Tyhmä kysymys synttäreistä ja astioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras*

Vieras
Meillä on tulossa lapsen synttärit ajankohtaisiksi ja päätettiin pitää ne meillä kotona. Kaikki vieraat tulee kaukaa ja tarkoituksena olisi tarjota oikein ruokaa juuri siksi, että kaiiki ovat pitkänmatkalaisia. Ongelma: meillä ei ole tarpeeksi ruokalautasia niin suurelle porukalle. Onko siis ihan tyhmää tarjota jostain tyyliin kertakäyttälautasista ruokaa aikuisille?

Voi käyttää kertisastioitakin. Itse ehkä ennemmin pyytäisin joltain naapurilta tai sukulaiselta lainaksi. Ainakin jotain soppaa on vähän ikävä syödä pahvilautaselta.

Tuli mieleen,että jos on pitkämatkalaisia niin varmaankin silloin sukulaisia tai muuten läheisiä?Meille ainakin nuoria kun vielä oltiin ja astioita ei niin isoihin juhliin ollut niin äitini esim. toi lisälautasia ja kahvitustarpeita...pikkulusikoita mm. : )

Pyydä astioita lainaan, vuokraa niitä jostain (käsittääkseni niitä voi saada jostain pitopalvelusta) tai laita kertakäyttöastioita. Niissäkin on nykyään laadukkaampiakin vaihtoehtoja, ettei tarvitse pelätä, että keitto sulaa pahvista läpi. Itse saattaisin myös ostaa jostain halpiskaupasta tai kirpparilta astioita. Meillä ei ole mitään kunnollista kahviastiastoa, mutta olen ajatellut, että kun esikoinen täyttää vuoden, ostaisin jonkun halvan astiaston jota voisi jatkossakin käyttää kun tulee enemmän vieraita, meillä on ihan hyvin säilytystilaa vintillä :D

[QUOTE="vieras";24777112]No jos niitä niin helvetisti tulee, niin älä nyt kaikkia samaan kellonaikaan kutsu! Ylipäätäänkin helpompaa ja kerkitä peseen niitä lautasia.[/QUOTE]

No onhan se kiva, että saa sekä mun että miehen vanhemmat toisiaan kerrankin nähtyä, kun tulevat eri puolelta Suomea. Ja molemmilla on sisaruksia ja niiden perheitä sen verran, että äkkiä on iso porukka koossa.

Ennemmin joko ostaisin lisää lautasia tai vuokraisin, kuin tarjoaisin kertakäyttöisistä. Ei niissä mitään noloa ole, mutta ne on hirvittävän epäkäytännöllisiä jos tarjoat jotain oikeaa ruokaa. Pahvilautasilta en tarjoaisi kuin kakkua, muiden syöminen on turhan hankalaa ja epäsiistiä. Jos lautasia ei raski ostaa eikä keksi vuokrauspaikkakaan, niin lainaa joltain kaverilta.

[QUOTE="mää";24777152]Tuli mieleen,että jos on pitkämatkalaisia niin varmaankin silloin sukulaisia tai muuten läheisiä?Meille ainakin nuoria kun vielä oltiin ja astioita ei niin isoihin juhliin ollut niin äitini esim. toi lisälautasia ja kahvitustarpeita...pikkulusikoita mm. : )[/QUOTE]

Ovat kyllä :) Tätä mekin mietittiin, mutta näitä kertiksiä mietin just siksi, että ei tarvisi niitä lautasia tuoda reilua 200 kilometriä tänne :)

Yhteistyössä