mies vankilassa? Onko muita?

  • Viestiketjun aloittaja ikävä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
No täällä sitten moraalisoi ne kaikkein kilteimmät ihmiset eikös vaan :saint: :headwall:
Saihan tässä herra kirkonpolttajakin aika ison tuomion vaikkei ketään tappanutkaan, huom.huom. Ei kaikki linnassa istuvat ole läpeensä pahoja. Totta kai siellä on julmia ihmisiä ja sellaisia jotka siellä saavatkin olla ja pysyä, mutta on myös niitä jotka ovat joskus esim. nuoruuden humussaan ja tyhmyydessään tehneet jotain (ei välttämättä tappaneet ketään ) ja maksavat niistä nyt istumalla tuomionsa teoistaan. Ketuttaa täälläkin joittenkin tekopyhyys :snotty:
Ja nuoruuden humu ja/tai tyhmyys antaa oikeutuksen rikoksiin? Rikollinen on rikollinen ja sillä selvä. Jos ei osaa elää yhteiskunnan normien mukaan, suljettakoon pois joukosta kaltaistensa pariin.
No voi hitto! Ootko ite aina ollut täydellinen? Ei se anna tietenkään oikeutta rikoksiin mutta pointti olikin siinä että aina ei tajua mitä tekee, ja tekemätöntä ei saa tekemättömäksi. Varmasti moni katuukin tekosiaan myöhemmin.
Olen ollut aina senverran täydellinen, että en ole koskaan ollut tilanteessa, josta joutuisi vankilaan. Ja koskaan en ole ollut niin pölö, ettenkö tietäisi, ettei kirkkoja saa polttaa, tai leipoa toisen pärstää uuteen uskoon tai varastaa muiden omaisuutta. Turha niitä ääliöitä on puolustella. Jos eivät osaa elää ihmisiksi, olkoon lukkojen takana keskenään.
Nooh. pisteet sun täydellisyydelle :flower: =)
Jos sinusta riittää taydellisyyteen se, että osaa elää siten, ettei jossain vaiheessa elämäänsä saa linnatuomiota, menet elämässäsi todella siitä, missä aita on matalin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomen oikeusjärjestelmä on aika luotettava. Ei tietenkään 100 % luotettava. Meillä ei toimita kuten jenkeissä, onneksi. Jos sattuu eteen puolueellinen tuomari, on mahdollista valittaa asiasta eteenpäin ja saada kohtaamansa vääryys (väärä tuomio) oikaistuksi. Mutta turha tästä on enmpää jutella. Aina löytyy ihmisiä, jotka eivät usko oikeusvaltioomme.
Näissä hätävarjelu-tapauksissa ei juuri tuomareiden puolueellisuus ole ratkaisevassa asiassa. HÄtävarjelussahan on "oikeutettu" tekemään muuten rikollisen teon, esim. lyömään toista ihmistä vaikka se on tiukasti kriminalisoitu lainsäädännössä.

On ihan eri asia kun 50kg nainen alkaa läpsimään 100kg miestä kuin tilanne toisinpäin. Ensimmäisessä tilanteesta mies varmasti saa tuomion jos lataa täysillä takaisin. Taas jos tilanne on toisinpäin, ja tämä mies uhkaa raivon vallassa tappaa tämän hentoisen naisen, niin siinä saattaa oikeus katsoa kirveellä puolustautumisen täysin perustelluksi.

Harvempi vaan pystyy tilanteen päällä ollessa ajattelemaan tarpeeksi selkeästi. Kun periaate on se, että kostaa ei saa niin yksikin ylimääräinen isku/lyönti/potku voi johtaa puolustautujan syytettyjen penkille.
Juu-u. Jokaisen maalaisjärki kyllä kertonee, minkälainen puolustautuminen on missäkin tilanteessa edes suurinpiirtein sopivasti mitoitettua. Jos menee arvioinnissaan niin pahasti metsään, että joutuu linnaan, saa syyttää ihan vain omaa harkintakyvyttömyyttään.
Itseään ei saa puolustaa!!!!! Sä et saa TEHDÄ MITÄÄN! Mitä kohtaa sä et tajua??? Tämä on just se asia, mistä mä juttelin sen poliisin kanssa silloin 5 vuotta sitten. Suomessa se on näin. Sä et saa kättäs nostaa toista vastaan, vaikka se tekisi mitä. Siksihän tämä on ihan sairaaksi mennytkin. Porukka käy kadulla jonkun päälle, saa itse selkäänsä ja sit nämä kenen päälle on alunperin käyty saa tuomion. Missä siinä on oikeus???
Juuri tuon takia kaverini ei puolustautunut kun hänet hakattiin...

