mies pettänyt, millä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Mies yllätti mut kertomalla, että oli hänen opiskellessaan eri paikkakunnalla viettänyt illan baarissa jonkun naisen kanssa, tanssineet, suudelleet, istuskelleet sylikkäin ja suutelua ollut. On kertonut tätä asiaa pala palalta, koska asiasta on jo aikaa, ja kännissäkin on ollut, ei muista kaikkea. Juuri kun olen asian sulattanut, hän muistaa jotain lisää ja haava aukeaa taas.
Olivat tuoneet tytöt kimppakämppäänsä baarin jälkeen, tyttö mennyt sängylle makoilemaan ja ehkä minuutin taas pussailleet kunnes mies oli pompannut ylös että mennään tupakalle. Kuitenkin eilen illalla alkoi epäilemään, että voi olla, että tulivat sittenkin vielä takaisin sisälle ja ehkä nukkuivat vierekkäin.

Puhelimessa on tytölle myöhemmin selittänyt, että on juuri lopettanut pitkän suhteen eikä tahdo nyt mitään uutta, ettei tämä etsisi koskaan minua käsiinsä. (tosiasiassa tällöin suunnittelimme kihlautumista ja olimme erittäin rakastuneita, seksi enemmänkin kuin tyydyttävää jne.)

Vaikka muisti palaa pätkittäin ja tapahtuneesta on jo aikaa, siitä on pitänyt koko ajan kiinni että "seksiä ei ollut". Ja vaikka tästä tosiaan on aikaa, tämä on nyt vasta tullut mun tietooni ja tottakai se sattuu. Jotain muutakin on niihin aikoihin koheltanut kännissä (pientä verrattuna tuohon) mutta siihen kyllä luottaisin että avioliiton aikana on ollut uskollinen, ei siis tapapettäjä. Kännissä saattaa vetää överit, varsinkin juuri jätkäporukassa niinkuin tuolloinkin joten sen baaripussailun sulatan, mutta järki sanoo, että jossain vaiheessa on täytynyt pään selvetäkin kun kerran ovat noin pitkään juttua jatkaneet. Mies tiesi, että jätin exän valheiden vuoksi ja mies on alusta asti luvannut ja alleviivannut että häneen voin luottaa, hän ei tule satuttamaan minua.
Toilailuun tämän tytön kanssa ainoaksi syyksi on sanonut että halusi näyttää kavereilleen eikä ollut missään vaiheessa kiinnostunut tästä naisesta, joka itseään hänelle tyrkytti.

Yhdessä on tarkoitus jatkaa, en yhden illan vuoksi heitä hukkaan yli 10 vuoden parisuhdetta ja perhettä aio rikkoa. Mutta miten pääsen tästä yli? Ja miksi silläkin on niin paljon merkitystä mulle, ovatko nukkuneet yhdessä vai ei??

Kaipaisin ystävällisiä vastauksia, en vittuilua. On jo tarpeeksi paha olla. Kiitos.

:hug:

En minäkään hukkaisi pitkää, muutoin hyvää parisuhdetta tuon takia. Mutta jos niin päättää, pitäisi vaan pystyä -kummankin!- jättämään tuo asia unholaan, eikä enää kaivella sitä missään tilanteessa, ei edes riitatilanteessa.

Anna sen raivon ja vihan tulla. Vaikka olet oikeassa siinä, että muutoin hyvää suhdetta ei kannata heittää hukkaan, niin älä ajattele, että sun olis nyt päästävä mahdollisimman nopeesti eteenpäin ja unohdettava, jätettävä taakse. Ei! Nyt pysähdyt, pysäytät miehesi. Anna tunteiden tulla. Itke, raivoa, huuda! Päästä se paha olo pois. Puhutte ja puhutte! Vatvotte ja kaivatte kipeimmätkin asiat tuosta jutusta. Se on itsensä rääkkämistä ja se koettelee teidän suhdetta ehkä enemmän kuin tuo itse tapahtuma, mutta usko pois, sen jälkeen vasta voitte jatkaa! Jos sä nyt vaan annat olla, niin tuo juttu palaa sun mieleen aina vähän väliä, se kaihertaa ja pahimmassa tapauksessa katkeroittaa sut ihan kokonaan. Älä ajattele, että tuo on pikkujuttu, koska sitä se ei ole.

