Mies, joka ei tee muut ku just omat "työhommansa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyny vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm..:
Ehkäpä hivenen marttyyriasennettakin ap:lla. Jätä hyvä nainen tekemättä ne hommat joita et jaksa ja tosiaan käytä ammattilaisten palveluja, esim pyöräjutussa. Ei kai se mies edes huomaa et jokin homma on tekemättä jos toinen sen kummiskin tekee. Jätät halot hakkaamatta ja pinoamatta, siinähän äijä sit ihmettelee kun ois haloille tarvista et miks niitä ei ole tehty. Turha itseään loppuun polttaa toisen saamattomuuden vuoksi.

Juu ja sit saan niskaani kauheet haukut, ku olen tuhlannu rahaa johkin, jonka hänkin olis tehny, mut tosiaan ku noit hommia aina tarpeeks odottaa, ei enää jaksa. Jos jotai asiaa esim. on vuoden toitottanu niin, tai jos oikeasti alkaa talvel olla talos KYLMÄ, mut ku mies tekee nii paljon töitä ettei paljon kotona aikaa aina vietä, niin pakko ne on ihte ne puut hakata ja kannella sisään jne, koska mul on lapset kuiten tääl, enkä tahdo niitkin palelluttaa, ku talo lämmitetää puilla. =) Mut jospas sitä lähtis miehen vaihtoon. Ei vaan vies miehen jonnekin "aviomieskurssille" =D =D

Auttaisko kunnon aikuismainen keskustelu ja vaikka lista jääkaapin oveen mitä pitää tehdä ja milloin (kummankin). Meillä pelittää kun mies tietää että esim. pe se kurkkaa pyykkikoriin ja ti keittiö, tiskit ruoka yms. kotihommat hoituu. Viikosta toiseen :) Mutta muista että et pese sitä pyykkikoria tyhjäksi alkuviikosta ja jätä vaikka alkuun sinne sen omia pyykkejä enemmän niin jos homma ei toimi olkoon ilman vaatteita. Aviomiespalvelua mäkin kannatan raskaisiin töihin.

Kuulkaa se on ihan oma moka jos on semmoinen äljäke tullut valittua ettei mitään tee! Tuskin on alkujaankaan tehnyt, tuskin äkkiseltään lopettanut hommien teon. Mulle on täysin vieras ajatus että mies laistaisi hommista, se on SELVIÖ että yhdessä tehdään ja jaetaan. Ja ihme-marttyyreita nää naiset! :O Ja mua suorastaan oksettaa tuo miten akat puhuu miesten kouluttamisesta ja koulimisesta?! Voi hyvä jumala. Miestä ei mielestäni kouluteta, ja kannattas ottaa sellainen normaali heti alkuun kun lapsiakin meinaa tehdä.

Ap lähtee syysviimoilla viikoksi lasten kanssa mummolaan, mies kotiin viihtymään viileässä. Kyllä se lämmitystarve syntyy hänellekin.

Joku tuossa kummasteli, mistä näitä miehiä tulee. Mun oma osasi alun perin jopa tiskata yms. Kai mulla oli omaa näytön tarvetta, että pärjään. (pikkuinen oli kyllä huushollikin, 10 min ja se oli puhdas.) Ukko puolestaan kokeili olla "kotimacho", jonka ei tarvinne kuin käydä töissä ja kavereilla. Homma lipsui vähän huomaamatta hyppysistä. Oman talon rakentaminen ja isompi siivoamisen tarve herättelivät vasta tilanteeseen.

Homman avain oli siinä, että tiesin, mikä mies tuolla kuoren alla piilee, tarvi vain vähän potkia rappauksia ympäriltä. Mitään synnynnäistä peruslaiskiaista en olisi alun perin ottanutkaan.

ei ole kyse että asiat pitäis mennä naisen mukaan ,vaan että vaikka mies töissä niin hommia on himmassakin.me meinatiin erote ton asian takia,ei se martyyria ole jos pakosta joutuu oleen yksinhuoltaja vaikka se muka mies onkiin ,yöks kuulostipa katkeralta mutta en ole katkera.meillä erityislapsi ja toinen syntyi kun 1 oli 2 se oli oma valintani ja olen aina ollut lapsistani onnellinen siksi vaadin mieheltänikin lastensa kanssa olemista ,tiedän että hän kuminkin on hyvä isä.voimia muille niin mieheni siis yrittäjänä..

