Mies törsäsi pelivoittonsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun ollaan avioliitossa niin kaikki on yhteistä.
On pelisäännöt. Ei toinen tuhlaa rahojaan rajattomasti oli ne tullut mistä hyvänsä.
Isot ostokset sovitaan yhdessä.

Lapsellista on miehen inttää et rahat on hänen. Sit lähtee poikamiespoksiin asuun niin saa pitää joka sentin omanaan.

kyllä uskoisin et kun se tilanne omalle kohdalle sattuu niin olis ihan eri ääni kellossa.

Uskon et kyllä moni nainen katsoo niitä kodin tarpeita jotka vaatii enemmän rahaa et sit kun sitä on niin ne silloin hommataan. Hyötyy niistä muutkin kuin se nainen.

JOs pesukone hajoaa ja talossa olisikin pesutupa, mies sais pari tonnia vaikka just arvalla niin kuinka moni oikeesti olis vinkumassa uutta konetta ja jos mies käskee meneen pesutupaa niin se nainen passittaa sen miehen sinne:D
no, tuo kyseinen summa on niin pieni ettei hetkauta meillä suuntaan tai toiseen eli ääni ei muuttuisi kellossa.
ja jos meillä pesukone hajoaa soitan liikkeeseen ja tilaan uuden ihan muista rahoista kuin miehen arpavoitosta.

Opettele käyttämään :) Minä en olisi vihainen. Digikameraakin voi käyttää perheenne yhteisten hetkien tallentamiseen. Ja nyt voitte nauttia niin koko perheen kuin kahdenkeskisistä elokuvailloista.
Jospa miehesi oli jo pitkään haaveillut näistä kaikista ja päätti nyt ilahduttaa tällä "ilmaisella rahalla" koko perhettä? Minulla on hieman paha mieli miehesi puolesta. Vaikka toki ymmärrän sinuakin.

Entäs jos mies sanoo, että näihin et sinä koske, et osaa kuitenkaan käyttää ja rikot vielä kalliit laitteet. Eikä siis edes anna opetella käyttämään.

Ymmärtäisin pahan olosi, jos olisi naisiin tai juopotteluun rahansa törsännyt. Tuossa oli kuitenkin mielestäni ihan järkeviä ostoksia ja sen sijaan, että kiukuttelisin miehelle, mieluummin opettelisin itse käyttämään sitä hienoa digijärkkäriä niin, että siitä olisi iloa minullekin. Lomamatkasta ei jäisi muuta kuin muutama valokuva käteen - tässä taas on panostettu siihen, että käteen jää muutakin kuin muutama valokuva. Mielestäni miehesi sijoitti rahansa oikeutetusti ja omalla tavallaan järkevästi - ei lomamatkassa olisi ollut sen enempää järkeä kuin laitteiden uudistamisessa. Hänen rahojansa ne olivat, ja olisi hän voinut käyttää ne huonommallakin tavalla. Sen sijaan että kiukuttelisin miehelle, mieluummin puhuisin, että tästedes olisi mukavaa, että isommista rahoista kun on kyse, niin keskustelisimme aina etukäteen siitä, mitä niillä hankitaan.

Otsikon perusteella kuvittelin, että rahat meni viinaan, tupakkaan ja uusiin peleihin ilman voittoa. Noista voi vain navigaattoria kummeksua, nykyään puhelin toimii navigaattorina, ei siihen enää erillistä laitetta tarvita.

Mun mies sai melko määrän veronpalautuksia. Kysyi onko ok jos uusii tiettyjä harrastusvälineitä, jotka on kalliita ja entiset alkaa olla hajalla. Vastasin että sun rahojas, teet justiinsa niinku itse tykkäät. Hankki harrastusvälineet ja yllätti mut viikonloppureissulla Barcelonaan. Lapset sai uudet tietokoneet. Kuitenkin, jos mies olisi halunnut pistää kaiken harrastukseensa niin ihan ok, hänen rahoja ne oli. En minäkään kysele mihin saan omat ylimääräiset käyttää.

