Mies oli eilen dokaamassa aamutunneille asti (tuli kotiin klo 4.25)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ongelma se oli niin kauan kun siitä ei saanut puhua. On aika yleistä, että alkoholistrit/läheiset toipuessaan hakeutuu työhön, jossa saa puhua asiasta.Miksi mä kokisin sen isompana ogelmana kun joku kokee karppauksesta puhumisen, luonnonsuojelusta puhumisen tai jostain muusta itselle tärkeästä.
Mä siis haluan rikkoa alkoholismiin liittyviä tabuja, lähinnä sitä, että alkoholistit painaa paskat housussa kaljapussi kädessä, kun niitä on kuitenkijn alle 10% kaikista alkoholisteista.

Tää on vähän sama, kuin menisit jokaiseen ketjuun, missä joku tilittää, että tulipa otettua vähän tiukemmin sanallisesti yhteen puolison kanssa, linkittelemään tilastoja siitä, miten moni nainen vuosittain kuolee perheväkivallan yhteydessä. Aina uudestaan ja uudestaan. Pakkomielle.
Paremminkin niin, että jos joku pohtii, että lyököhän mies toisen kerran, kun on kerran lyönyt. Ja silloin kyllä tieto asiasta saattaa olla tarpeen monelta eri kantilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Onko täällä oikeesti näin rentoa porukkaa??? !

Kyllä. Kaverilla on synttärit kerran vuodessa, eikä se sais meidän perhettä hajoamaan vaikka mies niitä käviskin juhlistamassa.

oisit vaan lainannu ihan kokonaan sen nimimerkin "siis" kirjotuksen.... hän meinaan viittas omalla kirjotuksellaan minun käsityksen mukkaan nimenomaan siihen hoitoonviemiseen viinalle haisevana, eikä siihen että mies kävi juhlimassa kaverinsa synttäreitä ;)

kas näin ne asiat taas muuttuu päälaelleen kun kyseessä on naiset :D

Ongelma se oli niin kauan kun siitä ei saanut puhua. On aika yleistä, että alkoholistrit/läheiset toipuessaan hakeutuu työhön, jossa saa puhua asiasta.Miksi mä kokisin sen isompana ogelmana kun joku kokee karppauksesta puhumisen, luonnonsuojelusta puhumisen tai jostain muusta itselle tärkeästä.
Mä siis haluan rikkoa alkoholismiin liittyviä tabuja, lähinnä sitä, että alkoholistit painaa paskat housussa kaljapussi kädessä, kun niitä on kuitenkijn alle 10% kaikista alkoholisteista.

Tää on vähän sama, kuin menisit jokaiseen ketjuun, missä joku tilittää, että tulipa otettua vähän tiukemmin sanallisesti yhteen puolison kanssa, linkittelemään tilastoja siitä, miten moni nainen vuosittain kuolee perheväkivallan yhteydessä. Aina uudestaan ja uudestaan. Pakkomielle.
Paremminkin niin, että jos joku pohtii, että lyököhän mies toisen kerran, kun on kerran lyönyt. Ja silloin kyllä tieto asiasta saattaa olla tarpeen monelta eri kantilta.

Sanallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä tässä on nyt se ongelma? Asiat on hoidettu niinkuin on sovittu, ja krapulastakin kärsii vain mies.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että työssäkäyvä kahden lapsen isä voi dokata keskellä viikkoa aamuun asti?!

Ööö..nähtävästi voi. Ja hoitaa vielä velvollisuutensakin, joten edelleen, mikä ongelma?

Ok, no ehkä sitten täytyy löysätä pipoa. Itselläni ei tulisi kyllä mielen viereenkään - ei viikolla eikä viikonloppuna.

no mun mielestä ei tarvi löysätä. Joo, hyvä että hoiti hommansa mut mää oon kans sitä mieltä että nuo keskellä viikkoo ryyppäämiset saa jäähä siihen lapsettomaan aikaan. en hyväksyis tuommosta mieheltäni. mitäänhän en sille voi jos näin tekis mutta ei mun tarvi hyväksyä sitä tai olla siitä iloinen..

