Mies lähti? Mielipiteitä kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-vaimoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ihminen ei osaa vaatia itselleen ansaitsemaansa kohtelua, on turha odottaa, että kukaan häntä niin kohtelisi. Melkeimpä kaikki meistä kävelevät niiden yli, jotka sen sallivat. Ihmisen luonto on sellainen. Sinun on turha edes ajatella uutta suhdetta, mikäli et kykene itse muuttumaan, koska seuraavakin mies tulee kohtelemaan sinua aivan samalla tavalla.

Lähdet reissuun. Miehes peruu hotellit, että voi vahtia menojasi, kun tietää, että jäät kotiin. Älä kerro miehelles mihin menette, Sovi vaikka tuttujen/sukulaisten kanssa tapaamisia sellaisiin paikkoihin, jossa et usko selviytyväsi yksin. Onhan huvipuistoissa monia laitteita joihin lapset voivat mennä kahdestaan ja luonon vesissä uiminenkin varmasti riittää heille. Ajele aamupäivällä niin on vähemmän liikennettä ja ilman kiirettä, jos äät kotiinn niin teet just ku miehes haluaa, eli tietää missä nysvit lasten kanssa ja hän voi rauhassa hurvitella siellä mikä voitti perheloman. Taitaa miehelle tulla pupupöksyyn, kun huomaa, että olette jossain, mutta hän ei tiedä missä...

Jos en pyydä anteeksi, ovat asiat vain huonommin. Kokeiltu on. Tuolla yrittämisellä on sentään joskus tullut sovinto. Odottamalla ei koskaan.

En tanssi mieheni pillin mukaan aina, mutta riitatilanteissa se menee aina siihen.

Mieheni ottaa mut huomioon omalla tavallaan. En voi häntä siitä syyttää. En olisi nyt saanut pyytää mitään, koska hän on mielestään tehnyt jo parhaansa. Hän voi olla oikeassa ja siksi pyysinkin anteeksi. En tiedä mitä olisin voinut tehdä enemmän.

ap

Miksi tanssit miehen pillin mukaan? Oletko sinä muka aina väärässä ja hän aina oikeassa riitatilanteessa? Ei ihmekään, että miehesi hilluu miten sattuu, kun ei hänen tarvitse mitään pyytää anteeksi, saa tulla ja mennä ilman seurauksia lahjojen saatellessa hänet omille teilleen. Ei mitään vastuuta omasta käytöksestään. Mikäs siinä on rehvastellessa.

Jos ihminen ei osaa vaatia itselleen ansaitsemaansa kohtelua, on turha odottaa, että kukaan häntä niin kohtelisi. Melkeimpä kaikki meistä kävelevät niiden yli, jotka sen sallivat. Ihmisen luonto on sellainen. Sinun on turha edes ajatella uutta suhdetta, mikäli et kykene itse muuttumaan, koska seuraavakin mies tulee kohtelemaan sinua aivan samalla tavalla.

Ei pidä paikkaansa. Väkivalta, henkinen, fyysinen, seksuaalinen, mikä tahansa, ei ole koskaan uhrin vika. Väkivalllan tekijä on itse vastuussa teoistaan. Uhri ei aiheuta väkivaltaa jollakin luonteenpiirteellään tai käytöksellään.

Jotkut ihmiset ovat toki väkivaltaisia, mutta ei "toisen yli kävely" ole mikään ihmisen lajotyypillinen ominaisuus.

Ja heitetään vielä oma kokemus tähän: vuosia elin henkisesti väkivaltaisen miehen kanssa, temppunsa sairastuttivat minut vakavasti. En ollut vielä toipunut tavatessani nykyisen puolisoni.. joten teoriasi mukaan hänen olisi tullut jatkaa samaa polkemista? No ei, hän tuki minua paranemisessani ja ymmärsi, miksi välillä käyttäydyin "kummallisesti", kannusti kaikin tavoin ja oli suurena apuna kun etsin itselleni terapiaa jne. Nyt, vuosien jälkeen, olen ok :)

[QUOTE="Lissu";26794978]Miehesi kuulostaa henkisesti tasolla hemmotellulta teini-ikäiseltä, joka yrittää vetää jotain tosimies perheenpää -roolia. Mä en oikeasti kauaa tuollaista katselisi.[/QUOTE]

Siis henkisellä tasolla.

