miehet kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hanna"

Vieras
Kuinka usein teidän miehet käy ulkona tapaamassa ystäviä? Ja saavatko jäädä joka kerta yöksi?? Tai vaikka kahdeksi yöksi kerralla? Ja jos eivät, mitä sanotte? Puhutteli kuin pikkulapselle ja kielätte miestänne lähtemästä?????

Mies käy nykyään harvemmin tapaamassa ystäviään, kun asutaan eri kaupungissa ja suurinosa sen ystävistä on muuttanut ulkomaille, mutta kun menee, niin harvemmin lähtee ryyppäämään. Ne menee pelaamaan bilistä tai jotain... Ite pyysin pari kertaa kun lähtivät juhlimaan, että jää yöksi ystävälle, niin ei tartte tulla taksilla ym.

Käy silloin kun haluaa, mutta työmäärästä johtuen ei juurikaan ehdi sosiaalista elämää viettämään, vapaat kuluu aika lailla kotona ja salilla käydessä.Yöt nukkuu mielellään kotona omassa sängyssä, ei ainakaan toistaiseksi ole tullut mitään syytä, miksei tulisi kotiin, kun kaverit kerran asuu samassa kaupungissa.

Kyllä meillä käydään puolin jos toisinkin tuollaista hyvin isällistä/äidillistä keskustelua menemisistä.. :D Mut se on meidän tapamme toimia ja joo, saa mennä kunhan asioista puhutaan ja mielellää hyvissäajoin.

mies saa tehdä ihan mitä tykkää, en rajota menemisiä mitenkään. pari viikkoa sitten oli kuopiossa 3 päivän reissussa, sitä seuraavana viikonloppuna kaverinsa kanssa mökillä ja viime viikonloppuna istumassa iltaa(eli juomassa kaljaa).

Jos menemiset alkaisi olemaan sellasia, et ei lapsia näkisi melkee ollenkaan, niin sitten keskustelisin asiasta- onneksi tällaista ei ole tullut eteen kertaakaan.

ja lisättäköön: mua ei kiinnosta kaikenmaailman illanvietot jne, mut mulla menemiset rajoittuu mun harrastuksiin.

Eipä tuo oo vielä kertaakaan käynyt yksin kavereillaan. Sellasen käsityksen olen saanut, ettei ole hänen tapaistaan. Meillä kotona neljä uutta peliäkin, eipä hällä taida olla kiire minnekään. Saa toki mennä, eikä tartte lupia kysellä ja oon kehottanutkin menemään. Toisaalta ikävä tulis; eilenkin meni töissä tunnin pitempään kuin luulin (koska legoista piti rakentaa jotain uutta, mutta yhtä ratasta jäi vaille rakentelu ja sit takas kasaus taisteluroboteiksi) ja ikävä ehti tulla minulle.

• Tykkää
Reactions: Data
no ei tosioaankaan kuulu aikuisen perheellisen ihmisen repertuaariin se että jäädään sinne sun tänne yöksi tosta noin vaan. Toki jos kauemmaks menee jompi kumpi sukulaisiin niin sit ymmärtää. Mut muuten jos kotikin on vieressä niin miksi pitäs mennä niinku teini yökylään johonkin?

Ei kuulu kummankaan tapoihin, mutta ehkä me ollaan poikkeuksia kun ei baareissakaan ravata(ei käydä ikinä, kun ei juoda alkoholiakaan)

siis enhän mä vois miestä kieltää, voihan se lähtee vaikka ulkomaille horoa ettii jos haluaa, en mä sitä voi estääkkään, mutta toki ymmärtää että sillä voi olla seurauksia :D

Saa mennä ihan niin usein kun haluaa, mutta yöksi ei kyllä yleensä jää ellei sitten ole pippaloimassa toisella paikkakunnalla tai esim. jossain mökillä kauempana. Ei meillä kummankaan tarvii tuollaisiin lupia kysellä, lähinnä menee ilmoitusluontoisena asiana jos on johonkin lähdössä.

Me asutaan korvessa ja taksikyyti maksaa vähintään 50 euroa. Siksi jo on järkevämpää että käyn hakemassa miehen kaupungista seuraavana aamuna/päivänä. Viimeisen vuoden aikana hän on ollut muistaakseni 2-3 kertaa tuolleen kaverillaan yötä tai ylipäätään baarissa. Minun edellisestä baarireissusta ilman miestä on jo kaksi vuotta, mutta naisten illanistujaisissa olen ollut ja saanut samaten mieheltä aamulla kyydin.
Rantasaunallamme mies pitää silloin miesten saunailtoja kun huvittaa, kuten minäkin ystävilleni. Jokavuotiset kalastus- ja metsästysreissut on tiedossa etukäteen, mutta minua ei tippaakaan haittaa että mies on niillä reissuilla koska ne ovat hänen rakkaimmat harrastuksensa.
Mies harrastaa enemmän extempore-lähtöjä kavereiden mukaan kuin minä mutta minäkin voin halutessani milloin vain lähteä. Silloin kumpikaan ei luonnollisesti ole lähdössä minnekään jos on yhteisiä sovittuja menoja. Mutta jos meillä on tarkoituksena vain löhöillä ilta (mitä tehdään arkenakin) ja joku kaveri tekee paremman aktiviteettitarjouksen, niin ilman muuta toinen voi lähteä ilman neuvotteluja.
Mä teen jonkun verran työmatkoja, joten tykkään olla kotona silloin kun voin. Mies taas reissaa väehmmän, joten ymmärrän hänen kaipuunsa moottoripyörärundille tai Tenolle. Noiden reissujen aikaan minä teen kivoja juttuja tyttöjen kanssa ja kyläilen ystävien luona.
Nautimme molemmat myös omasta ajasta. Nautimme yhteisestä ajasta täysin siemauksin myös, näin enemmän kun ei nyhjätä kylkikyljessä kaikkea vapaa-aikaa.

Viikottain käy tapaamassa ystäviään, ulos tuulettumaan haluaisi noin kerran kuukaudessa.

Aika vapaasti saa mennä mun puolestani kun hoitaa tietyt kotijutut, mutta viime aikoina olen "joutunut rajoittamaan" menoja, kun ei se itse tajua olla kotona vaikka meillä on 2 kk vanha koliikkivauva ja itse olen ollut loppu.

Ja tietenkään en voi mieheltä mitään kieltää, loppupeleissä tekee itse päätöksensä, mutta mielipiteeni voin ilmaista.

Mies tapaa kavereitaan noin kerran kuussa, tai tapaa kyllä useamminkin, mutta kerran kuussa baarissa. Eikä tarvitse tulla kotiin yöksi, meillä on molemmilla tapana mennä baarista vielä jatkoille jonkun kaverin luokse. Ei meiilä kummankaan tarvitse varsinaisesti lupia kysellä, toki ollaan sovittu pelisäännöt, minkä mukaan eletään ja kohteliaisuudesta kysytään, että "onhan se ok, jos tänään menen...".

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Yhteistyössä