Mielipidettä kaipaan, kaveri suuttui mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No kieltämättä kokisin kyllä hieman loukkaavaksi jos jo viikkoa ennen juhlia ilmotettaisiin, että ette kyllä sitten tule meille kun teillä on se ja se sairaus. Viikossa kyllä paranee pahemmastakin taudista ja muutenkin tuo on vähän kuin valittaisi toisen hygieniatottumuksista. Eri asia jos tauti tai tartunta oli ollut paria päivää ennen juhlia, kun tilanne on akuutti, mutta viikkoa ennen on liian aikaisin.

Näillä tutuilla oli lääkitykset kesken vielä. Jos juhlat olisi olleet viikon myöhemmin, niin en olisi "kieltänyt" heitä tulemasta. Olettaen siis että lääke ja siivoukset on tehonneet ja madot hävinneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kieltämättä kokisin kyllä hieman loukkaavaksi jos jo viikkoa ennen juhlia ilmotettaisiin, että ette kyllä sitten tule meille kun teillä on se ja se sairaus. Viikossa kyllä paranee pahemmastakin taudista ja muutenkin tuo on vähän kuin valittaisi toisen hygieniatottumuksista. Eri asia jos tauti tai tartunta oli ollut paria päivää ennen juhlia, kun tilanne on akuutti, mutta viikkoa ennen on liian aikaisin.

Näillä tutuilla oli lääkitykset kesken vielä. Jos juhlat olisi olleet viikon myöhemmin, niin en olisi "kieltänyt" heitä tulemasta. Olettaen siis että lääke ja siivoukset on tehonneet ja madot hävinneet.

Kyllä ne viikossa olisi hävinneet...

En ylipäätään ymmärrä tätä hysteriaa. Leviäminen estetään yksinkertaisesti pesemällä kädet ja ainakaan minun lapseni, vaikka pieni yhä onkin, ei tunge käsiään housuihin koskaan. Eri asia jos olisi kyse yökyläilyistä kun ollaan vähissä vaatteissa, mutta synttäreillä missä kaikki pitää vaatteet päällään, en ymmärrä viikkojen varoaikoja.

En ylipäätään ymmärrä tätä hysteriaa. Leviäminen estetään yksinkertaisesti pesemällä kädet ja ainakaan minun lapseni, vaikka pieni yhä onkin, ei tunge käsiään housuihin koskaan. Eri asia jos olisi kyse yökyläilyistä kun ollaan vähissä vaatteissa, mutta synttäreillä missä kaikki pitää vaatteet päällään, en ymmärrä viikkojen varoaikoja.

En mä sanonutkaan, että viikkoja :) Kun nyt yhdenkin viikon viimeisestä lääkkeen otosta odottaa, niin eiköhän se siinä ajassa selviä, että onko niitä vielä vai ei.

Miten muuten on, ne kenellä on matoja ollut, missä vaiheessa sen huomaa, onko ne hävinneet vai ei?

En mä sanonutkaan, että viikkoja :) Kun nyt yhdenkin viikon viimeisestä lääkkeen otosta odottaa, niin eiköhän se siinä ajassa selviä, että onko niitä vielä vai ei.

Miten muuten on, ne kenellä on matoja ollut, missä vaiheessa sen huomaa, onko ne hävinneet vai ei?

No niihän he olisivat odottaneetkin, mutta kun sinä kielsit jo viikkoa ennen tulemasta :D

Kihomadot estetään parhaiten huolehtimalla kynsien lyhyydestä ja käsihygieniasta sekä tärkein, ettei lapsi laita sormiaan suuhun missään tilanteessa.
Sormien välityksellä munat joutuvat suuhun ja sieltä suolistoon ja sitten alkaa se kierre. Eli kutina-raapiminen-munat kynsiin ym-sormet suuhun jne...

No niihän he olisivat odottaneetkin, mutta kun sinä kielsit jo viikkoa ennen tulemasta :D

He ottivat toisen lääkkeen vasta loppuviikosta. Laitoin vain jo hyvissä ajoin viestin, kun asuvat kaukana ja varmasti suunnittelevat jotain muutakin menoa samaan reissuun :) koitin siis olla mahdollisimman kohtelias

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Kihomadot estetään parhaiten huolehtimalla kynsien lyhyydestä ja käsihygieniasta sekä tärkein, ettei lapsi laita sormiaan suuhun missään tilanteessa.
Sormien välityksellä munat joutuvat suuhun ja sieltä suolistoon ja sitten alkaa se kierre. Eli kutina-raapiminen-munat kynsiin ym-sormet suuhun jne...