:/
 
muurin tällä puolen
mitä ihmettä tästä tällaisesta kantsii tingata?? suomihan on vapaa maa, tässä maassa jokaisella on oikeus itse valita itselleen puoliso. jos joku on sellainen, että linnatuomio ei ole este, niin sehän on hänen asiansa. mitä siitä tinkaamaan. ja se, jolle linnatuomio on este parisuhteelle, hälläkin on siihen ihan täys oikeus ja sillä siisti. mitä tässä siis tinkaamista? vai onko se niin ihanaa vaan tingata aikansa kuluksi?
 
veras
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Ai siis se, että jonkun katsotaan toimineen "vailla täyttä ymmärrystä"?
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Mihin se mielenvikainen sitten menee? Mietipä sitä! Olisiko hoitoon ehkä? Ei todellakaan häntä lasketa vapauteen. Haluaisitko sinä tulla tuomituksi, jos et ymmärtäisi vaikkapa aivokasvaimen aiheutttamien tajunnan häiriöiden vuoksi, mitä teet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja muurin tällä puolen:
mitä ihmettä tästä tällaisesta kantsii tingata?? suomihan on vapaa maa, tässä maassa jokaisella on oikeus itse valita itselleen puoliso. jos joku on sellainen, että linnatuomio ei ole este, niin sehän on hänen asiansa. mitä siitä tinkaamaan. ja se, jolle linnatuomio on este parisuhteelle, hälläkin on siihen ihan täys oikeus ja sillä siisti. mitä tässä siis tinkaamista? vai onko se niin ihanaa vaan tingata aikansa kuluksi?
On ihanaa tingata aikansa kuluksi, siinä vastaus.

:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Itseään ei saa puolustaa!!!!! Sä et saa TEHDÄ MITÄÄN! Mitä kohtaa sä et tajua??? Tämä on just se asia, mistä mä juttelin sen poliisin kanssa silloin 5 vuotta sitten. Suomessa se on näin. Sä et saa kättäs nostaa toista vastaan, vaikka se tekisi mitä. Siksihän tämä on ihan sairaaksi mennytkin. Porukka käy kadulla jonkun päälle, saa itse selkäänsä ja sit nämä kenen päälle on alunperin käyty saa tuomion. Missä siinä on oikeus???
[/quote]

Näinpä se helposti on. Sä saat lyödä hyökkääjää, jos pystyt sillä varmasti estämään, ettei se lyö sua. Ja silloinkin pitää olla 110% varma, että tyyppi on lyömässä eikä vain uhittele. Kuitenkaan ei saa lyödä, jos vaikka olisi pystynyt juoksemaan karkuun. Tai olisi riittänyt kevyempi lyönti. Tai oli ilmeistä, että toinen ei ollutkaan lyömässä kuin leikkiläpsäisyn... Tai jos hyökkääjä on sua selvästi pienempi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Mihin se mielenvikainen sitten menee? Mietipä sitä! Olisiko hoitoon ehkä? Ei todellakaan häntä lasketa vapauteen. Haluaisitko sinä tulla tuomituksi, jos et ymmärtäisi vaikkapa aivokasvaimen aiheutttamien tajunnan häiriöiden vuoksi, mitä teet?
Joo, siis kysyin mielipidettä, en esittänyt sellaista. Tämäkin oikeasti jakaa mielipiteet. Ja ei ne hoitotuomiot pitkiä ole.

 
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Jos on osittain tai täysin syyntakeeton, niin ei tule tuomiota. MUTTA tulee kyllä passitus mielisairaalahoitoon lukkojen taakse, eli ei nuokaan täällä vapaalla jalalla kulje tekojensa jälkeen.
 
