mies järjesti hienon yllätyksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surumieli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23686216]Onko tuossa nyt sitten enää mitään epäselvää?? Uusi kämppä alle sulle ja lapsille ja ukolle se mitä haluaa. Mutta mieti toisenkin kerran tuota dna:ta... ;) Jos eronnne jälkeen ukko rupee kovinkin hankalaksi, niin voi olla jopa parempi, ettei isyyttä tunnusteta ja saat ainakin siitä lapsesta täyden yksinhuoltajuuden. Vai oletteko naimisissa, eli meneekö onko isä isä automattisestikin?[/QUOTE]

lapsen kannalta on hyvä tunnustaa isyys, koska lapsi saa siten perintö oikeuden isäänsä. Ja kun käy tunnustamassa isyyden niin lapsen äiti saa päättää, luovuttaako tälle tunnustavalle isälle huoltajuuden. Eli kannattaa isyys tunnustaa jos haluaa että lapsi saa joskus perintöä isältään, mutta tässä tapauksessa ei antaa huoltajuutta.

Huoh. Ja kaikkihan on aina miehen syytä. Tässä on taas yksi tapaus jossa ämmä hakee tukea vertaisiltaan ja siinä ei ole kuin yksi lopputulos AINA - mies on viallinen, nainen syytön.

Mene itseesi ihan keskenäsi niin ehkä saatat löytää vikaa itsestäsikin jos omaat edes muutaman toimivan aivosolun vaikka se naiselle haasteellista onkin. Täällä on helppo tukeutua palstaämmien myötätuntoon koska tämä foorumi on täynnä vajaaälyisiä omassa parisuhteessaan epäonnistuneita jotka ovat valmiita teilaamaan miehen kuin miehen.

en sano olevani täydellinen puoliso, ja kuten sanoin, hankaliakin aikoja on eletty. En minä silti solvaa miestäni vaan yritän keskustella asioista ilman toisen loukkaamista ( ja riitaa, siinä mielessä olen vässykkä etten haluaisin tapella..)

[QUOTE="vieras";23686340]Huoh. Ja kaikkihan on aina miehen syytä. Tässä on taas yksi tapaus jossa ämmä hakee tukea vertaisiltaan ja siinä ei ole kuin yksi lopputulos AINA - mies on viallinen, nainen syytön.

Mene itseesi ihan keskenäsi niin ehkä saatat löytää vikaa itsestäsikin jos omaat edes muutaman toimivan aivosolun vaikka se naiselle haasteellista onkin. Täällä on helppo tukeutua palstaämmien myötätuntoon koska tämä foorumi on täynnä vajaaälyisiä omassa parisuhteessaan epäonnistuneita jotka ovat valmiita teilaamaan miehen kuin miehen.[/QUOTE]

Jos yhtään luit alotusta niin onko sinusta oikein miten ap:n mies puhuu ja mitä tekee... Hirveää käytöstä :(

Onko miehesi puhunut sulle aiemminkin noin? En ymmärrä miksi vielä katselet moista. Mun ex haukkui mua huoraksi ym. mutta siinäpä yksi syy miksi on ex. Toinen syy oli jatkuva pahoinpitely. Nykyinen mieheni ei ole koskaan sanonut mulle pahaa sanaa, ei edes riidan aikana.

Ei kannata jäädä kynnysmatoksi, itse olisin mieluummin yksin kuin paskan miehen kanssa.

[QUOTE="vieras";23686385]Huoh. Voi pikku tyttöseni, maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin sinä luulet.[/QUOTE]

ikää taatusti enemmän ku sulla. Aikuiset ja vastuuntuntoiset ihmiset ei käyttäydy noin kuin alottajan mies. Kuuluu jo hyviin käytös tapoihin

Hei! Onko sinulla läheisiä ihmisiä ympärilläsi? Tarvitset jonkun jonka kanssa puhua. Voimia sinulle kovasti toivon.. Olen itsekin raskaana ja tunnen paljon myötätuntoa.

[QUOTE="Äiti42";23686404]ikää taatusti enemmän ku sulla. Aikuiset ja vastuuntuntoiset ihmiset ei käyttäydy noin kuin alottajan mies. Kuuluu jo hyviin käytös tapoihin[/QUOTE]Käytöstavat on yhdyssana, opetettiin muistaakseni jo peruskoulussa jos sen olet jo käynyt.

Kun näitä surullisia ketjuja lukee, tuntuu että ihan hyvän valinnan tein kun yksin odotin lasta ja nyt olen yksinhuoltaja. Eihän tommosta miestä viittis katella ja kuunnella yhtään! Kyllä sitä yksinkin pärjää, tosin mun on helpompi varmaan sanoa kun on vaan yksi lapsi ja oon koko ajan ollut yksin niin en tiedä "paremmasta", vai sanoisinko pahemmasta.

[QUOTE="vieras";23686340]Huoh. Ja kaikkihan on aina miehen syytä. Tässä on taas yksi tapaus jossa ämmä hakee tukea vertaisiltaan ja siinä ei ole kuin yksi lopputulos AINA - mies on viallinen, nainen syytön.

