Mielipidekysely lapsen synttäreistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
No niin, taas on se aika kun pitäisi miettiä lapsen synttäreitä. Mulla on kaksi vaihtoehtoa: joko pitää kutsut kotona tai sitten erään liikuntaseuran järjestämänä ja heidän tiloissaan. Tässä vähän faktoja :) :

Jos ne pidetään kotona, kutsut täytyy pitää kahdessa osassa, koska tänne kerrostalokolmioon ei mahdu kaikki lapset yhtäaikaa sovinnolla. Sen lisäksi koira pitää viedä evakkoon (ja mielellään mieskin :P ). Ja vielä pitäisi keksiä lapsille jotain järkevää ohjelmaakin. Plussana on kuitenkin se, että ne ovat kotona, tulevat huomattavasti edullisemaksi kuin muualla, saan varmasti muutaman äidin seurakseni kaffettelemaan eikä tarvitse lähteä viemään synttäreitä muualle.

Jos ne pidetään siellä liikuntapaikassa, sinne pitää tietysti mennä. Paikka tosin sijaitsee sellaisessa paikassa, että sinne on kaikkien helppo tulla, kun sinne pääsee bussillakin kätevästi. Paikka maksaa vajaa satasen, mutta siihen sisältyy kuitenkin ohjelma ja tilat. Tarjottavat siis teen molemmissa tapauksissa itse. Siellä mun ei tarvitse keksiä ohjelmaa, vaan muut hoitaa sen. Myös siivous jää paikan harteille. Sitten se suurin miinus, eli tytön synttärit oli siellä jo viime vuonna. Hän kyllä tykkäsi siitä ja kun kysyin, niin hänelle sopisi pitää ne siellä tänäkin vuonna. Vieraatkin ovat hiukan vaihtuneet. Muut paikat vaan ovat melko hintavia tai sitten niissä voi viettää synttärit vain arkisin ja mä kun haluan ne ehdottomasti viikonlopuksi.

Eli jos teillä olisi nämä kaksi vaihtoehtoa, mitä tekisitte? Ja miksi? Vai tulisiko mieleen vielä joku muu vaihtoehto?

Siinä voi jäädä muiden tyttöjen keskinäiset kaverisuhteet huomioimatta, joten mielummin koko konkkaronkka samaan aikaan. Jos ei muualla niin sitten siinä viime vuotisessa paikassanne.

Tuota mäkin vähän mietin, että miten heidät sitten jakais kahtia... Tosin meille tulee monta sellaistakin vierasta, jotka eivät ole tytön kanssa samassa päiväkodissa, mutta silti tuntevat ainakin osan muista vieraista.

Siis montako vierasta on tulossa? Mulla on ollut 10 kouluikäistä poikaa samaan aikaan synttäreillä meidän kaksiossa. Ei ole oikeasti mitään tilaongelmaa ollut, koska riehumisen kiellän heti alkumetreillä..

Lapsia olisi sankari mukaanlukien 8-9. Ja koska tunnen suurimman osan näistä lapsista, tiedän että niiden kaikkien mahduttaminen tänne on mahdotonta :D. Eivät siis ole sieltä rauhallisimmasta päästä, kuin ei ole omanikaan. Käytännössä heillä olisi käytössään tytön huone ja olohuone, koska yksi lemmikki menisi evakkoon meidän makuuhuoneeseen.

Yhteistyössä