Mitä aikaa viet lapsen hoitoon jos menet itse iltavuoroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nippis"

Vieras
Mitä aikaa viet lapsen hoitoon jos menet itse iltavuoroon?
Ja moneltako sun iltavuoro alkaa?
Onko tiettyjä rutiineja joita teet ennen töihin lähtöä (olettaen että viet lapsen aiemmin hoitoon)?

Ihan mielenkiinnosta kyselen kun omat systeemit mietityttää välillä..

Jos iltavuoro alkaa 13.50 niin vien yleensä klo 13 tai oikeestaan välillä lähdetään vasta sillon kotoa riippuu onko asioita keskustassa ennen töitä. Jos alkaa klo 15 niin vien välipalaksi klo 14 ja kahvittelen sitten tunnin ennen töiden alkua, välillä kyllä vien vasta 14.30.

Silloin kun tein vuorotöitä niin iltavuoro saattoi alkaa 14-18 välillä, lapsen vein hoitoon n. puoli tuntia ennen vuoron alkua, ja jos menen vasta 18 töihin niin mies ehti kotiin ennen sitä.

Mulla alkaa iltavuoro n. klo 14. Vien reilu 4-vuotiaan 10/10.30 hoitoon ja isä hakee 16.30. Poden usein huonoa omatuntoa omasta hetkestä -vaikka käytän ainakin osan siitä siivoukseen ja ruokien valmisteluun- joka mulla on ennen töiden alkua vaikka lapsella on silti lyhyempi hoitopäivä kun monella muulla.. :/ Ja iltavuoroja on ehkä 2-3/kk.

Vien hoitoon kun lähtevät ulkoilemaan, n.9.30-10.00 ja isä hakee 15.15 kotiin.
Itse menen töihin klo 13.00.

Miksi vien niin aikasin? Lapset saavat ulkoilla pph luona. Saavat maukkaan aterian ja uni maistuu hyvin sen jälkeen.

Jos veisin vasta 12.30 kun kaikki menossa nukkuun niin ei tulisi mitään.
Kaikkien uni häiriintyisi.

Iltavuorot alkoivat 14.00. Vein lapset 10.30, jotta pääsevät syömään päiväkotiin. Sieltä myös toivottiin, että ei tuotaisi toisten uniaikaan. Nykyään olemme molemmat päivävuorossa ja se on pidentänyt lasten hoitoaikaa.

Vien lapsen (päiväkodin toivomuksesta) 9-10 välillä, iltavuoro alkaa klo 13 tai 14, isä hakee iltavuoropäivinä 15.30. (ja meilläkin on vaan 12pv/kk hoitopäiviä, että saa kyllä olla kotona vapaapäivinä!).
SAmoin olen nyt alkanut viemään yövuoron aloituspäivänä, kun on niin raskaita nuo yövalvomiset, 9-15 yleensä tuollaisina päiovinä, samoin yön lopetus.
"vapaa ajallani" käyn yleensä

[QUOTE="Fifi";29528093]Vien klo 8 aamulla. Vuorotyöläiselläkin on oikeus ns.omaan aikaan.[/QUOTE]

Täh?
Silloin siis minä - joka menen aamulla töihin, pääsen klo 16, voisin (en halua) hakea lapsen vasta myöhemmin illalla. Jotta saan "omaa aikaa"
En nyt ymmärrä logiikkaa.

Meillä oli lapsi vuorohoitokodissa, mistä tuli ohjeet että lapsen hoitoaika saa olla vain se aika, ku molemmat ovat töissä. Iltavuoro alkoi 13.15, joten vein n. 12.50. Miea haki heti töiden jälkeen, 16-19 välillä.

MInä olisin ollut viemässä lasta vasta lounaalle (työt alkaa klo 12), mutta päiväkodista tuli viestiä, että lapsi olisi hyvä tuoda jo aamupalalle, kun heti sen jälkeen alkaa ohjattu toiminta. Niin, että onko päiväkoti olemassa lasta varten vai lapsi päiväkotia varten?

Vien siinä 10-11 välillä, useimmiten ovat ulkona tai tulossa juuri ulos. Itse ajattelen niin että parempi ehtiä vähän aikaa leikkimään ja sitten syömään, saati että veisin suoraan päiväunille. Oma iltavuoro alkaa 13.30, mutta päiväkodista on 45-50 min ajomatka omalla autolla töihin. En käy kotona siinä välissä (tulisi vielä 10km ylim. ajoa), vaan käyn kaupoilla, kirjastossa, syömässä, kirpputorilla tms. ennen töitä. Isä hakee lapsen sitten klo 17. Iltavuoroja on n. 2-4/kk. Meillä ei päiväkoti ole ohjeistanut mitenkään koska lapsi pitäisi/saa tuoda hoitoon.

Meilläkin päiväkodista toivotaan, että lapsi tuotaisiin viimeistään klo 9 jotta pääsee osallistumaan päivän touhuihin normaalisti. Joten siihen aikoihin mies on vienyt iltavuoroon mennessään. Itse teen pelkkää päivävuoroa.

Yhteistyössä