Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis miks aina pitää haukkua loiseks ja sossupummiks jos on tälläsiä ongelmia ihmisillä? sanon vaan et olen itekki ollu kelan ja sossun asiakkaana enkä ole päivääkään hävenny. nyt olen töissä ja jos joskus jään työttömäksi niin varmasti haen kyseisistä konttoreista sen mikä minulle kuuluukin. työtä ei kaikkille ole tuosta vaan ja paska palkalla kuka vaan on mieluummin kotona. menkää jo itteenne ku puhutte tuollasia. suomessa on varmasti satoja tuhansia omasta halustaan työttömänä. just. ja muuten noiden virastojen kanssa saa kättä vääntää ja joka kuukausi ite tarkistaa kaikki laput. kusettajia täynnä. en usko että tässä on kyse siitä etteikö niitä elatusapuja haluttais lapsille hoitaa vaan siitä miten ne on otettu laskelmissa huomioon. kelalta ne saa jos isä ei hoida.

Ai miksi. Lueppa oma tekstisi ja mieti uudestaan miksi teitä sanotaan loisiksi.

Sen sijaan että kelpaisi se pienempikin palkka, koetaan että on ihan ok ottaa mieluummin tuet. Mistäs ne tuet tulee? No niiden ihmisten pussista jotka tekee sitä työtä ja harvempi edes millää huippupalkalla.

Tässä on taas se asenne. Kuhan saan rahaa niin väliäkö sillä mistä se tulee. Teille se raha on juttu joka kasvaa puussa. Valtio on yhtä kuin isin ja äitin rahapussi. Sieltä saa kyllä rahaa jos työ ei nappaa.

Miksi suomessa on työvoimapula? Miksi työntekijöitä haalitaan muista maista? Ja samalla meillä muka on työttömiä joille ei löydy työtä? Meillä on vaan työttömiä jotka ei liikuta persettään kun saa valtiolta paremmat tuet. Ja eivät edes häpeä tätä.

[QUOTE="miu";26111913]Yhyyyyyy - ei oo töitä, ei saada työttä....yhyyyy, kallis vuokra, ei voida muuttaa....yhyyyy täytyy elättää lapset jotka on hankittu.

Ottakaa itseänne niskasta kiinni ja tehkää elämälle jotain älääkä vaan itkekö kurjuutta. Ei työssä käyväkään voi aina kaikkea valita, vielä vähemmän oikeusksia valitaan on niillä jotka odottavat vaan perse homeesa että valtio elättää.[/QUOTE]

Just tän takia tänne ei kannata kirjoittaa mitään. Ihmisen todellinen luonne parhaimmillaan.

Ai miksi. Lueppa oma tekstisi ja mieti uudestaan miksi teitä sanotaan loisiksi.

Sen sijaan että kelpaisi se pienempikin palkka, koetaan että on ihan ok ottaa mieluummin tuet. Mistäs ne tuet tulee? No niiden ihmisten pussista jotka tekee sitä työtä ja harvempi edes millää huippupalkalla.

Tässä on taas se asenne. Kuhan saan rahaa niin väliäkö sillä mistä se tulee. Teille se raha on juttu joka kasvaa puussa. Valtio on yhtä kuin isin ja äitin rahapussi. Sieltä saa kyllä rahaa jos työ ei nappaa.

Miksi suomessa on työvoimapula? Miksi työntekijöitä haalitaan muista maista? Ja samalla meillä muka on työttömiä joille ei löydy työtä? Meillä on vaan työttömiä jotka ei liikuta persettään kun saa valtiolta paremmat tuet. Ja eivät edes häpeä tätä.

Ennen vanhaan oli paremmin, kun piiat ja rengit vaelsivat työn perässä ympäri maata. Kummalliseksi on nyt meno muuttunut, kun ihmisillä pitää olla kodit ja perheet, eivätkä suostu nöyrästi työhön kuin työhön.

mut eikös siitä tule enmmin jos saa 4 lapsesta korotukset työttömyystukeen? Jotain vajaa 700e käteen?
Miten maksaa siis vaan 40e/lapsi kun lapsikorotus on enemmin.
En itse vissiin ymmärrä jotain oleellista.

