Mies, joka ei tee muut ku just omat "työhommansa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyny vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsyny vaimo

Vieras
Grr...taas tääl raivoan lasteni kanssa kotona. Aina jää ton miehen kanssa hommat mulle. Sil oma yritys, koitan tukea häntä siinä, tekee todella pitkiä päiviä välillä mut täytys muistaa et on perhekin olemassa ja omakotitalo joka kaipaa myös "hommien" tekijää.

Niinpäs, aina jää kaikki mulle, ja taas tänää itkeny sellaset kiukkuitkut ettäh!!! Ensin maalis-huhtikuun ajan pyytelin et leikkais kuusiaidan, koska, ensiksi, mä olen raskaana, (alkoi supisteleen joka kerta ja selkä niin kipee et hammasta purren sai noustua leikkuun jälkeen) pituutta 157 cm, (en tahtonu yltää edes pikkuisen telineen kanssa, jonka ihte jouduin tekeen lankuista *ku ensin olin miljoonat kerrat pyytäny et mies tekis jonnilaisen edes mulle*) ja niin, mul hartia ja niskavaivoja muutenkin, mutta ei, jäi koko aidan leikkuu mulle. Noh, sit oli remonttiaika, kattolaudat täytyi irroittaa, jep, kuka ne irroitti ku mä ja taas sit itkin selkä ja hartiakipuja ja pyörtyilin ku pääsivät niin jumiin, sit lapsen pyörään olen pyytäny maaliskuusta asti että ostas uuden sisäkumin, koska mä en tajuu niistä mitää, ei vain ostanut, joten mä täs 3 viikkoa sitten ostin ja siit asti pyydelly et hän laittaisi paikoilleen, VAAN EI!!!! Tänää sit ihte koitin tuol pihalla varmaan sen 40 minsaa, mut ku ei vain voimat riittäny tunkea kumia sen päälykumin alle ja niin tuli taas itku niin lapselle ku äidille, äidille kylläkin pelkästä kiukusta ja vihasta.

Onko muil tollasta, et mies jättää kaikki "raskaammatkin" työt naiselleen. Mä alan olla niin kypsyny tähän touhuun. Tuntuu etten enää jaksa, koska niin on ollut koko tämän 7 yhteisen vuoden ajan. Halkojen teko jää minulle, niiden pinoominen, pihatyöt, nurmikonleikkuut, kasvimaan kääntämiset jne.

Ei jaksa!!!!

Jätäpä tekemättä osa semmoisista hommista, joiden seuraukset mieskin huomaa. Typerää kostomeinikiä ehkä, mutta meillä ukko oppi muistamaan, että hän kantaa puut ja lämmittää talon, kun ei suihkusta irronnutkaan lämmintä vettä. Oman tukkani pesin perinteisesti soikossa ne pari päivää, kun vesi varaajassa jäähtyi. Samoin sapuskaa ei irronnut, kun en "ehtinyt tehdä", kun olin tehnyt semmoisia hommia mitä piti tehdä kaksin. Äkkiä oppi, ei tarvitse muistuttaa ja ruinata.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Jätäpä tekemättä osa semmoisista hommista, joiden seuraukset mieskin huomaa. Typerää kostomeinikiä ehkä, mutta meillä ukko oppi muistamaan, että hän kantaa puut ja lämmittää talon, kun ei suihkusta irronnutkaan lämmintä vettä. Oman tukkani pesin perinteisesti soikossa ne pari päivää, kun vesi varaajassa jäähtyi. Samoin sapuskaa ei irronnut, kun en "ehtinyt tehdä", kun olin tehnyt semmoisia hommia mitä piti tehdä kaksin. Äkkiä oppi, ei tarvitse muistuttaa ja ruinata.

Peesi! Jospa oppisi sinunkin miehesi! Lykkyä tykö!