veras
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Mihin se mielenvikainen sitten menee? Mietipä sitä! Olisiko hoitoon ehkä? Ei todellakaan häntä lasketa vapauteen. Haluaisitko sinä tulla tuomituksi, jos et ymmärtäisi vaikkapa aivokasvaimen aiheutttamien tajunnan häiriöiden vuoksi, mitä teet?
Joo, siis kysyin mielipidettä, en esittänyt sellaista. Tämäkin oikeasti jakaa mielipiteet. Ja ei ne hoitotuomiot pitkiä ole.
Tätä mäkin miettisin, että voiko ne pakkohoidot olla huomattavasti lyhyempiä kuin se tuomio minkä ois "täysjärkisenä" saanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Edelleen kysyn, että mitä mieltä olette siitä, että mielenvikainen ei saa tuomiota edes taposta? Joissain tapauksissa siis.. Mielipiteitä?
Jos on osittain tai täysin syyntakeeton, niin ei tule tuomiota. MUTTA tulee kyllä passitus mielisairaalahoitoon lukkojen taakse, eli ei nuokaan täällä vapaalla jalalla kulje tekojensa jälkeen.
Kyllä ainakin yksi kulkee. Tappoi naisen sen naurun takia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
No täällä sitten moraalisoi ne kaikkein kilteimmät ihmiset eikös vaan :saint: :headwall:
Saihan tässä herra kirkonpolttajakin aika ison tuomion vaikkei ketään tappanutkaan, huom.huom. Ei kaikki linnassa istuvat ole läpeensä pahoja. Totta kai siellä on julmia ihmisiä ja sellaisia jotka siellä saavatkin olla ja pysyä, mutta on myös niitä jotka ovat joskus esim. nuoruuden humussaan ja tyhmyydessään tehneet jotain (ei välttämättä tappaneet ketään ) ja maksavat niistä nyt istumalla tuomionsa teoistaan. Ketuttaa täälläkin joittenkin tekopyhyys :snotty:
Ja nuoruuden humu ja/tai tyhmyys antaa oikeutuksen rikoksiin? Rikollinen on rikollinen ja sillä selvä. Jos ei osaa elää yhteiskunnan normien mukaan, suljettakoon pois joukosta kaltaistensa pariin.
No voi hitto! Ootko ite aina ollut täydellinen? Ei se anna tietenkään oikeutta rikoksiin mutta pointti olikin siinä että aina ei tajua mitä tekee, ja tekemätöntä ei saa tekemättömäksi. Varmasti moni katuukin tekosiaan myöhemmin.
Olen ollut aina senverran täydellinen, että en ole koskaan ollut tilanteessa, josta joutuisi vankilaan. Ja koskaan en ole ollut niin pölö, ettenkö tietäisi, ettei kirkkoja saa polttaa, tai leipoa toisen pärstää uuteen uskoon tai varastaa muiden omaisuutta. Turha niitä ääliöitä on puolustella. Jos eivät osaa elää ihmisiksi, olkoon lukkojen takana keskenään.
Nooh. pisteet sun täydellisyydelle :flower: =)
Jos sinusta riittää taydellisyyteen se, että osaa elää siten, ettei jossain vaiheessa elämäänsä saa linnatuomiota, menet elämässäsi todella siitä, missä aita on matalin.
Sie oot kyllä kirjotustes perusteella aika kaukana täydellisestä miun mielestä mutta lillu nyt siinä hyveellisyydessäs vielä kun pystyt ja ole onnellinen siitä että elämäsi on sujunut hyvin :) Ja mistäs sie mun aitojen korkeuden tiedät?
 
