Töihin vankilaan, turvallisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työhönpalaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työhönpalaava

Vieras
Olisko täällä joku, jolla olis edes joku tuttu töissä vankilassa. Tai miten ite ajattelisit asiasta vaikka ilman kokemusta.

Eli onko vankilassa työskentely kuinka turvaton ajatus? Enkä nyt tarkoita oikeastaan sitä elämää siellä "muurien sisällä", siellä varmasti on vartijat paikalla ja noin. Mutta entä siviilissä? Tarviiko kotimatkat ajaa aina mutkien kautta jne ;) Siis oikeasti saako tuolla vankilassa aikaan jotain kaunaa, joka kantais sitten siviilielämään?

Mun mies on ehdottomasti vastaan ajatusta, että menisin töihin vankilaan. Kuulema siellä on niin paljon "hulluja" ja "narkkeja" ja niin edelleen, että joutuu kotiin aseen ostamaan :P

Kommentteja? Menisitkö ite?

Anteeksi nyt, mutta hassu kysymys minusta.

Kun jos vaikka kaupan kassalla kieltäydyt myymästä alaikäiselle röökiä, voi se tulla jengeineen ja potkia sut kotimatkallasi.

Mutta vanki, niin, mites se perääsi pääsisi?
Ja toisekseen, jos asiallisesti käyttäydyt, miksi edes haluaisi?

Niin minustakin :P Siis oikeasti minä en ite nähnyt mitään ongelmaa tuossa työssä. Mutta mies vaan on niiin kovasti vastaan ja vahvasti sitä mieltä, että olen sinisilmäinen kun en edes ajattele, että siinä vois olla jotain ongelmaa.

Tuohon työhön kuuluis esim. nuorten vankien edustamista sellaisissa käsittelyissä, joilla voi olla vaikutusta heidän tuomionsa pituuteen, suorituspaikkaan jne. Noista se mies kai ajatteli, että saa syyt niskoilleen, jos tuleekin "huono" päätös.

Mä olen työskennellyt vankilassa ihan vankien parissa ja en kokenut oloani mitenkään turvattomaksi. Olin kokkina ja siellä vangitkin "heiluivat" kokkipuukkojen kanssa mun rinnalla. Oma käytös varmaan riittää pitkälti.
Ap:n työ taitaa olla lähinnä oikeussalityötä? Suurimmaksi osaksi taidat olla "erillään" vangeista?

Kyse olis ohjaustyöstä, jossa oltaisiin kyllä vankien kanssa ihan henk.koht. tekemisissä. Osa työstä olis sitten tuollaista muualle yhdessä vangin kanssa menemistä, eli edustamaan noissa käsittelyissä esim.

Yksi kaverini oli monena vuotena kesätöissä vanginvartijana Helsingin liepeillä. Sanoi, että siellä on tosi turvallista olla töissä. Kaikki on järsjestetty niin, että aina on tarpeeksi vartijoita läsnä ja vangitkin osaa käyttäytyä. En muista enää missä vankilassa se oli, mutta pyörällä se kulki n. 20km jostain lähiöstä.

Uusimmat

Yhteistyössä