T
taas yksi
Vieras
siis miks aina pitää haukkua loiseks ja sossupummiks jos on tälläsiä ongelmia ihmisillä? sanon vaan et olen itekki ollu kelan ja sossun asiakkaana enkä ole päivääkään hävenny. nyt olen töissä ja jos joskus jään työttömäksi niin varmasti haen kyseisistä konttoreista sen mikä minulle kuuluukin. työtä ei kaikkille ole tuosta vaan ja paska palkalla kuka vaan on mieluummin kotona. menkää jo itteenne ku puhutte tuollasia. suomessa on varmasti satoja tuhansia omasta halustaan työttömänä. just. ja muuten noiden virastojen kanssa saa kättä vääntää ja joka kuukausi ite tarkistaa kaikki laput. kusettajia täynnä. en usko että tässä on kyse siitä etteikö niitä elatusapuja haluttais lapsille hoitaa vaan siitä miten ne on otettu laskelmissa huomioon. kelalta ne saa jos isä ei hoida.
Ai miksi. Lueppa oma tekstisi ja mieti uudestaan miksi teitä sanotaan loisiksi.
Sen sijaan että kelpaisi se pienempikin palkka, koetaan että on ihan ok ottaa mieluummin tuet. Mistäs ne tuet tulee? No niiden ihmisten pussista jotka tekee sitä työtä ja harvempi edes millää huippupalkalla.
Tässä on taas se asenne. Kuhan saan rahaa niin väliäkö sillä mistä se tulee. Teille se raha on juttu joka kasvaa puussa. Valtio on yhtä kuin isin ja äitin rahapussi. Sieltä saa kyllä rahaa jos työ ei nappaa.
Miksi suomessa on työvoimapula? Miksi työntekijöitä haalitaan muista maista? Ja samalla meillä muka on työttömiä joille ei löydy työtä? Meillä on vaan työttömiä jotka ei liikuta persettään kun saa valtiolta paremmat tuet. Ja eivät edes häpeä tätä.