Ei, vaan kertomassa, että se ei ole mörkö, mitä pitää hävetä tai jossa on jotain ihmeellistä. Se on arkipäivää tavalla tai toisella ehkä jopa suurimmalle osalle suomalaisia, mutta sairauden kuvaan sisältyy, sekä läheisillä että alkoholistilla itsellään, syvä kieltäminen, joten monikaan ei uskalla sitä nähdä.
Kun sen näkee, sille voi tehdä jotain.
[/quote]
Miten se, että käy kerran vuodessa juhlimassa syntymäpäiviä kosteammissa merkeissä, tekee siitä sairauden?
Eli edelleen, ihan sama, kun jokaisen pienen riiidan yhteydessä palstalle purkautuvalle menisit ketjuun pauhaamaan parisuhdeväkivallasta ja kuolemista. Vaikka pariskunta olisi sanaillut siitä, mitä tänään syödään ja kuka tiskaa ruokailun jälkeen.
Sinulla on ongelma. Alkoholiongelma. Älä uppoudu siihen liian syvälle ja käytä työnantajasi teille varmasti tarjoamia palveluja, jotta voit itse purkaa mieltäsi asiasta.
[/quote]
Minä taas epäilen, että sinulla on ongelma, kun otat niin henkilökohtaisesti sen, että mielelläni jaan faktatietoa alkoholismista
:flower: :hug:
Minä nautin työstäni ja alkoholismista puhumisesta ja pidän tiedon jakamista asiasta tärkeänä, koska edelleen, tilastollisesti se koskettaa tavalla tai tuisella suurinta osaa suomalaisista ja vaikuttaa hyvin laaja-alaisesti heidän elämäänsä.
Luitkohan myös sen kohda, jossa ap sanoi, että juomisesta on riidelty ennenkin, tämä oli vain eka kerta, kun niin kävi viikolla.
ensimmäisessä vastauksessani sanoin että :
N
o sehän riippuu siitä, oliko kyseessä oikeasti joku poikkeustapaus, kaverin synttärit, vai onko noita tapauksia useinkin.
Ei ongelma tule siitä, minä viikonpäivänä tai kuinka usein juo, vaan siitä, miten pakko se on ja voiko itse päättää koska juo ja paljonko.
Eli kyllä, kahden lapsen isä voi dokata keskellä viikkoa, jos se tapahtuu kerran vuodessa tai harvemmin ja jos se ei ole "vahinko" vaan etukäteen sovittu juttu, kuten kaverin synttärit mitä luultavammin on.
Jos se taas on pakonomaista juomista, ei se ole sopivaa kenellekään edes kerran kuussa, siis jos se on sellaista, jota ei voi itse päättää "tänään juon 8 olutta" vaan kun on aloittanu on pakko vetää itsensä konttaus kuntoon.
[/quote]
Eli kiellät selvästi näkyvän asian.. No sille minä en voi tehdä mitään. Pakkomielteet ovat ihan hoidettavissa olevia asioita, ei niitä kannata hävetä.