miehet....

mieheni tuntuu olevan aina jossain muualla kuin kotona, ainakin viikonloppuisin tuo olut kiehtoo niin paljon että baariin on pakko mennä. Nytkin joudun olemaan kotona yksin kun mies lähti töiden jälkeen iltaa istumaan. :'(
ja kun hän tulee töistä kotiin niin samantien tietokoneensa eteen istumaan.. sitten kun otan asian puheeksi niin siitä tulee vaan riitaa. :(
muutimme uudella paikkakunnalle ja en tunne täältä ketään joten minä en oikein voi lähteä kaveritteni kanssa minnekkään..
 
meillä se miehen toinen on viina tai oikeastaa minä olen se toinen ja viina on se jota mieheni rakastaa yli kaiken.ei ole helppoa ei...kohta oneksi pääsen pois tästä viina helvetistä.omaan asuntoon muutto edessä,onneksi..
 
alannah
Sillo ku olin ootin ekaa lasta, kihlattulle rupes entistä enempimaistuun viina. Ja kyll se tais rakastaa enempi viinaa ku mua ja vielä vähiten omaa tulevaa lastaansa. Eikä muuttunu ees lapsen syntymän myötä. No jos ei sattunu olemaan kännissä, oli muuten koko ajan lennossa johonki suuntaan vaikkei ollu ees töissä. Mutta kovan työn takana sain erottua hänestä ja nykyään mulla on ihana aviomies.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2004 klo 20:32 alannah kirjoitti:
Sillo ku olin ootin ekaa lasta, kihlattulle rupes entistä enempimaistuun viina. Ja kyll se tais rakastaa enempi viinaa ku mua ja vielä vähiten omaa tulevaa lastaansa. Eikä muuttunu ees lapsen syntymän myötä. No jos ei sattunu olemaan kännissä, oli muuten koko ajan lennossa johonki suuntaan vaikkei ollu ees töissä. Mutta kovan työn takana sain erottua hänestä ja nykyään mulla on ihana aviomies.
meillekkin on juuri tulossa vauva ja eipä se näytä miestä hidastavan hitustakaan.surettaa vaan tämän lapsen puolesta.aina sitä toivoo että jospa se ei tänään joisi ja uskoo jos se lupaa ettei tällä viikolla juo ja joka ikinen viikko juodun pettymään.vauvan syntymään asti asun kuitenkin tämän miehen kanssa ja yhä toivon vaikka tiedän että tavat ei muutu,että viina jäisi kun vauva syntyy.mutta kun välillä on niin ihania hetkiäkin,niin kuin varmaan teilläkin oli ja silloin sitä uskoo että ehkä mies muuttuu...tätä pahaa oloa ei varmaan ymmärrä sellainen joka sitä ei ole kokenut..
 
äippä03
meillä äijä samanlainen..raskauden aikana otti todella paljon ja sanoi että ottaa varastoon kun sitten kun vauva syntyy niin eipä voi paljoa ottaa. kun poika oli muutaman kuukauden niin sama alkoi uudelleen,nytkin on ryypännyt varmaan 8 viikonloppua putkeen.kaiken lisäksi hän pitää välillä bileitä kotona ja antaa nimulle kaksi vaihtoehtoa:joko lähdet vauvan kanssa pois tai hän lähtee baariin.mieluummin menen pois kun annan mieheni baariin lähteä koska siellä menee niin paljon rahaa ja kaiken lisäksi joka viikonloppu mieheni on hakannut jonkun,kotona ei kyllä heiluttele tippaakaan nyrkkejään...
 
alannah
meillekkin on juuri tulossa vauva ja eipä se näytä miestä hidastavan hitustakaan.surettaa vaan tämän lapsen puolesta.aina sitä toivoo että jospa se ei tänään joisi ja uskoo jos se lupaa ettei tällä viikolla juo ja joka ikinen viikko juodun pettymään.vauvan syntymään asti asun kuitenkin tämän miehen kanssa ja yhä toivon vaikka tiedän että tavat ei muutu,että viina jäisi kun vauva syntyy.mutta kun välillä on niin ihania hetkiäkin,niin kuin varmaan teilläkin oli ja silloin sitä uskoo että ehkä mies muuttuu...tätä pahaa oloa ei varmaan ymmärrä sellainen joka sitä ei ole kokenut..
[/quote]

Tämä ex kihlattu jätti muhun ikuiset syvät arvet. Hän ei koskaan sanonu mua rakastavansa. Ainoastaan olin pelkkä kultsi hänelle. Se oli yhtä raastavaa aikaa... Yhen kerran hän lähti käyttään mua ultrassa ja yhen ainoan kerran ajoi ympäri muka etsiessään parkki paikkaa. Sitte ku hän vei mut "oven eteen" tokaisi tylysti, et mua ei kiinnosta tulla sinne ultraan. Hoitelen sit ku vauva on syntyny. Siis todella loukkaavaa tuollanen!! :ashamed: :'(
 