Alkuperäinen kirjoittaja Viima:
Auttaisko kunnon aikuismainen keskustelu ja vaikka lista jääkaapin oveen mitä pitää tehdä ja milloin (kummankin). Meillä pelittää kun mies tietää että esim. pe se kurkkaa pyykkikoriin ja ti keittiö, tiskit ruoka yms. kotihommat hoituu. Viikosta toiseen :) Mutta muista että et pese sitä pyykkikoria tyhjäksi alkuviikosta ja jätä vaikka alkuun sinne sen omia pyykkejä enemmän niin jos homma ei toimi olkoon ilman vaatteita. Aviomiespalvelua mäkin kannatan raskaisiin töihin.

Siis onko sun miehes joku reppana? Eikö sillä terve järki riitä "kurkkaamaan" pyykkikoriin jne?! :O Ymmärtäsin tuollaisen ala-aste-ikäisillä, joille opetetaan kotitöitä, mutta että aikuisella miehellä?!

ei hyvä luoja millaisia miehiä!
eivät suostu tekemään mitään kotona, suuttuvat jos palkkaa jonkun toisen ne tekemään tai uhkaavat jopa jättää!!
eiköhän se ois vaan helpotus jos tuommoiset apinat todellakin lähtisivät.
:headwall:

ukko vaihtoon ja kerrostaloon asumaan, ei tarvitse miettiä pensasleikkuuta tms. enkä muutenkaan ymmärrä, miksi huhkit raskaana, jos muutenkin supistelee ns. "ei pakollisia töitä".

tähän jälleen kerran sopii vanha lause: mieluummin YKSIN kuin HUONOSSA suhteessa :saint:

Meil noi "miestenhommat" alkuun sujui, ensimmäises omakotitalossa, mutta kun, miu mies on sellasta sorttia, joka tahtoo nousta ja nousta, eli vuoden päästä siit laittoi jo oman firmansa ja koko ajan täytyy muka kasvattaa sitä. Eli, heti kun rahantulo lisääntyi, niin myös kotihommat ja miestentyöt vähenivät, luulen et tolle on hiukka noussut kusipäähän. Harmillista kyllä. Sit viel kaikki ihailee miten nuorena meil on velattomat autot, lähes velaton talo jo (24) vuotiaana jne.....ihtelle ois ihan sama vaikkei oliskaan, kunhan vain mies tajuisi että häl on VIELLÄ perhe, mut se ei ole itsestäänselvyyttä. Ollaan usein juteltu tästä mutta, siit ei ole apua kun ehkä pariks viikoks jos siksikään, sit taas ollaan täs samas. Taitaa tänää tas tulla melkonen juttutuokio kunhan saapuu herra kotiin. Koska, kun tykkää tehhä töitä, voisi vähentää omia firman juttujaan ja tehdä osan työstä tääl kotona.

Niin se kunnianhimo, voi tehdä miehestä erin.

meillä ei mies masentunut ,tunnistaisin kun mollemmilla 10v sitten burnout,ehkä siksi olenkin niin vihainen että työ menee aina ensin juu ja kyllä rahaa tarvii aina mutta elämäsä pitää olla muut asiat tärkeimpiä esim minä sairaalassa viiikon ja laitoin listan mitä jutttuja lääkäri yms lapsilla oli silloin niin hirvee haloo kun se maksaa kun on töistä pois ...

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Onko miehesi masentunut?
Oman yrityksen pyörittäminen vie uskomattoman paljon voimavaroja terveestäkin ihmisestä.

Tiedän että vie paljon voimia. Koitan antaa hälle joka päivä aikaa nukkua päikkärit (työ on ruummillista työtä viel kaiken päälle) lisäksi istun ja kuuntelen hänen purkauksiaan ja huoliaan töistä jne. Hän aina kiittelee miten olen hälle tukena työasioissa ja hänen edistymisessään. Mut hänenkin täytyisi tajuta jotain. =)

Mut ny lasten kanssa ulkoilemaan.

Ja sekö on tasa-arvoa että mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt??
Meillä mä leikkaan nurtsin, kolaan lumet ja hakkaan halot (sitä projektia ei tosin tarvi tehdä kun kerran vuodessa 2 viikkoa) ja vaihdan pyörän kumit. (Johon ei muuten mitään voimaa tarvita vaan oikeet välineet ja tekniikan..)
Töissä käydään molemmat mut miehellä duuni on paljon fyysisempää ja mä muutenkin mielelläni puuhastelen kaikkea himassa. Mies pitää lapset pois tieltä.
Jos on saamattoman nahjuksen miehekseen ottanut ja ite on yhtä avuton niin turha sitä on muille itkeä...

Avatkaa ne suut herranjumala! Ei se mies oikeasti mistään huokailuista ja voivotteluista osaa päätellä. Sano ääneen: "En jaksa leikata ruohoa, kun on selkä niin kipeä/väsyttää/muuten vaan raskaana, Voisitko sinä rakas puolisoni leikata sen?"