Ja sitten, kun olette tuon asian käsitelleet pohjamutia myöten, jatkatte YHDESSÄ eteenpäin, entistä vahvempana pariskuntana. Se satuttaa, mutta siitä pääsee yli jos ja ilmeisesti kun molemmat sitä haluavat. Muista, että sitten kun sen aika tulee, että olet aidosti ja kokonaan antanut miehellesi anteeksi, et voi enää joka riidan aikana palata tuohon asiaan ja syyllistää siitä miestäsi. Sen takia se asia on käsiteltävä nyt ja kerralla ja kokonaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Kannattaako tunnustaa jos pettää
pitäisikö heti kertoa
tulisiko olla, että anna mulle anteeksi

Vai olisiko viisaampaa et tapahtuman salaisi
ei puhuis siitä mitään siis ei hetkiin niihin palaisi
Koittais löytää syitä että seksin pystyis välttämään
Mut pitkän suhteen kuluessa se on täysin luonnollista

Viikon kestäis morkkis muttei sekään loputtomiin jatku
ja jos toinen kyselee
syytä outoon hiljaisuuteen joka kodissanne kiertää
syyttäis vuodenaikoja, tai kuukauden kiertoa

pitäisikö heti kertoa
kannattaako pistää koko asetelma paskaksi ja
kannattaako tunnustaa jos pettää

Vuoden päästä tuntuis ettei mitään tapahtunut eikä
juuri mikään muuttunut
ois helppo katsoo silmiin, helppo käydä saman patjan päälle
helppo nousta aamuisin

Kannattaako tunnustaa jos pettää…

Zen Cafe

Vaikka mies sanoi legenraarisesti "sillä ei ollut mitään merkitystä" niin onhan sillä aivan helkkaristi merkitystä. Olen päiväkirjaan säilönyt ihanat viestit sekä ikävää pursuavat kirjeet mutta kaikki ne suuret rakkauden tunnustukset tuon viikonlopun jälkeen tuntuu vain syyllisyyden peittelyltä. Ja katoaa se illuusio, kaunis muisto tuosta ajasta. Kihlasormuskin menetti merkityksensä.

Ei muista nimeä tai mihin ilta siis aamuyö päättyi (jos kerran ovat pilkun jälkeen kämpälle lähteneet) ja tämä muistamattomuus rassaa mua koska tahtoisin tietää, mitä lähdetään korjaamaan.

Ja kyllä, olen raivonnut, riehunut ja purkanut pahaa oloa häneen myös exän tekemisistä, se vain kaikki tulvii mieleen. Mutta, samalla olen suuri rikollinen, koska miehellä on burn out ja on jo muutenkin ahdistunut, mun pitäisi olla hänen tukena eikä syyllistää enempää.

[QUOTE="surullinen";25237718]Ja kyllä, olen raivonnut, riehunut ja purkanut pahaa oloa häneen myös exän tekemisistä, se vain kaikki tulvii mieleen. Mutta, samalla olen suuri rikollinen, koska miehellä on burn out ja on jo muutenkin ahdistunut, mun pitäisi olla hänen tukena eikä syyllistää enempää.[/QUOTE]
Minusta miehesi toimii aika raukkamaisesti. Kertoo sinulle pala palalta purkaakseen omaa pahaa oloaan. Jos ihan oikeasti muistaa myöhemmin lisää niin onko jokaista yksityiskohtaa oikeasti tarpeen puida uudelleen? Taitaa vaan kertoa pikkuhiljaa, koska uskoo että pienempi asia on aina helpompi sulattaa ja antaa anteeksi. Ja kannattaa kertoa siihen rakoon tietysti kun säälipisteet on omien vaikeuksien takia jo korjattu kotiin.

Jos haluat kaikesta huolimatta jatkaa niin Juupsisksen neuvot ovat varmaan hyviä. Itse en ole varma että haluaisin, riippuu niin paljon monesta muusta asiasta suhteessa sekä noista miehen motiiveista, jotka eivät ole ihan selviä.