Mene itseesi ihan keskenäsi niin ehkä saatat löytää vikaa itsestäsikin jos omaat edes muutaman toimivan aivosolun vaikka se naiselle haasteellista onkin. Täällä on helppo tukeutua palstaämmien myötätuntoon koska tämä foorumi on täynnä vajaaälyisiä omassa parisuhteessaan epäonnistuneita jotka ovat valmiita teilaamaan miehen kuin miehen.[/QUOTE]

:D Voi hellanlettas - taas joku kaltoin kohdeltu ( omasta mielelstään ) äijän kuvatus koittaa inistä, kun eukko heittikin pihalle, kun ei suostunutkan kynnysmatoksi... :D

[QUOTE="vieras";23686433]:D Voi hellanlettas - taas joku kaltoin kohdeltu ( omasta mielelstään ) äijän kuvatus koittaa inistä, kun eukko heittikin pihalle, kun ei suostunutkan kynnysmatoksi... :D[/QUOTE]Oletko koskaan harkinnut heittäytymistä alas korkean rakennuksen katolta? Miten oikeasti noin tyhmä ihminen voi elää itsensä kanssa on tavallaan aika mielenkiintoista. Kerro lisää itsestäsi.

[QUOTE="vieras";23686418]Käytöstavat on yhdyssana, opetettiin muistaakseni jo peruskoulussa jos sen olet jo käynyt.[/QUOTE]

hieman vaikea kirjottaa yhdellä kädellä... Kato huomasit sentään, ehkä osaat jopa kirjottaa

ja viedään lapsilta oikeus isään, vaikka tämä olisikin oikein hyvä isä, sillä loukattu nainen saa kostaa miehelleen erityisesti lapsien kustannuksella. Ei ihmekkään, että käräjät on täynnä huoltajuuskiistoja, kun täälläkin on näin lapsellisia akkoja :S Ap vaikuttaa itse fiksulta, mutta voi jösses näitä joitakin kommentteja: "otetaan mieheltä lapset pois, kun äiti vähän loukkaantui (tässä tapauksessa tosin vielä vain mahdollisessa) eroprosessissa". Jos ero lähtee naisesta, niin kyse on rohkeasta naisesta, joka uskaltaa elää, mutta voi kuule, jos mies uskaltaa haluta erota, on tämä naisia dominoiva kusipää.

[QUOTE="Äiti42";23686404]ikää taatusti enemmän ku sulla. Aikuiset ja vastuuntuntoiset ihmiset ei käyttäydy noin kuin alottajan mies. Kuuluu jo hyviin käytös tapoihin[/QUOTE]

Olen samaa mieltä kuin Äiti42. Syvältä vihlaisee, kun lukee tällaista. Tuntuu pahalta sen äidin puolesta, joka joutuu tuollaisen käytöksen kohteeksi. Ja vielä pahemmalta tuntuu se, että lapset näkevät tuossa elämäntavan, johon kasvavat. Hehän eivät tiedä, että elämä voisi olla toisenlaista - parempaa. Mielestäni voisit tehdä niin, että miehen selvittyä krapulastaan, puhut hänelle vakavasti tai kirjoitat kirjeen. Kerrot, että et voi jatkaa nykyistä elämätapaanne, vaan tarvitset, ja lapset tarvitsevat muutoksen. Ei enää baariöitä (mielellään ei enää ollenkaan, ja jos on pakko niin muutama kerta vuodessa pitää riittää), ei alkoholinhuuruista huonoa käytöstä. Kerro että haluat edelleen yrittää ja tarvittaessa parisuhdeterapeutin kanssa (perhenuvolaan yhteys).

Ja jos mies jatkaa käytöstään, hankit itsellesi paremman elämän ilman häntä. Muista, että sinulla on kaksi mahdollisuutta 1) saat ja te saatte yhdessä, perhe-elämänne toimivaksi ja lapsille turvalliseksi 2) suojelet itseäsi ja lapsiasi eroamalla.

Jokainen meistä valitsee millaisen elämän itselleen haluaa. Lapista kavaa onnellisia, vahvoja ja pärjääviä, jos valitsee turvallisen, alkoholittoman (tai kohtuukäytön) ja perhe-keskeisen (eli arki, pyhät, juhlat ja viikonloput vietetään pääsääntöisesti perheen kanssa).