Täällä kun menee niin että isä saa kelalta työttömyyskorvauksen + lapsikorotuksen. Itse siis maksaa lapsestaan 87e ja kela maksaa äidille loput 60e.

siis miks aina pitää haukkua loiseks ja sossupummiks jos on tälläsiä ongelmia ihmisillä? sanon vaan et olen itekki ollu kelan ja sossun asiakkaana enkä ole päivääkään hävenny. nyt olen töissä ja jos joskus jään työttömäksi niin varmasti haen kyseisistä konttoreista sen mikä minulle kuuluukin. työtä ei kaikkille ole tuosta vaan ja paska palkalla kuka vaan on mieluummin kotona. menkää jo itteenne ku puhutte tuollasia. suomessa on varmasti satoja tuhansia omasta halustaan työttömänä. just. ja muuten noiden virastojen kanssa saa kättä vääntää ja joka kuukausi ite tarkistaa kaikki laput. kusettajia täynnä. en usko että tässä on kyse siitä etteikö niitä elatusapuja haluttais lapsille hoitaa vaan siitä miten ne on otettu laskelmissa huomioon. kelalta ne saa jos isä ei hoida.

No tässä vastauksessa kiteytyy ihan jo kolmessa lauseessa tämä "työttömyysongelma"

1) jos joskus jään työttömäksi niin varmasti haen kyseisistä konttoreista sen mikä minulle kuuluukin

2) paska palkalla kuka vaan on mieluummin kotona.

3) kelalta ne saa jos isä ei hoida

Että silleen...KELE!

Ap, ottakaa yhteyttä lastenvalvojaan ja kysykään häneltä maksuvapautusta elatusavusta. Muistaakseni asia lähtee sieltäpän liikkeelle.

Täytyy olla harvinaisen typerä vanhempi, jos on lapsia repimässä koulusta kouluun ja asuntoa vaihtamassa jokaisen työpätkän takia! Se yksi suomalainen koulusurmaajakin oli elänyt lapsuuden, jossa oli koko ajan muutettu vanhempien töiden perässä paikkakunnalta toiselle. Ei tarvitse mikään psykologi olla, että tajuaa tällaisen olevan lapselle haitallista.

Pakko vielä todeta, että todella yksinkertaista ja mustavalkoista porukkaa taas palsta täynnä.
Köyhien senteistä jaksetaan marista, vaikka suurimpia rikollisia ja itsekkyyden huipentumia ovat kaikenmoiset optiohuijarit ja verojenkiertäjät.

Tsemppiä ap:lle! :)

Onks mies käyny lastenvalvojalla? Siellä katottu että pystyy maksamaan tään verran ja tehty semmoset paperit missä lukee elatustuen määrää pienempi elatusapu johtuu elatusvelvollisen puutteellisesta maksukyvystä?
Ko lastenvalvojaltahan nuo asiat lähtee, ja sit kelan kanssa hoijetaan.

[QUOTE="Anne";26111665] Kyllä niitä mollin sivuilla riittää, kouluttamattomallekin.[/QUOTE]

No riippuu kylläkin paikkakunnasta. Ota huomioon, että Suomessa on muutakin kuin isompia kaupunkeja. Eikä kaikki niin vain voi muuttaa töiden perässä. On oma talo/asunto ja puoliso jolla töitä. Ei siinäkään ole mitään järkeä, että muutetaan ja sitten aiemmin työtön on töissä ja aiemmin töissä ollut on työtön.

Katsoin mollin sivuilta tämän paikkakunnan työtarjontaa eikä mulla olisi yhteenkään niihin sopivaa koulutusta jos töitä pitäisi hakea. Oikotien sivulla ei ollut yhtäkään työpaikkailmoitusta tällä paikkakunnalla.

[QUOTE="Tintti";26112051]Ap, ottakaa yhteyttä lastenvalvojaan ja kysykään häneltä maksuvapautusta elatusavusta. Muistaakseni asia lähtee sieltäpän liikkeelle.

Täytyy olla harvinaisen typerä vanhempi, jos on lapsia repimässä koulusta kouluun ja asuntoa vaihtamassa jokaisen työpätkän takia! Se yksi suomalainen koulusurmaajakin oli elänyt lapsuuden, jossa oli koko ajan muutettu vanhempien töiden perässä paikkakunnalta toiselle. Ei tarvitse mikään psykologi olla, että tajuaa tällaisen olevan lapselle haitallista.

