hoitoon viemisestä....mietintää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36
Tyttö menee nyt maanantaina hoitoon.
Ja mietin vaan että miten minun tulisi toimia silloin kun menen iltavuoroon.

Iltavuoro on mulla 15-21 ja mies hakee lapsen klo 17.30 mennessä.

Nyt juttelin meidän omahoitajan kanssa ja hän oli sitä mieltä että kun mulla on iltavuoro niin toisin vasta lapsen about 14 jälkeen.
Itse meinasin että olisin vienyt lapsen nukkumaan päiväunia jo tarhaan.

Eli jos lapsi nukkuu kotona 2h ja sitten syötän hänelle välipalan niin en mitenkään kerkeä töihin kolmeksi ja menen bussilla.

Mä teen tosi paljon lauantai-ja sunnuntai vuoroja että mulla olisi viikolla pari vapaapäivää jolloin lapsi on mun kanssa kotona.

Ja lapsi on 1v10kk.

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Tyttö menee nyt maanantaina hoitoon.
Ja mietin vaan että miten minun tulisi toimia silloin kun menen iltavuoroon.

Iltavuoro on mulla 15-21 ja mies hakee lapsen klo 17.30 mennessä.

Nyt juttelin meidän omahoitajan kanssa ja hän oli sitä mieltä että kun mulla on iltavuoro niin toisin vasta lapsen about 14 jälkeen.
Itse meinasin että olisin vienyt lapsen nukkumaan päiväunia jo tarhaan.

Eli jos lapsi nukkuu kotona 2h ja sitten syötän hänelle välipalan niin en mitenkään kerkeä töihin kolmeksi ja menen bussilla.

Mä teen tosi paljon lauantai-ja sunnuntai vuoroja että mulla olisi viikolla pari vapaapäivää jolloin lapsi on mun kanssa kotona.

Ja lapsi on 1v10kk.

Teet silleen kun susta hyvältä tuntuu. Meillä taas aina toivottiin että tuodaan " ajoissa" esim. kun mies meni yhdeksi töihn niin toivottiin että lapsi vietiin jo 11 jälkeen syömään ja lepohetkeen ja samoin jos mies pääsi jo yhdeltä niin toivottiin että hakee vasta 14 jälkeen kun ovat välipalan syöneet...

No sinun on juteltava asia uusiksi. Mielestäni silloin, kun lapselle ei kuitenkaan tule pitkä päivä, voi hyvin mennä ennen unia hoitoon. Kurja sitä lasta on väkisin unilta herättää jotta töihin ehtisit.

Varmaan omahoitaja ei tajunnut, että sinulle tulee kiire. Tai ajatteli tilannetta, jossa lapsi olisi hoidossa sinne yli 21.00 (eli sinä hakisit). Tällöin päivästä tulisikin aika pitkä, esim. 11.30 - 21.30.

Muuten vois varmaan viedä aina päiväunille, mutta ekoina päivinä en niin tekisi. Karmasevaa varmaan, ku yhtäkkiä viedään vieraaseen paikkaan, ja sitten heti joutuu jo lepohetkelle vieraassa ympäristössä. Ei varmaan uni heti tuli kun ihmeissään peloissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten vois varmaan viedä aina päiväunille, mutta ekoina päivinä en niin tekisi. Karmasevaa varmaan, ku yhtäkkiä viedään vieraaseen paikkaan, ja sitten heti joutuu jo lepohetkelle vieraassa ympäristössä. Ei varmaan uni heti tuli kun ihmeissään peloissaan.

Siis viimeinen lause: Ei varmaan uni heti tule, kun lapsi on ihmeissään / peloissaan.

Mun mielestä toi asia riippuu aika paljon siitä onko paikka lapselle ennestään tuttu vai ei. Jos paikka on tuttu, niin veisin lapsen pokkana siinä 10 maissa ulkoilemaan muiden lasten kanssa ja jos tuntuu että jää hyvin, niin lähtisin itse kotiin tekemään vähän kotitöitä tai käymään kaupassa. Se että vie lapsen suoraan päiväunille hoitoon on aika kummallinen ratkaisu myös lapsen kannalta ja paremmin se lapsi sinne hoitoon sopeutuu, jos saa siellä olla myös silloin kun leikitään ja ehtii olla myös kavereiden kanssa. Jos lapsen hoitopäivät on välillä vaan iltapäiviä, niin ei siinä ehdi kavereita saamaan, koska leikit ja toiminta painottuu aamupäivään.

Hoitajat tietää kyllä että mies hakee silloin kun mulla iltavuoro.
Mutta aion kyll tehdä niin että lapsi menee silloin hoitoon jo päiväunille.
Niin mun ei tartte sitten hikihatussa kiitkuttaa sitä hoitoon ja siitä bussipysäkille.

Ja kuitenkin hoitopäiviä tulee viikossa 3-4.Pisin hoitopäivä taitaa tulla 8h kun mulla on silloin 8h päivä.

Yhteistyössä