Ei kuulosta ihmisen elämältä. Sinä raadat kotona ja miehesi töissä. Esim siivous-/ulkotyöavun ostaminen ei ole laitonta. Tää on tällaista luterilaista raatamisen "iloa", johon kaikki suomalaiset on kasvanu. Jos rahaa on, sitä voi myös käyttää itseensä (muullakin tavalla kuin autoja ostamalla) Aina ei tarvitse tehdä itse. (oon kyllä itsekin ihan supisuomalainen=)

Tuli vaan mieleen, että jos kotona oleminen ei vastannutkaan odotuksia ja olisit käyny mieluummin töissä, kannattaa oikeasti miettiä. Faktahan on ettei kotityö näy missään, eläkkeissä yms. Jos vielä kaikki omaisuus on miehes nimissä, ku "sehän on sen tienannu", niin aika tyhjän päälle jää, jos oikein huonosti käy. Toisaalta kotona oleminen on ihanaa, kun voi olla lasten kans, eikä sitä voi rahas mitata, mutta faktat pitää muistaa.

Tulipa vakavaa tekstii... :O (Tämmösii asioita vaan kannattaa pohtii ajoissa)
Mutta jaksamisii! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maija:
Ja sekö on tasa-arvoa että mies tekee miehen työt ja nainen naisen työt??
Meillä mä leikkaan nurtsin, kolaan lumet ja hakkaan halot (sitä projektia ei tosin tarvi tehdä kun kerran vuodessa 2 viikkoa) ja vaihdan pyörän kumit. (Johon ei muuten mitään voimaa tarvita vaan oikeet välineet ja tekniikan..)
Töissä käydään molemmat mut miehellä duuni on paljon fyysisempää ja mä muutenkin mielelläni puuhastelen kaikkea himassa. Mies pitää lapset pois tieltä.
Jos on saamattoman nahjuksen miehekseen ottanut ja ite on yhtä avuton niin turha sitä on muille itkeä...

*reps* =) Kaikki vain ei ole mitää voimanaisia!!!! Toi joka aloittikin sanoi et oli jotain 157 cm pitkä, eli ei kovin iso, joten en oleta että hän olisi kovin riskikään, esim. kolaaminen, puiden hakkaaminen jne. voi ottaa voimille pienikokoisella. Pyöränkumeja en vaihda ihtekään, koska en osaa, kaikkea ei vain naiset osaa, eikä tarvikaan. (en oleta et jokainen mieskään sen tekee) =) Mut nettä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt vaimo:
mies tekee nii paljon töitä ettei paljon kotona aikaa aina vietä, niin pakko ne on ihte ne puut hakata ja kannella sisään jne, koska mul on lapset kuiten tääl...

Tuota..entäpä jos se sun mies vähä aattelee, et ne hommat kuuluu sulle? =) Näin niinkuin heittona. Kun sää varmaan teet kotityöt käytännössä, koska oot ilmeisesti kotona lasten kans? Mut jos mies tekee vaikka 10h töitä päiväs, niin voipi olla et hän ehkä olettaa sun tekevän vähä muutaki..eli puita ja tämmösiä.

Mitä jos sopisitte, että sinä teet noita hommia, ku teet ne anyway..ja saisit niistä jotain palkkaa? Niin ois sit kiva fiilis, ku asiat on sovittu.

Kyllähän sen ymmärtää, että jos toinen on ihan älyttömiä päiviä töissä ja tuo leivän pöytään..niin ei sillon a)kiinnosta kuunnella ratkutusta et pitäs tehä sitä ja tätä b)ei jaksa tehä mitään c)haluais rauhottua, et jaksaa jatkossaki tuua leivän pöytään.

Alkuperäinen kirjoittaja hymyilyttää:
*reps* =) Kaikki vain ei ole mitää voimanaisia!!!! Toi joka aloittikin sanoi et oli jotain 157 cm pitkä, eli ei kovin iso, joten en oleta että hän olisi kovin riskikään, esim. kolaaminen, puiden hakkaaminen jne. voi ottaa voimille pienikokoisella. Pyöränkumeja en vaihda ihtekään, koska en osaa, kaikkea ei vain naiset osaa, eikä tarvikaan. (en oleta et jokainen mieskään sen tekee) =) Mut nettä näin.

No mut aika äkkiä kasvaa kunto tuohon kolaamiseen ja puiden hakkuuseen. Eli ei ne ota sen ensimmäisen viikon parin jälkeen yhtään sen enempää kuin vaikka jumpassa käynti. Että sinänsä noi on ihan hyödyllisiä juttuja..

