[QUOTE="hippu";25742489]Mulla on vähän erilainen kokemus kuin useimmilla tässä ketjussa. Olin samanlainen kuin aapee, en halunnut lasta, en ole koskaan tykännyt lapsista ja ja TIESIN etten haluaisikaan koskaan. No mies taas tykkää lapsista, oltiin oltu 8 vuotta yhdessä ja mies oli aina sanonut haluavansa lapsen. Kaikki sanoivat samaa kuin tässä ketjussa, ett'ä "kyllä ne äidinvaistot löytyy, lapsi on ihanin maailmassa sitten lopulta" jne. ja mä uskoin ja tulin raskaaksi. No nyt poika on 4-vuotta, ja toki rakastan häntä, mutta silti hiljaa mielessäni olen sitä mieltä että olisin onnellisempi ilman lasta. Ei olisi pitänyt suostua miehen mieliksi. Äitiys kyllä luonnistuu, mutta en vaan tunne itseäni äidiksi ja tiedän että elämä olisi parempaa ilman lasta. En vaan ole lapsi-ihminen, ja tämä "perhe-elämä" jotenkin latistaa elämästä ne särmät pois. Tiedän ettei monella näin ole ja jotkut osaa saada lapsista hirveästi iloa elämäänsä, mut mulla se ei onnistu.[/QUOTE]
Samanlainen taustatilanne meilläkin, eli en ole koskaan halunnut lasta ja mies haluaa. En ole missään vaiheessa suostunut lasta miehelle mieliksi tekemäänkään, koska juuri samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla uskoisin minullakin sitten olevan. `Idyllinen perhe-elämä` ja suvun jatkaminen ei ole se minun juttu.
Sanoinkin miehelle, että hänellä on kaksi vaihtoehtoa: joko hän jatkaa liittoa minun kanssa ilman lapsia, tai erotaan ja etsii itsellensä uuden naisen. Valitsi ensimmäisen, mistä olin tietysti ikionnellinen. Nyt ei ole pariin vuoteen maininnutkaan toiveita lapsista, mutta jos niitä vielä tulee, on ehkä parempi sitten kuitenkin erota.