Sanallisesti.
Mutta tässähän nyt ei ollu kyse siitä, että mies osti paljon viinaa ja vaimo mietti aikookohan se juoda sen kaikki, vaan se oli juonu jo. Eli sama asia, kun jotakuta olis jo kerran lyöty ja puoliso miettii lyököhän se toistekkin.
Koska edelleenkään mä en todellakaan usko, että kukaan vetää herneen nenään ihan oikeasti YHDESTÄ kerrasta kun toinen on juonu liikaa. Silloin kyseessä olisi sairaalloinen hallitsemisen tarve.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mikä tässä on nyt se ongelma? Asiat on hoidettu niinkuin on sovittu, ja krapulastakin kärsii vain mies.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että työssäkäyvä kahden lapsen isä voi dokata keskellä viikkoa aamuun asti?!

No sehän riippuu siitä, oliko kyseessä oikeasti joku poikkeustapaus, kaverin synttärit, vai onko noita tapauksia useinkin.
Ei ongelma tule siitä, minä viikonpäivänä tai kuinka usein juo, vaan siitä, miten pakko se on ja voiko itse päättää koska juo ja paljonko.
Eli kyllä, kahden lapsen isä voi dokata keskellä viikkoa, jos se tapahtuu kerran vuodessa tai harvemmin ja jos se ei ole "vahinko" vaan etukäteen sovittu juttu, kuten kaverin synttärit mitä luultavammin on.
Jos se taas on pakonomaista juomista, ei se ole sopivaa kenellekään edes kerran kuussa, siis jos se on sellaista, jota ei voi itse päättää "tänään juon 8 olutta" vaan kun on aloittanu on pakko vetää itsensä konttaus kuntoon.

Tämä on aivan poikkeustapaus, en muista, että olisi koskaan ennen keskellä viikkoa lähtenyt juhlimaan. Viikonloppuisin sitä tapahtuu n. kerran, kaksi kuukaudessa - mikä sekin on mielestäni liikaa.

Sä oot liian tiukka ilmeisesti. Ihan normaalia että ihmiset, miehet tai naiset, ottaa alkoholia joskus ja pitää hauskaa.

mun mielestä on surullista että ihmiset pitää normaalina sitä että pitää kännätä. olkoonkin se vaan sattumanvaraista. miksi ei voi ottaa kohtuudella?

Mutta tässähän nyt ei ollu kyse siitä, että mies osti paljon viinaa ja vaimo mietti aikookohan se juoda sen kaikki, vaan se oli juonu jo. Eli sama asia, kun jotakuta olis jo kerran lyöty ja puoliso miettii lyököhän se toistekkin.
Koska edelleenkään mä en todellakaan usko, että kukaan vetää herneen nenään ihan oikeasti YHDESTÄ kerrasta kun toinen on juonu liikaa. Silloin kyseessä olisi sairaalloinen hallitsemisen tarve.

Et usko, joten niin ei voi olla. Mistä sä nyt saat ap:n miehestä alkoholistin, kun ap itse kertoo, että mies ei tee tällaista. Ei ole tehnyt ikinä ennen. Eli voisiko silloin olla kyseessä se hallitsemisen tarve? Vai onko se mies edelleen se kaappijuoppo ja alkoholistin alku?

Et usko, joten niin ei voi olla. Mistä sä nyt saat ap:n miehestä alkoholistin, kun ap itse kertoo, että mies ei tee tällaista. Ei ole tehnyt ikinä ennen. Eli voisiko silloin olla kyseessä se hallitsemisen tarve? Vai onko se mies edelleen se kaappijuoppo ja alkoholistin alku?