Kyllä lyhyt nainen voi olla voimakas. Ja kannattaa pitääkin omasta kunnostaan huolta. Jos ei ehi jumpille ja muuta, niin onhan tossa kotitöissä sitten tekemistä. Että positiivista ajattelua kehiin =D Jos se ukko ei tee mitään, niin se on luultis aina ennenki ollu sellanen. Ja jos se on jatkuvasti töissä, niin oletan että ajattelee et saa luvan akkaki jotain tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja meikkis:
Aina ei tarvitse tehdä itse.

Juuri näin.

Monilla paikkakunnilla on erilaisia kerhoja, josta voi tilata edullisesti nurmikon leikkuuta ja muuta. Tai vaikka 4h-kerhoista saa siivousapua, laadusta en kyllä tiiä, mut auttaa edullisesti.

Kkun teillä ei oo lainaa ja muuta, niin ois ihan ok, että palkkaisitte jonku tekeen noita. Istutat miehen alas ja sanot rehellisesti, ettet jaksa ihan koko taloa hoitaa yksin. Jos joku vaikka leikkaa nurmikon, niin eshän on jo voittoa. Ja jos joku kävis kolaamassa, se kans. Entä ne puiden hakkuut? Onks teiläl oma metsä? Saisko sinne apuria? Tai sit tilaatte puut sellasina, ettei niitä tartte juurikaan hakkailla. Täts it. Ja jos on omaa metsää, niin ostakaa välillä puuta muualta valmiissa haloissa..ei sitä aina tartte omasta hakee, jos ei jaksa.

Onko miehesi masentunut?
Oman yrityksen pyörittäminen vie uskomattoman paljon voimavaroja terveestäkin ihmisestä.

Tiedän että vie paljon voimia. Koitan antaa hälle joka päivä aikaa nukkua päikkärit (työ on ruummillista työtä viel kaiken päälle) lisäksi istun ja kuuntelen hänen purkauksiaan ja huoliaan töistä jne. Hän aina kiittelee miten olen hälle tukena työasioissa ja hänen edistymisessään. Mut hänenkin täytyisi tajuta jotain. =)

No niin, arvasinhan.
Minä itse olen ottanut osan miehen töistä (yrityksessä), teen kaiken sen, mitä merkonomikoulutukseltani pystyn. Näin voin edes vähän jakaa miehen taakkaa ja hän osallistuu sitten raskaimpiin kotihommiin.

Onko miehesi masentunut?

No niin, arvasinhan.
Minä itse olen ottanut osan miehen töistä (yrityksessä), teen kaiken sen, mitä merkonomikoulutukseltani pystyn. Näin voin edes vähän jakaa miehen taakkaa ja hän osallistuu sitten raskaimpiin kotihommiin.

Täällä taas. Ihana ilma, kiva haravoida pihaa ja touhuilla ku jaksaa jotain pientä. Mut joo, mäkin hoitelen miehen paperihommat. =) Enkä ole saanu siihen koulutusta muuta kuin et mies sanonu mitä teen ja näin oppinu jutut. Ehkä oli turhaa käydä tääl purkamas hermojaan, mutta sainpahan kivoi vinkkeikin. Mut tosiaan, mä tykkään tehdä muitakin ku vain normeja kotitöitä, ei siin mitää, talvisin mä olen se joka kolaa pihan, kesäisin mä se joka leikkaa nurmikon, enkä mä niistä valita, mutta sellasis, joista tiedän, et mies selvityy nopeampaa, kevyemmin, helpommin ja kaikenlisäks osaa tehdä jutun =) toivoisi miehen apua. Toisin sanoen, vaiks kui on rakas työ, täytys minun mielestä miehen muistaa että häl on rakkaita lapsiakin ja viel vaimo, omakotitalo jne, ettei työ ole kaikki kaikessa, koska, me pärjättäs mainiosti vain puolel miehen tuloistakin. Ja mun mielestä silloi mies voisi ajatella vähän perhettäänkin.
Ja tosiaan, =D =D mä en osaa moniakaan hommia, jotka mielletään miesten työksi, koska vaativat esim. voimia jne. en osaa remontoida vaikkain tapetit seinistä pystyinkin repimään ja ässätexit täs kyl seiniin sain laiteltua ja maalailtua jne. mutt monas asias tarvis miehen apua.

Kiva ku tääl oli sellasiikin jotka osas tsempata paneen mies ajatteleen. =)

Vaan vaan nyt takas pihamaalle hommiin ku on niin hieno ilma.

Yhteistyössä