Jonkinlaisia kommunikaatio ongelmia taitaa teillä ap olla, kun eka on muka sovittu lomasta ja sohvasta, ja miehen pitää ilmottamatta ostella omia juttuja. Hän on varmaan haaveillut niistä pitkään, eikä oo uskaltanu sulle ees sanoa, kun näet sitä punasta jokaisesta miehen omasta mielipiteestä ja tarpeesta.
Tai sitten miehesi vain on ilkeä, eikä häntä kiinnosta sinun mielipiteesi, tai se että elättelet turhia toiveita pettyen.
Ole rehellinen, kumpi näistä on oikein? Kumpi tahansa, kannattaa miettiä, mitä järkeä tuossa on. Tämä on pieni asia, mutta voi kertoa paljon.
Meillä asia menis luultavasti niin, et se, joka voittaa, tulee ja ilmottaa iloisesti asiasta, ja kysyy toiselta et mitä mieltä on rahojen käytöstä ja kertoo omat suunnitelmansa heti, jos niitä on. Siitä vois sit ostaa molemmille aikuisille jotain tarpeellista, tai vain toiselle, kummalla nyt mitäkin tarpeita enempi on, ja lapselle jos jotain ilmenee. Ei tarvi kummankaan käydä salaa ostoksilla tai piilotella rahoja, kun ymmärretään toisten tarpeet.

Periaatteessa miehen rahat ja saa käyttää miten huvittaa. Mut ihan mielenkiinnosta kuin moni mies ois ihan et juu kiva kiva jos nainen ois voittanut rahat ja ilmottanut et varasi itselleen loman vaikka Roomassa ja aikoo shoppailla siellä loput rahat ihan itselleen? Ja siis et perheen yhteinen lomamatka ois ollut sellanen mistä ois todellakin yhdessä haaveiltu ja säästetty sitä varten? Lapsien hoidosta ois sopinut vaikka isovanhempien kanssa et ne jelppii. Tää nyt siis siinä tilanteessa ettei perheessä ihan hulluna sitä rahaa ois ja kokoperheen lomaan joutus oikeesti pitkään säästämään.

Ja vähän OT, mut muutenkin miks te sitä perhettä ylipäätään hankitte jos joku perheenä tehty aktiviteetti saa aikaan vaan kauhua?

Eikö teidän naisten kaaliin mene, että esimerkiksi laadukas kamera on mitä enimmin koko perheen tavara ja hyöty? Miksei ihmiset enää yhtään arvosta kuvallisia muistoja menneisyydestä? Monille naisille on täysin OK laittaa pari tonnia viikon matkaan tai ihqu-valkoiseen sohvaryhmään, mutta auta jos mies laittaisikin tonnin kunnon kameraan (jolla kuvataan 10 vuotta) niin johan on törsätty leluihin!
Vai ajatteletko sä niin, että kun sä shoppailet itsesi kauniiksi Roomassa niin miehesi hyötyy kun sua on kiva katsella uusissa koruissa ja kledjuissa?

---

Aloituksessa pointti on tässä : "Viikonloppuna kun syötiin yhdessä niin haaveiltiin jostain matkasta tai uudesta sohvaryhmästä (vanha on jo aika heikossa kunnossa)"
Haaveiliko mieskin todella sydämen pohjastaan matkasta ja sohvasta vai olikohan kyseessä perinteinen naisen haihattelu johon mies mutisee vittuunnuksissaan (matka on törsäystä ja sohvakin täysin toimiva)?

Periaatteessa miehen rahat ja saa käyttää miten huvittaa. Mut ihan mielenkiinnosta kuin moni mies ois ihan et juu kiva kiva jos nainen ois voittanut rahat ja ilmottanut et varasi itselleen loman vaikka Roomassa ja aikoo shoppailla siellä loput rahat ihan itselleen? Ja siis et perheen yhteinen lomamatka ois ollut sellanen mistä ois todellakin yhdessä haaveiltu ja säästetty sitä varten? Lapsien hoidosta ois sopinut vaikka isovanhempien kanssa et ne jelppii. Tää nyt siis siinä tilanteessa ettei perheessä ihan hulluna sitä rahaa ois ja kokoperheen lomaan joutus oikeesti pitkään säästämään.