En mä alkuperäisen miestä ole alkoholistiksi sanonutkaan, vaan kertonut, että ikävä kyllä, jos alkoholi aiheuttaa usein riitoja perheessä (huom! mies kuulema juo liian usein, vaikka tämä oli eka kerta kun joi viikolla) voi kyse olla alkoholismista, vaikka kaikki on vielä ulkoisesti hyvin.

En mä alkuperäisen miestä ole alkoholistiksi sanonutkaan, vaan kertonut, että ikävä kyllä, jos alkoholi aiheuttaa usein riitoja perheessä (huom! mies kuulema juo liian usein, vaikka tämä oli eka kerta kun joi viikolla) voi kyse olla alkoholismista, vaikka kaikki on vielä ulkoisesti hyvin.

voi myös olla että kaikki kerrat on naisen mielestä liikaa. kenellä silloin on se ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Onko täällä oikeesti näin rentoa porukkaa??? !

Kyllä. Kaverilla on synttärit kerran vuodessa, eikä se sais meidän perhettä hajoamaan vaikka mies niitä käviskin juhlistamassa.

oisit vaan lainannu ihan kokonaan sen nimimerkin "siis" kirjotuksen.... hän meinaan viittas omalla kirjotuksellaan minun käsityksen mukkaan nimenomaan siihen hoitoonviemiseen viinalle haisevana, eikä siihen että mies kävi juhlimassa kaverinsa synttäreitä ;)

kas näin ne asiat taas muuttuu päälaelleen kun kyseessä on naiset :D

Luin sen kyllä kokonaan jos sitä tarkoitat?? Halusin vaan vastata kysymykseen, ei sen kummempaa. Mun mielestä kun se hoitoonvieminenkään ei sais meidän perhettä hajoamaan, mun mies ois saattanut sanoa tarhallakin että oli juhlistamassa eilen kaverin synttäreitä :) Jotta ei vaan tarhantätien tarvis soittaa sossuun alkoholisoituneista vanhemmista :whistle:

Ööö..nähtävästi voi. Ja hoitaa vielä velvollisuutensakin, joten edelleen, mikä ongelma?

Alkoholi!!!!

voi myös olla että kaikki kerrat on naisen mielestä liikaa. kenellä silloin on se ongelma?

Silloin pitää keskustella, että löytyykö asiaan ratkaisu ja jos ei löydy, jos toinen ei voi niitä juomakertojaan jättää tai toinen ei voi hyväksyä juomista joskus, on erottava. Kaikkien elämä tulee helvetiksi, jos asiasta pitää jatkuvasti tapella.

Alkoholi!!!!

No sitten ap:n pitää hakeutua juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle, jos hänelle alkoholi on noin suuri ongelma.

En tiedä, joko joku kirjoittanut saman. Mutta siis, ihan oikeasti, käsi sydämellä (joku kuitenkin epäilee), kaverin perheestä tehtiin lastensuojeluilmoitus, kun äiti toi lapset viinalta haissen hoitoon. Ei todellakaan ollut missään kamalassa kännissä, mutta viinalta haisi. Sen perusteella.

Silloin pitää keskustella, että löytyykö asiaan ratkaisu ja jos ei löydy, jos toinen ei voi niitä juomakertojaan jättää tai toinen ei voi hyväksyä juomista joskus, on erottava. Kaikkien elämä tulee helvetiksi, jos asiasta pitää jatkuvasti tapella.

Sä et ole tosissasi? Oletkohan sä nyt vähän liian syvällä noissa sun alkoholi-jutuissa? Ja tämä ihan hyvällä.

