Mies haluaisi lapsen, minä en niinkään :-/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäröin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäröin

Vieras
Uusperheen ongelmia, tästä on ehkä ennenkin täällä keskusteltu, mutta jos jaksaisitte silti jotenkin kommentoida...

Tilanne on siis se että minulla on ed.liitosta lapsi, ja tämä riittää minulle. En ole koskaan tuntenut halua tai tarvetta hankkia toista lasta. Miehellä ei omaa biologista lasta ole, ja hän haluaisi sitä kovasti. Vauvakuumeilua on kestänyt jo yli vuoden. Tiedän kyllä miltä se tuntuu kun haluaa palavasti omaa lasta, ja surettaa ihan etten itse pysty olemaan mukana tässä kuumeilussa. :( Tuntuu epäreilulta ajatus että kieltäisin mieheltä sellaisen onnen, mutta en voi vilpittömästi sanoa haluavani lasta.
Ensimmäinen oli toivottu ja ihana juttu, mutta sekä raskaus että synnytys että vauva-aika oli tosi rankkaa. Tuntuu että kaikki mahdolliset ongelmat käytiin läpi, ja nyt tuntuu elämä niin mukavalta ja helpolta, kun lapsi on jo "iso". Syö itse, peseytyy suurilta osin itse, nukkuu hyvin jne. Kun mietin uudelleen siihen vauvarumbaan alkamista... huh huh. :( Mieleen tulee väkisin ne negatiiviset jutut, väsymys ja rahanmeno, jne. Pelkään etten oikeasti jaksa tai kestä sitä, kun en olisi 100% innoissani ja halukas. Tiedän kyllä että mies osallistuisi ja tukisi parhaansa mukaan, mutta minähän se väkisinkin olisin joka lapsen kantaa, synnyttää, imettää jne.

Ja toisaalta, tiedän kyllä senkin että kyllähän se lapsi takuulla rakas olisi, enkä pois antaisi.

Sanoin miehelle jo suhteen alkuvaiheessa että olen tyytyväinen yhden lapsen äitinä. Silloin hänellekin asia oli aika samantekevä, tämä hurja vauvakuume on tullut vasta myöhemmin. Kyllähän tästä keskustellaan useinkin, mutta toistaiseksi ollaan osattu vain lykätä asiaa.. tiedän että mies olisi valmis vaikka heti, itse yritän kypsytellä ajatusta, jos se siitä koskaan kypsyykään?

Meillä on kaksi isompaa lasta ja minun pitkän vauvakuumeen jälkeen mies suostui vielä yhteen lapseen. Nyt meillä tuhisee kuukauden ikäinen sulopallero. Arki on ollut todella helppoa. Jotenkin osaa ottaa tosi rennosti tämän kolmannen kanssa. Ja mies on aivan myyty!!
Meinaan vaan, että kun sinulla kumminkin on jo yksi lapsi niin se toinen ei enää mullista elämää aivan täysin. Suo miehellesi isyys jos toinen lapsi ei ole sinulle aivan ehdoton EI.

jos itseltä tuntuu siltä ees hieman että haluais tai olis valmis toiseenkertaan äidiks niin takuulla kannattaa... uskon että miehes osaa ottaa vastuun teidän vauvasta siinä missä sinäkin ja varmasti kun vauvan saat niin et päivääkään vaihtais pois...

No mulle vaan tulee mieleen, että JOS mies palavasti tahtoo, NIIN onko se halu NIIN voimakas, että sen vuoksi lähtee suhteesta? :wave: :|

Tai jos saisit itsesi suostuvaiseksi (en tarjoita että PITÄISI) NIIN jäisikö MIES kotiin hoitamaan lasta? =) :wave: :xmas:

Itse en koskaan hankkisi lasta, jos en itse haluaisi, eihän lasta voi vain toisen mieliksi synnyttää, kun siinä on kuitenkin oma ja sen tulevan lapsen elämä kyseessä, ja vastuu lapsesta useiksi vuosiksi eteenpäin.

Yhteistyössä