Mielipidettä kaipaan, kaveri suuttui mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja No mutta:
Kyllä ne nyt viikko kuurin jälkeen on hävinneet jos on hävitäkseen, vai aiotko ihan loppulapsuuden vältellä sukulaistasi, niitähän voi olla koska tahansa kellä tahansa?

näin aattelin itsekin..
voihan kihoja olla tarhassa, koulussa..sun muilla vierailla?
vai kysytkö kaikilta joitten kanssa olet tekemisissä kihomatotilanteen?:D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne nyt viikko kuurin jälkeen on hävinneet jos on hävitäkseen, vai aiotko ihan loppulapsuuden vältellä sukulaistasi, niitähän voi olla koska tahansa kellä tahansa?

näin aattelin itsekin..
voihan kihoja olla tarhassa, koulussa..sun muilla vierailla?
vai kysytkö kaikilta joitten kanssa olet tekemisissä kihomatotilanteen?:D

En kysele mutta oletan kaikilla olevan sen verran älliä päässä, että tuollaisesta ilmoitetaan muillekin. Ja totta, noita voi olla missä tahansa, mutta en mä silti ehdoin tahdoin sellaisia meille halua.

Miten ihmeessä ne olisi heti hävinny? Varsinkaan, jos ei ole siivonnut kunnolla..

Enkä aio kaikkia vältellä, mutta en myöskään mene sellaiseen paikkaan, jossa on jotain tarttuvaa. Jos heillä olisi ollut oksennustauti tai täitä, olisin lähettänyt saman viestin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten tässä nyt kannattaisi toimia? Olenko niin kuin en olisi käsittänyt, että hän on suuttunut, vai alanko ladella tekstiä takaisin?

Mä suhtautuisin seuraavan kerran ihan neutraalisti, ja jos sit vielä mököttäisi niin antaisin palaa takas samalla mitalla :kieh:

en pystyis olee hiljaa jos toinen selvästi vittuilee ja muut peesaa. mun sukulaiset on just tommosia myös. nytkin ollaan kipeinä koska ukin 80v juhlat oli niin hemmetin tärkeet että sinne piti roudaa kuumeinen räkätautinen lapsi. kiitos vaan siitä serkulleni. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
niin ja sanoisin sille vaikka että jos on jotain sanottavaa niin sano suoraan eikä tämmöstä pelleilyä.

Mä en millään viittis ruveta sanomaan yhtään mitään. Musta on niin mahdottoman naurettavaa suuttua tuollaisesta. Mutta jos tuo nyt jatkuu kauan vielä niin sitten on pakko sanoa jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
en pystyis olee hiljaa jos toinen selvästi vittuilee ja muut peesaa. mun sukulaiset on just tommosia myös. nytkin ollaan kipeinä koska ukin 80v juhlat oli niin hemmetin tärkeet että sinne piti roudaa kuumeinen räkätautinen lapsi. kiitos vaan siitä serkulleni. :headwall:

Tuo mun tuttuni on jokseenkin huvittava kun se mittailee suurin piirtein päivittäin lasten lämpöjä. Jos lämpöä on 36,9 niin he eivät poistu kotoa (eli hän hakee sairaslomaa) eikä heille saa tulla. Mutta nuo kihomadot ei sitten ole lainkaan niin paha.. :headwall:

Ei ole kokemuksia kihomadoista, mutta silloin kun sikalentsu oli iso uutinen ja vasta leviämässä, mun sisko palasi reissulta Etelä-Amerikasta ja olisi tullut suoraan meille kylään. Silloin sanoin, että ei uskalleta ottaa kun meillä infektioastmaa sairastava, todella helposti tartunnan saava lapsi, eikä tiedetä kantaako sisko jo sitä flunssaa (lensi pitkin poikin mantereita ja vaihtoi useasti konetta). Sisko suuttui, toinenkin sisko suuttui ja sain kuulla kaikkea sellaista että 'olenko minä nyt niin saastainen, ettei teille saa tulla'. Itku pääsi itseltäkin silloin kun tuntui niin pahalta.

Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Ei ole kokemuksia kihomadoista, mutta silloin kun sikalentsu oli iso uutinen ja vasta leviämässä, mun sisko palasi reissulta Etelä-Amerikasta ja olisi tullut suoraan meille kylään. Silloin sanoin, että ei uskalleta ottaa kun meillä infektioastmaa sairastava, todella helposti tartunnan saava lapsi, eikä tiedetä kantaako sisko jo sitä flunssaa (lensi pitkin poikin mantereita ja vaihtoi useasti konetta). Sisko suuttui, toinenkin sisko suuttui ja sain kuulla kaikkea sellaista että 'olenko minä nyt niin saastainen, ettei teille saa tulla'. Itku pääsi itseltäkin silloin kun tuntui niin pahalta.

Käsittämätöntä!! :0 Kyllä ihmiset osaa olla ajattelemattomia. Ja lapsellisia.

Minä nousisin pitkin seiniä raivosta jos joku tulis meille matoineen eikä sanoisi asiasta. Kihomadot on inhottavia, ei niinkään olemuksensa takia, mutta se siivoaminen ja kalliit lääkkeet ja se vaiva..

Kyllä sukulaisesi sietäisi kuulla kunniansa.