Aika oikeassa varmaan olet, Millenia. Mies ei ole nyt oma itsensä masennuksen vuoksi ja hänellä on omien puheidensa mukaan suuri tarve puhua totta. Muuten tuskin olisi koskaan asiaa kertonutkaan kun siitä on jo näin kauan. Mutta tämä raukkamainen kertominen... aivan kuin olisi pettänyt jo monta eri kertaa koska joka kerta kun olen asian sulattanut, hän ahdistuu lisää ja kertoo jatkoa. Olen laittanut selkä seinää vasten ja pakottanut jo useamman kerran laittamaan asialle pisteen ja näin onkin jo monet kerrat luvannut mutta silti hän saattaa seuraavana päivänä "muistaa" lisää. Toki on ajatellut ettei tahdo satuttaa mua enempää ja siksi jättänyt osan kertomatta (kärsii mieluummin itse) mutta tämä näkyy sitten valtavana ahdistuksena josta minä jo arvaan ettei tässäkään ollut vielä kaikki.

Alan olla itse jo niin rikki revitty ja silti pakotettu pitämään arkea ja miestäkin kasassa. Koko viikon olenkin ollut reipas ja tehnyt kaiken + enemmän mutta esim. joku biisi, tv-sarja tai elokuva palauttaa surun mieleen enkä enää eilen jaksanut olla reipas. Illalla lähetin miehen vanhempiensa hoiviin, koska mun on pakko ajatella omaa jaksamistani. Tulkoot takaisin, kun on lopullinen totuus hanskassa, vaikka sitten kilauttaisi kaverille tai jotain että saisi aukot täytettyä.

Miehen tunnustamisen halusta kertoo se, että hänen kaverinsa olisi meidät jo pelastanut eli kertoi, ettei muista että ketään naisia olisi koskaan kämpille viety ja minä tyytyväisenä uskoin jutun loppuneen baarin pilkkuun. Ja olin kovasti suopea lähtemään asiasta eteenpäin mutta ei, seuraavana päivänä mies oli niin surkeana että lopulta illalla romahti ja kertoi hänellä olevan mielikuva siitä, että tytöt tulivatkin heidän mukanaan kämpille. "Mutta seksiä ei ole ollut".

Älä ainakaan pakota itseäsi olemaan käsittelemättä asiaa. Sulla on oikeus olla loukkaantunut ja surullinen, ja myös vihainen. Miehen täytyy ymmärtää että on tehnyt väärin vaikka olisikin masentunut.
Voisitteko puhua asiasta niin että mies kertoisi nyt kaiken mitä muistaa ja sen jälkeen juttuja ei käytäisi uudelleen läpi vaan keskittyisitte siihen että pääsette eteenpäin?
Katkeruus ja viha ei pidemmän päälle auta vaan tulee teidän väliin, kokemuksesta tiedän. Anteeksi täytyy pystyä antamaan jos haluaa jatkaa. Jokaisen riidan yhteydessä et siis voi palata tähän asiaan.
Toisaalta tapahtuneesta on jo kauan ja jutulla ei varmasti ollut miehelle merkitystä joten miksi vaivaisit mieltäsi sillä turhaan. On hyvä että mies oli kuitenkin sulle rehellinen.

Kyllä hän sen tietää, miten väärin on tehnyt. ja olemme jo monta kertaa puhuneet niin, että hän on kertonut "kaiken minkä muistaa"ja laittaneet pisteen kunnes muistaakin lisää.

Sain ajan perheneuvolaan, mutta sitä täytyy odotella vielä viikko. Mies itse on käynyt psykologilla ja menee huomenna uudelleen, mutta koska siellä haluavat ajatella hänen paranemistaan ja olivat ihmeissään syyllisyyden määrästä (joka on ollut aivan kohtuutonta yhtä iltaa ajatellen) ja psykologin mielipide on, että "ethän sinä ole edes aviorikosta tehnyt".

Varmaan pettänyt jossain muussa vaiheessa sinua ja ei tuossa tilassa kykene selviämään yksin asiasta joten keskittää huomionsa pienempään rikokseen ja venyttää sen käsittelyä kunnes saa kerättyä rohkeutta (jos koskaan) kertoa siitä toisesta pettämisestä.

Ihmisen mieli toimii joskus kummallisella tavalla.

Entäs kysyt suoraan kun hän sanoo ettei "seksiä ollut" että onko ollut jonkun muun kanssa ?

Olen kysynyt suoraan, olen kysynyt käsi raamatulla (hänelle vakava paikka) ja ties miten, mutta tämä on pahinta, mitä on tehnyt meidän suhteen aikana.

