Erotako? Miten tästä eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kerttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kerttu"

Vieras
Mies jäi kiinni pettämisestä viime kesänä. Takana oli puolen vuoden salasuhde. Olin niin sekaisin koko syksyn, etten osannut ajatella eroamista käytännön syiden takia. Nyt alkaa voimat palautua ja edelleen mietin eroamista. Lapset ovat pieniä. Minulla on miehen kanssa huono olo. Jatkanko sinnittelyä? Miten pärjään lasten kanssa? Mies mukava ja hyvä isä.

Mikähän miehellä oli syynä pettämiseen? Onko se syy nyt kokonaan poissa, että pettääkö mies jokus pyöhemmässä vaiheessa uudestaan? Jaksatko suhdetta vain lasten takia? Onko parisuhteellanne vielä mahdollisuuksia toipua?

Niin, sitä tässä pohdin. Järkyttääkö ero lapsia? Pitäisikö minun sen verran jaksaa venyä, että saataisiin taas parisuhde paremmalle tolalle? Onko se edes mahdollista enää. En tällä hetkellä edes halua haluta seksiäkään yhdessä.

Voittehan te miettiä että ryhtyisitte keskustelemaan asiasta ja mennä vaik jonnekin pariterapiaan ja ryhtyä muuttamaan asioita, jotka tuohon johtivat. Syyttely ei auta vaan yhdessä katsotte teidän tilannetta ja mietitte, voisko jotain tehdä toisin. Siis jos te vaan jatkatte yhdessä ettekä yritä muuttaa mitään, ettekä keskustele, niin luultavastihan tuo tilanne jatkuu ja kumpikin on onnettomia. Jolloin tosiaan on parempi erota.

No ei nyt ehkä heti kannata alkaa eroa kehittämään.
Sinulla on selvästi vasta nyt järkytys tapahtuneesta iskenyt päälle. Teidän pitää keskustella asiasta mieluiten kolmannen osapuolen kanssa että saatte puhuttua asiat halki ja pääset irti tuosta katkeruudesta. Sitten voitte alkaa rakentamaan suhdettanne uudelleen ja sen jälkeen olette yhdessä vahvempia.

[QUOTE="Kerttu";23879249]Pettämisen syynä oli se, että olin aika väsyksissä 3 pienen lapsen kanssa, usein kiukkuinenkin. Mies halusi irti arjesta.[/QUOTE]

Reilu kaveri! Ei voi muuta sanoa.

Ollaan keskusteltu koko vuosi... Olisi ihanaa päästä jo irti koko tästä piinasta. Mutta se vaan tuntuu niin itsekkäältä. Lasten takia voisi ihan hyvin sinnitellä. Se on käytännössä paljon helpompaa.

[QUOTE="Kenguru";23879279]Reilu kaveri! Ei voi muuta sanoa.[/QUOTE]

Niin ja mä luulin, että nyt on vaan parisuhteessa vähän hankalampi vaihe menossa. Ollaan oltu niin kauan yhdessä, että aiemmin on aina huonoja aikoja seurannut hyvät.

Yhteistyössä