Pakko vielä todeta, että todella yksinkertaista ja mustavalkoista porukkaa taas palsta täynnä.
Köyhien senteistä jaksetaan marista, vaikka suurimpia rikollisia ja itsekkyyden huipentumia ovat kaikenmoiset optiohuijarit ja verojenkiertäjät.

Tsemppiä ap:lle! :)[/QUOTE]

Haluaisitko kertoa tarkemmin näistä veronkiertäjistä ja optiohuijareista? Kun tuntuu olevan että monet ihmiset eivät erota tuotantotukea (kuten esim. Nalle Wahlroosin maataloustuki) köyhäinavusta (kuten toimeentulotuki).

Merkitystä on myös niillä pienillä summilla, ja tästä ketjusta huokuu voimakkaasti AP:n asenne siitä että heidän täytyy kaikki saada, mutta ei itse mistään mitään maksaa.

kaupungin kämpässä en ole asunut ku kerran elämässä 10 vuotta sit enkä toiste asu..... et joo asuntoja löytyy mut ei halpoja.täällä päin yksityisillä yms vuokranantajilla on hinnat taivaissa ja kyse on pääkaupunki seudusta!!!!!
et missähän kohtaa on oma moka????

Ihme paskaa, äsken kirjoitit ettei asuntoa saa kun asunnottomat jne. vie ne ja pitää jonottaa vuosia. Ei kuule yksityisiltä asuntoa vie asunnottomat jne. eikä sinne mitään jonoteta. Nyt sitten onkin liian kalliita kämppiä.

Tekosyitä kyllä löytyy.

edelleen, ap, käykää nyt siellä lastenvalvojalla laskettamassa se elatusavun määrä.
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä hae kelalta vapautuksia, vaan mulla on nollasopimus, jota tehdessä laskettiin kyllä asumiskulujakin jne.

[QUOTE="vieras";26112347]Pyhällä hengelläkö niiden lapsien pitäisi elää?[/QUOTE]

kenen lasten? Ne miehen lapsethan saavat kelalta sen minimin kuitenkin. Tässä nyt näyttää siltä, että ap:n ja lasten pitää elää sillä pyhällä hengellä, jos kaikki yhteiset tulot katsotaan miehen tuloiksi, joista on vara maksaa elareita.

Ei ap:n rahoista mitään oteta pois.

Ap:lla on kaksi lasta jotka asuu heidän kanssa. Näin ollen asunnon koko ja sen vuokra kuuluvat 3/4 ap:n asioiksi; hänen kuuluu maksaa asunnosta ja sähköstä ja vedestä kolme neljännestä. Miehellä ei ole juu rahaa paljonkaan, mutta kyllä se yhden ihmisen hengen pitimiksi riittää. Ap huoltaa rauhassa omansa. Ei kai nyt voida ajatella että mes hyysää ja helpottaa taloudellisesti näitä ap:n sikiöitä ja jättää omat vastuunsa kantamatta?

[QUOTE="Kipa";26112168]No riippuu kylläkin paikkakunnasta. Ota huomioon, että Suomessa on muutakin kuin isompia kaupunkeja. Eikä kaikki niin vain voi muuttaa töiden perässä. On oma talo/asunto ja puoliso jolla töitä. Ei siinäkään ole mitään järkeä, että muutetaan ja sitten aiemmin työtön on töissä ja aiemmin töissä ollut on työtön.

Katsoin mollin sivuilta tämän paikkakunnan työtarjontaa eikä mulla olisi yhteenkään niihin sopivaa koulutusta jos töitä pitäisi hakea. Oikotien sivulla ei ollut yhtäkään työpaikkailmoitusta tällä paikkakunnalla.[/QUOTE]

Otan huomioon kiitos. Itse asun pienemmällä paikkakunnalla. Täällä taitaa jopa olla suomen isoin työttömyysprosentti, mutta se johtunee maahanmuuttajista.

[QUOTE="huhhuh";26112235]Ihme paskaa, äsken kirjoitit ettei asuntoa saa kun asunnottomat jne. vie ne ja pitää jonottaa vuosia. Ei kuule yksityisiltä asuntoa vie asunnottomat jne. eikä sinne mitään jonoteta. Nyt sitten onkin liian kalliita kämppiä.

