Mies petti

  • Viestiketjun aloittaja Petetty
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Mikä on sitten tarpeeksi hyvä syy erota? Kun kuitenkin olet itse eronnut, mutta ap ei olisi tästä syystä saanut erota.
Silloin on hyvä erota, kun se parisuhde ei toimi, vaikka kuinka on mitä yritetty. Eli eletään jo oikeasti kulissiliitossa tai tapellaan kuin apinat. Tai vastaavaa. Ei sellainen ole mikään terve ympäristö lapsien kasvaa, saavat ihan vinoutuneen kuvan parisuhteesta. Pettäminen usein vaan on se merkki siitä, että asiat eivät todellakaan ole kunnossa. Jäävuoren huippu.

Toki on inhimillisiä erheitä, ja on tapapettämistä. Ymmärrätte varmaan että en nyt puhu niistä, vaan siitä että toimivaan parisuhteeseen ei kolmatta pyörää mahdu.

Jos ap on tämän pettämisen puinut aidosti läpi, parisuhde saatu tolpilleen, niin en ymmärrä miksi perhe pitää rikkoa sen takia, että jo kertaalleen anteeksi annetuista mokista otetaan edelleen hernettä nenään. Pettäminen on väärin, se on ihan selvä se, vaan kyllä asioita pitää osata aikuisten katsoa kokonaisuuksina ja ennenkaikkea ajatella lasten etua!
 
Se että pettämisen seurauksena syntyy lapsi on mun mielestä enemmän kuin pelkkä pettäminen. Silloin saa sen kaiken aina vasten kasvoja, jos mies pitää yhteyttä lapseensa, siis jos pitää. Itsellä ei taitais kantti kestää ap:n tilannetta. Pettämisen saattaisin ehkä pystyä antamaan anteeksi, mutta toi kaikki muu olis liikaa mullekin.
 
Kyy
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaannorppa:
Mikä on sitten tarpeeksi hyvä syy erota? Kun kuitenkin olet itse eronnut, mutta ap ei olisi tästä syystä saanut erota.
Silloin on hyvä erota, kun se parisuhde ei toimi, vaikka kuinka on mitä yritetty. Eli eletään jo oikeasti kulissiliitossa tai tapellaan kuin apinat. Tai vastaavaa. Ei sellainen ole mikään terve ympäristö lapsien kasvaa, saavat ihan vinoutuneen kuvan parisuhteesta. Pettäminen usein vaan on se merkki siitä, että asiat eivät todellakaan ole kunnossa. Jäävuoren huippu.

Toki on inhimillisiä erheitä, ja on tapapettämistä. Ymmärrätte varmaan että en nyt puhu niistä, vaan siitä että toimivaan parisuhteeseen ei kolmatta pyörää mahdu.

Jos ap on tämän pettämisen puinut aidosti läpi, parisuhde saatu tolpilleen, niin en ymmärrä miksi perhe pitää rikkoa sen takia, että jo kertaalleen anteeksi annetuista mokista otetaan edelleen hernettä nenään. Pettäminen on väärin, se on ihan selvä se, vaan kyllä asioita pitää osata aikuisten katsoa kokonaisuuksina ja ennenkaikkea ajatella lasten etua!
Tähän vielä kommentoin sen verran, että entäpä jos ap:n suhde kaatui siihen, että mies ei halua olla tekemisissä oman lapsensa kanssa? Siis vaikka tuo lapsi onkin pettämisen tulos, mutta kyllä se kertoo aika paljon ihmisestä, että pystyy kylmästi ilmoittamaan ettei aio olla tekemisissä lapsensa kanssa. En minäkään (kuten ei ap:kään) haluisi olla tekemisissä niin kylmän ja julman ihmisen kanssa, etenkään parisuhteessa. Sellainen ei vain voi olla vaikuttamatta siihen suhteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Tähän vielä kommentoin sen verran, että entäpä jos ap:n suhde kaatui siihen, että mies ei halua olla tekemisissä oman lapsensa kanssa? Siis vaikka tuo lapsi onkin pettämisen tulos, mutta kyllä se kertoo aika paljon ihmisestä, että pystyy kylmästi ilmoittamaan ettei aio olla tekemisissä lapsensa kanssa. En minäkään (kuten ei ap:kään) haluisi olla tekemisissä niin kylmän ja julman ihmisen kanssa, etenkään parisuhteessa. Sellainen ei vain voi olla vaikuttamatta siihen suhteeseen.
Samaa asiaa mietin minäkin ap:n tapauksessa. Toisaalta kyllä tulkitsen sen vahvaksi merkiksi siitä, että tuo toinen nainen on totaalisesti historiaa. Mies siis on tehnyt rankan valinnan puolisonsa ja toisen naisen välillä -vaimonsa eduksi.

Kyl' mä luulen, että siihen lapseen voi pitää ihan asiallisia yhteyksiä avioliitostakin. Tai vaikka vallan ryhtyä lähi-isäksi. Mutta taas toisaalta: ilmeisesti se toinen nainen on halunnut pitää lapsen miehen mielipiteestä piittaamatta. Hyvin itsekästä toimintaa sekin on, oikeastaan asia mitä en ollenkaan sulata: tehdään tietentahtoen isättömiä lapsia.
 
malla
mulla itsellä oli sellainen tilanne että mies petti ja toinen nainen tuli raskaaksi,isä ehdokkaita oli naisella 3 ja isyys kun selvitettiin niin mun mies ois ollu tämän lapsen isä,no siinä sitten puitiin miehen kans asiaa ja en voinut antaa pettämistä anteeksi ja erottiin,tämä nainen sai sitten loppujen lopuksi keskenmenon ja syytti siitä minua kun olin hänelle aiheuttanut stressiä vaikka ikinä en tämän naisen kanssa puhunut tai saatikka nähnyt kyseistä henkilöä,no sitten kaiken huippu tarinaan,mies sitten kun oli kuullut tämän toisen naisen keskenmenosta niin tuli mulle tilittämään ihan vakavalla naamalla että nythän me voidaan olla taas yhdessä kun mitään lasta ei tulekkaan,siinä vaiheessa kiitin luojaa et olin miehen heivannut ulos elämästä,ei se lapsen tulo ollut syy siihen että erottiin vaan ylipäänsä se miehen pettäminen
 

Yhteistyössä