Sä et ole tosissasi? Oletkohan sä nyt vähän liian syvällä noissa sun alkoholi-jutuissa? Ja tämä ihan hyvällä.
Tämä vastaus ei liittynyt varsinaisesti alkoholiin, vaan mihin tahansa parisuhteen ongelmaan. Asita pitää joko selvittää puhumalla niin, että molemmat voi ne hyväksyä tai sitten pitää erota. Alkoholin käyttö ei poikkea siinä suhteessa mitenkään mistään muusta ristiriidasta parisuhteessa, että siitä on saatava aikaan yhteiset pelisäännöt, tai kaikien elämästä tulee helvettiä;
Nalkuttavaa akkaa ei kukaan jaksa pitkään, lapset kärsii kun vahemmat tappelee ja se nalkuttava akka tuntee kokoajan että sen yli kävellään, kun toinen tekee vaan niinku tahtoo, vaika hän on sanonut että ei noin saa tehdä.

Tämä vastaus ei liittynyt varsinaisesti alkoholiin, vaan mihin tahansa parisuhteen ongelmaan. Asita pitää joko selvittää puhumalla niin, että molemmat voi ne hyväksyä tai sitten pitää erota. Alkoholin käyttö ei poikkea siinä suhteessa mitenkään mistään muusta ristiriidasta parisuhteessa, että siitä on saatava aikaan yhteiset pelisäännöt, tai kaikien elämästä tulee helvettiä;
Nalkuttavaa akkaa ei kukaan jaksa pitkään, lapset kärsii kun vahemmat tappelee ja se nalkuttava akka tuntee kokoajan että sen yli kävellään, kun toinen tekee vaan niinku tahtoo, vaika hän on sanonut että ei noin saa tehdä.

Eikä tämä poista sitä, että olet jokaisessa alkoholia vähänkin sivuavassa ketjussa tekemässä alkoholista isoa mörköä ja kertomassa, kuinka paljon alkoholisteja Suomessa missäkin asemassa on. Mieti tätä hetki.

Eikä tämä poista sitä, että olet jokaisessa alkoholia vähänkin sivuavassa ketjussa tekemässä alkoholista isoa mörköä ja kertomassa, kuinka paljon alkoholisteja Suomessa missäkin asemassa on. Mieti tätä hetki.
Ei, vaan kertomassa, että se ei ole mörkö, mitä pitää hävetä tai jossa on jotain ihmeellistä. Se on arkipäivää tavalla tai toisella ehkä jopa suurimmalle osalle suomalaisia, mutta sairauden kuvaan sisältyy, sekä läheisillä että alkoholistilla itsellään, syvä kieltäminen, joten monikaan ei uskalla sitä nähdä.
Kun sen näkee, sille voi tehdä jotain.

Alkoholi!!!!

No sitten ap:n pitää hakeutua juttelemaan jollekin ammatti-ihmiselle, jos hänelle alkoholi on noin suuri ongelma.

Mulle myös toi olisi ongelma niin vastaa omasta puolestani. Mä ajattelisin lapsiani ja sitä noloutta mikä heillä on, kun "kääniääliö" isä veisi heidät hoitoon. Sielä hoitajat katsoisivat paheksuvasti ja lapset nyrpistelisivät neniään hajuhaittojen vuoksi.

Ehkä tuohon vaikuttaa se, että omat vanhempani silloin tällöin (eivät ole alkoholisteja), joivat kännit vaikka me lapset olimme mukana ja monesti mua nolotti vanhempieni käytös ja joskus taisi joku taksikuskikin antaa palautetta sopiiko lapset ja känni yhteen. Siltikään mulla ei ole tarvetta mennä siitä asiasta juttelemaan ammattiauttajan kanssa.

Ei, vaan kertomassa, että se ei ole mörkö, mitä pitää hävetä tai jossa on jotain ihmeellistä. Se on arkipäivää tavalla tai toisella ehkä jopa suurimmalle osalle suomalaisia, mutta sairauden kuvaan sisältyy, sekä läheisillä että alkoholistilla itsellään, syvä kieltäminen, joten monikaan ei uskalla sitä nähdä.
Kun sen näkee, sille voi tehdä jotain.

Miten se, että käy kerran vuodessa juhlimassa syntymäpäiviä kosteammissa merkeissä, tekee siitä sairauden?

