Mielipidettä kaipaan, kaveri suuttui mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Tuttavillamme on kihomatoja ja meillä oli lapsen syntymäpäiväjuhlat viikonloppuna. Viikko sitten lähetin tuolle tutulle viestin, että voisivatko tulla juhlimaan syntymäpäiviä vasta sitten kun ovat päässeet eroon madoista. Tuttava ei vastannut ollenkaan ja laitoin 2 päivää jälkeenpäin uuden viestin, että tuliko eka perille. Siihen tuo tuttu vastasi: "Kyllä. emme tule." Ja nyt hän haistattaa v*ttua Facebookin statuksellaan mulle (tosin ei siellä nyt suoraan sanota, että se mulle on, mutta ihan selvästi on) Ja on myös sanonut toiselle tutulleni, että minä olen ihan kummallinen, kun en "halua" häntä meille enkä ymmärrä asioista yhtään mitään.

Olenko mä mielestänne ansainnu tuon? Siis olenko ihan v*mäinen ihminen, kun en päästänyt lapsiperhettä meille kihomatojen kanssa? Meillä oli paljon muitakin lapsia tuolloin kylässä (ja vanhojakin ihmisiä tietysti kanssa)

Tuo viime viikkoinen ketju liittyy tähän
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1695734

oh, no et todellakaan ole v-mäinen. ihan oikein teit tuossa tilanteessa ja jos ystävä ei sitä ymmärrä niin anna olla, kyllä se joku kaunispäivä sen hoksaa että suojelit vain omaa perhettäsi =)

No jopa :kieh:

Meille ei kanssa olisi yksikään matopylly tervetullut, en todellakaan tahdo meille ylimääräisiä "lemmikkejä". Ja nuo tarttuvat niin helposti että kitos ei.

Oho! :o

No et todellakaan tehnyt väärin! Siinähän kaivelee sitä herneenpalkoa nenästään rauhassa.
Eikö se ymmärrää että ei kukaan halua niitä matoja riesakseen??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oho! :o

No et todellakaan tehnyt väärin! Siinähän kaivelee sitä herneenpalkoa nenästään rauhassa.
Eikö se ymmärrää että ei kukaan halua niitä matoja riesakseen??

Hänen mielestään nuha on pahempi riesa kuin nuo madot.

Musta on vaan niin väärin, että nyt hän tosissaan haistattaa v*ttua ihan julkisesti. Todella aikuismaista käytöstä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö sen madotuksen jälkeen saa mennä tarhaankin jo aika pian.

No ilmeisesti saa mennä heti kun eka kuuri on otettu. Mutta tarttuvat kyllä vielä silloin.

Miks ne ottais tarhaan tartuttavia lapsia, enkä kyllä usko että ne kuolleet madot tarttuu mihinkään.

No ilmeisesti saa mennä heti kun eka kuuri on otettu. Mutta tarttuvat kyllä vielä silloin.

Miks ne ottais tarhaan tartuttavia lapsia, enkä kyllä usko että ne kuolleet madot tarttuu mihinkään.

Munia on vielä tuon ekan kuurin jälkeenkin. Ja munat elää pinnoilla yms. jopa 2kk. Eli jos kotona on siivottu huonosti tai jätetty vaikka auto kokonaan siivoamatta, niin kyllä ne munat kulkeutuu päiväkotiin (ja muualle) vaikka olisi sata lääkekuuria syönyt.

Aivan sama, mä en silti haluaisi meille ketään jolla on matoja lähiaikoina ollut, ja onneksi ap:llakin on oikeus valita haluaako kotiinsa mahdollisia tartuttajia vai ei. Ihan turha siitä on kenenkään suuttua ja alkaa haistattelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja as if:

Aivan sama, mä en silti haluaisi meille ketään jolla on matoja lähiaikoina ollut, ja onneksi ap:llakin on oikeus valita haluaako kotiinsa mahdollisia tartuttajia vai ei. Ihan turha siitä on kenenkään suuttua ja alkaa haistattelemaan.