[QUOTE="vieras";23686418]Käytöstavat on yhdyssana, opetettiin muistaakseni jo peruskoulussa jos sen olet jo käynyt.[/QUOTE]

TAAS sinä oot vinkumassa useammassa ketjussa naisista ja tosta oikeinkirjoituksesta :D Miks sä käyt täällä palstalla niin usein jos tää on sun mielestä ihan paska?

ja viedään lapsilta oikeus isään, vaikka tämä olisikin oikein hyvä isä, sillä loukattu nainen saa kostaa miehelleen erityisesti lapsien kustannuksella. Ei ihmekkään, että käräjät on täynnä huoltajuuskiistoja, kun täälläkin on näin lapsellisia akkoja :S Ap vaikuttaa itse fiksulta, mutta voi jösses näitä joitakin kommentteja: "otetaan mieheltä lapset pois, kun äiti vähän loukkaantui (tässä tapauksessa tosin vielä vain mahdollisessa) eroprosessissa". Jos ero lähtee naisesta, niin kyse on rohkeasta naisesta, joka uskaltaa elää, mutta voi kuule, jos mies uskaltaa haluta erota, on tämä naisia dominoiva kusipää.

Ikävää, jos sinulle on käynyt erossa huonosti. Kusipää ei ole se, joka lähtee koko perhettä vahigoittavasta suhteesta, vaan se, joka terrorisoi perhe-elämää.

Kaikki miehet eivät ole hyviä isiä, eivätkä kaikki naiset hyviä äitejä. Jos puoliso käyttäytyy toistuvasti sikamaisen huonosti puolisoaan tai lapsia kohtaan, täytyy lasten suojelemiseksikin jo asialle tehdä jotakin. Jos keskustelu ja parisuhdeterapia ei auta, ja toinen juopottelee ja luuhaa baareissa usein, kannattaa mielestäni erota.

Itse en voisi kuvitellakaan kasvattavani lapsiani kodissa, jossa toinen vanhempi luuhaisi yöt juopottelemassa. Se tekisi kotiin lapsille vahinollisen ilmapiirin ja lapset oppisivat elämäntavan, joka tekisi heidän aikuiselämästäänkin onnettoman.

Tsempit Ap:lle! Mä onneks tajusin erota vastaavasta ennenkuin lapsia oli! Jatkuva baarissa juoksu ja kaatokännissä kotio tulo (jos tuli) ei ollut sitä, mitä mä halusin parisuhteelta. Vaihtamalla parani, lasteni isä ei baareissa käy, eikä lasten tarvi katsella kännistä saati krapulaista isää. (Eikä äitiäkään).
Laitahan ukkos koville, mutta luulen, että viina on verta sakeempaa, kunnes tajuaa mitä menettää...

[QUOTE="hih";23686565]TAAS sinä oot vinkumassa useammassa ketjussa naisista ja tosta oikeinkirjoituksesta :D Miks sä käyt täällä palstalla niin usein jos tää on sun mielestä ihan paska?[/QUOTE]

täällä joku onneton reppana kerjää huomiota, on vissiin mokannut parisuhteensa ja vaimo viskannut ulos ja nyt itkee kadonneitten oikeuksiensa perään =) Henkilö, joka käyttäisi väkivaltaa ihmissuhdeongelmiensa ratkomiseksi on säälittävä.

[QUOTE="äiti";23686578]Ikävää, jos sinulle on käynyt erossa huonosti. Kusipää ei ole se, joka lähtee koko perhettä vahigoittavasta suhteesta, vaan se, joka terrorisoi perhe-elämää.

Kaikki miehet eivät ole hyviä isiä, eivätkä kaikki naiset hyviä äitejä. Jos puoliso käyttäytyy toistuvasti sikamaisen huonosti puolisoaan tai lapsia kohtaan, täytyy lasten suojelemiseksikin jo asialle tehdä jotakin. Jos keskustelu ja parisuhdeterapia ei auta, ja toinen juopottelee ja luuhaa baareissa usein, kannattaa mielestäni erota.

Itse en voisi kuvitellakaan kasvattavani lapsiani kodissa, jossa toinen vanhempi luuhaisi yöt juopottelemassa. Se tekisi kotiin lapsille vahinollisen ilmapiirin ja lapset oppisivat elämäntavan, joka tekisi heidän aikuiselämästäänkin onnettoman.[/QUOTE]

Ei ole käynyt huonosti erossa :) Ihan onnellista perhe-elämää vietetään. En tietenkään tarkoittanut, että jos mies on huono isä ja juopottelee, niin silloin lapsien tartteis sellaista katella, mutta mielestäni ap, sanoi kuitenkin, että mies on ollut hyvä isä lapsilleen. Ja, jos mies käy silloin tällöin viihteellä, ei se tarkoita jatkuvaa juopottelua ja perheen terrorisointia. Ehkä mies on voinut suhteessa jo pitkään huonosti, mutta ei ole uskaltanut siitä puhua, mutta humalassa asiat saattaavat purkaantua. Jos isällä on paha olla suhteessa, on hänelläkin oikeus siitä puhua ilman, että on heti automaattisesti huono vanhempi ja naisia vihaava terroristi.
Oma pointtini oli lähinnä siinä, että täällä ihmiset tuntuu olevan automaattisesti sitä mieltä, että isällä ei ole oikeus lapsiinsa, jos hän lähtee pois huonosta parisuhteesta. Se on varmasti kaikkien kannalta parempi, jos "hajotetaan" perhe, ennemmin kuin ollaan onnettomia puolisonsa kanssa.

Yhteistyössä