihenkin. Kaikenlaista rähinää ja tappelua sillä oli, putkareissua ja muuta kivaa. Jätti minut juuri samalla tavalla. Myöhemmin olen tajunnut, että se oli mulle todellinen onnenpotku pitkän päälle. Lapselle myös. Hyvät yöt!
MENIKÖ SULLA KAUAN KUN TAJUSIT ERON OLEVAN HYVÄ ASIA? Mäkin järjellä tajuan, mut silti sattuu ja lujaa...vuoia odotin ja tässä kiitos..
 
haamu
äiti minäkin: no, oon jo etääntynyt, exä tuntuu enää kaukaiselta haamulta. Erosta on likemmäs 10 vuotta, mutta sitä mitä mies teki ei voi koskaan täysin unohtaa. OLin nuori, enkä oikein edes tajunnut, kuinka hullusti asiat olivat. Osa meni nuoruuden sekoilujen piikkiin! Mutta niin jäin yksin puolivuotiaan vauvelin kanssa. Siis ihan yllättäen. Itse sain toimia sherlokkina, että sain edes tietää, että mies oli jääny toisen naisen luo asumaan. Epätietoisuutta kesti muutaman viikon.... En mä muista, kuinka kauan kesti tajuta, että ero oli parempi. Mutta ehkä noin vuoden kuluessa, kun alkoi pikkuhiljaa valjeta kaikkea, mistä en ollut edes tiennyt...
Sulla taitaa olla tuoreempi juttu. Tiedän, kuinka kauheaa on etenkin tuo hylkääminen tuolla tavalla! Se olikin pahinta... Nöyryytys, välinpitämättömyys toisen tunteista... Koeta jaksaa, voimia sulle! Ajattele, että lapsesta saa tavallaan voimia, vaikka sitten on myös se toinen puoli - on kuluttavaa olla kaikesta yksin vastuussa! :hug:
 
linnakundin tyttö, BÖÖ!
Meillä on isä istunut useampaan kertaan silloin kun vanhin lapsista on ollut pieni. Kun sai vanhat tekonsa lusittua, ei enää sinne mennyt. Hyvin oli pidetty ja menestynyt työelämässä ja riittävän varakas tarjoamaan kunnon puitteet perhe-elämälle, niin, että äiti pystyi helposti olemaan kotiäitinä, kun olimme pieniä. Me lapset olemme hankkineet itsellemme kunnon ammatit, tehneet töitä nuoresta ja meillä menee hyvin. Jos ei muuta NIIN AINAKIN SUVAITSEVAISUUDEN OLEMME OPPINEET KOTONA!!!! Ei ole pelkästään mahdotonta vaan myös typerää tuomita tuntemattomia ihmisiä!
 
wh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Mun mies istui linnassa, koska kävi miehen päälle, joka kävi mun päälle. Enkä todellakaan häpeä sitä. Mut teidän mielestä se teki väärin ja teidän miehet olis vaan kattonut vierestä, olkaa ylpeitä!
Juu. Eikä mennyt yhtään överiksi kun on joutunut joko hätävarjelun liioitelusta, pahoinpitelystä tai jopa taposta vankilaan?

TOISET SOITTAA POLIISILLE JOS PUOLISON KIMPPUUN KÄYDÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ottavat turhaa väkivaltaa käyttämättä hyökkääjän pois uhrin kimpusta.
Mä voin sen myöntää että ollaan mieheni kanssa joskus keskusteltu siitä jos joku tekisi lapsellemme jotain niin me ollaan valmiita vaikka ottamaan siitä pahoinpitely rekisteriin kunhan tekijä saa kärsiä. Ennen kun tulette moralisoimaan niin sanon vielä sen että eipä se yksi pahoinpitely kauheasti enää tunnu tällaisella rekisterillä kunhan ei tule vuoden sisään.
 
yks vaan
Alkuperäinen kirjoittaja wh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Mun mies istui linnassa, koska kävi miehen päälle, joka kävi mun päälle. Enkä todellakaan häpeä sitä. Mut teidän mielestä se teki väärin ja teidän miehet olis vaan kattonut vierestä, olkaa ylpeitä!
Juu. Eikä mennyt yhtään överiksi kun on joutunut joko hätävarjelun liioitelusta, pahoinpitelystä tai jopa taposta vankilaan?