Minä nousisin pitkin seiniä raivosta jos joku tulis meille matoineen eikä sanoisi asiasta. Kihomadot on inhottavia, ei niinkään olemuksensa takia, mutta se siivoaminen ja kalliit lääkkeet ja se vaiva..

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Ratkaisusi olet tehnyt asian suhteen ja sen kanssa (seurauksineen) sun on elettevä! Toisten mielipiteet eivät muuta asioita enää.

Ei niin. Haluankin vain tietää, että olenko mä muidenkin mielestä ihan v*ttumainen akka kun en päästänyt heitä meille.

Alkuperäinen kirjoittaja hyi:

Ilmeisesti tuo ei ole niin selvää kaikille. Täältäkin aika monta ihmettelijää löytyi.

Mitenhän muuten nuo, kenestä on ok kyläillä (ja levittää kihomatoja) kuurin aikana/heti jälkeen, niin saako teille tulla oksennustaudissa kylään?

Ratkaisusi olet tehnyt asian suhteen ja sen kanssa (seurauksineen) sun on elettevä! Toisten mielipiteet eivät muuta asioita enää.

Ei niin. Haluankin vain tietää, että olenko mä muidenkin mielestä ihan v*ttumainen akka kun en päästänyt heitä meille.

Et todellakaan ole, vaan vieras oli v*ttumainen, kun ei sitä tajunnut.

Ilmeisesti tuo ei ole niin selvää kaikille. Täältäkin aika monta ihmettelijää löytyi.

Mitenhän muuten nuo, kenestä on ok kyläillä (ja levittää kihomatoja) kuurin aikana/heti jälkeen, niin saako teille tulla oksennustaudissa kylään?

Eiköhän se nyt ole jokaisen oma asia missä "taudissa" kenetkin haluaa kotiinsa päästää.En oikein ymmärrä siitä suuttumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Eiköhän se nyt ole jokaisen oma asia missä "taudissa" kenetkin haluaa kotiinsa päästää.En oikein ymmärrä siitä suuttumista.

En minäkään ymmärrä. Mutta kun kuulemma nuo kihomadot ei ole tauti eivätkä ne tartu :-/

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

En minäkään ymmärrä. Mutta kun kuulemma nuo kihomadot ei ole tauti eivätkä ne tartu :-/

Anna matoilla omissa oloissaan,jos ei ymmärrä.

No kieltämättä kokisin kyllä hieman loukkaavaksi jos jo viikkoa ennen juhlia ilmotettaisiin, että ette kyllä sitten tule meille kun teillä on se ja se sairaus. Viikossa kyllä paranee pahemmastakin taudista ja muutenkin tuo on vähän kuin valittaisi toisen hygieniatottumuksista. Eri asia jos tauti tai tartunta oli ollut paria päivää ennen juhlia, kun tilanne on akuutti, mutta viikkoa ennen on liian aikaisin.

meillä on joskus ollut kihomatoja ja ihan ovat yhdellä kuurilla ja kunnon siivouksella menneet. Musta sinä ap nyt suurentelet tätä vaivaa - ei siihen kuole! Ja ei, emme todellakaan siivonneet AUTOA! Matohysteriaa havaittavissa?

Hassun asiasta tekeekin se juttu, minkä kovin moni unohtaa kihomadoista eli

Ne munat elää ja voi hyvin mm.hiekassa, mullassa ja yleensä maassa, kaikkialla! Eli kesälläkin pitäisi muistaa lapselle laittaa hanskat käteen, jos noin hysteesisti pelkää tartuntaa.
Ja hiekkaa ym. maata kulkeutuu sisätiloihin asti montaa eri reittiä. mm. lemmikkieläimet, kengät, vaatteet jne.
Hyvä käsihygienia on se, millä saadaan tartunta estetyksi ja se, ettei lapsi laita sormiaan suuhun!

Hassun asiasta tekeekin se juttu, minkä kovin moni unohtaa kihomadoista eli

Ne munat elää ja voi hyvin mm.hiekassa, mullassa ja yleensä maassa, kaikkialla! Eli kesälläkin pitäisi muistaa lapselle laittaa hanskat käteen, jos noin hysteesisti pelkää tartuntaa.
Ja hiekkaa ym. maata kulkeutuu sisätiloihin asti montaa eri reittiä. mm. lemmikkieläimet, kengät, vaatteet jne.
Hyvä käsihygienia on se, millä saadaan tartunta estetyksi ja se, ettei lapsi laita sormiaan suuhun!

Tiedän tuon oikein hyvin. Yhtälailla vatsataudin voi saada mistä vaan, mutta en silti menisi kylään sellaiseen paikkaan missä sitä juuri silloin olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh..:
meillä on joskus ollut kihomatoja ja ihan ovat yhdellä kuurilla ja kunnon siivouksella menneet. Musta sinä ap nyt suurentelet tätä vaivaa - ei siihen kuole! Ja ei, emme todellakaan siivonneet AUTOA! Matohysteriaa havaittavissa?

Ei moneen muuhunkaan asiaan kuole, mutta ei tuo silti ole mikään mukava vaiva. Minua ei niin suuresti huvittaisi ruveta tekemään mitään kunnon siivousta saati syömään mitään lääkkeitä.

Ja ihan totta, ne munat voi kulkeutua sinne autoonkin hyvin helposti :)