Palkkaapa nyt ihminen tekemään noita hommia, ja pyöräliikeet laittaa ne kumitkin päälle eikä itselle tule yhtään hiki. Luulisi että ukkosi tajuaa mikä on homman nimi kun kotona alkaa hommia tehdä sellainen Palkattu Aviomies vai millä nimellä ne olikaan.

Muuttakaa kerrostaloon? =)

Voit myös tommoset pyörjutut ym teetättää ammattilaisella. Jätä vaikka vihjeeksi lasku pöydälle. Sitä ennen toki olet nätisti pyytänyt, josko laittais.

No, meillon vähän samaa. Leikkasin viime kesänä nurtsin viimesilläni raskaana koko kesän. Mies sano, että ei sitä haittaa vaikka nurtsi on pitkä ja "sähän tykkäät nurmikon leikkuusta". Juu, niin tykkäänkin, mutten viimesilläni raskaana. Ja pahinta oli, että mies oli lomilla....

Minä olen muuten aikanaan omalle ukolleni sanonut myös, että pistäpä antaen rahaa. Tottakai hän ihmetteli, miksi. Vastaukseksi kerroin: "Tilaan antenniliikkeestä miehen laittamaan antennin katolla kuntoon, kun sinä et sitä muista tehdä". Puolitoista vuorokautta myöhemmin telkkariin ilmestyi kanavakaupalla ohjelmaa, eikä tarvittu antennimiestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, meillon vähän samaa. Leikkasin viime kesänä nurtsin viimesilläni raskaana koko kesän. Mies sano, että ei sitä haittaa vaikka nurtsi on pitkä ja "sähän tykkäät nurmikon leikkuusta". Juu, niin tykkäänkin, mutten viimesilläni raskaana. Ja pahinta oli, että mies oli lomilla....

Eikö tuo ole nyt liian marttyyrimeininkiä jo?

MULLA ON TUOLLANEN UKKO!!! muita auttaa heti kun ne pyytää,mut kotona ei tee mitään.omat jälkensä saattaa siivota,jos pyydän,mut ei koske mihinkään mitä mulla tai lapsella on jääny puolimatkaan...tiskikoneen jos tyhjentää,niin likasia ei laita tilalle...
Esim.pihavalot eka muuttovuonna osti,toisena vuonna laitto seinälle,kolmantena vuonna pyysi tutultaan sähköjen veto vinkkejä,nyt on neljäs vuosi,joten jokohan vetäis johdot,viidentenä varmaan ostaa lamput ja kuudentena sytytää ne :))))

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö tuo ole nyt liian marttyyrimeininkiä jo?

Joo varmaan, mutta enemmän oisin stressannu siitä, että piha rotkottaa miten sattuu. Ja yritin, et ois tajunnu jotain kun mä maha pystyssä leikkaan, mut ei....

kans teen just mitä pakko, ukon kuuluu tehä hommat kotihommat sun muut, lasta hoidan ja hänen ja omat sotkuni siivoan. Naiset ollut niin kauan nyrkin ja hellan välissä ja ukko sohvalla että nyt on aika kääntää homma toisinpäin. Ei vielä ole tasa-arvon aika. Ensin täytyy naisen olla se joka kattoo kun ukko tekee kotihommat. Ja sitten joskus vasta on tasa-arvon aika. Naisia poljettu liikaa tossun alle. Meillä se on loppu ei onnistu. Jos ukko ei tykkää asetelmasta saa häipyä.

Tilaa Aviomiespalvelusta mies tekemään töitä sulle kaveriksi... Ja ole kuin naantalin aurinko kun isäntä kotiutuu ja kehu kuin oli pätevä mies ;) Jospas se sais kolkuttelua aikaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
MULLA ON TUOLLANEN UKKO!!! muita auttaa heti kun ne pyytää,mut kotona ei tee mitään.omat jälkensä saattaa siivota,jos pyydän,mut ei koske mihinkään mitä mulla tai lapsella on jääny puolimatkaan...tiskikoneen jos tyhjentää,niin likasia ei laita tilalle...
Esim.pihavalot eka muuttovuonna osti,toisena vuonna laitto seinälle,kolmantena vuonna pyysi tutultaan sähköjen veto vinkkejä,nyt on neljäs vuosi,joten jokohan vetäis johdot,viidentenä varmaan ostaa lamput ja kuudentena sytytää ne :))))

Kuulostaa nii omalta mieheltä, tosin, että mä ostin ulkovalot kun hää ei ostanu vaiks kui pyysin, se asensi seuraavana vuonna jne......

=) Mä tykkäsinkin asua rivaris, vuokralla, mut ku mies tahtoi oman!!!! Ku siel voi tallis touhuta omia töitään. NIinpä niin!!!!
Itseasias, taidan jättää KAIKKI kotihommat yms. tekemättä, alkaa kahtoa et mitä mies sanoo kun mitää ei tapahdu, ei tule puita sisään, ja annan pihan olla ku kaatopaikka. Samoten ku mies tahtoi kivetyksen talon reunaan. Halus ihte luonnosta hakee kivet. Heh, juuri näin. Mä hain nelisen vuotta sitten ne kun olin raskaana, kantelin peräkärryyn ja toin kotiin ja asettelin talon viereen. Mies vain hoki et hää laittaa ku kerkee, kunnes se kesä oli syksyssä ja mä tein ton homman.

Lapsetkin usein hokee että on pettyneitä isiin ku ei koskaa tee heidän kanssaa mitää. Kuten kokoa tai rakenna keinua. SItä hinkuivat kauan, koitin uhkailla et käyn ostaan sellasen, nii mies siirsi tililtäni rahat omalleen jne...joten mä sit tein keinun pihamaalle.

Kiitti immeiset =) te ootta ihania. Tuli hyviä vinkkei.

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
Tilaa Aviomiespalvelusta mies tekemään töitä sulle kaveriksi... Ja ole kuin naantalin aurinko kun isäntä kotiutuu ja kehu kuin oli pätevä mies ;) Jospas se sais kolkuttelua aikaan :D

Jep, totakin olen uhannut nii hän sanoo et jos sen teen nii sitten hää lähtee. Toisaalta helpottaskin ihtee, mut toisaalta, lapset rakastaa isäänsä ja kai mäkin tota "kuspäätä" rakastan, mut tollasta käytöstä en vain jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja mites:

Jep, aina löytyy joku joka tahtoo auttaa.. ;) Jospa se omas heräis todellisuuteen eikä pitäis itsestäänselvyytenä enään. :)

Miksi te naiset paapotte tuollaisia ukkoja? Mikä niissä on sitten niin ihanaa että olette kotiorjia? Miten lapsellisia ja vastuuttomia miehiä teillä on jotka eivät halua/jaksa/viitsi auttaa?
Onneks mulla ei tuollaista riippaa ole, vaan tasavertainen kumppani.

Alkuperäinen kirjoittaja no johan on:
palkkaa joku tekeen ne hommat ja laita laskut ukkos käteen!!!!!!!!! tai jätä tekemättä, koska ukko huomaa että aita rehottaa ja katto vuotaa...

Arvaa vain kui tekis mieli tehhä toi!!! Hän aina hokee et hällä on oikeus siihen ja siihen ku tuo rahan taloon. Ja hän ihte tahtoo et hoidan lapset kotona, ja mä tykkäisinkin siit hommasta, mutta......

aidasta puheen ollen. Kaks vuotta pyysin et kahdelle sivulle tehtäs aita, koska meil koiria ja mies raivos ku ne joskus karkas. Noh noh... =) viimekesänä mä hain laudat ja aloin elementtien tekoon. Voin sanoo että se on raskasta. Heh, ehkä hankin vähän ihteeni mieshormooneja joilla kasvatan ihteeni ja saan isot ja voimakkaat lihakset ja teen ne miesten työt!!! *tsoukki tsoukkina* =)

Ehkäpä hivenen marttyyriasennettakin ap:lla. Jätä hyvä nainen tekemättä ne hommat joita et jaksa ja tosiaan käytä ammattilaisten palveluja, esim pyöräjutussa. Ei kai se mies edes huomaa et jokin homma on tekemättä jos toinen sen kummiskin tekee. Jätät halot hakkaamatta ja pinoamatta, siinähän äijä sit ihmettelee kun ois haloille tarvista et miks niitä ei ole tehty. Turha itseään loppuun polttaa toisen saamattomuuden vuoksi.

heh,meillä kans mies itse halus muuttaa omakotitaloon...vuokralla kun asuimme,niin sanoi että sitk kun on oma talo niin hän tekee kaikkea mahdollista siellä,remontoi jne...juu,kauankohan me tässä sit asutaan,et rupeaa tapahtuun...oon pari kertaa ehdottanu et muutetaan vuokralle tai rivariin...
Mulla on näitä miehen töitä edessä tänä kesänä,esim.piha-altaan valu...hih,ja meillä remontit ei alkas muuten,mut mä olen pari kertaa pompannu kesken illan sohvalta ja alkanu repiin tapetteja seiniltä ja ilmottanu et meillä alko muuten nyt tapettejen vaihto:)))

otsikon perusteella jo tiesi, ettei tää mitään hyvää voi olla. Mistä kummasta te tollasia miehiä löydätte ja puolisoksenne valitsette? Ei vaan mee mun järkeen, että tollasten kanssa lapsiakin hankitaan.

No, meitä on kai naisiakin moneen junaan. Toiset tykkää hoitaa itse kaikki hommat. Mutta sitten ei kannata marttyyriasenteelle alkaa. Ja ap hyvä, ajattele sitä vauvaa!!!

Kuinkahan moni mies muuten oikeasti lähtee, kun aika monessa ketjussa ukot uhkaavat jättää milloin mistäkin syystä - kun ei asiat meinaa mennä oman mielen mukaan? Mulla oli kanssa niin kauhea väsymys välillä, että oikeasti ajattelin, että olispa edes miehen sotkujen verran vähemmän työtä, kun kenkäisis sen pellolle.

Oikeasti en kyllä olisi varmaan potkaissut, mutta joskus saa virtaa siitä, että ajattelee vähän ilkeitä... Ei siitä taida olla kuin vuosi, kun olin aivan itkun partaalla koko ajan, mutta pieni lakko kotihommissa toimi tosiaan ihmeen hyvin. Ihmettelen vieläkin joka kerta, kun roskis tyhjenee pyytämättä, talo lämpiää, jopa pihanurmikon mies istutti viime viikolla.

Kyllä toki edelleen imurihommat lankeaa aina mulle ja on makkarankuoret keittiön pöydällä, mutta kummasti vähäkin apu virkistää, niin ettei maailma kaadukaan niihin makkarankuoriin enää.

Meillä kans ukko jurnutti kun piti hommia kotona tehdä... Kysyinkin, että miltä susta tuntus, jos mä oisin töissä ja sinä kotona, niin kun mä tulisin kotio, niin söisin ja painusin tietsikalle ja sohvalle löhöömään... :( Enkä rikkaa ristiin laittas. Ei kuulemma hyvälle kuulostanut!! :D

Jätin siis keittiössä tiskit altaaseen, pesin harvemmin hänen pyykkiään, imuria en paljo kaapista ulkoiluttanut jnejne...
Aukenipa ukollai silmät... Nykyään kehuu olevansa erikoistunut tiskikoneen täyttäjä ja tyhjentäjä, hoitaa mielellään lapsia mm. nukuttaa ja ulkoiluttaa heitä ja mä saan rauhassa esim. imuroida (se on luxusta ) :D
Miestä pitää vissiin kouluttaa rankimman kautta, ennen kuin menee jakeluun..
:D

Yhteistyössä