Eli edelleen, ihan sama, kun jokaisen pienen riiidan yhteydessä palstalle purkautuvalle menisit ketjuun pauhaamaan parisuhdeväkivallasta ja kuolemista. Vaikka pariskunta olisi sanaillut siitä, mitä tänään syödään ja kuka tiskaa ruokailun jälkeen.

Sinulla on ongelma. Alkoholiongelma. Älä uppoudu siihen liian syvälle ja käytä työnantajasi teille varmasti tarjoamia palveluja, jotta voit itse purkaa mieltäsi asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Alkoholi!!!!

Mulle myös toi olisi ongelma niin vastaa omasta puolestani. Mä ajattelisin lapsiani ja sitä noloutta mikä heillä on, kun "kääniääliö" isä veisi heidät hoitoon. Sielä hoitajat katsoisivat paheksuvasti ja lapset nyrpistelisivät neniään hajuhaittojen vuoksi.

Ehkä tuohon vaikuttaa se, että omat vanhempani silloin tällöin (eivät ole alkoholisteja), joivat kännit vaikka me lapset olimme mukana ja monesti mua nolotti vanhempieni käytös ja joskus taisi joku taksikuskikin antaa palautetta sopiiko lapset ja känni yhteen. Siltikään mulla ei ole tarvetta mennä siitä asiasta juttelemaan ammattiauttajan kanssa.

Tuossa tapauksessa olisit varmaan itse vienyt lapset hoitoon ja ongelma olisi poistunut sillä. Etkä suinkaan uhkaisi erolla?

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Tuossa tapauksessa olisit varmaan itse vienyt lapset hoitoon ja ongelma olisi poistunut sillä. Etkä suinkaan uhkaisi erolla?

En todellakaan soittaisi pomolle, että, sori myöhästyn pari tuntia töistä, kun mies oli ryyppäämässä

:o Todellakin, jos näin joutuisisin tekemään, ehdottaisin avioeroa samantien.

Mitä mies tekee työkseen? Lähes jokaisella työpaikalla on nolla toleranssi alkoholin kanssa. En kyllä voi hyväksyä että joku olisi kanssani töissä humalassa vaarantamassa muita työntekijöitä.

Siis mäkään en kyllä tajua mikä ihme tässä nyt oli järkyttävää...Työssä käyvä mies oli keskiviikkona juhlimassa kaverinsa synttäreitä ja aamulla meni vielä töihin ja vei lapset tarhaan...Onpas rankkaa...
Ja sun mieskö ei sais baareissa sit käydä koska sä et käy?
Mut ai niin....lapsia kun saa niin sit sitä ei saa ollakkaan muuta elämää kuin lapset ja pariskunnasta tuleekin vain ja ainoastaan äiti ja isä eikä muuta titteliä olekkaan...

no mä en jättäis kaverin synttäreitä enkä sitä juomista väliin vaikka mies narisisi asiasta. eikä mulla silti ole ongelmaa.

Mä taas en osaa kuvitella, että mies sanois mitään, vaikka mä lähtisin keskellä viikkoa jonkun synttäreille ja tulisin humalassa kotiin. Kas kun se ei todella häiritse ketään ihan alkuun, kyllä se vaatii noin 100 kertaa, ennen kun se alkaa häiritä edes perhettä.
Toisinsanoen mä olen aika tiukasti sitämieltä, että jos kumppani koke tarvetta toisen alkoholinkäyttöön puuttua on kumppanillajoko sairaaloinen hallitsemisen tarve tai toisella oikeasti on alkoholin kanssa ongelmia.

Peesi täysin.Kyse on jostain isommasta takana.Itse en vauhkois miehelle jos ei muulloin jois ja toi ois ollu vaan kertajuttu!!!! Veikkaan et apn miehellä viinaa menee reippaasti muullonkin.nimimerkkillä kokemusta on miehestä.

Yhteistyössä