Tekosyitä kyllä löytyy.[/QUOTE]

Mitähän PASKAA jauhan??? kysehän on ollu koko helvetin ajan siitä et halvempia asuntoja ei saa tosta vaan eikä niitä löydy!!!mikähän kohta sulla on jääny oikeen väliin ku et vittu tajua?? näin se on ei halpoja asuntoja ole täällä ainakaan yksityisillä!!!!!!! mitähän kohtaa sä et ymmärtäny??? kerrohan mullekin yksityinen vuokranantaja pääkaupunki seudulta joka vuokraa kolmiota alle 800e!!! ja samperi kaupungin kämpät ne menee juuri alta asunnottomille jne... lue teksti ja ymmärrä se!!! vittu mulla ei henk. kohtasesti ole mitää tekosyitä.. enkä ole mikää vitun luuseri joka makaa himassa...halvempi kämppä olis jees mut eipä niitä kuulu eikä näy.. näköjään ku sun mielestä näitä kämppiä saa jostain niin halvalla ni alahan jo ihmeessä kertoa mistä????
tai pidä se pääs jo kii....
kyse ollu siitä et sais halvemman asunnon :DDD ... adios amigo!!

[QUOTE="tii";26109618]Vuokra 850€/kk. EIKÖ todellakaan löydy halvempaa??[/QUOTE]

No tähän kyllä täytyy sanoa omakohtaisesta kokemuksesta että ainakin jos pk-seudulla asuu vuokralla ison lapsilauman kanssa niin ei :/

[QUOTE="Anne";26111844]
Jos mies on tuloton, niin ei hän voi elatuksia maksaa. Eikö se mene niin, että jos isä ei maksa vaan kela niin kela kyllä aikanaan perii omansa pois?[/QUOTE]

Ja tämä johtaa sitten taas siihen, että ko henkilöllä ei sitten aknnata todellakaan mihinkään töihin lähteä. Koska silloin joutuu maksamaan täydet elarit + vielä sitten ne kelan takaisin perimät.....Ja jos sulla ei ole työkokemusta eikä koulutusta, et kovin kummoisille palkoille vältämättä päsee. Näin se kierre sitten syntyy...

[QUOTE="Anne";26111796]Jos teillä noin niin huonompi juttu mutta kyllä täällä saa asunnollinenkin kaupungin asunnon. Itse olen saanut kaupungin kämpän kuukaudessa ja joskus aikaisemmin kolmessa kuukaudessa (pienempi ja ne on opiskelijoiden takia pidemmällä jonotusajalla).[/QUOTE]

hienoa sulle :) mut tosiaan täällä ei niitä tosta vaan saa ikävä kyllä ja ku on katto jo pään päällä ni eipä ole ihan ekana jonossa saamassa mitään... et jonon hännille sitä joutaa... mut toivotaan, että joskus lykästä jostain joku halvempi asunto et pääsis pikkasen pienemmällä vuokralla tai pitää alkaa harkita tosissaan omaa jo jos vaan lainaa irtoo tarpeeksi :)

Ja tämä johtaa sitten taas siihen, että ko henkilöllä ei sitten aknnata todellakaan mihinkään töihin lähteä. Koska silloin joutuu maksamaan täydet elarit + vielä sitten ne kelan takaisin perimät.....Ja jos sulla ei ole työkokemusta eikä koulutusta, et kovin kummoisille palkoille vältämättä päsee. Näin se kierre sitten syntyy...

Ei välttämättä tarvitse maksaa ikinä mitään takaisin. Jos lasketaan ettei ole varaa mitään maksaa ja saa vapautuksen, niin ei Kela peri takaisin.

[QUOTE="A.p";26109784]No kyllä se nyt vaan on mahdollista. En kysynyt että mikä on sun MIELIPIDE tähän asiaan vaan kysyin että miten tämä asia menee. Maksuvapautus on olemassa ja se työttömänä yleensä haetaan. Kuka muu voisi olla pienempituloisenpi kuin työtön? Työtön ei vapautusta saa koska saa asumistukea. No kela varmaan selvittää asian tänään.[/QUOTE]
Opiskelija. Opiskelijoita varten nuo ovat käytännössä tehty. Mieti asiaa kuin veroja. Isälläni meni 1 e yli tulorajan ja maksoi sitten 200e ylimääräistä. Näinpä kun miehesi tulot nousevat, mies joutuu maksamaan ja jää täten ns. miinukselle, vaikka todellisuudessa valtio jää vain vähemmän miinukselle miehen maksaessa edes tuota säälittävän pientä osaa lapsistaan niiden neljän lapsensa äidille.

Yhteistyössä