Mielipiteitä - naimisissa oleva ei käytä sormusta

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
huono iho
Mulla menee sormesta iho ihan puhki, jos useamman päivän käytän sormuksia putkeen. Mielelläni kyllä muuten käyttäisin, juhlissa käytän. Ihan onnellinen on meidän avioliitto.

En käytä
Minulla jotenkin sormuksien alla hautuu iho niin että iho menee rikki pahan näköisesti. Isälläni on samaa vikaa. Käytän sormuksia vain juhlissa tai jos menen ulos tyttöjen kanssa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
No ajattelin nyt lähinnä sellaista tilannetta ettei yhtäkkiä sormusta HALUA pitää. Kyllä mä ainakin närkästyisin jos mieheni tulisi sanomaan ettei enää tästä lähin pidä vihkisormustamme. Eri asia jos se on liian suuri/pieni.

Ja sanavalinta varmaan oli vähän omituinen, mua ei oo siunattu kirjoittajan lahjoilla. :D
Tuollaisessa tilanteessa pitää kysyä siltä joka ei enää halua pitää sormusta. Työt muuttuneet, allergia puhjennut, turvotusta? Luulen että parisuhteen rakoilu näkyisi ensimmäiseksi muualla kuin sormuksesta. Yleensä sormus on tärkeämpi suhteen alussa, myöhemmin sillä ei ole niin väliä.
no mulle se on edelleenkin tärkeä. Mutta mä olenkin nuori ja eikä mulla ole älynlahjoja sitten yhtään. eli en tiedä mistään mitään. :D
Se, että se on sinulle tärkeää, ei tarkoita että niille, joille ei ole tärkeää käyttää sormusta, olisi suhde huonossa kunnossa... varmana ikä tuo sinullekin ymmärrystä sen suhteen, että me kaikki emme ajattele ja toimi tilanteissa samalla tavalla ja sinä et voi tietää asioidne taustoja yhdestä ainosta ulkoisesta tekijästä.

vieras
Tunnen yhden parin. Eivät ole koskaan pitäneet sormuksia, menivät naimisiin maistraatissa ilman isoja juhlia. Jos me menisimme naimisiin (jota en koe mitenkään tärkeänä), niin en myöskään haluaisi sormusta.

Minä en ole sormusta riisunut alttarin jälkeen muuta kuin taikinaa tehdessä. Mutta miehellä on ns. korkea sormus, jonka hän ottaa yöksi pois ja monesti se on sitten aamulla töihinlähtiessä unohtunut hyllylle, mutta en pidä asiaa mitenkään vakavana kun ei hän sitä tahallaan unohda, ehkä n. kerran viikossa se tuolla napottaa päivän ilman omistajaansa. =)

Mutta se on mielestäni outoa jos sormusta ei tarkoituksella pidetä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ajattelin nyt lähinnä sellaista tilannetta ettei yhtäkkiä sormusta HALUA pitää. Kyllä mä ainakin närkästyisin jos mieheni tulisi sanomaan ettei enää tästä lähin pidä vihkisormustamme. Eri asia jos se on liian suuri/pieni.

Ja sanavalinta varmaan oli vähän omituinen, mua ei oo siunattu kirjoittajan lahjoilla. :D
Tuollaisessa tilanteessa pitää kysyä siltä joka ei enää halua pitää sormusta. Työt muuttuneet, allergia puhjennut, turvotusta? Luulen että parisuhteen rakoilu näkyisi ensimmäiseksi muualla kuin sormuksesta. Yleensä sormus on tärkeämpi suhteen alussa, myöhemmin sillä ei ole niin väliä.
no mulle se on edelleenkin tärkeä. Mutta mä olenkin nuori ja eikä mulla ole älynlahjoja sitten yhtään. eli en tiedä mistään mitään. :D
Se, että se on sinulle tärkeää, ei tarkoita että niille, joille ei ole tärkeää käyttää sormusta, olisi suhde huonossa kunnossa... varmana ikä tuo sinullekin ymmärrystä sen suhteen, että me kaikki emme ajattele ja toimi tilanteissa samalla tavalla ja sinä et voi tietää asioidne taustoja yhdestä ainosta ulkoisesta tekijästä.
No ajattelin nyt lähinnä että tässä kysyttiin yksittäisten ihmisten mielipiteitä siitä, että onko se tärkeää. En tarkoittanut sitä että se olisi muille niin tärkeää. Minulle se sormuksen pitäminen sitä on ja aina kun sormukseni näen niin muistan siitä mieheni ja sen, kuinka onnekas olen kun minulla on hänet.

