Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mies ei joskus ole voinut olla hyvätuloinen että on ollut varaa niitä lapsia tehdä? Ootteks te oikeesti noin tyhmiä?

Tolla logiikalla ykskään hyvätuloinen ei saa tehdä lapsia, koska saattaa joskus joutua työttömäksi eikä ole varaa maksaa elareita.

[QUOTE="A.p";26112873]Ja mies ei joskus ole voinut olla hyvätuloinen että on ollut varaa niitä lapsia tehdä? Ootteks te oikeesti noin tyhmiä?

Tolla logiikalla ykskään hyvätuloinen ei saa tehdä lapsia, koska saattaa joskus joutua työttömäksi eikä ole varaa maksaa elareita.[/QUOTE]

Hyvätuloinen yleensä varautuu tuollaisia tilanteita varten.

[QUOTE="huhhuh";26111125]Mistä niitä asuntoja mystisesti jonotellaan vuosia?

Niin, kaupungiltako? Se on oma moka jos ei muualta osaa hakea, muualla katsos ei mene asunnottomat ym. edelle..[/QUOTE]

Niin, meinaat että jostain muualta saa halvemmalla vai :D

[QUOTE="A.p";26112873]Ja mies ei joskus ole voinut olla hyvätuloinen että on ollut varaa niitä lapsia tehdä? Ootteks te oikeesti noin tyhmiä?

Tolla logiikalla ykskään hyvätuloinen ei saa tehdä lapsia, koska saattaa joskus joutua työttömäksi eikä ole varaa maksaa elareita.[/QUOTE]

Hyvätuloisilla jää rahaa säästöön, ja näillä selvitään kyllä hetkellisten työttömyyksien yli, kun vain eletään säästeliäästi. Ja kuinka todennäköistä on että pariskunnasta molemmat jäävät työttömiksi juuri samalla hetkelle, eikä kumpikaan saa töitä.

Minkä ihmeen takia ihmiset jotka eivät tee töitä, eivätkä ole valmiita maksamaan OMAN lapsen elatuksesta 40 euroa kuukaudessa, yleensäkään ovat lisääntyneet ollenkaan? Tuliko se ihan oikeasti teille yllätyksenä, että lapsen elättäminen maksaa? Kyllä ehkäisy on paljon halvempaa. Kuvittele, että mun ukko käy ihan ITSE töissä ja ihan ITSE maksaa joka pennin mitkä noi meidän lapset kuluttaa (no joo maksanhan minäkin kun töissä käyn) . Ja voin kertoa, että lapsiin menevä summa on paljon ISOMPI kuin 40 euroa kuussa. Älkää ihmeessä enää lisääntykö. Lisääntyä voi, jos ajattelee, että pystyy ne lapset itse elättämään, ei se ole sossun tai kelan tai kenenkään muun tehtävä. SE ON VANHEMPIEN TEHTÄBÄ: Eli menkää töihin ja lopettakaa kerjääminen.

No jotenkin tosta teidän tilanteesta ei nyt ihan ekana tule mieleen, että olisitte kauhean menestyneitä ja koulutettuja.

siis mitä helvettiä? kenen sitten ne elatusmaksut pitäs maksaa, suomen kansanko? isi voi lykkiä kyrpää sinne ja tonne, mutta vastuuta niistä lykkimisistä ei oteta? kyllä aikuisen pitää itse pentunsa elättää, vaikkapa.. ooho työllä! menkää töihin vitun pummit

Ansiosidonnaistakin saa sen 500 pv. Siinä ajassa kyllä löytää edes jonkin työn. Peruspvraha kertoo taas siitä, että työttömyys on jatkunut jo melko pitkään ja näemmä oma valmius tehdä yhtään mitään omaa tilannetta auttakseen, on täysin olematon.

Ei voi muuttaa, ei voi mennä töihin, ei voi maksaa. Ei voi voi.

Niin? Eksän isäkin joutui työttömänä maksamaan. Sitä se on kun on lapsia..

Minä taidan olla myös tässä kohdin "armoton".
Minun pojistani yksi maksaa elareita neljästä lapsesta, joista yksi ei ole edes biologisesti hänen.
Ja mielestäni se on ihan oikein (samoin kuin poikani ja hänen morsiamensakin mielestä:)

Sitoumus lapsiin on elinikäinen.
:)

Minä taidan olla myös tässä kohdin "armoton".
Minun pojistani yksi maksaa elareita neljästä lapsesta, joista yksi ei ole edes biologisesti hänen.
Ja mielestäni se on ihan oikein (samoin kuin poikani ja hänen morsiamensakin mielestä:)

Sitoumus lapsiin on elinikäinen.
:)

No poikasi nyt onkin siinä mielessä todella tyhmä että maksaa :D Oma valintahan se on ja nainen toki kiittää ilmaisesta rahasta ja lapsen hoitamisesta (Y)

Itse jos poikani niin tekisi, olisin pojalleni hyvin armoton saati sille loiselle joka poikaani yrittää lypsää. Vaikka tunneside lapseen syntyisikin, en siitä silti antaisi lapseni maksaa. Hoitoapua voisin tarjota.