Ja vähän OT, mut muutenkin miks te sitä perhettä ylipäätään hankitte jos joku perheenä tehty aktiviteetti saa aikaan vaan kauhua?

Ja vähän OT, mut muutenkin miks te sitä perhettä ylipäätään hankitte jos joku perheenä tehty aktiviteetti saa aikaan vaan kauhua?[/QUOTE]

Tarkoitatko, että jos on perheen hankkinut täytyy unohtaa itsensä ja elää pelkästään perheelle? Missä kohtaa ap sanoi miehensä kauhistelleen ajatusta perhelomasta? Ei se nyt tarkoita että pitäisi heti erota tai ettei halua perheen kanssa aikaa viettää jos hankkii itselleen jotain?

Puhu vain omasta puolestasi.

Sitä paitsi noi AP:N miehen ostokset nyt ei ole erityisen suuri kun niitä ei oletettavasti viimeisistä rahoista ostettu, vaan pelivoitosta.

[QUOTE="Vieras";27842644]Kun ollaan avioliitossa niin kaikki on yhteistä.
On pelisäännöt. Ei toinen tuhlaa rahojaan rajattomasti oli ne tullut mistä hyvänsä.
Isot ostokset sovitaan yhdessä.

Lapsellista on miehen inttää et rahat on hänen. Sit lähtee poikamiespoksiin asuun niin saa pitää joka sentin omanaan.[/QUOTE]

Aloin ajatella asiaa omalle kohdalle. Jos olisin puhunut miehelle uudesta sohvaryhmästä tai matkasta ja mies menisi ja ostaisi härveleitä tilalle niin tottakai olisin pettynyt. Mutta en vihainen.
Minä voitin kerran kenossa jonkun reilu 3 tonnia. Ja ostin juurikin niitä huonekaluja sillä. :D En paljoa mieheltä kysynyt mitä ostetaan ja mies itsekkin sanoi että minun rahojanihan ne on. Maksoin tosin miehen autosta viimeiset maksuerät 700e ja siihen ne rahat sitten menikin.
Mun miehellä on aina omia salasäästöjä joista se ei kerro mulle. Ne ei koskaan mitään tuhansia vaan muutamia satasia. Se aina käyttää ne rahat itseensä eli ostaa jotain pelikonsoliin liittyvää, tietotekniikaa tai urheiluvälineitä. En mä niistäkään oo koskaan vihainen vaikka ainahan voisin ajatella että ompas hölmö kun oltais tarvittu uusi lamppu, verhot, mattoa jne. Sen omasta palkasta se aina säästää ja ostaa eli sen rahoja ja ne ei ole meidän ruokarahoista kuitenkaan pois. Mä olen vain iloinen että se käyttää ne rahat tuollaiseen ennemin kun viinaan ja huoriin. Miehet on ikuisia lapsia, ne lelut on vaan niillä kalliimpia.
Minusta ap:n kannattaisi kääntää ajatus voitoksi ja alkaa opetella käyttämään kameraa. Jos mies vastustaa sitä ajatusta niin anna sille keksi suuhun ja sano että mussuttaa sitä sen aikaa kun selaat ohjekirjaa.

Mun miehellä on aina omia salasäästöjä joista se ei kerro mulle. Ne ei koskaan mitään tuhansia vaan muutamia satasia. Se aina käyttää ne rahat itseensä eli ostaa jotain pelikonsoliin liittyvää, tietotekniikaa tai urheiluvälineitä. En mä niistäkään oo koskaan vihainen vaikka ainahan voisin ajatella että ompas hölmö kun oltais tarvittu uusi lamppu, verhot, mattoa jne. Sen omasta palkasta se aina säästää ja ostaa eli sen rahoja ja ne ei ole meidän ruokarahoista kuitenkaan pois. Mä olen vain iloinen että se käyttää ne rahat tuollaiseen ennemin kun viinaan ja huoriin. Miehet on ikuisia lapsia, ne lelut on vaan niillä kalliimpia.

