Miten tästä eteenpäin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :'(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:'(

Vieras
Olin kahden pienen lapsen reilusti yli kolmekymppinen yksinhuoltaja. Minulla oli toisen tutkinnon opinnot meneillään yliopistolla, meillä oli paljon peruskorjauksia vaativa koti, joiden remontteja jaksoin organisoida, oli sosiaalistakin elämää ja iloakin arjessa, vaikka menetyksiä olin kohdannut.

Netissä tapasin upean miehen,joka oli vastuuntuntoinen,kunnollinen,pitkäpinnainen,lapsirakas,ahkera - liian hyvä ollakseen totta. Itse olin rehellinen,avoin ja vilpitön kaikesta elämässäni ja traumaattisia kokemuksia minulla riittääkin. Tulkitsin häntä väärin, kun luulin avoimen olleen hänenkin. Mies oli yli 40 ja palaset loksahtelivat kohdalleen,joten etenimme vauhdilla. Reilun puolen vuoden päästä olin raskaana...
Miehen huudot ja äkkipikaisuus alkoivat muutaman kuukauden jälkeen. Koskaan en tajunnut mistä hän suuttui ja kun yritin puhua, hän nosti kytkintä. Syytin aina itseäni - olinhan tavannut maailman parhaimman miehen ja jos tämä ei onnistuisi olisi syy minussa. Raskausaika oli vaikeaa ja masennuin, kun kaiken tein väärin.

Mieheltä loppuivat työt melko pian ja kohta olivat pienet säästötkin ulosmitattu. Minä aloin maksumieheksi. Mies ei ollut töissä, mutta ei ollut apuna kotonakaan, vaan poissa huutamisista, joiden kohde olin minä ja syytä en tajunnut.
Asiat menivät aina vain huonommiksi. Apuakin yritettiin hakea,mutta koska mies sanoi olleensa aina kiltti eikä huutaneensa koskaan kenellekään aiemmin, ei hänen tarvinnut mihinkään mennä. Minä hain apua ja haen edelleen. Töitä ei miehellä ole vieläkään. Kotona ei ole enää saanut olla ulkopuolista remppa-apua,koska minähän olen jakorasia,eikä kukaan osaa mitään tehdäkään. Mies on luvannut tehdä kaikenlaista,mutta parhaimmillaankin on vain aloittanut,eikä vienyt loppuun saakka. Keskeneräisyys on vain lisääntynyt.

Lapset ja kodin olen hoitanut aivan yksin. Synnytykseen hän aikanaan ehti juuri ja juuri 1200kilometrin mökötysreissultaan,kun laitoin rahaa tililleen paluumatkaa varten. Hän oli tuolloinkin suuttunut rauhallisesta keskustelusta raha-ja työasioista.

Viimein on selvinnyt,että hänen isänsä kuvaa häntä "villiksi ja vapaaksi" ja että "kyllä hän lapsestaan kovasti tykkää". Lähipiirinsä siis hyväksyy käytöksen ja tietää miehen olevan tuollaisen. Minulle hän aina puhui muuta. Siskoltaan sain kuulla viimein,että äkkipikainenhan mies on aina ollut ja onhan se ongelma. Minulle mies on aina kertonut,ettei suuttumisten, tavaroiden hajottamisten, ovetpaukkuenpoislähtemisten jne taustalla ole mikään muu kuin minä. Aina aiemmin on hän ollut kuin viilipytty ja unelmamies,unelmakumppani.

Itsetuntoni on ihan nollassa. Rahaa on mennyt tuhansia ja tuhansia. Koti näyttää kamalalta keskeneräisine projekteineen, enkä jaksa, enkä pysty rahallisestikaan hoitamaan niitä eteenpäin. Meidän piti perustaa yhteinen perhe ja tässä ollaan. Viimeisen kerran mies lähti perusteena se, että minä vain nielen miehiä ja olen jakorasia haluten taas uuden uhrin, vaikka tosiasiassa olen totaalisen sitoutunut kotiin, missään en käy koskaan, lastenhoitoapua ei ole koskaan jne.

Apua haen,mutta välillä on tunnelin päässä silti vain mustaa.

