Mies mussuttaa koko ajan lasten leluista ja minulla menee hermo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arggghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arggghh

Vieras
Ollaan lasten kanssa olohuoneessa, lapsilla siinä leikkejä kesken ja telkkarissa voi samalla pyöriä vaikka Muumit. Lepposaa, lapsilla mieluisaa tekemistä ja itse voi vähän levähtää. Kunnes mies kiilaa paikalle ja alkaa mussuttamaan ettei kävelemään mahdu ja ei istumaan mahdu ja onko nämäkin palapelit nyt pitänyt laittaa tänne kattilaan ja jos te leikitte niillä niin sitten isi sammuttaa tämän lastenohjelman. Että korpee tuo ja päivittäin ollaan tästä nyt tapeltu. Äskenkin sanoin miehelle että tule sinä tähän istumaan niin minä siirryn, sitten heittäydytään marttyyriksi ettei hänen takia tartte levittäkää vaan kaikki. Olen myös sanonut että jos lasten leikit tässä ärsyttää, herra on vapaa painumaan lasten kanssa sitten vaikka ulos.

Onko muilla sama ongelma että kumppani on tiukempi kuin itse? Minusta mies on välillä melkoinen Hitler ja odottaa lapsilta liikaa. Hän haluaisi että lapset leikkii tyyliin aina yhdellä lelulla kerrallaan ja omassa huoneessa. Lastenohjelmaa katsoessa pitäisi istua hiljaa paikallaan sohvan nurkassa. Muuten heti uhkailut ohjelman sammuttamisesta. ;/

No ei meillä ainakaan samanaikaisesti ole leikki menossa ja ohjelma pyörimässä. Jos haluaa leffaa katsoa niin sitä ennen on leikki lopetettu ja raivattu, ja sama jos haluaakin mielummin leikkiä niin laitetaan ohjelma pois. Miksi samaan aikaan pitää olla kaksi virikettä? Musiikin vielä ymmärrän, mutta eihän kesken leikin tartte telkkaa töllöttää.

Hommaa se telkkari sinne lasten huoneeseen ja itsellesi vaikka kiva tuoli, pakkoko sielä olohuoneessa on olla jos se niin kovasti häirittee.

Mies voi mennä makkariin tai lastenhuoneeseen. Meillä paikalta pakenee se, jota enemmistön melu häiritsee. Minä löydän itseni ihan säännöllisesti lasten huoneesta lukemasta kirjaa, kun lapset on olkkarissa rakentamassa majaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja VissiinTiukkaÄiti;30779618:
No ei meillä ainakaan samanaikaisesti ole leikki menossa ja ohjelma pyörimässä. Jos haluaa leffaa katsoa niin sitä ennen on leikki lopetettu ja raivattu, ja sama jos haluaakin mielummin leikkiä niin laitetaan ohjelma pois. Miksi samaan aikaan pitää olla kaksi virikettä? Musiikin vielä ymmärrän, mutta eihän kesken leikin tartte telkkaa töllöttää.

Siksi koska en voi sietää tuollaista turhien sääntöjen tehtailua ja vahtimista. Meillä on myös tiukat säännöt tietyissä jutuissa, mutta turhasta en jaksa mussuttaa. Kyllä minä itsekkin voin katsoa telsua ja samalla puuhailla muuta. Onko se sinusta jotenkin vaarallista, vai mihin moinen sääntö perustuu? Muutakuin rupsuttamisen tarpeeseen...

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Alkuperäinen kirjoittaja Näinmeil;30779624:
Näin on meillä toimittu.
Lapset oppi ettei olohuone ole leikkipaikka.
Oppivat myös leikkiin itsenäisesti, eivät vaadi joka hetki aikuista.

Niin, mutta jos olohuone saa olla leikkipaikka? Meillä saa leikkiä vessaa lukuun ottamatta joka huoneessa. Lisäksi minä en tajua tätä "oppivat itsenäisiksi" -ajatusta. Ei se samassa huoneessa oleminen tarjoita sitä, että aikuisen pitäisi siihen leikkiin osallistua. Eikö ihmisiä kiinnosta omien lasten seura, jos ne muksut pitää eristää omaan huoneeseen?

Lastenhuone on niin pieni, ettei sinne mahdu leikkimään kunnolla ja viettämään aikaa. Ja minusta olohuone on lastenkin paikka. Lelut siivotaan illalla, jolloin voi aikuiset nauttia tilasta omassa rauhassa.

Meillä on koko talo myös lasten koti, joten todellakin saavat leikkiä olohuoneessa. Mutta telkkari ei pyöri samaan aikaan taustalla, mihin sitä tarvitaan jos lapset leikkii? Lapset saa kyllä katsoa telkkaria sitten kun jaksavat/haluavat siihen keskittyä.

Ehkäpä voisit muokata hiukan omaakin asennettasi ja lopettaa tollasen jatkuvan älämölön kotona, että kaikkea yhtäaikaa? Varmaan ois myös mies tyytyväinen ja lapset varmaan myös.

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
[QUOTE="a p";30779628]Siksi koska en voi sietää tuollaista turhien sääntöjen tehtailua ja vahtimista. Meillä on myös tiukat säännöt tietyissä jutuissa, mutta turhasta en jaksa mussuttaa. Kyllä minä itsekkin voin katsoa telsua ja samalla puuhailla muuta. Onko se sinusta jotenkin vaarallista, vai mihin moinen sääntö perustuu? Muutakuin rupsuttamisen tarpeeseen...[/QUOTE]

Ensinnäkin jo se, että kuinka hyvin lapsi sitten keskittyy leikkiin, tai telkkaan? Toisekseen jos lapset leikkii teillä yleensä olkkarissa, niin onko töllö koko ajan päällä?

Vastakysymyksenä, onko siitä jotain hyötyä että esim. leikki keskeytyy vähän väliä siihen, että on jäätävä töllöttämään ohjelmaa?

Lapsilla on yleensä niin paljon virikkeitä/ärsykkeitä muutenkin, että en ala niitä turhaan lisäämään. Ja en halua lapsen olevan jatkuvasti telkan ääressä. Samoin me vanhemmatkaan ei pidetä telkkaa huvikseen auki taustahälynä. En tietenkään tiedä lapsiesi ikää, mutta meidän melkein 6v on tottunut siihen, ettei kymmentä asiaa tehdä samaan aikaan ja jätetä levälleen ja aleta tuijottamaan telkkaa. Ei tartte asiasta mussuttaa tai raivota, joskus muistuttaa ihan nätisti sanomalla.

Mä äitinä en tykkää että leluja on olkkarissa. Siihen tarkoitukseen molemmilla lapsilla on oma huone.
Ja kun katsotaan lastenohjelmia/elokuvaa, silloin katsotaan lastenohjelmia/elokuvaa.

jos lasten huone on liian pieni ettei siellä voi leikkiä, niin joko on aivan liian pieni asunto taikka liian monta lasta hankittuna ja samaan huoneeseen tungettuna...

Niin, tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä että kaikilla ei ole varaa asua 200 neliön lukaalissa hoitovapaalla, jossa kaikille lapsille on omat sievät huoneet joissa he voi sievästi leikkiä omilla leluillaan. Samalla kun äiti voi pitää sievästi sisustetun olohuoneen tiptop kunnossa.

Meillä on kaksi lasta, vauva ja 3 v. Neliöitä meillä on 57. Makkareita on kaksi, toinen vähän isompi jossa me kaikki nukumme tällä hetkellä. Ja toinen makkari on mallia työhuone, joka toimii tällä hetkellä "lastenhuoneena". Ja joo, se on valitettavan pieni mutta ei mielestäni lasten elämää pilaava tekijä. Huoh... Ja missä sanoin ettei siellä voi leikkiä ollenkaan? Kyllä voi. En vaan näe miksi minun pitäisi kahden lapsen kanssa ahtautua sinne jatkuvasti, kun olohuoneessa on enemmän tilaa ja mukavampaa...

Ja meillä ei katsota telkkaria jatkuvasti, mutta mielestäni ei ole kummoinen ongelma jos leikit ja Muumit on samaan aikaan esillä. Ihan siksikin kun toinen on vasta vauva eikä erityisen telsusta kiinnostunut vaan leluista. Esikoinen taas haluaa välillä sitä kuumia vilkaista, mutta minusta ihan ok siinä samalla leikkiä. Tykkää esim imitoida noita hahmoja.. Kun muumimamma keittää soppaa niin hänkin keittää jne.

Ja se että olen lasten kanssa samassa tilassa, ei mielestäni tarkoita sitä että leikittäisin heitä alvariinsa? :D

[QUOTE="a p";30779712]Niin, tuleeko sulle jotenkin yllätyksenä että kaikilla ei ole varaa asua 200 neliön lukaalissa hoitovapaalla, jossa kaikille lapsille on omat sievät huoneet joissa he voi sievästi leikkiä omilla leluillaan. Samalla kun äiti voi pitää sievästi sisustetun olohuoneen tiptop kunnossa.

Meillä on kaksi lasta, vauva ja 3 v. Neliöitä meillä on 57. Makkareita on kaksi, toinen vähän isompi jossa me kaikki nukumme tällä hetkellä. Ja toinen makkari on mallia työhuone, joka toimii tällä hetkellä "lastenhuoneena". Ja joo, se on valitettavan pieni mutta ei mielestäni lasten elämää pilaava tekijä. Huoh... Ja missä sanoin ettei siellä voi leikkiä ollenkaan? Kyllä voi. En vaan näe miksi minun pitäisi kahden lapsen kanssa ahtautua sinne jatkuvasti, kun olohuoneessa on enemmän tilaa ja mukavampaa...

Ja meillä ei katsota telkkaria jatkuvasti, mutta mielestäni ei ole kummoinen ongelma jos leikit ja Muumit on samaan aikaan esillä. Ihan siksikin kun toinen on vasta vauva eikä erityisen telsusta kiinnostunut vaan leluista. Esikoinen taas haluaa välillä sitä kuumia vilkaista, mutta minusta ihan ok siinä samalla leikkiä. Tykkää esim imitoida noita hahmoja.. Kun muumimamma keittää soppaa niin hänkin keittää jne.

Ja se että olen lasten kanssa samassa tilassa, ei mielestäni tarkoita sitä että leikittäisin heitä alvariinsa? :D[/QUOTE]

No meillä neliöitä 69 ja lapsilla molemmilla (2v ja 7v) omat sievät huoneet ja äiti pitää nätisti sisustetun olkkarin siistinä ;)

"Vastakysymyksenä, onko siitä jotain hyötyä että esim. leikki keskeytyy vähän väliä siihen, että on jäätävä töllöttämään ohjelmaa?"
Vastaisitko tähän? Haluaisin tietää ne hyödyt tosta, itse kuitenkin perustelin miksi meillä se ei ole päällä. :)

Mä ja lapseni voidaan puuhailla asioita limittäin ja yhtä aikaa... Lapset leikkii missä haluaa vaikka joskus se kaaos ärsyttääkin mutta toisaalta on kiva kun ovat näkösällä, ei eristyksissä omassa huoneessaan. Meillä myös syödään olkkarissa(kin)...:D

Meillä ei myöskään pidetä telkkaria päällä kun lapset leikkii. Leikki keskeytyy koska pitää sitä telkkaria jäädä katsomaan. Jompaa kumpaa, telkkaria muutenkin kohtuudella sohvalla katsellen ????