mä en oikeesti tiedä mitä tähän ketjuun vois vastata. oon todella todella hämmästynyt siitä miten kapeakatseista ja mustavalkosta porukkaa täällä on. vankilassa voi olla niiiiiiiin monista eri syistä, ja sellasistakii teoista joita on tehny jo monia monia vuosia sitten. en väitä, ettei niistäkin teoista pitäis maksaa, mut väitän vakaasti että tuomitseminen ei kuulu teille, arvon palstalaiset vaan suomen oikeusjärjestelmälle. kaikesta päätellen nää isät/miehet on tuomionsa saaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja sativa:
No täällä sitten moraalisoi ne kaikkein kilteimmät ihmiset eikös vaan :saint: :headwall:
Saihan tässä herra kirkonpolttajakin aika ison tuomion vaikkei ketään tappanutkaan, huom.huom. Ei kaikki linnassa istuvat ole läpeensä pahoja. Totta kai siellä on julmia ihmisiä ja sellaisia jotka siellä saavatkin olla ja pysyä, mutta on myös niitä jotka ovat joskus esim. nuoruuden humussaan ja tyhmyydessään tehneet jotain (ei välttämättä tappaneet ketään ) ja maksavat niistä nyt istumalla tuomionsa teoistaan. Ketuttaa täälläkin joittenkin tekopyhyys :snotty:
Ja nuoruuden humu ja/tai tyhmyys antaa oikeutuksen rikoksiin? Rikollinen on rikollinen ja sillä selvä. Jos ei osaa elää yhteiskunnan normien mukaan, suljettakoon pois joukosta kaltaistensa pariin.
No voi hitto! Ootko ite aina ollut täydellinen? Ei se anna tietenkään oikeutta rikoksiin mutta pointti olikin siinä että aina ei tajua mitä tekee, ja tekemätöntä ei saa tekemättömäksi. Varmasti moni katuukin tekosiaan myöhemmin.
Olen ollut aina senverran täydellinen, että en ole koskaan ollut tilanteessa, josta joutuisi vankilaan. Ja koskaan en ole ollut niin pölö, ettenkö tietäisi, ettei kirkkoja saa polttaa, tai leipoa toisen pärstää uuteen uskoon tai varastaa muiden omaisuutta. Turha niitä ääliöitä on puolustella. Jos eivät osaa elää ihmisiksi, olkoon lukkojen takana keskenään.
Nooh. pisteet sun täydellisyydelle :flower: =)
Jos sinusta riittää taydellisyyteen se, että osaa elää siten, ettei jossain vaiheessa elämäänsä saa linnatuomiota, menet elämässäsi todella siitä, missä aita on matalin.
Sie oot kyllä kirjotustes perusteella aika kaukana täydellisestä miun mielestä mutta lillu nyt siinä hyveellisyydessäs vielä kun pystyt ja ole onnellinen siitä että elämäsi on sujunut hyvin :) Ja mistäs sie mun aitojen korkeuden tiedät?
Luku- ja lukemisenymmärrystaito hieman heikkoa?
 

[/quote]

Tätä mäkin miettisin, että voiko ne pakkohoidot olla huomattavasti lyhyempiä kuin se tuomio minkä ois "täysjärkisenä" saanut?[/quote]

eiköhän nekin saa aika pitkän "hoitojakson" ja lääkityksen loppuiäkseen.

 
Tätä mäkin miettisin, että voiko ne pakkohoidot olla huomattavasti lyhyempiä kuin se tuomio minkä ois "täysjärkisenä" saanut?[/quote]

eiköhän nekin saa aika pitkän "hoitojakson" ja lääkityksen loppuiäkseen.

[/quote]

Yks tuttu ei kyllä parantunut tuolla hoidolla yhtään vaan edelleen pitää itseään oikeutettuna tekoonsa ja tekisi uudelleen jos tilaisuuden saisi.
:/
 
ei rikollinen
Alkuperäinen kirjoittaja veras:
Alkuperäinen kirjoittaja ei rikollinen:
mä en todellakaan olisi ylpeä jos mun mies istuis vankilassa mun puolustamisen takia. Mun mies on puolustanut mua, mutta ei ikinä niin julmalla tavalla että olisi siitä vankilaan joutunut. Kyllä täytyy olla päässä vikaa että niin kauan mukiloi toista että joutuu siitä vankilaan.
kukaan ei syyttömänä joudu vankilaan!
Ja mites sua uhattiin, silloin kun miehesi sua puolusti? Luitko, että tämä toinen osapuoli tuomittiin tapon yrityksestä?

On se sit hienoa, että jos joku on kadulla huutanut läskiksi tms ja mies on rohkeasti huutanut takas, että "kelpaa se mulle". Anteeksi :( En vaan käsitä sitä, että kaikki nyt täällä haukkuu mun miestä yhtään tietämättä tilanteen vakavuutta, mistä oli kyse jne.
menit sanattomaksi kun luulit että olet ainoa jolle on tehty pahaa. ja kun kaikkien miehet ei puolusta vaimoaan vankilaan törkeästä pahoinpitelystä! mutta kaikkea hyvää sinulle kuitenkin!
 
sivusta seuraaja
Älkää viitsikö puhua asioista joista ette tiedä mitään. Kukaan ei tiedä miltä tuntuu ennen kuin kokee jonkin asian. Ja nyt varmaan sit vastataan et "mä en koskaan joudu sellaiseen tilanteeseen" Haloo miettikää nykyaikaa millainen tää on. Voimia ja halauksia niille joiden puolisot istuu tuomioitaan. Ja eihän ne istujat välttämätä ole isiä/miehiä....kyllähän siellä naisiakin istuu.
 

Yhteistyössä