Oisko sulla joku kaveri, joka lähtisi teidän mukaan reissuun? Olisi varmaan ihan aiheellista sunkin ottaa etäisyyttä asiaan, usein asiat selkiintyy kun niitä ei koko ajan vatvo. Ymmärrän kyllä että tilanne on harmittava, mutta pidä pää kylmänä. Mies saattaa alkaa katsomaan sinua uusin silmin, jos nyt toimit tavalla joka poikkeaa tavanomaisesta, eli ota itsekin etäisyyttä.

Oikeasti NAINEN RYHDISTÄYDY!!!! Oot niin tossun alla kuin voi vaan ihminen olla! Vaikka mitä muuta selittäisit, niin tossun alla olet. Aukaise silmät nyt ihmeessä! Ja todellakin, jos ois mun ukko niin vaihtoon ois menny jo aikoja sitten!

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Alkuperäinen kirjoittaja voi kökkö noita miehiä;26794997:
Oisko sulla joku kaveri, joka lähtisi teidän mukaan reissuun? Olisi varmaan ihan aiheellista sunkin ottaa etäisyyttä asiaan, usein asiat selkiintyy kun niitä ei koko ajan vatvo. Ymmärrän kyllä että tilanne on harmittava, mutta pidä pää kylmänä. Mies saattaa alkaa katsomaan sinua uusin silmin, jos nyt toimit tavalla joka poikkeaa tavanomaisesta, eli ota itsekin etäisyyttä.

Ei valitettavasti ole kaveria, jolla ei olisi omia lapsia hoidettavana.
Itse uskon, että mies haluaakin että lähden reissuun lasten kanssa. Alkoi vaan pelottamaan, että se ilmestyy yhtäkkiä paikalle, kun tietää missä olen.

Mun sukulaiset asuu kaikki etelä-suomessa, miehen suku pohjoisempana, jonne siis reissu olis suuntautunut.

Mies sanoi että haluaa nyt nauttia lomasta, kun sitä on vielä jäljellä. Mulle tuli olo, että se koitti väkisin ylläpitää riitaa, jotta pääsis lähtemään.

Mulla on niin paha olla että oksettaa. Lapset vaistoaa tilanteen ja näen että heilläkin on paha olla. En ole kovin hyvä peittelemään tunteita.

ap

Eli sä saat elää jatkuvassa pelossa ettet vaan millään suututa miestä ja valmiiksi pyydellä kaikkea mahdollista anteeksi? Ja mies voi napsahtaa ihan mistä vaan ja sen seurauksella lähteä kävelemään ja pilata koko perheen loman ja reissut? Ja miestä ei haittaa vaikka tietää miten huonosti kohtelee vaimoaan ja lapsiaan eikä lastenkaan pahaolo miestä hetkauta?

Ja sä haluat ihan välttämättä pitää tuollaisesta miehestä kynsin ja hampain kiinni? Ja tuollainen kuva parisuhteesta on sun mielestä hyvä esimerkki lapsille ja tavoittelemisen arvoista heillekin tulevaisuudessa?

Tuo on kyllä aika paskamaista, että sillä välin kun sinä ja lapset olette kaupassa, niin hän vaan lähtee yks kaks nauttimaan lomastaan. Aivan varmasti tuntuu pahalta. Empatiat ja sympatiat sinne! Miehen käytös, olkoon syy riitoihin mikä tahansa, on ala-arvoista, ei noin tehdä. Naimissa ja lapset niin jotain rotia prkl.

Onko mies ennen käyttäytynyt yhtään tuohon suuntaan, vai ollut aina ihanne-isä ja aviomies? Onko tää nyt ihan uus juttu miehen puolelta?