Ja jos tämän takia heittäisin kaiken sen mitä meillä on ja mistä yhdessä on selvitty romukoppaan niin eihän musta olisi suhteeseen kenenkään muunkaan kanssa, koskaan. Luottamuksen rakentaminen vanhan, tutun ja rakkaankin kanssa tuntuu isolta urakalta, saati sitten uuden ihmisen kanssa. Puhumattakaan perheen hajottamisesta.

Ja juuri kun hänelle soitin, tuli taas uusi epäselvyys. Tähän asti on ehdottomasti väittänyt, että vaatteet on pysyneet päällä mutta nyt ei enää ole siitäkään varma jos kerran ovat saattaneet nukkua yhdessä. Mutta seksiä ei ole ollut. Huokaus ja ahdistus!

[QUOTE="surullinen";25238252]Ja juuri kun hänelle soitin, tuli taas uusi epäselvyys. Tähän asti on ehdottomasti väittänyt, että vaatteet on pysyneet päällä mutta nyt ei enää ole siitäkään varma jos kerran ovat saattaneet nukkua yhdessä. Mutta seksiä ei ole ollut. Huokaus ja ahdistus![/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan, mutta aika naurettavan kuuloista touhua mieheltäsi. Joko tunnustaa kerralla tai sitten ei tunnusta, mutta ei tuollainen ripottelu ole mistään kotoisin.

Kyllä sillä miehellä on jossain vaiheessa suhdettanne seksiä ollut jonkun muun kuin sinun kanssasi. Toi on täysin naurettavaa, että muka tipoittain muistaa aina enemmän ja koko ajan edetään sinne seksin harrastamisen suuntaan. Jos mies ei ole kyseisen baarituttavuuden kanssa harrastanut seksiä, niin jonkun muun kanssa on. Mun mielestäni tosi kurja, että kaataa nyt kaiken sinun niskaasi!

Täytyy muistaa, ettei mies ole tällä hetkellä tasapainossa itsensä kanssa masennuksen vuoksi. Ja itsekin on sanonut, että kun ei muista, saattaa olla että pää keksii. Viikko sitten oli jo niin sekava että kuvittelin hänen hetken keksineen varmaan puolet tarinasta mutta psykologin käynnin jälkeen on ollut enemmän oma itsensä ja silti pitänyt sen astisesta tarinasta kiinni. Kunnes eilen alkoi taas epäillä.
Ja senkin uskon, että seksin harrastamisen hän muistaisi jos sitä olisi ollut, siksi on siitä niin ehdoton vaikka muissa kohdissa on hämärää. Seksiin hänellä on kuitenkin korkeampi kynnys vaikka kovassa kännissä muuten saattaisi olla arvaamaton.

No mitä väliä sillä sitten oikeestaan on mitä on tapahtunut jos uskot kuitenkin ettei seksiä ole ollut? Onko sillä merkitystä onko nukkunut vaatteet päällä vai alusvaatteissa? Onko ylipäätään koko jutulla teidän suhteessa enää mitään merkitystä jos siitä on niin kauan?

Ja kuten olen hänellekin sanonut, tytön kämpille vieminen ja siellä makoilu vienyt tilanteen satunnaista baarituttavuutta syvemmäksi, se onko itse yhdyntää tapahtunut ei sinällään asiaa muuta.

[QUOTE="surullinen";25238475]Ja kuten olen hänellekin sanonut, tytön kämpille vieminen ja siellä makoilu vienyt tilanteen satunnaista baarituttavuutta syvemmäksi, se onko itse yhdyntää tapahtunut ei sinällään asiaa muuta.[/QUOTE]

Jos siinä on kuitenkin kyse vaan siitä yhdestä illasta kännissä niin miten se tekee siitä jotain muuta kuin satunnaisen tuttavuuden? Vai onko pitänyt tuohon naiseen yhteyttä vielä sen jälkeenkin?

kyllä se sun mies muistaa totuuden ja aika luultavasti päätyivät sänkyynkin. ei kukaanmuista osissa enää noin vanhoja juttuja joko muistaa tai ei muista. ei sieltä enää muistikuvia tolleen tule. miehesi on velkaa sulle totuuden. ehkä se pikkuhiljaa testaa sun reaktiota ja miettii uskaltaako kertoa koko totuuden. vaadi se totuus. eihän noin vanhan jutun takia kannata suhdetta lopettaa, mutta yli et pääse ennen kuin mies kertoo lopultakin koko totuuden

Yhteistyössä