Mies paiskoo tavaroita ja iskee nyrkillä seinään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hui

Vieras
Miehellä on paljon työ- ja taloudellisia paineita.Mielialalääkitystä hän on syönyt muutaman kuukauden,mutta keskusteluapua ei ole sanaut,tosin ei ole hakenutkaan,koska ei kuulema tarvitse.Hyvin on mies kuitenkin räjähdysaltis,suuttuu arvamaattomista asioista,on hyvin yliherkkä,huutaa ja silloin tällöin lentää tavaroita ja lyö nyrkillä pöytää,seinää,kaappia tms.Väkivaltaa ei kuitenkaan ole vielä ollut ja sanoo,ettei koskaan ole ketään lyönyt,eikä ymmärrä yhtään,että minua pelottaa.

Osaako kukaan airvoida,pysyykö tällainen hallinnassa,vai ovatko nämä vain oireita,jotka enteilevät fyysistä väkivaltaa?

Eräänlaista väkivaltaahan se on tuokin, koska se luo turvattomuutta. Loppujen lopuksi ei ole niin suurta eroa, onko nyrkin alla ihminen vai ovi, sillä pelon ilmapiiriä luodaan kummallakin tavalla. Voihan se olla, ettei mies koskaan tule lyömään ihmistä, mutta haluatko itse elää varpaisillasi ja miettiä sitäkin vaihtoehtoa? Menkää perheneuvontaan, ei siitä haittaakaan ole!

Eräänlaista väkivaltaahan se on tuokin, koska se luo turvattomuutta. Loppujen lopuksi ei ole niin suurta eroa, onko nyrkin alla ihminen vai ovi, sillä pelon ilmapiiriä luodaan kummallakin tavalla. Voihan se olla, ettei mies koskaan tule lyömään ihmistä, mutta haluatko itse elää varpaisillasi ja miettiä sitäkin vaihtoehtoa? Menkää perheneuvontaan, ei siitä haittaakaan ole!

Mulla unta iltaisin venyvien kotitöiden ja vauvan takia 23:30-4:20 plus 6-7 eli uupunut on olo.Sitä ei juuri helpota,että miehen raivarisaldo tällekin aamua on jo kaksi.Ensimmäinen tuli siitä,kun en saanut hänelle orgasmia aikaiseksi,toinen alkoi lasten ja minun tottelemattomuudesta,mikä puolestaan johtui siitä,etten todella ollut kuullut miehen ohjeita.Tuntuu,että teen kaiken väärin.Kaikesta mies räjähtelee ja raivoaa.Vaikka kuinka yrittäisin varoa,tulee vähintään huutoa joka ikinen päivä :(((

kuulostaa ihan mun eksältä. sekin syö kuulema nykyisin mielialalääkkeitä.

mutta meidän yhdessä ollessa oli muutenkin väkivaltainen. alkoi tuollaisena, tavaroiden viskelynä, nyrkkien iskemisenä seinistä ja ovista läpi jne. loppuvaiheessa yritti jo tappaa. ja ihan varmasti sanoo nykyiselleen ettei ole koskaan ollut väkivaltainen, ja että minä olen hullu ja sekaisin jne.

onko teillä jo monta yhteistä lasta?

Mun mielestä toi enteilee fyysistä väkivaltaa. Se, että pelotellaan rikkomalla esineitä, on jo henkistä väkivaltaa. Mutta mulla nyt on aika voimakkaat mielipiteet tästä sattuneista syistä. Voi olla, että jotkut pitää ihan normaalina, että vihaisena vähän hajoitetaan paikkoja, ja itsekin joskus erehdyin pitämään sitä normaalina. Selittelin, että miesparalla on vaan niin raskasta töissä tms., kotonakin oli paineita kun minä olin väsynyt ja lapsi pieni. Mutta ei. Mikään ei selitä tuollaista käyttäytymistä. Jos nyt olisin parisuhteessa, ja mies käyttäytyisi noin, niin ihan saman tien kyllä pakattaisiin jomman kumman laukut. Musta siitä on liian lyhyt matka fyysiseen väkivaltaan. Lähde, nainen.

mikäs suhde tai perhe se tuo on kun miestä pitää vaan totella. Eihän se mies mikään pomo ole. Ja aika vajaa on aivoiltaan kun tuollalailla riehuu kun vauvakin talossa ja lapsia ylipäätään. Sinuna jättäisin, minä olisin jo jättänyt.