Näyttää tuo alkoholi maistuvan miespuolisille. Meillä on 1 lapsi 5 vuotias ja toinen on tulossa elokuussa. Mies ottaa kaljaa humalaan asti noin 2 kertaa viikossa ja suunnilleen 2-4 olutta illassa muuten saunakaljaksi. Mun mielestä se on liikaa. Aina kun jotain pitää tehdä esim. autoon remonttia niin täytyy ottaa ns. asennus kaljaa. Olen monesti sanonut että kokoilee olla edes viikolla ottamatta yhtään olutta, mutta mitä haittaa siitä muka on jos muutaman saunakaljan ottaa joka ilta. En tiedä mutta rupeaa jo pikkuhiljaa tympimään koko oluen juonti. Täytyy yrittää vielä katsella tilannetta vauvan syntymään asti ja miettiä sitten uudelleen jatkaako tässä suhteessa. Jos joku tietää hyvän keinon millä tuon tissuttelun saa kuriin niin kertokaa ihmeessä.
 
alannah
Mä en saanu tuota tissuttelua loppumaan vasta sitte ku lähin hänen luolta. No sitäpä en tiiä kui hän saattanee edelleen juoda alkoholia. Tarkoitin ex kihlattua...
Oon muuten alkanu huomaamaan, et nykyinen mieheni kans haluaa ottaa olutta sillo ku tekee jotakin. Sillo ku isäni kans teki terrassiin katosta, oli ostanu kaupasta pari sellasta jossa on 12 pulloa. Tiiätte mitä tarkoitan mutta kuitenki. Eilen illalla tympääntyin kunnolla ja sanoin, et tuo oluen juonti saa riittää ja siitäkös pieni erimielisyys alkoi ja vielä kaiken lisäksi hänen vanhempien luona. Kyll hän kuulemma siis nykyinen mieheni pystyy olemaan ilman viinaa viikon loput jos MÄKIN teen jotain sen hyväksi. No mutta toivottavasti tulee olemaan alkoholittomia viikon loppuja... :/ :whistle:
 
juu mie en kans ymmärrä noit miehii..mul ja mun kihlatulla on pieni 4kk poika!vaikka lapsen isä on kyllä armeijassa täl hetkel nii melkeinpä aina kun se lomillekin tulee sil on tarve lähtee muiden jätkien kans ryyppään tai muuten vaan johkin..luulis et kun on viikot muualla et sitä olis mielellään oman poikansa kanssa mut ei..!!tottakai kun sitä ollaan näin nuorii tekee mieli mennä vaan mut kun en itekään pääse niin eikös tän miehenkin pitäis olla äidin ja vauvan kans niin kauan kotona ja sit kun vauva on isompi sit mennä yhes??!!ja aina kun tulee puheex et sit kun poika on sen ikänen et vois itekin mennä johkin ja et iskä jäis lapsenvahdiks nii tulee hirvee meteli et sähän et mihkään mee..täytyishän olla vähän tasapuolista tää juttu eix nii??!!on ne miehet vaa semmosii..kyl ne taitaa päästä vähän liian helpol.. :/
 
Tessa20
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....
 
Tintti1010
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 20:34 Tessa20 kirjoitti:
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....
No ole hyvä ihminen onnellinen jos asiat on siulla noin hyvin!!! \|O
Jos siulla ei ole asiasta omakohtasta kokemusta niin turha tulla tänne muita haukkumaan!!!
Katsos, kun elämä ei jaa kaikille yhtä hyviä kortteja kuin sinulle ja sinä katsot oikeudeksi tulla tänne arvostelemaan muiden elämää....(kuitenkin olet vielä niin nuori ettet voi tietää vaikka oma ukkosi rupeis joskus kymmenen vuoden päästä dokaamaan..!!! :$ )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 20:34 Tessa20 kirjoitti:
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....
Voi neiti pieni,

Sinulla on elämässä vielä paljon oppimista. Eivät asiat niin mustavalkoisia ole. Ihmiset nimittäin muuttuvat ajan myötä. Siitä ah niin unelmamiehestäsi voi jonakin päivänä tulla esim. viinalle perso, petturi tai väkivaltainen. Ja sellaisessakin miehessä on hyvät puolensa! Eikä tuo pellolle potkiminen kaikkien miesten kohdalla onnistu. Joskus on ainoa vaihtoehto lähteä itse evakkoon.

Ap:lle voimia. Elämä antaa ja ottaa ja kaikilla asioilla on tapana järjestyä. Toivoaan ei kannata menettää.
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 20:34 Tessa20 kirjoitti:
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....
Voi kuule moni kakkuhan on päältä päin kaunis mutta ku niistä ei aina voi tietää mitä ne sisältää!!!! MONI mies voi antaa itestään sellasen kuva, et hän on raitis ja näi mutta ku oppii tunteen kumppaninsa, eipä se ihana mies ookkaa enää sellanen ku ennen. Mietippä vaan ite omalle kohalle vaan sitä omaa römppää jolle jakelet! Sitä ei tartte tulla tänne mollaamaan muita ihmisiä ja olemaan sellanen "mullapa on nyt nii paras mies -tyyliin. \|O \|O \|O \|O \|O \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 20:34 Tessa20 kirjoitti:
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....
hei ,RAUHOITU vähän??? :whistle: Voi,voi kun on sitten maaailman paras ukkeli sulla (vähän liian hyvä eiks niin)?mitäs sieltä kaapeista löytyy kun vähän tonkii.... :x Kyllä varmasti jokainen on tutustunutkin enemmän tai vähemmän mieheensä ,on tosiaankin niin että hyvin usein mies JA nainen kumpikin elämän myötä muuttuvat ja se muutos ei välttämättä ole aina parempaan päin! :whistle: VALITETTAVASTI.Itsellä on ihan jees ukko ,ei ryyppää ei rällää,ihana rakastaja ,hellä mies ja ihana isä. :saint: SILTI olen kokenut vähemmänkin ihanan suhteen,ja sen sanon ,ettet voi täällä MORALISOIDA ja haukkua ihmisten suhteita ja valintoja noin suoralta kädeltä.Kyllä se sullakin jonakin päivänä kopsahtaa ja lujaa ,tulee varmaan silloin mieleen ,ettei se ukkos ollutkaan niin mielettömän upea kuin kuvittelit.Toki onnea vaan jos näin on !Mutta älä hypi ihmisten nenille joilla ei asiat aivan yhtä UPEEEEESTI ? :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2004 klo 19:33 niinnu kirjoitti:
meillä se miehen toinen on viina tai oikeastaa minä olen se toinen ja viina on se jota mieheni rakastaa yli kaiken.ei ole helppoa ei...kohta oneksi pääsen pois tästä viina helvetistä.omaan asuntoon muutto edessä,onneksi..
TSEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! HIENO PÄÄTÖS, ETTÄ MUUTAT pois...........VOIMIA!!!!! =)
 
Miksi te ihmiset valitatte?? \|O Sitä saa mitä tilaa! Ei se mies yhtäkkiä voi ruveta käymään kavereilla ja viinaksilla. Kyllä sillä on täytynyt ne kaverit ennenki olla ja viina maistua ennen raskaaksi tuloa tai syntymää. Joten, itse olette tilanteenne hankkineet.
Hankkikaa mies joka osaa olla kotona perheen kesken jo ennen raskautta, niin takuulla ei lähe mihkään senkään jälkeen!
Että näin meillä.. hohhoijaa :ashamed:
 
Meillä kävi niin että ollaan molemmat otettu normaalisti olutta, mutta kun miehellä oli viimeinen vuosi koulua jäljellä niin mies rupesi ottamaan enemmän olutta viikottain stressiin ym... no sehän tietää sitä että käsistähän se lipesi..ei uskonut juovansa paljon ennenkuin merkkasin kalenteriin kuukauden ajalta jokapäivälle juodun pullomäärän, laskin yhteen ja vein kalenterin sekä laskutoimituksen ukon eteen ja käskin katsoa ja tarkaan jonka jälkeen annoin vaihtoehdoksi että joko toi kaljan lipitys jää tai sillä ei oo enää mua ja kahta meidän lasta... se autto, jälkeenpäin mies on kiitellyt että siihen luisuu todella helposti tuohon kaljan lipitykseen eikä sitä siinä lipittäessä edes tajua kuin paljon sitä menee..kiitti että olin pitänyt pullolukumäärää ja näytin hänelle kuinka paljon sitä todellisuudessa menee.

Tämäkin että me olimme olleet yhdessä jo sitä ennen yhteensä 6 vuotta, ei tarkoita sitä että oisin ukon heittänyt pellolle koska joi vaan pyrin ensin ratkaisemaan ongelmaa.