TOISET SOITTAA POLIISILLE JOS PUOLISON KIMPPUUN KÄYDÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ottavat turhaa väkivaltaa käyttämättä hyökkääjän pois uhrin kimpusta.
Mä voin sen myöntää että ollaan mieheni kanssa joskus keskusteltu siitä jos joku tekisi lapsellemme jotain niin me ollaan valmiita vaikka ottamaan siitä pahoinpitely rekisteriin kunhan tekijä saa kärsiä. Ennen kun tulette moralisoimaan niin sanon vielä sen että eipä se yksi pahoinpitely kauheasti enää tunnu tällaisella rekisterillä kunhan ei tule vuoden sisään.
hmm, ne tilanteet ei ole aina niin mustavalkoisia kuin täällä porukka ajattelee.. ihan tavalliselle koko ikänsä lakia noudattaneelle ihmiselle voi tulla eteen tilanne jossa harkintakyky pettää..
annan esimerkin johon voin töissäni törmätä
-menen hälytykselle jossa onkin keikka, satunnainen piripää päättää hyökätä mun kimppuun, siinä on se hukeat muutama sekuntti aikaa toimia, puollustaudun, sen seurauksena esim. henkilö kaatuu ja lyö päänsä, saa vakavan aivovamman tai jopa kuolee.. se ei ollut tarkoitus mutta niin vain kävi koska yksi asia mitä noissakin tilanteessa tulee ajatella on se että huumausaineen vaikutuksen alaisena ihminen ei välttämättä tunne kipua niinkuin muut, joten iskujen on oltava kovempia jotta niissä olisi sama vaikutus... joten silloin voi herkästi mennä yli ja jotain vakavaa tapahtua...

- jos taas näen että mies hakkaa raskaanaolevaa naista, voin valita että soitan poliisilel jolla kestää 5-35min tulla paikalle, tai voin soittaa poliisille ja mennä väliin, no jos siinä sivussa aiheutan miehelle pysyviä vammoja tai tahattomasti kuoleman saan minä siitä tuomion.. mutta jos vaihtoehto on se että sivusta katson ku raskaana oleva nainen saa turpaansa, mahdollisesti lyöntien seurauksena istukka irtoaa, laspsi ja äiti kuolee.. näissäkin tilanteissa on vain se pieni hetki aikaa miettiä tekoa ja sen seurausta..
 
Nina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Mun mies istui linnassa, koska kävi miehen päälle, joka kävi mun päälle. Enkä todellakaan häpeä sitä. Mut teidän mielestä se teki väärin ja teidän miehet olis vaan kattonut vierestä, olkaa ylpeitä!
Juu. Eikä mennyt yhtään överiksi kun on joutunut joko hätävarjelun liioitelusta, pahoinpitelystä tai jopa taposta vankilaan?

TOISET SOITTAA POLIISILLE JOS PUOLISON KIMPPUUN KÄYDÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ottavat turhaa väkivaltaa käyttämättä hyökkääjän pois uhrin kimpusta.
Haloo, paljonpa poliisi siinä auttaa! Siinä ajassa ehtii hakata toisen jo sairaalakuntoon ennen kun ne edes vastaa sieltä!
 
dani
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
miten pystytte elämään rikollisen kanssa?
Justiinsa joo. Ja mistäs sinä tiedät, että minkä takia ne on siellä linnassa? Ja toisekseen, ne voi olla tekoja, jotka on tapahtunut vuosia, vuosia, vuosia sitten ja joista joutuu "hippasen" myöhään istumaan...
*lol*
No ei sinne mummon tien yli auttamisesta joudu!
 
minä
Meinasin alkaa tapailemaan miehen kanssa jota oottaa vankilaan lähtö. Hän itse sanoi et on nyt vähän huono tilanne seurustelun kannalta. Ei se näkyny päällepäin eikä käyttäytymisestä. Ihan mukava mies, joskus vaan erehtynyt, ei kuiteskaan väkivaltainen. Niistä erehdyksistä kyllä saa maksaa, et en oo kateellinen vaan toivon et hänkin tahollaan saa vielä elämän alulle!
 
