Mies ei saanut maksuvapautusta elatusavusta vaikka olemme työttömiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa oikeesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä lapsi siinä kärsii? saa olla "isän" kanssa yhtälailla, isä vaan ei joudu maksamaan lapsesta joka ei hänen ole. Jos ei "äidille" sovi, on selkeästi vain rahan perässä oleva ahne lehmä.

Saanko kysyä, miksi sun kuuppaasi kirraa niin kauheasti Mummeliisan pojan tilanne? Jos hänellä on halua ja varaa maksaa ei-biologisten lasten elatuksesta, niin onko se sulta jotenkin pois, että hän niin myös tekee?

Kyllähän ne lapset pitää elättää sillon ku ne asuu saman katon alla oli työtön tai ei , miksi se elatusvastuu katoaa sitten kun ei asuta saman katon alla.

Saanko kysyä, miksi sun kuuppaasi kirraa niin kauheasti Mummeliisan pojan tilanne? Jos hänellä on halua ja varaa maksaa ei-biologisten lasten elatuksesta, niin onko se sulta jotenkin pois, että hän niin myös tekee?

Lähinnä ihmetyttää, miksi niin sinisilmäisesti vaan elättää lapsia, jotka eivät ole hänen. Ja mikseivät muutkin naiset ole käyneet kimppuun, saa panna ketä haluaa kuhan pykää lapsen ja poika elättää o.O Sehän on todella, todella tyhmää. Ja joku nainen oikeasti vielä ottaa sellaisen miehen joka elättää ties kenen lapsia ja lisää vaan tuntuu ilmestyvän, eihän se käy järkeen mistään kulmasta.

Minä ja sisarukseni muutimme vanhempien työn vuoksi koko lapsuutemme.

Minusta tuli mitä tuli.
Siskosta tuli proviisori joka tuöllistää kolmisenkymmentä ihmistä.
Vanhimmasta veljästä tuli tohtoriksi väitellyt kansainvälisen tason neurobiologi/kvattifyysikko.
Seuraavasta veljestä tuli prosessi-insinööri joka oman työnsä ohella "sairaalloisen" aktiivinen kansainvälisessä avustustyössä.
Kuopus on "vain" sähköinsinööri ja merkonomi.

Koulusurmaajaa ei tullut kenestäkään.
Ei vaikka 0-14 ikävuosien välillä asuin 27 paikkakunnalla ja 7 eri maassa.

:D

Ja ylläolevan lisäksi Mummeliisa tuntuu kantavan vastuunsa omien lastensa lisäksi myös muiden lapsista :flower: Mutta Mummeliisa onkin tainnut saada kotoaan terveet elämäarvot: töitä tehdään siellä missä niitä on, "perhe" (laajemmassakin käsityksessä) pidetään kasassa ja kaikki (myös ei biologiset) lapset ovat arvokkaita ja yhdenvertaisia.

Mitä lapsi siinä kärsii? saa olla "isän" kanssa yhtälailla, isä vaan ei joudu maksamaan lapsesta joka ei hänen ole. Jos ei "äidille" sovi, on selkeästi vain rahan perässä oleva ahne lehmä.

Eli ihanne olisi jos isä JA Kela maksais ruokot?
Eikös?

Paitsi ettei isällä ja lapsella olisi silloin mitään laillisia oikeuksia toisiinsa vaan kaikki menisi äidin oikkujen mukaan?
Hyvän äidin kohdalla tuo ei ongelma... sellaisen "lapseni ei mene hoitoon ennen 7 v eikä tarvitse muita kuin minut ennen sitä"- äidin kohdalla olisi.
Oletko KOSKAAN törmännyt äitiin, jonka mielestä pikkulapsi ei tarvitse muuta kuin Pyhä Äidin?

Eli ihanne olisi jos isä JA Kela maksais ruokot?
Eikös?

Paitsi ettei isällä ja lapsella olisi silloin mitään laillisia oikeuksia toisiinsa vaan kaikki menisi äidin oikkujen mukaan?
Hyvän äidin kohdalla tuo ei ongelma... sellaisen "lapseni ei mene hoitoon ennen 7 v eikä tarvitse muita kuin minut ennen sitä"- äidin kohdalla olisi.
Oletko KOSKAAN törmännyt äitiin, jonka mielestä pikkulapsi ei tarvitse muuta kuin Pyhä Äidin?

Ihanne on että biologinen isä ja kela maksavat. Miksi tarkoituksellisesti hankkia lapsia miesten kanssa jotka eivät lastaan koskaan aio elättää eikä heitä lapsen elämään halua? Ja vielä imeä rahat joltakin muulta o.O Sairasta.

Olen tavannut äidin, joka on tälläinen. Näissä tapauksissa yhteishuoltajuus ja biologia ovat harvinaisen käteviä, äidillä ei ole vaihtoehtoja. Adoptio + yhteishuoltajuus olisi aika hyvä edellytys ei-biologisen lapsen elättämiseksi. Jos ei käy, hanat kiinni. Äitihän siinä vastuussa lapsestaan on ja isän ei tarvitse maksaa nähdäkseen lasta. As I said, ahne lehmä jos evää lapsen ja "isän" tapaamiset vain koska isi ei maksa.

Ihanne on että biologinen isä ja kela maksavat. Miksi tarkoituksellisesti hankkia lapsia miesten kanssa jotka eivät lastaan koskaan aio elättää eikä heitä lapsen elämään halua? Ja vielä imeä rahat joltakin muulta o.O Sairasta.

Olen tavannut äidin, joka on tälläinen. Näissä tapauksissa yhteishuoltajuus ja biologia ovat harvinaisen käteviä, äidillä ei ole vaihtoehtoja. Adoptio + yhteishuoltajuus olisi aika hyvä edellytys ei-biologisen lapsen elättämiseksi. Jos ei käy, hanat kiinni. Äitihän siinä vastuussa lapsestaan on ja isän ei tarvitse maksaa nähdäkseen lasta. As I said, ahne lehmä jos evää lapsen ja "isän" tapaamiset vain koska isi ei maksa.

Olen samaa mieltä.

Keneltäkään lapselta ei saisi (oli "Oikea isä" olemassa tai ei) riistää mahdollisuutta myös bioisän tuntemiseen ja läsnäoloon.
Aina se vain ei mene bio-orientoituneesti.
Joskus äiti ei tunne bioisää, eikä siksi voi ottaa yhteyttä.
Joskus bioisää ei "kiinnosta".
Joskus...

Silloin (ja muulloinkin) on syytä ottaa esille se, miten vähäinen bioisyys (yhden Lastin mittainen) on Oikeaan läsnäolevaan, elämänmittaiseen isyyteen verrattuna.

:)

Olen samaa mieltä.

Keneltäkään lapselta ei saisi (oli "Oikea isä" olemassa tai ei) riistää mahdollisuutta myös bioisän tuntemiseen ja läsnäoloon.
Aina se vain ei mene bio-orientoituneesti.
Joskus äiti ei tunne bioisää, eikä siksi voi ottaa yhteyttä.
Joskus bioisää ei "kiinnosta".
Joskus...

Silloin (ja muulloinkin) on syytä ottaa esille se, miten vähäinen bioisyys (yhden Lastin mittainen) on Oikeaan läsnäolevaan, elämänmittaiseen isyyteen verrattuna.

Miksei sitten vaihtoehto adoptio ja yhteishuoltajuus onnistu? Näin lapsella olisi kaikkein paras turva. Tätä ehdottomasti suosittelisin omille lapsilleni, koska ei ole mitään vastaan lapsenlapsia, haluan vain lasteni tekevän kaikkein järkevimmät rahalliset päätökset. Näin ollen lapsi tulisi myös perimään poikani ja koko suku sitoutuisi 100% tuohon lapseen sillä hän kuuluisi sukuun ja se olisi paras ratkaisu molempien kannalta.

Hänellä siis 4 lasta joista maksaa 40e/lapsi. Mulla kaksi lasta jotka asuvat kanssamme.

Kelasta tuli päätös ettei saa vapautusta, koska tuloraja on 1044 e ja tulomme on 1080e

Siis saamme toimeentulotukea ja sen raja on joku 1100e, tästäkö joudumme vielä maksamaan 160e elatusmaksua :o

Minun saama asumistuki ja miehen työnarkkinatuki otettu huomioon, mutta mun lapsista ei ollut mitään mainintaa.

Ja tämä helmikuusta lähtien kun työmarkkinatuki nousi vajaa satasen. Viime vuonna sai vielä maksuvapautuksen

Räytyyhän niistä lapsistaan maksaa, kun ei heitä enää huolla. Mitäs otit tuollaisen miehen, neljä lasta.

Miksei sitten vaihtoehto adoptio ja yhteishuoltajuus onnistu? Näin lapsella olisi kaikkein paras turva. Tätä ehdottomasti suosittelisin omille lapsilleni, koska ei ole mitään vastaan lapsenlapsia, haluan vain lasteni tekevän kaikkein järkevimmät rahalliset päätökset. Näin ollen lapsi tulisi myös perimään poikani ja koko suku sitoutuisi 100% tuohon lapseen sillä hän kuuluisi sukuun ja se olisi paras ratkaisu molempien kannalta.

Adoptio ei onnistu, jos adoptoija on nuori.
Ihan sama vaikka olisi ollut lapsen elämässä syntymästä asti...
Laki ei tunne rakkutta ja läsnäoloa.

Ja minä suosittelen lapsilleni mieluummin "Oikeita" päätöksiä vauvojen suhteen, kuin "rahallisesti järkevimpiä".

Oikeasti olen vaikuttunut että pojallani on ollut yhä kanttia.
Nykyisessä tilanteessaan... "hide and run and make society to pay" olisi ollut enemmän kuin ymmärrettävää.

Isänsä teki Helvetin Hyvää työtä?

Adoptio ei onnistu, jos adoptoija on nuori.
Ihan sama vaikka olisi ollut lapsen elämässä syntymästä asti...
Laki ei tunne rakkutta ja läsnäoloa.

Ja minä suosittelen lapsilleni mieluummin "Oikeita" päätöksiä vauvojen suhteen, kuin "rahallisesti järkevimpiä".

Oikeasti olen vaikuttunut että pojallani on ollut yhä kanttia.
Nykyisessä tilanteessaan... "hide and run and make society to pay" olisi ollut enemmän kuin ymmärrettävää.

Isänsä teki Helvetin Hyvää työtä?

No se riippuu näkökulmasta. Jos mun pojan eksä saa lapsia, jotka eivät poikani ole ja yrittää tuputtaa niitä poikani elätettäväksi, käsken kyllä häipymään kuvioista.

.

Miksi edes Kelan pitäisi maksaa mitään? Onhan sekin "rahan imemistä joltakin muulta" :D Eikös ihanne olisi, että vanhemmat kustantavat ne omien lastensa elämiset-olemiset, riippumatta siitä, asuvatko yhdessä vai ei?
Että sinun logiikalla ei ole paljon arvoa kyllä noillakaan miehillä, jotka maksattavat elarinsa Kelalla.....

Tuli vaan mieleen: mistäs sun lapsen elarit tulevat? Toivottavasti lapsen isältä, kun olet kerran hänen kanssa tarkoituksella lapsen hankkinut ;)

Miksi edes Kelan pitäisi maksaa mitään? Onhan sekin "rahan imemistä joltakin muulta" :D Eikös ihanne olisi, että vanhemmat kustantavat ne omien lastensa elämiset-olemiset, riippumatta siitä, asuvatko yhdessä vai ei?
Että sinun logiikalla ei ole paljon arvoa kyllä noillakaan miehillä, jotka maksattavat elarinsa Kelalla.....

Tuli vaan mieleen: mistäs sun lapsen elarit tulevat? Toivottavasti lapsen isältä, kun olet kerran hänen kanssa tarkoituksella lapsen hankkinut ;)

On, se on ihanne tilanne. Mutta nyt kyse ei ollut biolapsesta vaan naisen omasta lapsesta jolla nainen imee mieheltä rahaa joka vielä suostuu lasta ilman mitään syytä elättämään.

Mun lapsen elarit tulee kelasta sillä isä on opiskelija ja sen jälkeen menee armeijaan. Lapsen isä on biologinen ja todennäköisesti hankkiutuu töihin armeijan jälkeen.

On, se on ihanne tilanne. Mutta nyt kyse ei ollut biolapsesta vaan naisen omasta lapsesta jolla nainen imee mieheltä rahaa joka vielä suostuu lasta ilman mitään syytä elättämään.

Mun lapsen elarit tulee kelasta sillä isä on opiskelija ja sen jälkeen menee armeijaan. Lapsen isä on biologinen ja todennäköisesti hankkiutuu töihin armeijan jälkeen.

Eiköhän sillä miehellä ole tarpeeksi hyvä syy, jos hän kerran siihen suostuu? Miksi se sinua niin paljon häiritsee... :D

Minulla itselläni on kolme poikaa. Ja se, kenen lapsia he haluavat joskus elättää, on ihan heidän oma asiaansa. Toivon toki ensijaisesti, että ainakin omaista lapsista pitävät hyvän huolen :) Jos tekisivat niin kun Mummeliisan poika ja olisivat itse asiaan tyytyväisiä, niin olisi suunnattoman ylpeä poijstani enkä missään nimeääs rupeasi arvostelemaan heidän päätöksiä, saatika nostamaan jotain vastarinta.

Eiköhän sillä miehellä ole tarpeeksi hyvä syy, jos hän kerran siihen suostuu? Miksi se sinua niin paljon häiritsee... :D

Minulla itselläni on kolme poikaa. Ja se, kenen lapsia he haluavat joskus elättää, on ihan heidän oma asiaansa. Toivon toki ensijaisesti, että ainakin omaista lapsista pitävät hyvän huolen :) Jos tekisivat niin kun Mummeliisan poika ja olisivat itse asiaan tyytyväisiä, niin olisi suunnattoman ylpeä poijstani enkä missään nimeääs rupeasi arvostelemaan heidän päätöksiä, saatika nostamaan jotain vastarinta.

Kunhan mun lapset ei niin tee niin mua se ei välttämättä haittaa. Enhän mä siinä mitään häviä, vaikka pidänkin asiaa miehen kannalta erittäin tyhmänä.

[QUOTE="äiti";26109631]Muuttakaa työn perässä. Esim. hesassa varmasti löytyisi jotain töitä.[/QUOTE]

No jos nää jo asuu Helsingissä?? Täällä näitä selittelijöitä on vaikka kuinka paljon. "Töissä käynti on niin rankkaa, kun on ne lapsetkin huollettavina ja ja ja ja ja ja... "

Oliks tää provo??? Jos muksuja on ollu valmis tekemään, kyllä niistä eron tullen maksaakin!! Lapsillehan ne rahat menee herranjumala, ukkos omille lapsille!!!

Menkää töihin ja lopettakaa valittaminen!

Yhteistyössä