Sä kuulostat ap hyvinkin tarkkaan pahoinpitelyä kohdanneelta naiselta. Ensinnäkin, ei ole sinun velvollisuutesi saada miehelle orgasmia aikaan. Jos orgasmia ei tule, niin se ei ole sinun vikasi, eikä tosiaan oikeuta väkivaltaiseen käyttäytymiseen. Sinä olet aikuinen nainen, eikä sinun kuulu eikä tarvitse olla "tottelevainen" miehellesi eikä ole hänen aisansa jaella mitään ohjeita sinun noudatettavaksi. Saati sitten käyttäytyä väkivaltaisesti, jos sinä et niitä noudata. Se, että sinä jo varot tekemisiäsi ja sanomisiasi, ja mies siitä huolimatta räjähtelee ja raivoaa, eli käyttäytyy väkivaltaisesti, tekee mun mielestä tilanteesta kyllä hyvin huolestuttavan.

Voimia sulle! Kyllä se jossain vaiheessa saattaa muuttua fyysiseksi. älä jää odottelemaan vaan yritä keskustella ja pyydä ottamaan aikalisää yeistä. Eli jos mahdollista asuisitte vähän aikaa erikseen. Tapaisitte kumminkin. Mutta ette asuisi saman katon alla. Haleja! :hug:

Mies selittää käytöstään sillä,että mä olen liian rasittava,vaikea,painostava,vaativa jne.Itse olen sitä mieltä,ettei mikään tällaista käytöstä selitä,vaan sen olisi loputtava.Apua hän ei kuitenkaan kuulema tarvitse.Minä tarvitsen ja olen hakenutkin.Kun sitten saan minua ja kokemuksiani/näkemyksiäni tukevaa palautetta muualta,olen hakenut apua vääristä paikoista,älyttömiltä kallonkutistajilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mies selittää käytöstään sillä,että mä olen liian rasittava,vaikea,painostava,vaativa jne.Itse olen sitä mieltä,ettei mikään tällaista käytöstä selitä,vaan sen olisi loputtava.Apua hän ei kuitenkaan kuulema tarvitse.Minä tarvitsen ja olen hakenutkin.Kun sitten saan minua ja kokemuksiani/näkemyksiäni tukevaa palautetta muualta,olen hakenut apua vääristä paikoista,älyttömiltä kallonkutistajilta.

Juu, juuri noin ne väkivaltaiset ihmiset ulkoistaa oman käyttäytymisensä johonkin ihan muualle. Muakin nyt oli vaan pakko mätkiä kun olin veemäinen ämmä kun hiljaa istuin keittiössä lukemassa.

Meilläkin alkoi noin. Ensin tavaroiden heittelyä, nyrkkiä seinään/oviin. Sitten minun tönimistä, heittelyä, kiinnipitämistä. Puristamista. Se paheni niin pikkuhiljaa etten edes tajunnut sitä, ja aina minä olin tehnyt jotain väärin että ansaitsin sen. Vasta kun mies löi minua kun olin nukkumassa, niin tajusin lähteä. Toivottavasti sinä olet älykkäämpi. Voimia.

Kuule ap, miehelläs on varmasti vaikeaa ja on hyvä että hän on hakenut niitä mielialalääkkeitä. Onko jo kauan syönyt niitä? Mikä sai hänet hakemaan lääkkeet? Jos miehesi olisi paha ja ilkeä, ei olisi tuotakaan tehnyt. Sun pitää nyt vaan ymmärtää, ei ole helppoa miehelläsikään. Kauanko olette olleet yhdessä? Kauanko miehellä on ollut ongelmia itsensä hillitsemisessä? Onko miehellesi esikoinen tämä teidän vauvanne, sekin voi olla hankalaa aikaa miehelle, kun pitää sopeutua isän rooliin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Juu, juuri noin ne väkivaltaiset ihmiset ulkoistaa oman käyttäytymisensä johonkin ihan muualle. Muakin nyt oli vaan pakko mätkiä kun olin veemäinen ämmä kun hiljaa istuin keittiössä lukemassa.

Ehkä provosoit tuolla syrjään vetäytymisellä? Olisit ottanut vaatteet pois ja antanut toosaa

No noinhan se menee.. Syy on muiden.
Ja niin kauan kun mies on sitä mieltä että vika on sinussa, eikä hänessä, niin ei tuohon muutostakaan tule.

Ja ikävän usein se tuosta muuttuu fyysiseksikin :/

Hän syyllistää minut elämänsä pilaamisesta,jos eroamme.Kun sanon,etten kestä tällaista,olen vain sekopäinen akka,joka ahdistuu liian pienistä ja jonka pitäisi hakeutua hoitoon.
Lapset rakastavat häntä,vaikka varovatkin kyllä myös.

