Mielipiteitä - naimisissa oleva ei käytä sormusta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
eh?
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En käytä eikä miehenikään, koska meillä ei ole sormuksia. Haluan valita sen huolella eikä lasten takia ole ollut aikaa. Ollaan oltu jo monta vuotta naimisissa.
Saako kysyä miten vihkiseremoniassa meni kun siinä ei vaihdettu sitten sormuksia?

huh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä teidän mielestä on taustalla jos ihminen on naimisissa, ei käytä sormusta ollenkaan?
Tunnetteko tällaisia ihmisiä?
tunnen. taustalla on se, että pelkään, että en saa sormusta enää pois jos laitan sen sormeen. sama juttu miehellä.
olen nyt 6 kg painavampi kuin naimisiinmennessä yli 10 vuotta sitten. Mutta sormissa aina olleet isot rystyset jotka turpoavat, toisilla on kauttaaltaan laihat sormet, minulla isot rystyset, jotka paljon isommat kuin muuten sormet. Lisäksi toisen raskauden jlkeen jäivät nuo kilot ja ikuinen turvotus.

niin
Alkuperäinen kirjoittaja eh?:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
En käytä eikä miehenikään, koska meillä ei ole sormuksia. Haluan valita sen huolella eikä lasten takia ole ollut aikaa. Ollaan oltu jo monta vuotta naimisissa.
Saako kysyä miten vihkiseremoniassa meni kun siinä ei vaihdettu sitten sormuksia?
maistraatissa :) Ei olltu sen kummempia seremonioita.

Minä en käytä kotona. Kun lähden kylille, niin nappaan ne tuosta "sormutelineestä" matkaan. Kotona ne ovat vaan niin epäkäytännölliset, kun kuitenkin koko ajan saa tehdä ruokaa, pestä lapsen peppua tai muten vaan läträtä vedellä.

Mies käyttää aina sormusta mut mä en käytä kun "jouluna ja juhannuksena" :wave:
Mun työmaallani ei saa sormuksia pitää (kuten ei muitakaan koruja) joten en sit viitsi laittaa illaksi/yöksi sormusta ja ottaa sitä aamulla pois.. miksi laittaa sormus muutamaksi tunniksi sormeen? Unohtuu kuitenkin aamulla ottaa pois töihin lähtiessä ja pian häviää pukukaapilta :eek:

Saraldo
Mä en saa työssä käyttää sormuksia lainkaan, joten aamuisin se jää aika helposti korukulhoon. Muutenkin se on mulle vähän liian pieni, joten sen sormeen laittaminen vaatii käsirasvaa, ja poisottaminen saippuaa :D .

Mies kyllä pitää sormusta yötä päivää :ashamed: .

vaimo 06
Mies käyttää sormusta hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa. Sormus on muuten etusormessa, ei osaa muussa sormessa pitääkään. Minä pidän omaani jos muistan, se on sentään vas. nimettömässä sitten kun on. Kihlasormuksia ei ole, vain ne vihkit.

Naimisiinkin mentiin salaa maistraatissa. :)

Chala
Mies jätti vihkisormuksensa pois käytöstä muutama vuosi sitten koska ei töissä voinut pitää ja se sitten unohtui aina muutenkin. Kun nyt oikein mietin niin ennen naimisiin menoa ei käyttänyt ainakaan vuoteen kihlasormustakaan koska se oli ihan liian iso.

Mulla jäi sormus ekan raskauden myötä rasiaan kun turvotti liikaa. Välillä käytin isompaa sormusta kihla- ja vihkisormusten tilalla, mutta nykyään en jaksa sitäkään. Kyllä ne joskus vielä käyttöön tulee, mutta ei just nyt :)

Mun sisko ja miehensä eivät ottaneet sormuksia ollenkaan naimisiin mennessään ja hyvin on kuitenkin liitto kantanut jo yli 10 vuotta. Ei se tosiaan suhteen laadusta kerro mitään jos ei sormusta syystä tai toisesta käytä, ongelmat on sitten ihan jossain muualla jos sellaisia on. Pettää ne sormuksellisetkin ;)

Mies ei käytä sormusta, sillä ei saa töissään sitä käyttää.
Itsekään en juurikaan käytä sormuksiani, koen ne ahdistavina.
Siis fyysisesti. Sillä, ettemme käytä sormuksiamme- ei ole mitään syy-yhteyttä tai peilauspintaa liitomme tilaan.

muoks. eikä minunkaan työssäni sormusten käyttöä suositella.

mulla on sormus ollu sormessa 7.1.2007 lähtien ja pois olen ottanu vain leipoessa, pestessä ja rasvatessa käsiä. Myöskin silloin kun likka oli pieni ja pesin takapuolta.

en mä edes tunne sen olemassaoloa tossa sormessa mut jos sen pois ottaisin niin olis niin alaston olo et en mä vaa osais olla. Mies pitää kans koko ajan paitsi yllämainituissa tilanteissa.

muoks. siis kyse kihlaosrmuksesta

Mies ei käytä sormusta, ei edes omista sellaista koska a) töissä ei voi pitää ja b) nivelsairauden takia ei edes tavallista sormusta sormeensa saa laitettua. Minulla sormukset on, ja pidän paitti töissä.

Vihkiseremoniassa ei sormuksia vaihdettu, sain omani oltuamme pari vuotta naimisissa. Ei se sormus sitä onnellista liittoa tee...

Rukoilijasirkka
Eikö ole hassua, että kaikkien naimisissaolevien täytyy pitää jostain tietystä asiasta, kuten sormuksesta. Mitäs jos naimisissaolon merkkinä ois iso nenärengas, semmonen ku jollain lehmällä, niin moniko siitä kauheesti tykkäis, häh?

Yhteistyössä