Mies kilahti kun en suostu laittamaan hametta päälle

  • Viestiketjun aloittaja vierastaja
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Minunkaan mielestäni ei ole niin justiinsa.
Jos Britney Spears mammansa kanssa menee tällaisissa asuissa ympäri kaupunkia kun paparazit kuvaa niin kai minä voin pitää samanlaista asua kotona epävirallisessa sukulaistapaamisessa?
http://img2.timeinc.net/people/i/2004/04/features/magstories/041004/spears1.jpg
Ai, no jos Brtinikin tollain tekee niin kyllähän nyt SINÄkin voit.

Mä kato luulin että puhuttiin ihan meistä tavallisista ihmisistä, mutta joo, ei tää päde suhun eikä Britniin.

Minkä helvetin takia kaupungilla käyminen on jotenkin virallisempaa ja pukeutumista vaativampaa kun miehen perheen kylään tulo?
 
Kotiäiti
...ja minä kun olen kuvitellut olevani kulahtanut kotiäiti, koska hengailen lasten kanssa päivisin kotona HM (tms.) velourpuku päällä. Ikinä ei tulisi mieleenkään ottaa vieraita vastaan sellaisessa asussa! Että ehkä en sittenkään ole ihan kulahtanut, jos se monen muun mielestä on ihan "julkiseksi" asuksi soveltuva kokonaisuus. :)
 
Täytyy nyt tunnustaa, etten omista oloasua. Ilmeisesti en ole sitten vielä kunnolla sisäistänyt tätä kotiäitiyttäni? Verkkareita käytän silloin, kun urheilen. Muuten pyörin kotona yleensä siistit farkut ja neule päällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vierastaja:
Minunkaan mielestäni ei ole niin justiinsa.
Jos Britney Spears mammansa kanssa menee tällaisissa asuissa ympäri kaupunkia kun paparazit kuvaa niin kai minä voin pitää samanlaista asua kotona epävirallisessa sukulaistapaamisessa?
http://img2.timeinc.net/people/i/2004/04/features/magstories/041004/spears1.jpg
Ai, no jos Brtinikin tollain tekee niin kyllähän nyt SINÄkin voit.

Mä kato luulin että puhuttiin ihan meistä tavallisista ihmisistä, mutta joo, ei tää päde suhun eikä Britniin.

Minkä helvetin takia kaupungilla käyminen on jotenkin virallisempaa ja pukeutumista vaativampaa kun miehen perheen kylään tulo?
Perhe on perhettä ja mun mielestä perheen seurassa pitää saada olla oma itsensä oloasuineen kaikkineen :D Vai pitääkö niille antaa joku kuva kiiltokuvaelämästä, ennen vierailua puunataan joka nurkka ja lapset istutetaan sohvannurkkaan, itse ollaan hameet päällä ja kravatit kaulassa että näin meillä normaalistikin?

Musta olisi ahdistavaa semmonen. Ehkä ap:lta ei ollut paras valinta tuo Briituun vertaus mutta so? Kukin tyylillään :saint:
 
kotiäiti
Istafra: Äskeinen kotiäiti vastaa:
Farkut ja neulepaita mullakin oli alkuun "kotiasuna", kunnes tämä kolmas vauva (meillä kolme alle 3-vuotiasta) osoittautui aivan valtavaksi pulauttelijaksi. Velourpuvut on halpoja, kestävät hyvin pesua ja ne saa pestä 60 asteessa - tuon pulauttelijan kanssa kun näitä kotiasuja menee jopa viisi päivässä pesuun! Olen siis mielummin puhtaissa vaatteissa kuin "hienommissa" likaisissa vaatteissa - useimmat neulepaidat ainakaan ei kestäisi tällaista pesutahtia nimittäin. Verkkareita en minäkään kotona käytä, ne on liian "rytkyn" tuntuisia. Muuten olen kyllä tykästynyt velourpukuun yli farkkujen kotiasuna, noiden kolmen pikkuisen kanssa kun tulee tuolla lattialla rymyttyä aika paljon, niin onhan nämä tosi paljon notkeammat ja mukavammat päällä kuin farkut. :)
 
hmm
mä en antas miehen päättää mitä puen päälle, enemmän se sua alistaa ettet sais ite vaatteitakaan valita. mä voisin itse valita hameen jos vieraita tulis, mutta jos mua käskettäs laittaa hame niin kiusallakaan en laittas. sano miehelle että sinä vaihdat mekon kun hän hakee puvun ja kravatin päälleen.

tai voisin tehdä kuten joku ehdotti, laittaa minikokoisen hameen ja korot, ja passuuttaa miestä kun ei näillä koroilla oikein voi tehdä... tosin, tuohon kokonaistilanteeseen ei kyllä auttas yhtään, vaan asioista pitäs puhua ja miettii miks mies on muuttunut, kireä jne.
 
vieras
Mitä hemmetin väliä sillä on mitä on päällä kun vieraita tulee, pääasia et on siistit vaatteet ja ite viihtyy. Minä elän sanonnan mukaan: "talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan". Ja tuollanen mies menis hyvin nopiaa kiertoon.
 
vieras
En nyt ota kantaa ap:n asiaan, mutta minua hieman häiritsee kun jotkut kommentoivat siihen malliin, etteivät ikinä missään olosuhteissa suostu mihinkään miehen ehdotuksiin, koska se olisi alistamista. Ettekö te itse sitten ehdottele miehelle, mitä hän voisi laittaa päälleen?

Jotkut tuntuvat aivan vainoharhaisina kyttäävän, että koska se mies alkaa alistaa ja koska ollaan tossun alla. Kyllä meillä ainakin ihan avoimesti ehdotellaan toiselle ulkonäköön liittyviä asioita, enkä ole sellaisesta loukkaantunut, varsinkin kun miehelläni on hyvä maku ja pitää samanlaisista jutuista kuin minä itse.
 

Yhteistyössä