Aha. Mitäs naiset sitten on kun aika-ajoin "tarvitaan" uusia mattoja ja verhoja vaikka vanhat ajaa asiansa? Oletetaan, että perheessä ei ole kunnon kameraa (kuten usein nykyään ei ole). Onko järkevämpi ostaa 600 eurolla kamera vai kaksi uutta mattoa ja verhot edellisten TILALLE?

[QUOTE="Vieras";27843081]Aha. Mitäs naiset sitten on kun aika-ajoin "tarvitaan" uusia mattoja ja verhoja vaikka vanhat ajaa asiansa? Oletetaan, että perheessä ei ole kunnon kameraa (kuten usein nykyään ei ole). Onko järkevämpi ostaa 600 eurolla kamera vai kaksi uutta mattoa ja verhot edellisten TILALLE?[/QUOTE]

:D Lapsia myös mutta se on valtiosalaisuus ja sitä ei miehille myönnetä!
Ja tuossa sinun esimerkissä minä ostaisin sen kameran kyllä ehdottomasti.

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tätä valtaosan mielipidettä, että oikein ukko teki. Jos voittaisin itse 3000 €, niin varmaan joo saattaisin käyttää valtaosan ns. itseeni, mutta ehkä kolmasosan perheeseen tai miehelle ja lapsille. Kyllä minusta on todella itsekästä ostaa koko rahalla itselleen ja muijalle joku saamarin heinä kotimatkalla.

Olen myös aivan 100 % varma, että jos joku emäntä olisi täällä tilittänyt, että voitin 3000 € ja ostin koko rahalla korkokenkiä, niin se olisi lynkattu itsekkäänä horona joka ei ansaitse miehiä tai lapsia. Aivan stanan saletisti.

Meinaat, että perheen lapset ei ollenkaan hyödy iPadista, kunnon kamerasta tai hienosta DVD-pyörittimestä?

Tässä ketjussa jokainen on kirjoittanut miehensä sanoneen, että käytät rahasi kuinka haluat, omasi ovat". Kyse on miehen ja naisen erosta. Mies on yleensä leppoinen, nainen on ahne ja itsekäs. Tulee varmaan biologian/fysiologian kautta, heikomman sukupuolen on pyrittävä "varastamaan" toiselta.

[QUOTE="vieras";27843176]Mä en suoraan sanottuna ymmärrä tätä valtaosan mielipidettä, että oikein ukko teki. Jos voittaisin itse 3000 €, niin varmaan joo saattaisin käyttää valtaosan ns. itseeni, mutta ehkä kolmasosan perheeseen tai miehelle ja lapsille. Kyllä minusta on todella itsekästä ostaa koko rahalla itselleen ja muijalle joku saamarin heinä kotimatkalla.

Olen myös aivan 100 % varma, että jos joku emäntä olisi täällä tilittänyt, että voitin 3000 € ja ostin koko rahalla korkokenkiä, niin se olisi lynkattu itsekkäänä horona joka ei ansaitse miehiä tai lapsia. Aivan stanan saletisti.[/QUOTE]

Nyt siskot mikä ihme teitä risoo? Nuohan on ihan järjeviä jutuja mitä ap:een mies hankki. Ite olisin ollu ihan innoissani. Ja kun sitä sohvaryhmää ja matkaa oltiin hankkimassa, nii oliko puhe että mies maksaa nuo kokonaan voitto rahoilla? Aika jaksaa tuollanen, ku siihenhä ois menny koko potti!? Paljon ymmärettävempää, jos vaimo maksaa puolet noista ja mies maksaa puolet. Silloin jäis voitosta miehellekin jotain omaan käyttöön.

Ymmärrättekö että tää ois ihan sama asia, jos ap ois voittanu 3000 ja mies olisi haaveillut paremmasta kamerasta ja digiboxista ja vaimo vaan sit tulis yks päivä kotiin uuden sohvan kanssa?

