Mies törsäsi pelivoittonsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Mies voitti jostain urheiluveikkauksesta n.2800e viime viikolla. Viikonloppuna kun syötiin yhdessä niin haaveiltiin jostain matkasta tai uudesta sohvaryhmästä (vanha on jo aika heikossa kunnossa). No eilen maanantaina mies tulee töistä pari tuntia myöhässä ostoskasseinensa. Hän oli kuulemma käynyt verkkokaupassa "vähän shoppailemassa". Se idiootti oli ostanut uuden iPadin, Nokian jonkun uuden Lumian, autonavigaattorin, digijärkkärin ja jonkun kolmiulotteisen dvd-soittimen. Piti kuulemma "päivittää" härvelit kerralla.

Mä olen niiiiin vihainen!! Ei tule matkaa tai uutta sohvaryhmää ei... mies tietenkin puolustautui sillä, että hänen rahojaan ne ovat ja hän ne on pelaamalla saanut. Ja jotain että se on "ilmaista rahaa", että sitä ei tarvi käyttää järkevästi.

Mä en silti mitenkään osaa nähdä tuossa mitään - EN MITÄÄN järkeä. Sama kun olisi heittänyt rahansa vaikka lottokierrokseen kaikki kerralla. Ja avioliitossa kun ollaan, niin näen että myös pelaamalla saatu "ilmainen raha" jotenkin kuuluu perheelle, ei vain miehelle yksistään.

Onko muilla kokemuksia vastaavista pelivoittojen tuhlaamisista ja miten teillä asiat on hoidettu?

[QUOTE="eee";27839882]En mä sano että tuo nyt täysin järkevää olis, mutta miehen rahojahan ne ihan oikeasti on.
Enkä kyllä ymmärrä, miten vaikka lomamatka olisi järkevämpi sijoitus kuin kamera. Miksi sun toiveet olisivat miehen toiveita tärkeämpiä, vaikka rahat ovat miehen?[/QUOTE]

No mun mielestä perheen yhteinen lomamatka ei ole vain minun toiveeni. Se olisi perheen yhteistä laatuaikaa ja myös lapset pääsisivät nauttimaan. Digikamerasta ja muista härveleistä ei kyllä nauti kukaan muu kuin mies itse. Minä en osaa ja lapset ei saa niihin koskea. Ja sanoin miehelle senkin, että olisi vaan ostanut jonkun lelun itselleen, koska kyllä 2800e riittää rahaa leluun ja matkaan. Mutta ei niin ei... kaikki rahat piti käyttää härveleihin. Ai niin... yhden ruusun se oli matkalla ostanut minulle. En edes ehtinyt ruusua nähdä hänen saapuessaan, näin punaista ihan ilman ruusuakin.

Jos on tullut ylimääräistä rahaa jommalle kummalle niin meillä on yhteisesti sovittu että miten se raha käytetään - yleensä menee osa säästöön. Joskus sitten on sovittu että esim. 500 e kummallekin ja sen saa käyttää kumpikin niin kuin parhaaksi näkee.

se raha polttelee niin paljon, että kaikki pitää heti ehdottomasti käyttää? Mahdollisesti ihan toimivia laitteita "päivittää".

Sitten ihmetellään kun tulee yllättäviä menoja eikä mitään säästössä.

Tuossa kuviossa tosiaan voi olla tyytyväinen, että mies on sentään ensin hommannut rahat jotka törsännyt Sitähän ei toki kannata yhtään miettiä paljonko yhteisiä rahoja on ensin mennyt pelaamiseen ennen voittoa..

koitin miettiä asiaa omalle kohdalle, että olisin itse vaikkapa netin kautta voittanut Veikkauksen peleissä vajaat 3 tonnia. Kyllä todellakin ajattelisin perheen etua ja mitä yhteistä mukavaa voitaisiin tehdä tai ostaa. En voisi ikimaailmassa kuvitella tuhlaavani rahoja itseeni. Tosin voihan mies ajatella että myös sinä ja muu perhe hyödytte noista digivehkeistä. :/

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="vieras";27839881]Vielä tyhmempää ne olisi ollut tuhlata johonkin matkaan.[/QUOTE]
Juu, enempi noista laitteista on iloa kuin matkasta, joka pahimillaan voi olla yhtä kärsimystä.

Mikä perkele saa naisen ajattelemaan että hänellä on aina oikeus päättää miehen rahoista? Aina vedetään se perhekortti esiin ja sanotaan että pitää "aina ajatella perheen etua ensin". Totta hitossa miehellä oli oikeus käyttää omat voittonsa juuri siten kuin itse haluaa.

"Nainen tietää mikä on oikein". "Nainen on järkevä". Ja vitut. Nainen on rahanahne paskiainen.

[QUOTE="vieras";27840056]Mikä perkele saa naisen ajattelemaan että hänellä on aina oikeus päättää miehen rahoista? Aina vedetään se perhekortti esiin ja sanotaan että pitää "aina ajatella perheen etua ensin". Totta hitossa miehellä oli oikeus käyttää omat voittonsa juuri siten kuin itse haluaa.

"Nainen tietää mikä on oikein". "Nainen on järkevä". Ja vitut. Nainen on rahanahne paskiainen.[/QUOTE]

Eli jos nainen voittaa vaikkapa juurikin 3000 euroa, on hänellä oikeus käyttää se ihan itseensä esim. ostaa uusia vaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;27840067:
Eli jos nainen voittaa vaikkapa juurikin 3000 euroa, on hänellä oikeus käyttää se ihan itseensä esim. ostaa uusia vaatteita?
no totta kai. hänen rahojaanhan ne ovat. ja mitä nykyään edes saa 3000e? ei oikeastaan mitään

eiköhän se juttu ole mennyt niin että ap itse on haaveillut ääneen siitä matkasta ja sohvaryhmästä. mies on miettinyt hiljaa mielessään: "viikko ulkomailla akan ja lasten kanssa - ei ikinä!! mitä lomaa se muka on? miksi uusi sohvaryhmä kun vanhakin pelittää hyvin - ei vaan miellytä enää vaimon värisilmää?".

Miehesi on kuitenkin ostanut sellaista tavaraa josta hyötyy koko perhe. Jos ei ole järkkäriä ennestään, niin eikö ole kiva, että nyt saa otettua hyviä kuvia, voit itsekin opetella kuvausta ja käyttää kameraa. Dvd:t sun muut on varmaan myös muun perheen kuin miehen käytössä.

Oisihan mies voinut ostaa rahoilla vaikka itselleen jonkun omaan harrastukseensa liittyvän asian, tai jotain muuta, mistä muu perhe ei olisi hyötynyt mitään.

Kyllä mielestäni perheessä saa ajatella myös itseäänkin, ja laittaa rahaa sellaiseen johon itse haluaa, jos sellaiseen on rahallisesti mahdollisuus, niin kuin teillä nyt oli.

Eli ap olisi halunnut uuden sohvaryhmän tai matkan, mies halusi uusia pelejä ja vehkeitä, ja jostain kumman syystä juurikin ap:n mielen mukaan olis pitänyt toimia? ööö...

Yhteistyössä