äiti
jaa mun kaverini jonka kanssa olisin alkanut seurustelemaankin(ja melkein aloinkin mutta mies muutti mieltään),edelleen ollaan kavereita ja on hyvä mies. meinaan oli linnassa koska oli totaalikieltäytyjä!! kristitty jonka mielestä jopa siviilipalveluksen käyminen olisi kertonut sen että tappaminen on oikein. niinpä istu mielummin linnassa :D asiat eivät ole niin mustavalkoisia hyvät ihmiset- myös pappani oli totaali kieltäytyjä (ja ihan sota aikaan ja juurikin samasta syystä) hyviä miehiä molemmat ja mieeluusti olisin ottanut pojalle silloin sellasen miehen mallin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
TOISET SOITTAA POLIISILLE JOS PUOLISON KIMPPUUN KÄYDÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja ottavat turhaa väkivaltaa käyttämättä hyökkääjän pois uhrin kimpusta.
Usein on vaan niin, että vasta käräjäoikeudessa päätetään, mikä milloinkin on ollut turhaa väkivaltaa.
kaikki väkivalta on turhaa. no jos omasta hengestä on kyse, niin silloin on lupa puolustautua vaikka väkivalloin, vaan taitaapa siitäkin tuomion saada

 
mä en todellakaan lähe tuomitsemaan ketään, jotka "elävät rikollisen kanssa". linnaan voi joutua monista syistä, mutta tässä vähän faktaa. ei ensikertalainen joudu pahoinpitelystä linnaan, ellei sitä katota tapon yritykses... suomessa saa aika monta kertaa "lievästi" pahoinpidellä, ennen ku saa kiinteetä. sit ku on ehdonalaisessa ni siihen ei sit paljoo enää tartte "kopauttaa" et joutuu tiilenpäitä lukemaan....

mä oon ite joskus seurustellut henkilön kanssa, kellä on näitä "nuoruusajan hölmöilyjä".... tappeluja nakkikioskilla yms yms. saanut sakkotuomioita pahoinpitelystä, sit ku niitä on kertynyt "tarpeeks" tullut ehdonalaista. päättänyt muuttaa tapansa (eli ei oo lähtenyt mukaan kaikkii nujakoihin as in jos joku tullut tönii tms, ni antanut olla, lähtenyt pois tilanteesta)

no sit ku on sattunut olee ehonalanen päällä, ja hänen kimppuun hyökätty, ja antanut samalla mitalla takasin, joutunut istuun, koska on pohjilla niin paljon.

ollaan vieläkin satunnaisesti yhteyksissä, ja on todellakin vankilavuoden jälkeen muuttunut ihminen... mut jos nyt joku kävis hänen kimppuun, tai joutuis tappeluun, josta hänet tuomittaisiin, ni istumaan lähtis.

entäs jos joku täälläkin on tavannut tyypin, jolla ois ollut samanlainen tilanne, samanlainen menneisyys... sit sattuis vaikka puolustamaan tyttöystäväänsä, ja joutuis istumaan, ni onko kyseessä sit tilanne, et "hui kauheeta, toi elää rikollisen kanssa, pois vaan tollaset isät lasten elämästä"?

ei kaikki oo niin mustavalkosta, ja paljon voimia teille, joiden puolisot ovat vankilassa, jaksamisia :hug:
 
Kyllä
se niin on, että ei Suomessa tuomiot ole todellakaan tasavertaisia tai missään yhdenmukaisessa linjassa. Eikä todellakaan pidä paikkaansa, että aina tarviis olla väkivaltainen miltei-tappaja, että linnaan joutuisi. Itse olen ollut paikalla käräjäoikeuden istunnossa, jossa tuli tuomio törkeästä pahoinpitelystä, vaikka uhrille tuli kuhmu päähän. Törkeäksi tilanteen teki paikalla olleiden lautamiesten mielestä ilmeisesti se, että olis voinu käydä pahastikin? Ei käyny, mutta tuomio oli tuo.
 
vakkari harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ex-leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pelastakaa lapsenne rikollisten miestenne huonolta vaikutukselta. Kukaan vankilassa oleva ei ikinä ole mielestään syyllinen. Ja kaikki ovat muka aina oppineet läksynsä ja tehneet parannuksen. Katsokaa tilastoja. Asia ei mene niin. Syrjäytyminen periytyy. Pelastakaa oikeasti lapsenne.
hyvin menee,kiitos kysymästä. tuomion kärsimisestä aikaa joku vuosi ja vallan loistava perheenisä löytyy tätä nykyä entisestä vangista joka on tapansa muuttanut täysin ;)
Näin myös täälläkin. Mies on opiskellut tuomioiden istumisten jälkeen itselleen kaksi ammattiakin ja on nykyisin yrittäjä. Erittäin loistava isä ja hyvä aviomies, vaikka onkin joskus istunut lukkojen väärällä puolella ja luottotiedotkin menneet.
 

Yhteistyössä