Meillä lapsuudenkodissa isäpuolella oli tapana suutuspäissään hajottaa paikkoja ja kyllähän se ajanmyötä muuttui myös fyysiseksi pahoinpitelyksi :(. Muistan miten ahdistavaa kotona oli noina aikoina ja pelkäsin ihan hirveästi itseni ja pienten sisarusten vuoksi. Nukuin jopa puukko tyynyn alla turvana. Mun mielestä sun ap tulisi nyt ihan ensisijaisesti ajatella lapsiasi ja itseäsi ja jättää ukko setvimään omat ongelmansa. Tukena voit toki olla kauempaakin, mutta ainakin tekisit selväksi, että sua ja lapsia ei kohdella huonosti.

Alkuperäinen kirjoittaja aiti ja rouva:
Kuule ap, miehelläs on varmasti vaikeaa ja on hyvä että hän on hakenut niitä mielialalääkkeitä. Onko jo kauan syönyt niitä? Mikä sai hänet hakemaan lääkkeet? Jos miehesi olisi paha ja ilkeä, ei olisi tuotakaan tehnyt. Sun pitää nyt vaan ymmärtää, ei ole helppoa miehelläsikään. Kauanko olette olleet yhdessä? Kauanko miehellä on ollut ongelmia itsensä hillitsemisessä? Onko miehellesi esikoinen tämä teidän vauvanne, sekin voi olla hankalaa aikaa miehelle, kun pitää sopeutua isän rooliin.

Voisitko ap vastata, tahtoisin auttaa teitä. Eroja tapahtuu nykyään ihan liian usein ja liian helposti.

olisin jo pakannut tavarat ja lapset..lasten "kuuluu" rakastaa vanhempiaan,mutta lasten ei kuulu pelätä,milloin isi tai äiti järjestää kohtauksen.. :/ surullista,niin surullista että toisilla ei ole omaa tahtoa ja älyä ajatella omaa ja lasten parasta,vaan jäädään saman katon alle,että kyllä se isi siitä muuttuu joskus,joku päivä..

Jep:Olen yrittänyt sitäkin,mutta koska en ole täysillä mukana,saa mies siitä kohtauksen.En pysty heittäytymään,kun lapset viereisessä huoneessa ja vauva pinnasängyssä vieressä,kotityöt aina vaiheessa,karmea väsymys ja mies eniten pelottaa kuin on tuki ja turva.
Miehellä on kolme lasta.Äkkipikaisuus on lisääntynyt vuosi vuodelta.En tiedä.onko hänellä itsehillintää ollut koskaan,vaikka itse niin sanookin.Yritän häntä ymmärtää,siksihän tässä vielä olenkin,vaikka ahdistaa.
Turvaverkkoa meillä ei ole ollenkaan.Jos eroamme,olen totaalisen yksin.Toisaalta silloin olisi turvallista kuitenkin.

Jep:Olen yrittänyt sitäkin,mutta koska en ole täysillä mukana,saa mies siitä kohtauksen.En pysty heittäytymään,kun lapset viereisessä huoneessa ja vauva pinnasängyssä vieressä,kotityöt aina vaiheessa,karmea väsymys ja mies eniten pelottaa kuin on tuki ja turva.
Miehellä on kolme lasta.Äkkipikaisuus on lisääntynyt vuosi vuodelta.En tiedä.onko hänellä itsehillintää ollut koskaan,vaikka itse niin sanookin.Yritän häntä ymmärtää,siksihän tässä vielä olenkin,vaikka ahdistaa.
Turvaverkkoa meillä ei ole ollenkaan.Jos eroamme,olen totaalisen yksin.Toisaalta silloin olisi turvallista kuitenkin.

Olet kyllä niin alistettu,että pahalta tuntuu. Kyllä sinä pärjäät yksin paljon paremmin ja lastenkin on turvallista. Hae apua!!!!

Eli teillä on siis kolme lasta? Miksi teillä ei ole turvaverkkoa? Asutteko niin kaukana sukulaisistanne vai eikö heistä muuten ole avuksi?

Kuinka kauan miehesi on niitä mielialalääkkeitä syönyt? Ne ei ala heti vaikuttamaan. Miksi mies haki niitä, tuon äkkipikaisuuden vuoksiko?

Alkuperäinen kirjoittaja aiti ja rouva:

Eli teillä on siis kolme lasta? Miksi teillä ei ole turvaverkkoa? Asutteko niin kaukana sukulaisistanne vai eikö heistä muuten ole avuksi?

Kuinka kauan miehesi on niitä mielialalääkkeitä syönyt? Ne ei ala heti vaikuttamaan. Miksi mies haki niitä, tuon äkkipikaisuuden vuoksiko?

Mitä väliä sillä on koska haki. Ap selvästi alistettu ja pelokas. pois vaan tollasen luota.