Mies muuttui rakentamisen jälkeen, kauanko mun pitää tollasta paskaa kestää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Totaalisen loppu tähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minäkin luulen, että kysyisin tuossa tilanteessa suoraan, että haluaako erota. Jos ei halua, niin sitten voi esittää jatkokysymyksen, että miksei. Sen jälkeen voikin yrittää johdatella keskustelua (jos semmosta edes syntyy) siihen suuntaan, että jos sen parisuhteen haluaa pitää, niin sen eteen täytyy tehdä töitäkin.

Minustakin on aika selvää, että mies on polttanu itsensä täysin loppuun tuossa rakennusprojektissa. Ei varmaan olis edes mitenkään mahdoton ajatus, että hän nyt sitten projisoi kaikki pahan olonsa jotenkin johtuvaksi sinuun, kun sitä pahaa oloa nyt vaan on vaikea kestää. Se taas on asia ihan erikseen, että määräänsä enempää tuommosta ei silti pidä kestää, sinä olet kuitenkin tärkeä ihminen ja sinua tulee kohdella sen arvoisesti. Jokaista meistä tulee.

En tiedä mitä tuohon sanoisi tuon enempää, kun toisaalta kyllähän parisuhteessa pitäis aika kauan jaksaa katsoa niitä huonojakin vaiheita, mutta toisaalta taas jos ei ole mitään toivoa paremmasta, niin vaikeaahan se on. Jos saisit miehestäsi edes jotain pikkiriikkisen pientä vihjettä siitä, että missä nyt mennään, niin tilanne varmaan selkiytyisi suuntaan tai toiseen.

Tuli vielä mieleen jostain lukemani juttu parisuhteesta lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana ja maininnasta, että siinä elämänvaiheessa tulee kriisi yleensä siitä, että kumpikin kokee tekevänsä enemmän kuin ikinä ennen ja olevansa ihan puhki, muttei näe toisen tekevän läheskään yhtä paljon. Kumpikin siis tavallaan ajattelee tekevänsä kaiken yksin ja helposti marttyroituu.

Voisiko tätä ajatusta soveltaa nyt tähän teidän rakennusprojektiaikaan? Mies kokee tehneensä kaiken yksin ja elelee nyt sitten marttyyrina ja inhoaa sinua väsymyksensä vuoksi. Tosiasiassahan kuitenkin sinä olet pyörittänyt koko sen ajan kotia ja hoitanut varmasti raksa-asioita siinä sivulla.

Meillä jo pelkän ison remontin aikana jouduttiin miehen kanssa välillä päivittämään tilanne siitä, että vaikka mies on remppahommissa työpäivän jälkeen, niin samaan aikaan minä hoidan kodin ja lapset täysin yksin. Ei siis ollut ollenkaan paikkansa pitävää, että vain mies teki hommia (vaikka hänestä siltä välillä kovasti tuntui), samalla minunkin hommat tuplaantui. Tavallaanhan minä myös mahdollistin omalta osaltani rempan mahdollisuuden, kun hoidon kaikki kotityöt ja lapsen ja jättäydyin kaikista omista menoistani niinä kuukausina.

En tiedä saatko noista ajatuksista kiinni, mutta ne vaan tuli mieleeni.

Paljon tsemppiä ja parempaa tulevaisuutta!

Mies on tainnut väsyä. Loppuunpalamisesta kestää yllättävän kauan toipua. Lähtekää lomalle pidemmäksi aikaa ihan vaan lataamaan akkuja. Mökille tai rantalomalle, missä ei voi tehdä mitään ylimääräistä.

parisuhteelta toi teidän suhde ei ainakaan kuulosta. mies taitaa pitää sua itsestäänselvyytenä. kannattaa ottaa omat tuntemukset puheeksi ja kysellä miehen tuntoja myös. mitä hän haluaa tulevaisuudelta ja samalla kerrot mitä itse haluat. siinähän sitä huomaa, että onko vielä jotain yhteistä teillä.

10 vuotta on niin pitkä aika yhdessäoloa, että hurjaltahan toi ero tässävaiheessa kuulostais. Minä kirjoittaisin vaikkapa viikon-kaks-kuukauden (?) päiväkirjaa tai videopäiväkirjaa. Sinä aikana yrittäisin pitää mölyt mahassa ja olisin tooodella joustava ja kiltti ja rento! Sitten kun aika on täys, olet lapsen kanssa yötä muualla ja miestä odottais pieni ylläri pöydällä, tää päiväkirja. Ja loppuun kirje jossa vuodatat saman mitä tänne, eli et pidä myöskään itsestäsi, millasen tämä tilanne on sinusta tehnyt. Olet loppuunpalanut ja neuvoton. Ihana miehesi luuhaa yökaudet kavereilla ja salilla, eikä ole enää yhteisiä juttuja. Jos ei silmät ukolla aukene ja suostu oikeesti johonki terapiaan niin sitte täytyy miettii jotain radikaalimpaa.

• Tykkää
Reactions: InCase
Minkä ikäinen mies on? Tuo jatkuva baarissa notkuminen kuulostaa oudolta. Tiedätkö, montako alkoholiannosta menee miehellä viikossa?

Jatkuva baarissa notkuminen?
Mies on vähän yli 30v.
Juo keskimäärin 1-5 olutta viikossa, sit jos viikonloppuna (n.joka toinen vkl jompikumpi pv) juo niin juo ehkä sen 10olutta tissuttelemalla.
En ole vuosiin nähnyt miestäni selkeästi humalassa.

Tuntuu niin turhalta nostaa kissaa pöydälle kun pelkään et mulla menee heti hermo ja vaikka ajattelen mitä sanon, ne tulee suusta ulos ihan eri tavalla... :ashamed:

Kertokaa mulle MITEN ilmaisen miehelle et haluaisin hänen katsovan pelin tänään kotona eikä kaverin luona?!
Miten mä sanon sille, et oikeesti muakin on ajateltava?!

Se alkaa kuitenkin urppaamaan et "sä et päästä mua koskaan mihinkään" jos sanon et toivoisin sen jäävän kotiin katsomaan mun seuraks peliä.

mä en todellakaan haluais muuttaa tästä talosta pois, tää on mulle elämäni ensimmäinen KOTI niiden kymmenien kämppien jälkeen. mutta tää ei ole elämää.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Totaalisen loppu tähän;26224726:
Kertokaa mulle MITEN ilmaisen miehelle et haluaisin hänen katsovan pelin tänään kotona eikä kaverin luona?!
Miten mä sanon sille, et oikeesti muakin on ajateltava?!

Se alkaa kuitenkin urppaamaan et "sä et päästä mua koskaan mihinkään" jos sanon et toivoisin sen jäävän kotiin katsomaan mun seuraks peliä.

mä en todellakaan haluais muuttaa tästä talosta pois, tää on mulle elämäni ensimmäinen KOTI niiden kymmenien kämppien jälkeen. mutta tää ei ole elämää.... :(

Just sillä kirjoittamallasi päiväkirjalla taikka pelkällä kirjeellä edes. Sen pitää tajuta että sä todellakin oot "päästänyt" sen "koskaan mihinkään" aika monta kertaa ja pitkän aikaa ja nyt saa riittää! Että joku raja siinäkin. Voi vähä priorisoida ja jos se meneminen edelleen on tärkeää, niin vaikka sitten poikien ilta kerran viikkoon!

Yhteistyössä