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Tarkoitatko, että jos on perheen hankkinut täytyy unohtaa itsensä ja elää pelkästään perheelle? Missä kohtaa ap sanoi miehensä kauhistelleen ajatusta perhelomasta? Ei se nyt tarkoita että pitäisi heti erota tai ettei halua perheen kanssa aikaa viettää jos hankkii itselleen jotain?[/QUOTE]

En tarkoita. Toi kommentti oli lähinnä niille, jotka totes et se perheloma on miehelle kuitenkin lähinnä helvettiä. Kiinnostaa vaan miksi? En mäkään jumalattomasti nauti siitä kun lapset kiljuu ja kiukuttelee ja pitäs niiden mielestä olla vaan lastenaltaalla jne. mut yhteinen perheen kanssa tehtävä juttu se kuitenkin on ja etenkin talven keskellä etelänreissu piristää kuitenkin.

Ja jollekin toiselle joka mun tekstiin kommentoi, en ole mitään valittanut ap:n miehen ostoksista. En ees kiinnittänyt niihin huomiota. Kyllä hyvä kamera ja toimiva kunnon dvd-laite on ihan fiksuja ostoksia mielestäni. Ihan vaan yleensä ottaen kiinnosti et onko se tosiaan miehille aina ihan se ja sama mitä nainen ois tossa tilanteessa rahoilla tehnyt, jos tilanne ois siis se että yhteisestä lomamatkasta ois puhuttu.

Navikaattori on tarpeen perheen lomareissuilla, digijärkkärillä saa muistoja talteen. 3 D elokuvat on piirrettyjä , lapset tykkää. Nokia lumia on tarpeellinen jopa välttämätön . Asiallisia ostoksia .

[QUOTE="Vieras";27843206]Meinaat, että perheen lapset ei ollenkaan hyödy iPadista, kunnon kamerasta tai hienosta DVD-pyörittimestä?

Tässä ketjussa jokainen on kirjoittanut miehensä sanoneen, että käytät rahasi kuinka haluat, omasi ovat". Kyse on miehen ja naisen erosta. Mies on yleensä leppoinen, nainen on ahne ja itsekäs. Tulee varmaan biologian/fysiologian kautta, heikomman sukupuolen on pyrittävä "varastamaan" toiselta.[/QUOTE]

No kuule ihan miten sen haluaa katsoa. Musta perhe hyötyy yhteisestä ajasta vähintään saman verran, kuin elektroniikasta. Yhteinen matka on esimerkiksi yhteistä aikaa. Sä itse olet niin naisvihasi sokaisema, ettet kykene näkemään toisenlaista näkökulmaa. Se on sinun häviösi.

Jos perheelle oli toimiva kamera, toimiva DVD-soitin, niin miksi ne piti "päivittää"? Siksi, että miestä poltteli päästä kokeilemaan uusia juttuja. Ei siksi, että perhe niistä hyötyisi. Mies oli tasa yhtä itsekäs, kuin vaimokin. Koita sinä hakea apua tuohon naisvihaasi, ettet jää täysin vaille hyvää ihmissuhdetta tässä elämässä.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
[QUOTE="vieras";27843479]No kuule ihan miten sen haluaa katsoa. Musta perhe hyötyy yhteisestä ajasta vähintään saman verran, kuin elektroniikasta. Yhteinen matka on esimerkiksi yhteistä aikaa. Sä itse olet niin naisvihasi sokaisema, ettet kykene näkemään toisenlaista näkökulmaa. Se on sinun häviösi.

Jos perheelle oli toimiva kamera, toimiva DVD-soitin, niin miksi ne piti "päivittää"? Siksi, että miestä poltteli päästä kokeilemaan uusia juttuja. Ei siksi, että perhe niistä hyötyisi. Mies oli tasa yhtä itsekäs, kuin vaimokin. Koita sinä hakea apua tuohon naisvihaasi, ettet jää täysin vaille hyvää ihmissuhdetta tässä elämässä.[/QUOTE]

Olihan perheellä toimiva sohvakin. Tuskin siinä reikää oli keskellä. Sen sijaan, perheellä mitä luultavimmin ei ollut järkkärikameraa jolla sentään saa kuvia verrattuna kännykkään/pikkukameroihin.

Missä kohtaa mies oli itsekäs kun osti OMILLA rahoilla kamaa josta mm. lapset hyötyivät? Onko miehen vika jos naista vaan ei kiinnosta kyseiset vehkeet? Miksi toimiva sohva pitäisi "päivittää"?

• Tykkää
Reactions: Zucchini

Yhteistyössä