Tiedän. Tuossa tuttavaperheessä on 2v, joka muutenkin rapsuttelee housujen sisältä vähän väliä itseään. Jos lapset olisi vanhempia ja ymmärtäisivät että niin ei saa tehdä, niin olisin voinut heidät päästääkin meille.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh..:
meillä on joskus ollut kihomatoja ja ihan ovat yhdellä kuurilla ja kunnon siivouksella menneet. Musta sinä ap nyt suurentelet tätä vaivaa - ei siihen kuole! Ja ei, emme todellakaan siivonneet AUTOA! Matohysteriaa havaittavissa?

Ei moneen muuhunkaan asiaan kuole, mutta ei tuo silti ole mikään mukava vaiva. Minua ei niin suuresti huvittaisi ruveta tekemään mitään kunnon siivousta saati syömään mitään lääkkeitä.

Ja ihan totta, ne munat voi kulkeutua sinne autoonkin hyvin helposti :)

Peesi. Älä yhtään ole pahoillasi, monen mielestä täällä et ole ylireagoinut ollenkaan.

Entä voinko laittaa tällä viikolla viestin, että ovatko päässeet eroon noista ja jos ovat, niin koska ehtisivät kylään? Ei todellakaan ollut tarkoitus suututtaa ketään ja siksi tämä vaivaa nyt minua aika tavalla :(

Entä voinko laittaa tällä viikolla viestin, että ovatko päässeet eroon noista ja jos ovat, niin koska ehtisivät kylään? Ei todellakaan ollut tarkoitus suututtaa ketään ja siksi tämä vaivaa nyt minua aika tavalla :(

Et voi, ku sun pitää soittaa ja puhua asia selväksi. Viestin laittaminen olisi lähinnä tökeröä, kun asia on mennyt jo noin pitkälle. Soita ja keskustelkaa suoraan.

Et voi, ku sun pitää soittaa ja puhua asia selväksi. Viestin laittaminen olisi lähinnä tökeröä, kun asia on mennyt jo noin pitkälle. Soita ja keskustelkaa suoraan.

No voin kyllä soittaakin :) Mutta onko tunkeilevaa kysellä, että joko madot on hävinny ja joko voisitte tulla kylään? Varsinkin kun just olen itse kieltänyt tulemasta :/ Tosin ei minulla mitään muuta syytä ole kieltää heitä meille tulemasta kuin nuo madot.

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijäiita:
ap hoi, onko tuo kyseinen nainen kotoisin Oulusta? :)
siksi kyselen, kun mielestäni luin jokin aikaa sitten tuontyylisen statuksen... ja jos tosiaan on sama ihminen kyseessä, niin mä ainakin sanoisin hälle asiasta :) ja en mäkään haluaisi "kihomato-vieraita" meille. Jokaisella on oikeus kieltäytyä ottamasta vastaan !!!

No niitä madon munia voi olla kynsien alla, vaatteissa, huomaamatta voi pieni käydä vessassa tai raapia itseään ja sitten ne munat on just siinä synttäripöydässä keksilautasella ym. ja kohta jo toisten suussa ja suolistossa. Pyrvin tappaa elävät madot mutta ei madonmunia.
Helvetillisen siivousurakan läpikäyneenä ja porukat kolmesti yhdellä olleiden matojen vuoksi lääkinneenä en ikimaailmassa haluais niitä enää meille ja suprastaan v´tuttaa miten välipitämättömiä ihmiset on. Ja itsekkäitä.

Ei ole Oulusta tämä tapaus. Mustakin tuo on kauhean välinpitämätöntä ja itsekästä. Ja vielä naurettavan lapsellista suuttua tuollaisesta. Mutta ilmeisesti tuollaisia ihmisiä löytyy enemmänkin kun tännekin palstalle näinkin monta on eksynyt.

Tuli vielä mieleen, että miten niin asia on mennyt pitkälle? Siis periaatteessa. Eihän mun toisaalta olisi tarvinnut edes käsittää, että kaveri on suuttunut :snotty: