mielenkiintoista palvelua diiva.fi- verkkokaupassa...

crazycat
Itse sain laskulla tilaamani tuotteet kesäkuun alussa, ja samantien kesäkuun alussa myös palautin osan tuotteista, ja maksoin Klarnan laskusta tietenkin erotuksen. Maksoin myös itse palautuksen postikulut, kun Diiva.fi:lla ei ollut asiakaspalautus-sopimusta postin kanssa. Palautuksen jälkeen laitoin sähköpostia, missä ilmoitin tilinumeroni postikulujen palautusta varten. Kas kummaa, mitään ei kuulunut :D ! Viime viikolla tuli Klarnalta uusi lasku, peräsivät puuttuvaa summaa, soitin heidän asiakaspalveluun ja kertoivat ettei Diiva.fi:lta ole ilmoitettu palautuksesta mitään! Heidän kehoituksesta laitoin sähköpostia taas Diivalle, eikä mitään vastausta taaskaan. Laiton heidän sivuilleen facebookiin arvosteluihin palautetta, joka poistettiinkin seuraavana päivänä ja kuten monilla muillakin, estettiin pääsyni sivulle :D ! Sen verran kuitenkin poliisilla ja kuluttajavirastolla uhkailu tehosi, että kun tänään huolissani soitin taas Klarnalle että maksanko vain kiltisti laskun ja jatkan sitten taistelua, kertoivat että Diiva on viime viikon lopulla (ukaasien jälkeen siis...!) ilmoittanut palautukseni ja maksuni on siis ok. Ikinä koskaan en siitä rättiliikkeestä enää mitään tilaa, aivan uskomatonta toimintaa! Toivon että kaikki ne keillä on saatavia vaatteita tai rahoja, otatte yhteyttä kuluttajavirastoon, että ko. liike ei jatka asiakkaiden kusettamista enää!
 
diivailija
Huomasin että kaksi kaveriani oli klikannut tykkäävänsä tuosta kaupasta, no linkitin heille varuiksi tämän keskustelun :)
Kävin myös Diivan sivulla ja ihmettelin että siellä on jotain kommentteja mutta en pääse niitä lukemaan,pitääkö siis ensin klikkautua tykkäämään niistä vai mikä on homman nimi?
Onneksi huomasin tämän ketjun sillä likellä oli etten jo tilannut erästä tuotetta.
Todellakaan uskalla tilata mitään kun lukee muiden kokemuksia.
 
"Vierailija"
[QUOTE="Vieras";24136227]Jokos ap sai tavarat?[/QUOTE]

tai ylipäätään joku tämän ketjun ihmisistä! Tässähän kai oli moniakin, jotka tavaroitaan tai rahojaan tuolta diiva.fi verkkokaupasta odottelee.
 
Mä sattumalta huomasin eräässä paikassa tuon firman olemassaolon. Mietin jo, menisinkö käymään, fyysisesti paikan päälle, mutta enpä taidakaan. Sen verran oudolta kuulostaa toiminta. Hmm, eipä taida olla suuri menetys. :D
 
vertaa.fi
Noi on tosiaan ebay-kamaa, mitä myyvät.

Taitavat tehdä vielä sillain (toimitusajoista päätellen), että tilaavat itse tuotteet eBaysta vasta sitten kun asiakas on heille ensin maksanut.

Hyvä esimerkki hintaerosta:
Diivan:
http:// www .diiva. fi/ alushousut-musta-p-1287.html
(poista välit, 4kpl)
Alushousut 9.90€ + postikulut

eBayn samat:
http:// cgi.ebay. com/ SEXY-CUTE-FASHI-ON-LADY-VERY-NICE-WOMANS-UNDERWEAR-145-/ 300574828833?pt= US_Women_s_Panties&hash=item45fba7e921
(poista välit, 5kpl)
Alushousut 0.25$ postikuluineen suomeen. Kyseessä huutokauppa, mutta hintaa noille tulee yleensä 1,00$ postikuluineen suomeen. (Eli n. 0.70€)
 
  • Tykkää
Reactions: Fortune
Tyytyväinenx2
Itse sain laskulla tilaamani tuotteet kesäkuun alussa, ja samantien kesäkuun alussa myös palautin osan tuotteista, ja maksoin Klarnan laskusta tietenkin erotuksen. Maksoin myös itse palautuksen postikulut, kun Diiva.fi:lla ei ollut asiakaspalautus-sopimusta postin kanssa. Palautuksen jälkeen laitoin sähköpostia, missä ilmoitin tilinumeroni postikulujen palautusta varten. Kas kummaa, mitään ei kuulunut :D ! Viime viikolla tuli Klarnalta uusi lasku, peräsivät puuttuvaa summaa, soitin heidän asiakaspalveluun ja kertoivat ettei Diiva.fi:lta ole ilmoitettu palautuksesta mitään! Heidän kehoituksesta laitoin sähköpostia taas Diivalle, eikä mitään vastausta taaskaan. Laiton heidän sivuilleen facebookiin arvosteluihin palautetta, joka poistettiinkin seuraavana päivänä ja kuten monilla muillakin, estettiin pääsyni sivulle :D ! Sen verran kuitenkin poliisilla ja kuluttajavirastolla uhkailu tehosi, että kun tänään huolissani soitin taas Klarnalle että maksanko vain kiltisti laskun ja jatkan sitten taistelua, kertoivat että Diiva on viime viikon lopulla (ukaasien jälkeen siis...!) ilmoittanut palautukseni ja maksuni on siis ok. Ikinä koskaan en siitä rättiliikkeestä enää mitään tilaa, aivan uskomatonta toimintaa! Toivon että kaikki ne keillä on saatavia vaatteita tai rahoja, otatte yhteyttä kuluttajavirastoon, että ko. liike ei jatka asiakkaiden kusettamista enää!
Jolla joo...kyl mull vaan on tullut, niin kuin on pitänytkin. Tietty joskus toimitus vois olla ripeämpi, ihme rutinaa.
 
juuuriharja
Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinenx2;24143765:
Jolla joo...kyl mull vaan on tullut, niin kuin on pitänytkin. Tietty joskus toimitus vois olla ripeämpi, ihme rutinaa.
Ketju täynnä epätyytyväisiä ihmisiä ja rahojaan/tavaroitaan odottelevia asiakkaita ja jollain on otsaa tulla tänne kirjoittamaan, että ihme rutinaa!!!

Kirjotustyylistä ja viestin töykeydestä päätellen tuon viestin taustalla onkin kauppias itse.
 
"maarit"
Rahat olivat tulleet tilille sen jälkeen, kun olin ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja hän oli firmalle lähettänyt kirjeen asiasta. Ei tarvitse enää tuossa firmassa asioida.
 
"maarit"
Kieltäydyin vastaanottamasta enää tilaustani ja halusin purkaa sen, vaikkakin kyllä ehdottivat sitä, että lähettävät korsetin, sitten kun sen kokoista löytyy maahantuojalta. Juu, ei enää kiinnosta koko korsetti, halusin vain rahani sieltä ulos ja sainkin, sitten kun kuluttaja-asiamies oli ensin ottanut yhteyttä.
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja Tyytyväinenx2;24143765:
Jolla joo...kyl mull vaan on tullut, niin kuin on pitänytkin. Tietty joskus toimitus vois olla ripeämpi, ihme rutinaa.
"Ihme rutinaa?" :LOL: Oletko ko. kauppias?

Siis aivan käsittämättömän amatöörimäistä toimintaa. Mikä ihmeen kakara tuota firmaa pyörittää?
 
AP sai lopulta tuotteensa kuluttaja-asiamieheen yht. oton jälkeen (liekö siis K-asiamies ottanu yhteyttä heihin jo?) Kuitenkin kuluttaja-asiamies jatkoi tutkintaa, koska liike toimi hyvän asiakaspalvelun vastaisesti tms.

Olivat siis tulleet kai perjantain postissa, tai torstaina, kun olin itse poissa kotoa.
Niinjoo, ja postikuluja maksoin yli 10 e enemmän kun mitä postin tulosteessa luki ... :p
 
eimulleainakaankiitosvaan
[QUOTE="Tundra";24167590]Nyt paketti saapui, ei kestänyt kuin 2½ kk. Ilmoitin joka tapauksessa kuluttajavirastoon ja poliisille, kun tosiaan aika mielenkiintoista asiakaspalvelua tarjoavat.[/QUOTE]

eli tämä verkkokauppa toimittaa tuotteet vasta sen jälkeen, kun asiakas on ensin ottanut yhteyttä kuluttajavirastoon ja poliisiin. Kivaa kaupantekoa.
 
"Luppakorva"
[QUOTE="Vieras";24169802]Puljun fb sivuilla pistää silmään se, ettei firman statusta päivittävä tyyppi osaa kirjoittaa.[/QUOTE]

Ei kai siinä mitään jos ei osaa kirjoittaa, mutta jos ei osaa alkeellisimpiakaan liike-elämänsääntöjä, niin silloin ei pitäisi olla yrittäjänä. Kaupankäynnissä kai on kuitenkin kyse siitä että ostaja maksaa ja myyjä myy.
Tässä tapauksessa ostaja maksaa ja siihen se sitten jääkin...
 
"meiju"
Jos tilausta ei rupea kuulumaan niin täällä voi tehdä sähköisen rikosilmoituksen. Luulisi myyjän silloin reagoivan ja palauttavan rahat tai vauhtia ainakin tilauksissa tulisi. Ellei sitten tosiaan halua rikosrekisteriä.

http://www.poliisi.fi/rikosilmoitus
 
"Sinipiika"
[QUOTE="meiju";24192344]Jos tilausta ei rupea kuulumaan niin täällä voi tehdä sähköisen rikosilmoituksen. Luulisi myyjän silloin reagoivan ja palauttavan rahat tai vauhtia ainakin tilauksissa tulisi. Ellei sitten tosiaan halua rikosrekisteriä.

Rikosilmoituslomakkeet[/QUOTE]

Jos poliisiin rikosilmoitus tuntuu liian mahtipontiselta, niin tänne nyt ainakin ilman muuta yhteys tälläisissä ongelmatapauksissa, jossa kauppias ei toimita maksettua tavaraa:

Ilmoitus Kuluttajavirastoon - Kuluttajavirasto
 
Itse tilasin korsetin kesäkuun lopussa. Sain tuotteen heinäkuun puolessa välissä, mutta joutusin palauttamaan sen(liian pieni). Ja eilen sain rahat tililleni, hyvä näin. Vähän jännitti ku luin tätä ketjua, mutta onneksi kaikki meni hyvin....:)
 
"vieras"
Viime päivinä on tiedotusvälineissä ollut aika paljon ely-viranomaisten juttuja siitä, miten verkkokauppa on helppo perustaa, mutta monelle trulee yllätyksenä, kuinka paljon aikaa ja vaivaa vaatii verkkokaupan pyörittäminen todellisuudessa, saati sen saaminen oikeasti kannattavaksi Siitä seuraa juuri näitä juttuja, kun ei osata, ei jakseta, eikä olla valmistuneita siihen, että kaikki ei menekään kuin siellä mikä se nyt olikaan.
 

Yhteistyössä