19 years together
En kauhean montaa tiedä, jotka eivät käyttäisi.
Minä pidän aina silloin tällöin. Liitto on ollut vuosia jo vaakalaudalla, mutta en sormuksella sitä ilmennä. Pidän nimettömässä välillä kalevala-sormusta ja välillä jtn rihkamiakin.

vieras

No ajattelin nyt lähinnä että tässä kysyttiin yksittäisten ihmisten mielipiteitä siitä, että onko se tärkeää. En tarkoittanut sitä että se olisi muille niin tärkeää. Minulle se sormuksen pitäminen sitä on ja aina kun sormukseni näen niin muistan siitä mieheni ja sen, kuinka onnekas olen kun minulla on hänet.
Ai missä kohtaa?:

Mikä teidän mielestä on taustalla jos ihminen on naimisissa, ei käytä sormusta ollenkaan?
Tunnetteko tällaisia ihmisiä?

No ei ainakaan hirveän hyvä avioliitto taida olla jos ei halua edes sen merkiksi sormusta pitää. En tunne.

v
minä tunnen montakin. jotkut eivät vaan osaa käyttää tai se häiritsee töissä tms. ei mielestäni kerro suhteen tilasta mitään. miksi sitä sormusta täytyis välttämättä käyttää? vois sitä pahojaan tehdä sormuskin sormessa. meillä käytetään juhlissa tms kun muutenkin laittaudutaan, muttei välttämättä arkipäivän elämisessä. itse otan aina yöksi sormukset pois ja joskus unohdan ne laittaa takaisin.

v
jos on hyvä itsetunto ja tyytyväinen parisuhteeseensa, niin yksi sormus ei paljon hetkauta. Ehkä enemmänkin silloin voi haluta että toinen pitää sormusta, kun on epävarma itsestään ja suhteestaan. Että on välttämättä pakko todistaa jotain

v
minua häiritsi ihan liiton alkuaikoina, mutta nyt olen kasvanut henkisesti ja suhteeni on todella hyvä joten ei mun tarvii merkata sitä omaani kun se on mun oman ilman sitä sormustakin.

kotiäiti
mä en käytä. ihan vaan sen takia ku kotona tuu puuhasteltuu ja joutuu pesee kädetkin koko ajan niin en viitti ees taas vaihtaa. ja koska en käytä kovin usein niin ei tunnukaan niin hyvältä kun on sormessa. ei ukkokaan käytä että ei tässä kukaan otta nokkiinsa. :D

Miulla unohtuu monesti laittaa työpäivän jälkeen sormus takasin sormeen. Nytkään ei ole sormusta vaikka olen koko viikon ollu saikulla. Miun "tausta" taitaa siis olla se, että olen hoitoalalla :D Pitäskö tästä päätellä jotain miun parisuhteen laadusta?

En ole muistanut aikoihin pitää.

10 yhteistä vuotta sitoo paremin kuin rinkula :D
Pistän paremmaksi: 12 yhteistä vuotta - ei avioliittoa, ei sormuksia ;)

Kyllä se sitoutuminen ja onni on jossain ihan muualla.
:heart: :heart: Ihanaa :) Meillä tulee keväällä vasta täyteen 5v. =)

sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikä teidän mielestä on taustalla jos ihminen on naimisissa, ei käytä sormusta ollenkaan?
Tunnetteko tällaisia ihmisiä?
Tunnen, esimerkiksi minulla ja miehelläni ei ole sormuksia. Olemme olleet yhdessä 13 vuotta, siitä 9,5v aviossa. Ja kiitos kysymästä, avioliittomme voi mainiosti. Tällä hetkellä vain olen niin paksu, että sormukset eivät mahdu kunnolla sormeeni. Miehen sormus taas on liian iso (oli jo alun perin, mutta tyhminä uskoimme myyjän sanaan), joten se on jatkuvasti vaarassa tippua. Kun mä saan itseni palautumaan normaaliksi, niin olemme sopineet menevämme ostamaan uudet sormukset noiden opiskelijabudjettirinkuloiden tilalle.
Älä viitti. Kyl teil on pakko olla ihan p.ska suhde, kun ei rinkuloita sormissa! ;) :LOL:

Mun isä ei ole käyttänyt vuosiin. Tekee semmoista työtä että se ei ole kuin tiellä. Kerran nuorena oli jäänyt sormi ja sormus johonkin puristimeen ja työkaveri oli juuri ajoissa saanut sen sormuksen sahattua poikki ennen kuin sormi olisi mennyt kuolioon. Että ihan vaarallinenkin on, eikä se öljyisessä ja rasvaisessa sormessa järin edukseen olisi.

Ksantippa S.
Tunnen paljonkin ihmisiä, jotka ovat onnellisesti naimisissa eivätkä sormuksia käytä. Itsestänikin varmaan tulee joskus sellainen, sillä en tykkää sormuksista, ja mies kammoaa kaikkia koruja.

Tunnen myös pari pariskuntaa, joissa naisosapuoli on sairaalloisen mustasukkainen, ja noissa suhteissa keskustellaan ihan tosissaan siitä, voiko sormuksen ottaa suihkun ajaksi pois.

Yhteistyössä