Mielipiteitä - naimisissa oleva ei käytä sormusta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Rokkivosu
Mieheni ei käytä kun on raksalla töissä ja siellä voi jäädä sormuksesta kiinni. Ei se käytä sitä juuri koskaan muutenkaan.
itse käytän joskus, en läheskään päivittäin ja ihana avioliitto meillä on siitä huolimatta.

Ap
Kysäisin siksi kun me mentiin kesäkuussa naimisiin eikä olla pidetty sormuksia, mietin ollaanko ihan outoja.
Kummallekin sormus on liian iso nyt kun ollaan laihduttu kumpikin aika paljon :)

näin meillä
Miehellä vain kihlasormus, joka ostettiin just koulusta päästyä; se oli niin ohut (=halpa) että vääntyi miehen golfatessa aivan soikeaksi. Mies lopetti sen käytön.

Mulla sekä kihlasormus että vihkisormus, mutta kumpikaan ei tällä hetkellä mahdu sormeen, kun on kolmen lapsen myötä tullut hieman tuota painoa. Muutenkaan en näe syytä pitää niitä kotona kakkapyllyjä pestessä. Viimeksi nuo sormukset ovat olleet mulla kun olin töissä n. 4 vuotta sitten. Vuoden päästä palaan takas töihin ja jos en saa painoa tiputettua niin harkitsen uusien sormusten ostamista...

vaimo
meillä tulee ens kesänä 19 vuotta naimisissaoloa täyteen enkä ole käyttänyt omaa sormustani ainakaan 10 vuoteen siksi ettei se enää sovi, olin silloin nuorena kovin paljon pienempi kuin nyt... mies on käyttänyt koko ajan omaansa, menossa toinen kappale kun eka katosi töissä ja tämä nykyinenkin alkaa olla jo niin kulunut että olisi aika jo kohta uuden. Itse asiassa ehdotin tässä miehelle että ostetaan molemmille uusi viimeistään sitten kun tulee se 2 kymppiä täyteen. Niin, eikä meilläkään ole liitossa mitään vikaa, iltatähti syntyi puoli vuotta sitten ja harkitaan kovasti hälle vielä kaveriakin! :)

ääliö
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
No ei ainakaan hirveän hyvä avioliitto taida olla jos ei halua edes sen merkiksi sormusta pitää. En tunne.
Ei oo sulla tainnut olla raskausaikana turvotusta? Mä olin käyttämättä 6 kk kun oli niin paha turvotus.

Me ei miehen kanssa hankittu sormuksia naimisiin mentäessä. Mies ei käytä sormuksia. Enkä itsekään halunnut vihkisormusta. Myöhemmin hankin sormuksen, ilman kaiverruksia, mutta nykysin en ole sitä käyttänyt koska se on alkanut ahdistamaan mua.
Eipä meidän avioliittoa ole suuntaan eikä toiseen sormukset heilauttaneet.
By the way, nuorempana kun pisin sormuksia niin käytin sormusta myös vasemmassa nimettömässä. Eli eipä se "naintisormi" ole mulle koskaan mikään pyhä ole ollut ;)

Kata
Halusin kohotetulla timantilla varustetun vihkisormuksen turhamaisuuttani ja arvatkaa onko hoitotyössä epäkäytännöllinen eli ilman sormusta täälläkin kuljetaan suurin osa ajasta!

Vihkisormukseni on liian iso ja hiertää. Tulee ihottumaa ja vesikelloja. Jos sormus on kädessä niin se on milloin missäkin sormessa. Yleensä siinä jossa on sillä hetkellä terve iho. Kotona en yleensä käytä sormusta ollenkaan. Kylään mentäessä yritän muistaa laittaa sormuksen mutta jos se unohtuu niin eipä tuo paljon haittaa. Naimisissa ollaan, oli sormus sormessa tai ei.

Sormukset muuten ostettiin vasta kun oltiin oltu yli puoli vuotta naimisissa. Mies kyllä ehdotti että laitetaisiin raha mielummin uuteen pesukoneeseen ja ostettaisiin kuivausrumpukin. Näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut ihan järkevä ratkaisu. :D

No, mä en ole naimisissa, mutta kihloissa kuitenkin. Enkä ole voinut kohta pariin vuoteen pitää sormustani, koska olen allergisoitunut kullalle. Uutta sormusta ei vaan ole tullut hankituksi... myöskään veljeni vaimo ei pidä vihkisormuksia muuten kuin juhlissa, vaikka ovat olleet käsittääkseni ihan onnellisesti naimisissa jo yli 20 vuotta. Hän ei vain pidä koruja ylipäätään.

Eli ei sormuksettomuus kyllä kerro yhtään mitään liiton tilasta.

?
Vitsit mä oon käyttänyt joka saamarin päivä uskollisesti sormusta naimisiin menon jälkeen ja samoin mies, mut mitä hittoa, se ei riittänyt, suhde voi huonosti.... Täytyy vissiin ottaa pois, jos se auttais?!?!?

Täällä yksi sellanen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä teidän mielestä on taustalla jos ihminen on naimisissa, ei käytä sormusta ollenkaan?
Tunnetteko tällaisia ihmisiä?
Minä olen just sellainen ihminen. Sormukset ovat olleet poissa sormesta jo muutaman vuoden. Sormet on turvonneet iän myötä, enkä ole saanut mentyä suurentamaan sormuksia vielä. Hiljaa hyvä tulee. :)

Kysyin miksi minun pitäisi sormusta käyttää ja se (eli tuo aviomieheni mun) vastasi minun olevan hänen omaisuuttaan. Hänen ei tarvitse, koska ei kuulu kenellekään. Se taas johtuu siitä, että on enemmän itsenäinen... onhan hän mies :xmas: Kuka haluaa, täältä saa! Hyvin kulutettu ja käytetty mies tarjolla. :xmas:

h
Mun vanhemmat ei käytä. Isä ei ole koskaan käyttänyt, on niin paljon metsähommissa ja ei ole viitsinyt eestaas laittaa ja ottaa hommissa pois. Äitikään ei nykyään käytä, kun sormussormi on reuman takia turvonnut. Onnellisia ovat silti.

Yhteistyössä