Komppaan. Ei olisi meillekään tulemista. :kieh:

Kyllä te taas olette hysteerisiä :o Jos kerran perhe on matokuurinsa nauttinut niin mikä aika mielestänne pitäisi olla karanteenissa? Tarhaankin voi mennä seuraavana päivänä kuurista :D

Munia on vielä tuon ekan kuurin jälkeenkin. Ja munat elää pinnoilla yms. jopa 2kk. Eli jos kotona on siivottu huonosti tai jätetty vaikka auto kokonaan siivoamatta, niin kyllä ne munat kulkeutuu päiväkotiin (ja muualle) vaikka olisi sata lääkekuuria syönyt.

Jessus, auto???

Kyllä te taas olette hysteerisiä :o Jos kerran perhe on matokuurinsa nauttinut niin mikä aika mielestänne pitäisi olla karanteenissa? Tarhaankin voi mennä seuraavana päivänä kuurista :D

Itse olisin sen aikaa, että vaiva on ohi. Voihan niitä aina uusia tartuntoja saada, mutta tosiaan olisin karanteenissa sen aikaa että siitä yhdestä tartunnasta pääsen eroon eikä madot enää vaivaa. Ja siivoisin kyllä kaikki mahdolliset pinnat ja imuroisin sen autonkin. Kyllä ne lapset vaan kykenee kuljettamaan niitä munia mukanaan sinnekin (helpostikin vielä)

Mutta kuten sanottu, onneksi ap:lla ja meillä muilla on oikeus valita halutaanko kotiimme mahdollisia tartuttajia vai ei. Jos madot ei mitenkään tarttuisi enää seuraavana päivänä kuurista niin niitä tuskin olisi niin paljon liikkeellä kun on? :headwall:

Et todellakaan tehnyt väärin. Noin minäkin olisin tehnyt, poistaisin myös FB:n kaverilistalta.

Tuo on sukulainen, joten en kyllä poista. Ja minusta tuo on todella lapsellista. Melkein 30-vuotias nainen kyseessä, joten en ymmärrä tuollaista käytöstä yhtään. Enkä siis aio mennä mukaan tuohon lapsellisuuteen. Ajattelin olla niin kuin en ymmärtäisi, että hän on suuttunut minulle. Kysyn vaikka parin viikon päästä, että joko madot ovat hävinneet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
No pistäpä vastaus sen haistattelu-statuksen alle, sillä tavalla kaikkien näkyviin että "Älä nyt noin suutu, emme vaan halua matoja pyllyihimme" :xmas:

En viittii :D tosiaan meinasin olla ihan huomaamatta vaan. Siihen oli tullut monta vastausta, joissa tätä tuttua kehoitettiin pitämään puolensa yms.

Kyllä ne nyt viikko kuurin jälkeen on hävinneet jos on hävitäkseen, vai aiotko ihan loppulapsuuden vältellä sukulaistasi, niitähän voi olla koska tahansa kellä tahansa?

Mä haluaisin kauheesti tietää, että mitä niissä haistattelustatuksissa oikein tarkalleen luki :D

Yksi sellainen siellä vain on. Se oli tooooodella pitkä sepustus enkä muista nyt tarkalleen mitä siinä oli. Jotain sellaista, että joillekin se oma napa on tärkein ja jotkut puuttuu toisten asioihin vaikkei niistä mitään tiedäkään yms.

Mä haluaisin kauheesti tietää, että mitä niissä haistattelustatuksissa oikein tarkalleen luki :D

Yksi sellainen siellä vain on. Se oli tooooodella pitkä sepustus enkä muista nyt tarkalleen mitä siinä oli. Jotain sellaista, että joillekin se oma napa on tärkein ja jotkut puuttuu toisten asioihin vaikkei niistä mitään tiedäkään yms.

Ahahahaha :D Voi elämä.