Eli sä saat elää jatkuvassa pelossa ettet vaan millään suututa miestä ja valmiiksi pyydellä kaikkea mahdollista anteeksi? Ja mies voi napsahtaa ihan mistä vaan ja sen seurauksella lähteä kävelemään ja pilata koko perheen loman ja reissut? Ja miestä ei haittaa vaikka tietää miten huonosti kohtelee vaimoaan ja lapsiaan eikä lastenkaan pahaolo miestä hetkauta?

Ja sä haluat ihan välttämättä pitää tuollaisesta miehestä kynsin ja hampain kiinni? Ja tuollainen kuva parisuhteesta on sun mielestä hyvä esimerkki lapsille ja tavoittelemisen arvoista heillekin tulevaisuudessa?

Juuri näin. Mietipä millaisen mallin annat lapsillesi.

Mies näkee tilanteen niin, että minä olen pilannut reissun käyttäytymällä väärin.
Ei mies kohtele mua pääsääntöisesti huonosti. Hän on vain hyvin herkkä itseensä kohdistuvaan kritiikkiin. Hän myös ymmärtää asiat helposti kritiikiksi ja syyttelyksi. Kuten juuri tuon "haluaisin että halaat mua"-jutun. En missään nimessä väitä etten tekisi virheitä, mutta pyydän niitä anteeksi kyllä. Mun anteeksipyynnöissä on vaan aina joku vika: väärä äänensävy tai ilme, väärään aikaan tms.Tästä syystä mies on päättänyt ettei mun anteeksipyynnöt merkitse mitään.

Tällä hetkellä tuntuu vaan pahalta lasten vuoksi, koska en pysty olemaan nyt heille niin hyvä äiti kuin pitäisi.

ap

[QUOTE="Jaa-a";26795121]Tuo on kyllä aika paskamaista, että sillä välin kun sinä ja lapset olette kaupassa, niin hän vaan lähtee yks kaks nauttimaan lomastaan. Aivan varmasti tuntuu pahalta. Empatiat ja sympatiat sinne! Miehen käytös, olkoon syy riitoihin mikä tahansa, on ala-arvoista, ei noin tehdä. Naimissa ja lapset niin jotain rotia prkl.

Onko mies ennen käyttäytynyt yhtään tuohon suuntaan, vai ollut aina ihanne-isä ja aviomies? Onko tää nyt ihan uus juttu miehen puolelta?[/QUOTE]

Vihaisena mies voi tehdä mitä vaan. On perunut yhteisiä menoja ennenkin. Oikeuttaa sen sillä että minä olen saanut hänet käyttäytymään niin ja olen siis syyllinen suunnitelmien peruuntumiseen.

ap

Ihan turhaa auttaa ap:tä. Hän on alistuja eikä muutu. Miksi ihmeessä pitäisi miettiä enää mitään sen ukon puolesta? Sun pitää ap ottaa oma elämäsi haltuun ja alkaa ajattelemaan tekojasi ominasi eikä miten mies niihin reagoi.

Vihaisena mies voi tehdä mitä vaan. On perunut yhteisiä menoja ennenkin. Oikeuttaa sen sillä että minä olen saanut hänet käyttäytymään niin ja olen siis syyllinen suunnitelmien peruuntumiseen.

ap

Jos ihminen on sellainen, että syy on aina muissa, eikä koskaan hänessä itsessään, niin sittenhän hän on sellainen. Se on ihan sama mitä sä teet tai sanot, kun toinen kerran on sitä mieltä.

Kyllä ihmisen käytös johtuu ihan siitä ihmisestä itsestään, kukaan ei pakota tekemään mitään, vaan kaikki käytös on valintakysymyksiä, ja ne lähtee itsestä liikkeelle.

ap

Eikö tällainen käytös vaivaa sinua mitenkään? Ymmärrätkö, että tällainen käytös on väärin vai uskotko, että tosiaankin olet syyllinen miehen käytökseen? Et ole kertaakaan ketjussa kommentoinut miehesi käytöstä. Miksi et?

Yhteistyössä