Missään nimessä en haluaisi itselleni absolutistia miestä, kaljaa saa ottaa kun osaa ottaa vähän.
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2004 klo 15:43 Mira kirjoitti:
Miksi te ihmiset valitatte?? \|O Sitä saa mitä tilaa! Ei se mies yhtäkkiä voi ruveta käymään kavereilla ja viinaksilla. Kyllä sillä on täytynyt ne kaverit ennenki olla ja viina maistua ennen raskaaksi tuloa tai syntymää. Joten, itse olette tilanteenne hankkineet.
Hankkikaa mies joka osaa olla kotona perheen kesken jo ennen raskautta, niin takuulla ei lähe mihkään senkään jälkeen!
Että näin meillä.. hohhoijaa :ashamed:
Sitä ei tiiä etukäteen mimmonen mies on!!!!! Vai onko kenties olemassa joku taikapeili jolla näkee mimmoset kaikki miehet on ja siitä on sit hyvä valita??!! Sellasta miestä ei nii vaa hankita joka muka osaa olla kotona ja näi. Sellaset miehet on todella harvassa. Ne varmasti muuttu ajan myötä pari suhteessa eikä välttämättä ookkaa enää nii ihania ja viina onki heti etu sijalla mitä perhe!!!!! \|O \|O \|O \|O
 
anna-maija
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 20:34 Tessa20 kirjoitti:
Ei voi olla totta?? Minkälaisia miehiä te oikein otatte itellenne?
Ja vielä teette lapsia niille? Eikö kannattas ensin tutustua mieheen kunnolla.. kyllä niistä jo aluksi saa selvää onko ne viinaan meneviä.. Ja jos on niin nakkaa sit pihalle...!

Itellä mies ottaa harvoin joka on tosi hyvä... en ole koskaan kieltänyt kun ei ole tarvis... mut jos se alkais joka viikonloppu juopotteleen niin aivan varmasti potkisin pellolle!!

Kannattais miettiä kelle sitä römppää antaa.....

voi voi noitten nuorien mustavalkoista maailmankatsomusta, nimittäin jos nimimerkki viittaa ikään. Ei ne asiat oo aina niin yksiselitteisiä mut tulet huomaamaan sen kun tulee elämänkokemusta lisää.
 
no tulihan niitä mollaajia tännekkin..silloin kun en vielä ollut raskaana,niin ei sitä huomannut että miehen juominen on niin iso ongelma,koska itsekkin joi silloin tällöin.nyrt kun itse ei juo ollenkaan niin huomaa että mies juo aivan liikaa,vähintään kerran viikossa,yleensä kaksi kertaa.ja mitään ei voi tehdä ilman sitä viinaa,pakko saada sauna kalja,pakko ottaa muutama kun grillataan ja pakko ottaa kun menee kaverin luo.se on musta älytöntä että mieheni menee kaverinsa luo usein ryyppäämään jolla itselläänkin on kaksi pientä lasta aina kotona sillon kun ne sielä ryyppäävät.mutta toisaalta on se mies niin ihana aina silloin kun se on selvinpäin,tuntuu niin hankalalta lähteä,kun kuitenkin on niitä hyviäkin hetkiä paljon,tämä on varmaan monelle tuttua.aina sitä toivoo että jospa se mies nyt tänä viikonloppuna ei joisi..mutta toivon mukaan me kaikki kellä on sama ongelma niin selvitään tästä jotenkin,joko yksin tai sitten miehen kanssa yhdessä!!!
 
Mutta mikä siinä sitten on niin kamalaa, jos ottaa pari kaljaa pari kertaa viikossa vaikket sinä joisikaan? Onko se heti "ryyppäämistä" jos ottaa kavereiden kanssa muutaman lasillisen? Ei saa yrittää puristaa toista muottiin, että olet nyt isä ja pitää käyttäytyä näin ja näin. Jollei se juominen ennen haitannut kun otit itsekin, niin miksi nyt se on niin kauheata?
 
Oon ollu jo kauan saman miehen kans ja joskus menee jutut ihan päinvastoin.. Kun alettiin olla kimpas mies joi 3-4 kertaa viikossa, siis ihan liikaa. Ite en juonu koskaan paljoa mut bailattiin yhdes. Kun lapsia alkoi tulla vuosien seurustelun jälkeen, vähensi itse omasta aloitteestaan tosi paljon juomistaan, nykyään juo ehkä parin kuukauden välein, eikä känniä silloinkaan! (On jo kypsemmäs iäs).. Nuorempana ei suostunu asiasta puhumaankaan, vaan juominen "oli hänen asiansa". Nyt on sanonut, että parasta mitä saatto tehdä oli vaan odottaa, hänen piti itse päättää että vähentää juomista, muuten ei ois sitä tehny. En tiedä onko tästä mitään apua kenellekään.. Itse oon aina käynyt ulkona omien kavereiden kanssa, vaikka en juuri juo edelleenkään. Pahinta oli meillä silloin, kun mies sai mennä mielensä mukaan ja minä "suostuin" jäämään kotiin, aina meni enemmän ja enemmän.. Kunnes aloin itsekin mennä. Se hillitsi hänen menohaluja, vaikka tiesikin, että minä en viihteellä juuri juo, ehkä sit pelkäs mitä muuta teen, heh..
Voimia! Pienen lapsen hoito ryyppäävän ukon kanssa ei oo mikään yksinkertainen juttu.
 

Yhteistyössä