No poikasi nyt onkin siinä mielessä todella tyhmä että maksaa :D Oma valintahan se on ja nainen toki kiittää ilmaisesta rahasta ja lapsen hoitamisesta (Y)

Itse jos poikani niin tekisi, olisin pojalleni hyvin armoton saati sille loiselle joka poikaani yrittää lypsää. Vaikka tunneside lapseen syntyisikin, en siitä silti antaisi lapseni maksaa. Hoitoapua voisin tarjota.

No jos on vaikka adoptoinut???

[QUOTE="vieras";26115211]No jos on vaikka adoptoinut???[/QUOTE]

Adoptio tarkoittaa lapsen olevan jonkun. Silloin biologialla ei ole merkitystä, mutta tapauksessa, jossa maksetaan eikä ole adoptoinut, se on vain tyhmyyttä.

Adoptio tarkoittaa lapsen olevan jonkun. Silloin biologialla ei ole merkitystä, mutta tapauksessa, jossa maksetaan eikä ole adoptoinut, se on vain tyhmyyttä.

Tai sitten vaan yksi tapa osoittaa rakkautta lasta kohtaan, että huolehtii elatuksesta. Joidenkin voi toki olla vaikeaa ajatella omaa napaansa laajemmalle.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="Tintti";26112051]Ap, ottakaa yhteyttä lastenvalvojaan ja kysykään häneltä maksuvapautusta elatusavusta. Muistaakseni asia lähtee sieltäpän liikkeelle.

Täytyy olla harvinaisen typerä vanhempi, jos on lapsia repimässä koulusta kouluun ja asuntoa vaihtamassa jokaisen työpätkän takia! Se yksi suomalainen koulusurmaajakin oli elänyt lapsuuden, jossa oli koko ajan muutettu vanhempien töiden perässä paikkakunnalta toiselle. Ei tarvitse mikään psykologi olla, että tajuaa tällaisen olevan lapselle haitallista.

Pakko vielä todeta, että todella yksinkertaista ja mustavalkoista porukkaa taas palsta täynnä.
Köyhien senteistä jaksetaan marista, vaikka suurimpia rikollisia ja itsekkyyden huipentumia ovat kaikenmoiset optiohuijarit ja verojenkiertäjät.

Tsemppiä ap:lle! :)[/QUOTE]

Minä ja sisarukseni muutimme vanhempien työn vuoksi koko lapsuutemme.

Minusta tuli mitä tuli.
Siskosta tuli proviisori joka tuöllistää kolmisenkymmentä ihmistä.
Vanhimmasta veljästä tuli tohtoriksi väitellyt kansainvälisen tason neurobiologi/kvattifyysikko.
Seuraavasta veljestä tuli prosessi-insinööri joka oman työnsä ohella "sairaalloisen" aktiivinen kansainvälisessä avustustyössä.
Kuopus on "vain" sähköinsinööri ja merkonomi.

Koulusurmaajaa ei tullut kenestäkään.
Ei vaikka 0-14 ikävuosien välillä asuin 27 paikkakunnalla ja 7 eri maassa.

:D

Olisit todella "armoton" 2-vuotiaalle, jolla on vain "isi" - vaikkei isi olekaan biologinen?
:O

Olisit todella "armoton" 2-vuotiaalle, jolla on vain "isi" - vaikkei isi olekaan biologinen?
:O

Rahallisesti hänen äidilleen, sillä kela voi hoitaa sen puolen. Sen sijaan tukea, läsnäoloa ja läheisyyttä hyvinkin valmis tarjoamaan, ellei poikani adoptoisi lasta jolloin lapsesta tulisi perheenjäsen. Yhteishuoltajuuden kera, toki. En anna lapsiani viedä kuin pässejä narussa.

Rahallisesti hänen äidilleen, sillä kela voi hoitaa sen puolen. Sen sijaan tukea, läsnäoloa ja läheisyyttä hyvinkin valmis tarjoamaan, ellei poikani adoptoisi lasta jolloin lapsesta tulisi perheenjäsen. Yhteishuoltajuuden kera, toki. En anna lapsiani viedä kuin pässejä narussa.

Etkä lapsenlapsiasikaan.
Ellei ole papruja niin kärsikööt?

Eli lapsen elanto ja etu on toissijainen mahdollisen "vanhemman" edun rinnalla?

Se, että poikani maksaisi elatusmaksua, ei vaikuttaisi mitenkään lapsen elantoon, kela maksaa saman summan. Lapsen äitikin kykenee hyvin tienaamaan. Mitä etua lapsi saa kun äiti imee rahat jostakin miehestä sen sijaan että äiti saa rahat kelasta mutta silti tukea ja lastenhoitoapua yms mieheltä? Ja jos kerran elatusmaksu on niin kovin tärkeä, miksei anna miehen adoptoida lasta?

Yhteistyössä