Voi itku..Mullakin on tosi huono olo suhteessa. Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja naimisissa melkein 3v. Meillä on kaksi vilkasta poikaa, joita minä pääsääntöisesti hoidan. Olenhan pph ammatiltani ja muutenkin opettanut tämän mieheni siihen, että minä teen vähän niinku kaikki. Mitäpä nykyajan miehillä edes tekee rivitalossa.. Sinulla on kyllä tosi hankala tilanne. Nyt on varmasti viisainta, että annat sen miehen mennä ja yrität jatkaa päivän kerrallaan vaikka se kuulostaakin tosi ärsyttävältä, mutta eiköhän asiat lutviinnu. Olet varmasti aivan pohjamudissa, mutta toivon sinulle onnellista tulevaisuutta ja onnea uusiin ihmissuhteisiin.

:hug: :hug: Miehelläsi on selvästi ongelmia, ja ihan itsensä kanssa. Sinun syytäsi tuollainen ei ole! En valitettavasti nää muuta keinoa ton katkaisuun kuin ero... :/ Olen ihan varma, että sinä löydät taas pikkuhiljaa arvostuksen itseesi ja pystyt taas nauttimaan elämästä!! Tuollaisessa suhteessa se ei onnistu. :hug:

Kuulostaisi ap siltä, että en ainakaan minä enää katselisi tuommoista. Eroa harvemmin suosittelen ykskantaan, mutta tunnut olevan vahva nainen joka pärjää selkeästi paremmin ilman miestäkin. Halauksia ja voimia, parisuhteessa pitää ainakin enimmän osan aikaa tuntea itsensä arvokkaaksi ja voida siinä hyvin, vaikkei aina ruusuista olisikaan niin tuollaisen miehen kanssa taitaa eläminen olla aika mahdotonta.... :hug:

Ei kait tohon voi muuta sanoa, kun että otat itsees niskasta kiinni. Kohdistat vihasi siihen mieheen, joka aiheuttaa sulle ton pahan olon. Ole itsekäs niinkuin hänkin. Se viha kantaa sen verran pitkälle että saat taas asiasi kuntoon ja moisen kusipään heivattua elämästänne. Se paha olo ei tollasen tyypin kanssa lopu ikinä. Mieti sitä omaa päätäsi sitten kun tilanne on rauhoittunut.

On vain niin tajuttoman epäonnistunut olo ja vihaan itseäni, kun olen saattanut perheeni tähän tilaan, koska en tarkemmin selvittänyt miehen taustoja, enkä ymmärtänyt niin paljon olevan valetta. En voi myöskään käsittää, miten ihminen voi elää olematta rehellinen ja avoin kumppanilleen. Olen kai sinisilmäinen tollo. Myös miehen läheisten reagoimattomuus, kaiken katsominen läpi sormien ja kaiken hyväksyminen on järkyttänyt minua. Minua kehoitetaan kyllä töihin tai sossuun, mutta mies saa tehdä ja olla tekemättä mitä haluaa. Raha-asioistakin on oikein kupata rahaa minulta, mutta hyvät eläkkeet, uudet autot jne. omistavat vanhemmat kertovat, kuinka he eivät voi kerta kaikkiaan auttaa poikaansa ja eihän se heidän vastuunsa olekaan. Mutta minun tuntuu olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei kait tohon voi muuta sanoa, kun että otat itsees niskasta kiinni. Kohdistat vihasi siihen mieheen, joka aiheuttaa sulle ton pahan olon. Ole itsekäs niinkuin hänkin. Se viha kantaa sen verran pitkälle että saat taas asiasi kuntoon ja moisen kusipään heivattua elämästänne. Se paha olo ei tollasen tyypin kanssa lopu ikinä. Mieti sitä omaa päätäsi sitten kun tilanne on rauhoittunut.

Peesailen tätä täysin!

Kohdista vihasi siihen itserakkaaseen kusipäähän, keskity lapsiin ja itseesi, elä päivä kerrallaan. Jotenkin se elämä vaan aina kantaa eteenpäin vaikka välillä ei oikeesti tunnelin päätä näy.

Sun on lopetettava itsesi syyllistäminen, hanki apua, terapiaa.
Tuollaisen totaalisen lyttäämisen jälkeen on vaikea nousta ominavuin!

:hug:

:hug: edellisiä mukaillen, yritä jatka itseksesi. Ja sinisilmäisyys,se luottaminen luetaan parisuhteessa eduksi :hug: on jänen tappionsa loppuviimein kun ei samaan kyennyt. Jaksamista oman,hyvän elämän takaisin saamiseen.

Yhteistyössä