Sama juttu kirjojenluvun kanssa. En tykkää lukea lapsille satua jos radio pauhaa taustalla, sammutan sen niin voidaan keskittyä satuun :)

Olkkarissa meillä duplolaatikko ja junaratalaatikko. Ne leikit yleensä olkkarissa, muut lelut lasten omissa huoneissa.

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
Alkuperäinen kirjoittaja VissiinTiukkaÄiti;30779740:
"Vastakysymyksenä, onko siitä jotain hyötyä että esim. leikki keskeytyy vähän väliä siihen, että on jäätävä töllöttämään ohjelmaa?"
Vastaisitko tähän? Haluaisin tietää ne hyödyt tosta, itse kuitenkin perustelin miksi meillä se ei ole päällä. :)

Missä väitin että siitä on jotain mainittavaa hyötyä? Väitin vain ettei tuo ole minusta vaarallista taikka haitallistakaan. Kyllä ihmiset muutenkin tekee monia juttuja päällekkäin, taito sekin. Lisäksi mainitsin että lapseni tykkää leikkiä sitä ohjelmaa katsoessaan siihen liittyvää roolileikkiä.

En edelleenkään näe tuossa mitään kieltämisen syytä. Välillä katsotaan samaan aikaan ja välillä ei, ei siinä sen kummempaa.

• Tykkää
En minäkään ymmärrä, miksi pitäisi samaan aikaan katsoa telkkaria ja leikkiä. Telkkari vaan turhaan häiritsee leikkejä. Kyllä meilläkin lapsi usein pienenä jätti lastenohjelman katselun kesken ja alkoikin leikkimään jotain. Se oli tietysti aivan ok, mutta sittenhän sen telkkarin voi hyvin sammuttaa. Eihän lapsi sitä edes huomannut, saati asiasta valittanut, kun kerran ei sitä telkkaria enää katsonut.

No meillä neliöitä 69 ja lapsilla molemmilla (2v ja 7v) omat sievät huoneet ja äiti pitää nätisti sisustetun olkkarin siistinä ;)

Niin, eli teillä on 10 neliötä enemmän + vielä esikoinen on huomattavasti isompi. Laitanko mä tuon alle vuosikkaan myös omaan huoneeseen puuhailemaan sievästi? Olisko sitten hyvä?

Huh, eipä kuulosta siltä että se sievyys tuo elämään mitään kovin kummoista lisäarvoa. Mieluummin yhdessäoloa ja leluista sotkuinen olkkari.

Meillä on lapsella oma pieni huone jossa viihtyy, mutta usein kyllä tuo lelujaan myös olohuoneen puolelle. En mä osaa siitä häiriintyä. Tämä on lapsenkin koti.

Mies hermostuu lapsen lelujen sijainnista vain kun alkaa imuroimaan. Mies kun on saanut kerättyä lelut huoneeseen niin muksu kantaa niitä takaisin :D

[QUOTE="a p";30779773]Niin, eli teillä on 10 neliötä enemmän + vielä esikoinen on huomattavasti isompi. Laitanko mä tuon alle vuosikkaan myös omaan huoneeseen puuhailemaan sievästi? Olisko sitten hyvä?

Huh, eipä kuulosta siltä että se sievyys tuo elämään mitään kovin kummoista lisäarvoa. Mieluummin yhdessäoloa ja leluista sotkuinen olkkari.[/QUOTE]

Ei, vaan lasten kanssa leikitään niissä lastenhuoneissa. Olkkarissa katsellaan telkkaria, luetaan satuja sohvalla löhöten jne. Ilman leluja olkkarissa siellä voi viettää mukavaa aikaa muutenkin.

Ja aikaisemmin meilläkin oli 57neliötä. Lapsilla yhteinen huone jossa nukkuivat ja leikkivät.

Ei se epäsiistiä, jos on leluja ja leikkejä olkkarissa :O minä olen vähän niposiisti välillä, mutta se vaan tarkottaa sitä, että nukkumaan mennessä pitää lelujen ja majojen olla pois olkkarista ;)

• Tykkää

Yhteistyössä